Lasten käytöstavoista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Olen tässä aivan ihmeissäni seuraillut näiden nykylasten käytöstapoja kyläillessä...omat lapset siis jo koululaisia ja nyt sitten alkanu paljon näitä lasten koulukavereita meillä kyläilemään ja kyllä ihmetyttää käyttäytyminen!!

Esim. eilen tuli kolmosluokkalaisen kaveri vähän yllätysvierailulle suoraan koulun jälkeen (oma tyttäreni kysyi kyllä luvan ja sen annoin, mut ei siis ollut esim. edellisenä päivänä sovittu, enkä päässyt kauppaan ruokavarastoja täydentämään). No, ruokaa luonnollisesti tarjottiin, kun viipyi useamman tunnin, mut tarjolla oli "eilispäivän tähteitä", no, tämä tyttö alkoi heti kyselemään, että eikö oo muuta, sanoin, että nyt ei oo. No, otti ison annoksen ja söi ja ihan pikkuisen jäi kattilaan tähteelle ja oma tyttäreni kysyi sit kaikilta ottaako kukaan ja tämä vieras sanoi ottavansa, katsoi kattilaan ja sanoi, että eikö oo enempää!!! Mä olin oikeesti ihan ihmeissäni, kun olin jo sanonut ruokailua alitettaessa, että syökää sit leipää lisäksi, kun pääruokaa oli omalle väelle "lasketut annokset".

No, ruuan jälkeen kaveri löysi pallon ja alkoi seinää vasten pompottamaan sitä, sanoin, että meillä eio oo luvallista tehdä noin, menkää ulos jas haluutte pallolla leikkiä, no lopetti ja kun selkäni käänsin, niin aloitti uudelleen! Sit kävi isäntä vähän kovempaan ääneen kieltämässä, sit lopetti.
Se on selvä, että ei voi tietää jokaisen kodin sääntöjä, mut kyllä 10v pitää jo yhdestä kieltokerrasta ymmärtää

No, sit kun tää kaveri lähti kotiinsa, oma tyttäreni totesi, että olipas sillä vähän huonot käytöstavat! ekaa kertaa oli tämä ko. kaveri meillä käymässä siis..
Se on hyvä, että ollaan reippaita, mut kohtuus kaikessa

nykypäivän ongelmana on nämä vanhemmat, jotka eivät "ilkeä" kieltää omalta muksultaan mitään. On niin huono itsetunto, ettei kykene komentamaan, halutaan olla mukavia, ihania vanhempia, omien lasten kavereita. Tällaisten vanhempien lapsista kasvaa tuollaisia, jotka eivät viitsi ottaa muita huomioon. Tiedän kun meillä sellainen lapsukainen vierailee joka toinen viikonloppu!

Meilläkin joskus vieraillut miehen nuorimmaisen kaveri (tokaluokkalaisia). Kerran kuulin sanovan puhelimeen, kun soitettiin kotiin että eihän täällä ole vielä edes syöty mitään!!! Ja on vähän kranttu ruokapöydässä, siis kun olemme opettaneet lapsille että joka ruualla pitää syödä vähän salaattia, edes kurkkua, eikä tälle vieraalle meinannut millään kelvata. Sanoin sitten että täällä talossa ollaan samoilla säännöillä kuin talon lapset. Siis pieniä asioita, mutta tuollaisia en halua omilta lapsiltani kuulla vieraisilla.

Yhteistyössä