Kädetön perhepäivähoitaja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiukkun äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun nuorin on ens viikolla 1 v 6 kk ja kyllä on opeteltu jo aika kauan, ettei toisten kädestä saa ottaa mitään.Ja päiväkotiin kun käytiin tutustumassa 11,5 kk:den iässä, ei todellakaan oltu siellä koko päivää, vaan aamusta käytiin pari tuntia kahden viikon ajan.

Alkuperäinen kirjoittaja Yh-isä;28829551:
Ei siinä mitään, itselläni oli vaikea aikoinaan laittaa kolmevuotiasta hoitoon, mutta vanhempien päätöshän se on missä iässä menee hoitoon. Itse en noin pientä olisi kyennyt laittaa hoitoon.
Sädekehä kiiltää..

Ei siinä mitään, itselläni oli vaikea aikoinaan laittaa kolmevuotiasta hoitoon, mutta vanhempien päätöshän se on missä iässä menee hoitoon. Itse en noin pientä olisi kyennyt laittaa hoitoon.

Niin, kukin tavallaan.Ihan hyvin hän on sopeutunut päiväkotielämään eikä ole ainoa noin nuorena päiväkotielämää aloittanut lapsi.Jokaisen vanhemman päätöshän se on eikä meidän päätöstä ole kukaan paheksunut ainakaan kasvotusten ja eipä muiden mielipiteillä ole muutenkaan mitään väliä.

Alkuperäinen kirjoittaja Yh-isä;28829571:
Mistähän sinä hermostuit? Juurihan totesin, että se on vanhempien valinta, eikä siinä mitään.
Mistä päättelit että hermostuin? Ja todellakaan kaikilla ei ole mahdollisuutta hoitaa 3v asti kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja kiukkunen äiti;28829494:
Lapseni on ihan normaalisti kehittynyt kuten kaikki muut kolmivuotiaat. Mutta YH-isä on oikeassa. Kaikki kehittyy ajallaan ja minun lapseni ei tarvitse vielä jättää pienenä oloa pois vaikka on päivähoidossa.
Olen ollut joka päivä paikalla ja siihen onkin ollu ttosi hyvä syy. Olen nähnyt miten kädetön perhepäivähoitaja on . Käskee kyllä lastansa mutta kuka sen kikäinen rääkyy kurkku suorana jos pienempi katsoo leikissä olevaa tavaraa kyrittäen päästä leikkiin mukaan? Siinä on kyllä sillä hoitajalla mennyt kasvatus päin petäjikköä.
Minusta hoitaja ei päätä mitä lapseni pitää oppia ja mitkä on seuraavan tason jutut joita pitää oppia tekemään.
Lapseni leikkii toisten kanssa kun siihen on tilaisuus mutta tää hoitajan lapsi on kamala riiviö. Joka kerta kun lapseni menee leikkiin eli hakee jonkun lelun itselle alkaa hirvee nolo mankuminen. Olkoonkin sitten lelu ollut tällä hoitajan lapsella mutta omani on pienempi eikä sitä tajua ja isomman oletan tajuavan tämänkin.

Huomenna olen sielä koko päivän samoiten ensiviikon. Onneksi työni alkaa vasta syyskuun alussa joten voin olla katsomassa tilanteen kehittymistä. Kyllä minusta äitien pitää pitää lapsiensa puolta eikä vain lykätä jonnekin hoitoon!

Ei ristus. :headwall:

Luoja armahtakoon, toivottavasti minun ovelleni ei ikinä ilmaannu ap:n kaltaista vanhempaa.

• Tykkää
Reactions: tassun
Joissakin tapauksissa on ihan hyväkin laittaa pienenä hoitoon. Hoitopaikoissa yleensä ainakin yritetään opettaa toisten huomioon ottamista ja ryhmässä oloa ja toimimista.

Miksi ihmeessä jaanaat ketjullisen eriasteisista kehitysviivästymistä, kun ap ei ole sanallakaan maininnut lapsensa erityistarpeista. Vai pitääkö aina lapsen kehitysvaiheista puhuttaessa laittaa sulkuihin "paitsi lapset, joilla kehitys ei kulje normien mukaan"? Hohhoijjaa!!!

Ja oikeasti; "anteeksi, MINKÄ ikäisenä lapsesi meni hoitoon?" "En olis voinu itse".... juu, ei ole arvolatausta noissa. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Yh-isä;28828896:
Ei tietenkään, vaan tukea, ohjausta ja kasvatusta tarvitsee ja paljon. Mutta kaikki kolmevuotiaat eivät edes puhu, joten voi olla laaja-alaista kehityksen viivästymää, joten nämä typerät ohjeet "sen ja sen ikäisen pitää osata" kannattaisi unohtaa ja ajatella lapsiakin ihan yksilöinä. Ei varmaankaan liity ap:n lapseen mitenkään, mutta mua ärsyttää nuo yleistykset mitä ihmiset tekevät.

[QUOTE="...";28829623]Miksi ihmeessä jaanaat ketjullisen eriasteisista kehitysviivästymistä, kun ap ei ole sanallakaan maininnut lapsensa erityistarpeista. Vai pitääkö aina lapsen kehitysvaiheista puhuttaessa laittaa sulkuihin "paitsi lapset, joilla kehitys ei kulje normien mukaan"? Hohhoijjaa!!!

