Y
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Mun nuorin on ens viikolla 1 v 6 kk ja kyllä on opeteltu jo aika kauan, ettei toisten kädestä saa ottaa mitään.Ja päiväkotiin kun käytiin tutustumassa 11,5 kk:den iässä, ei todellakaan oltu siellä koko päivää, vaan aamusta käytiin pari tuntia kahden viikon ajan.
Alkuperäinen kirjoittaja Yh-isä;28829537:Siis minkä ikäisenä mennyt hoitoon?
11,5 kk:den iässä.Kuinka niin?
Sädekehä kiiltää..Alkuperäinen kirjoittaja Yh-isä;28829551:Ei siinä mitään, itselläni oli vaikea aikoinaan laittaa kolmevuotiasta hoitoon, mutta vanhempien päätöshän se on missä iässä menee hoitoon. Itse en noin pientä olisi kyennyt laittaa hoitoon.
Alkuperäinen kirjoittaja Yh-isä;28829551:Ei siinä mitään, itselläni oli vaikea aikoinaan laittaa kolmevuotiasta hoitoon, mutta vanhempien päätöshän se on missä iässä menee hoitoon. Itse en noin pientä olisi kyennyt laittaa hoitoon.
Mistä päättelit että hermostuin? Ja todellakaan kaikilla ei ole mahdollisuutta hoitaa 3v asti kotona.Alkuperäinen kirjoittaja Yh-isä;28829571:Mistähän sinä hermostuit? Juurihan totesin, että se on vanhempien valinta, eikä siinä mitään.
Alkuperäinen kirjoittaja kiukkunen äiti;28829494:Lapseni on ihan normaalisti kehittynyt kuten kaikki muut kolmivuotiaat. Mutta YH-isä on oikeassa. Kaikki kehittyy ajallaan ja minun lapseni ei tarvitse vielä jättää pienenä oloa pois vaikka on päivähoidossa.
Olen ollut joka päivä paikalla ja siihen onkin ollu ttosi hyvä syy. Olen nähnyt miten kädetön perhepäivähoitaja on . Käskee kyllä lastansa mutta kuka sen kikäinen rääkyy kurkku suorana jos pienempi katsoo leikissä olevaa tavaraa kyrittäen päästä leikkiin mukaan? Siinä on kyllä sillä hoitajalla mennyt kasvatus päin petäjikköä.
Minusta hoitaja ei päätä mitä lapseni pitää oppia ja mitkä on seuraavan tason jutut joita pitää oppia tekemään.
Lapseni leikkii toisten kanssa kun siihen on tilaisuus mutta tää hoitajan lapsi on kamala riiviö. Joka kerta kun lapseni menee leikkiin eli hakee jonkun lelun itselle alkaa hirvee nolo mankuminen. Olkoonkin sitten lelu ollut tällä hoitajan lapsella mutta omani on pienempi eikä sitä tajua ja isomman oletan tajuavan tämänkin.
Huomenna olen sielä koko päivän samoiten ensiviikon. Onneksi työni alkaa vasta syyskuun alussa joten voin olla katsomassa tilanteen kehittymistä. Kyllä minusta äitien pitää pitää lapsiensa puolta eikä vain lykätä jonnekin hoitoon!
Joissakin tapauksissa on ihan hyväkin laittaa pienenä hoitoon. Hoitopaikoissa yleensä ainakin yritetään opettaa toisten huomioon ottamista ja ryhmässä oloa ja toimimista.Alkuperäinen kirjoittaja Yh-isä;28829551:Ei siinä mitään, itselläni oli vaikea aikoinaan laittaa kolmevuotiasta hoitoon, mutta vanhempien päätöshän se on missä iässä menee hoitoon. Itse en noin pientä olisi kyennyt laittaa hoitoon.
Alkuperäinen kirjoittaja Yh-isä;28828896:Ei tietenkään, vaan tukea, ohjausta ja kasvatusta tarvitsee ja paljon. Mutta kaikki kolmevuotiaat eivät edes puhu, joten voi olla laaja-alaista kehityksen viivästymää, joten nämä typerät ohjeet "sen ja sen ikäisen pitää osata" kannattaisi unohtaa ja ajatella lapsiakin ihan yksilöinä. Ei varmaankaan liity ap:n lapseen mitenkään, mutta mua ärsyttää nuo yleistykset mitä ihmiset tekevät.
Alkuperäinen kirjoittaja Yh-isä;28829634:Pari viestiä laitoin ja ihan aiheesta koska harvemmin ihmiset osaa sitä lapsen kehitystasoa ajatella ennenkuin päästää sammakoita suustaan.
Alkuperäinen kirjoittaja kiukkunen äiti;28828622:Ei ole ainokainen. Mikä uskomatonta tossa on? Minusta perhepäivähoitajan omat lapset saisi olla päiväkodissa yms. sillä hoitajan aika menee niiitten kanssa vääntöön. Olen tätä seurannut nyt tarkkaan kohta viikon! Kukaan muu vanhempi ei ole ollut ja ihmettelen miksi he ei ole kiinnostuneita lapsen oloista hoidossa?
Alkuperäinen kirjoittaja kiukkunen äiti;28828622:Ei ole ainokainen. Mikä uskomatonta tossa on? Minusta perhepäivähoitajan omat lapset saisi olla päiväkodissa yms. sillä hoitajan aika menee niiitten kanssa vääntöön. Olen tätä seurannut nyt tarkkaan kohta viikon! Kukaan muu vanhempi ei ole ollut ja ihmettelen miksi he ei ole kiinnostuneita lapsen oloista hoidossa?
Alkuperäinen kirjoittaja Yh-isä;28829551:Ei siinä mitään, itselläni oli vaikea aikoinaan laittaa kolmevuotiasta hoitoon, mutta vanhempien päätöshän se on missä iässä menee hoitoon. Itse en noin pientä olisi kyennyt laittaa hoitoon.
Alkuperäinen kirjoittaja kiukkunen äiti;28829494:Olkoonkin sitten lelu ollut tällä hoitajan lapsella mutta omani on pienempi eikä sitä tajua ja isomman oletan tajuavan tämänkin.
Huomenna olen sielä koko päivän samoiten ensiviikon. Onneksi työni alkaa vasta syyskuun alussa joten voin olla katsomassa tilanteen kehittymistä. Kyllä minusta äitien pitää pitää lapsiensa puolta eikä vain lykätä jonnekin hoitoon!
Omani ovat menneet pph:lle 3v iässä. Olen valmistellut heidät etukäteen juttelemalla hyvin. Yksi tutustuminen ja pari lyhyttä hoitopäivää ja näin on hoito startannut. Vanhemmat on oikeasti vain haitalla. Lapsikin saa turhaan sen kuvan, että se on paikka, jossa käydään äidin kanssa....