Ja oikeasti; "anteeksi, MINKÄ ikäisenä lapsesi meni hoitoon?" "En olis voinu itse".... juu, ei ole arvolatausta noissa. :D[/QUOTE]

Pari viestiä laitoin ja ihan aiheesta koska harvemmin ihmiset osaa sitä lapsen kehitystasoa ajatella ennenkuin päästää sammakoita suustaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Yh-isä;28829634:
Pari viestiä laitoin ja ihan aiheesta koska harvemmin ihmiset osaa sitä lapsen kehitystasoa ajatella ennenkuin päästää sammakoita suustaan.

No luulisi että lapsen oma äiti olisi osannut ajatella oman lapsensa kehitystasoa ja olisi maininnut jos lapsi olisi ns. child with special needs.

kyllä meidän 3v ainakin tietää ettei toisten leikestä viedä mitään eikä kenenkään kädestä. tätä on omien poikien kanssa alettu harjoittelemaan jo ajoissa. et kyllä mun mielestä 3 vuotiaan pitäis jo tuollainen tajuta

Jos hoitaja ei kerran saa päättää mitkä jutut sinun lapsesi oppii ja millä tahdilla, niin millä oikeudella SINÄ sitten saat sanella, että hänen lapsensa ptäisi jo ymmärtää X Y ja Z?

Mutta vallan huima kehitysvuosi on ap:n lapsella tulossa. Vuoden kuluttua -sitten neljä vuotiaana- pitää omankin kalle-maijan ymmärtää ettei leluja oteta toisilta, ettei saa protestoida kunnpienemmät kiusaa ja kaikki omat lelut pitää hymyissä suin antaa toisille rikottavaks, niin ja aina pitää leikkiä myös sen kiusaajan kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja kiukkunen äiti;28828622:
Ei ole ainokainen. Mikä uskomatonta tossa on? Minusta perhepäivähoitajan omat lapset saisi olla päiväkodissa yms. sillä hoitajan aika menee niiitten kanssa vääntöön. Olen tätä seurannut nyt tarkkaan kohta viikon! Kukaan muu vanhempi ei ole ollut ja ihmettelen miksi he ei ole kiinnostuneita lapsen oloista hoidossa?

:heart: tää oli paras......

Alkuperäinen kirjoittaja kiukkunen äiti;28828622:
Ei ole ainokainen. Mikä uskomatonta tossa on? Minusta perhepäivähoitajan omat lapset saisi olla päiväkodissa yms. sillä hoitajan aika menee niiitten kanssa vääntöön. Olen tätä seurannut nyt tarkkaan kohta viikon! Kukaan muu vanhempi ei ole ollut ja ihmettelen miksi he ei ole kiinnostuneita lapsen oloista hoidossa?

ÖÖÖ WHAT???? siis sun mielestä hoitajan pitäis tyrkätä omat lapset jonnekin muualle hoitoon ja ottaa omaan kotiinsa päiväksi vain muiden lapsia :O HUH HUH mitä sakkia maailma on pullollaan...

• Tykkää
Reactions: baby-mama

Mä en muutes hetkeäkään usko että sä oot mies. Oot tyhmä nainen kun luulet että miehet puhuu ja moralisoi samoja juttuja kuin naiset. ;)

Omani ovat menneet pph:lle 3v iässä. Olen valmistellut heidät etukäteen juttelemalla hyvin. Yksi tutustuminen ja pari lyhyttä hoitopäivää ja näin on hoito startannut. Vanhemmat on oikeasti vain haitalla. Lapsikin saa turhaan sen kuvan, että se on paikka, jossa käydään äidin kanssa....

Alkuperäinen kirjoittaja kiukkunen äiti;28829494:
Olkoonkin sitten lelu ollut tällä hoitajan lapsella mutta omani on pienempi eikä sitä tajua ja isomman oletan tajuavan tämänkin.

Huomenna olen sielä koko päivän samoiten ensiviikon. Onneksi työni alkaa vasta syyskuun alussa joten voin olla katsomassa tilanteen kehittymistä. Kyllä minusta äitien pitää pitää lapsiensa puolta eikä vain lykätä jonnekin hoitoon!

Oletko itse edes tajunnut kuinka paljon vaadit hoitajan lapsen jo osaavan ja ymmärtävän, hän ei ole kuin vuotta vanhempi omaasi?

Pph:n ei ole mikään pakko katsella sinua ensi viikkoa, lapsen hän on sitoutunut ottamaan hoitoon, ei sinua. :D

Ei tämä kyllä enää mullekaan ihan täysillä läpi mene...

Omani ovat menneet pph:lle 3v iässä. Olen valmistellut heidät etukäteen juttelemalla hyvin. Yksi tutustuminen ja pari lyhyttä hoitopäivää ja näin on hoito startannut. Vanhemmat on oikeasti vain haitalla. Lapsikin saa turhaan sen kuvan, että se on paikka, jossa käydään äidin kanssa....

Tämä on muuten totta... ensin lapsi sopeutuu uuteen hoitopaikkaan ja uusiin kuvioihin, ja kun pääsee hyvään alkuun niin sitten äiti häippäiseekin kuvioista.

Yhteistyössä