tytöt ja kaverit ja sitten äidit- huoh

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "dipadapa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

"dipadapa"

Vieras
Olenko jotenkin outo, kun närkästyin lapsen kaverin tai lähinnä hänen äitinsä tyylistä toimia kaverisuhteissa?

Alle kouluikäinen tyttöni tutustui samanikäiseen tyttöön (X), joka asuu naapurustossa, muutama päivä sitten. He olivat aamun meillä leikkimässä ja sitten lähdimme puistoon. Heti puistossa tämä kaveri näki pk-kaverinsa ja lähti leikkimään tämän kanssa. Tyttäreni kysyi, voisiko hänkin tulla mukaan, mutta tämä kaveri kielsi ja sanoi haluavansa leikki kahdestaan pk-kaverinsa kanssa ja nämä juoksivat tytärtäni karkuun. Tyttäreni itki kovasti ja pahoitti mielensä, tietenkin. Vastaavanlaisia tilanteita tietenkin tulee, mutta minua ärsytti tämän aikana kaverin äitin käytös. Hän luikki pakoon koko tilanteesta ja leikki, ettei muka ymmärrä mitään. Itse olen painottanut, että ketään ei jätetä leikeistä pois.

No, tyttäreni löysi sitten itsekin pian puistosta oman kaverin (Y) ja alkoi leikkiä tämän kanssa. Hyvin siis meni. Pian kuitenkin X-kaverin pk-kaveri lähti ja nyt tämä x- kaveri lähetyi tytärtäni ja kysyi, voisiko taas olla kaveri. Tyttäreni sanoi, ettei tiedä, koska häntä ei äsköin oltu otettu leikkiin mukaan ja oi vielä vihainen. No, x-kaverin äiti oli todella äkeissään ja sanoi minulle ja tyttärelleni, että ei noin pitkävihainen voi olla ja pitää antaa anteeksi ja olla taas kavereita.

Häh? Kyllä minusta yksin jätetty voi harmitella aikansa eikä olla jokin hemmetin heittopussi. No, joo isompiakin asioita maailmassa on. Mutta itseäni harmittaa, kun vanhemmat ei puutu ja edes yritä selittää, että syrjimistä/kiusaamista ei sallita. Ja jos kiusataan, ei kiusatun tarvitse heti antaa anteeksi, kun kiusaaja tarvitsee taas kaveria.

No joo,lapset on lapsia.

Mutta olisi se kaverin äiti voinut kanssa heti komentaa,että kaikkien kanssa leikitään tai muuten lähdetään leikkipuistosta.
Ärähti vasta sitten,kun oma lapsi oli "uhri".

ärsyttäis muakin ja olisin vaan hiljaa jos äitinsä ois noin moukka, että antaa jättää leikistä pois, eikä käske lapsensa ottaa toista mukaan, mutta että sitten tulee vielä avautumaan jos vastaava tehdää omalle lapselle, niiin sen jälkeen ois kyllä entinen kaveri.

tytöt on juurikin tuollaisia. Olen niin onnellinen, että oma tyttöni on kasvanut veljien keskellä. Hän ei edes ymmärrä noita tyttöjen "hömpötyksiä" supattelua, et saa olla meidän kaa-meininkiä. Huomaan, että jos perheessä on vaan tyttöjä niin tuo on oikein korostuu!!! Meidän tyttö tokaisi yhdellekin tyttökaverilleen joka oli juurikin tuollainen ei leikitä tuon kanssa-tyyppi, että POJAT ON PALJON MUKAVAMPIA LEIKKIKAVEREITA. Rumasti tietysti sanottu, mutta voihan se noin ollakin.

juu musta tuntuu että meidän naapurustossa on näitä tilanteita päivittäin kun lapset kesälomilla. sitten siihen vielä päälle kahden sisaruksen (tyttöjä) kahnaukset kun he eivät voi leikkiä yhdessä vaikka esim nelisteen. opeta nyt siinä lapselle että voidaan leikkiä yhdessä monta tyttöä ja yms....

aivan kypsä tämän "leikkiin". yksi äideistä kanssa aina oman tytönsä puolella eikä osetu välillä muiden asemaan ja mieti siltä kannalta....

Alkuperäinen kirjoittaja öhh;26577012:
no mitä sinä sitten teit, seisoit tyttäresi vieressä ja nöränä koirana kuuntelit torut niin itsestäsi kuin tyttärestäsi

En tietenkään. Sanoin ihan asiallisesti, että tyttäreni pn aiheesta suuttunut ja ilmeisesti ei halua nyt leikkiä. Lisäksi sanoin äidille, että me olemme opettaneet, ettei ketään jätetä yksin ja tyttäreni oli ehdottanut yhteisleikkiä, mutta se ei sopinut. On varmaan paremoi, että x yrittää leikkiä tyttöni kanssa myöhemmin.

• Tykkää
Reactions: PaulKohelo
Itse vihaan noita tyttöjen juonitteluja. En kestä niitä yhtään. Nykyään tuntuu, että aina vaan aikaisemmin alkaa tytöillä tuo toisten hyljeksintä :(

Kuten joku jo aikaisemmin sanoi, niin onneksi meillä on kaksi poikaa ja yksi tyttö, koska nuo leikkii todella hienosti kolmestaan ja isommalla porukalla. Olen huomannut myös ystäväperheissä, että jos on vaan tyttöjä perheessä, niin kyllä on paljon riitojakin eikä oikein osata leikkiä isolla porukalla.

minusta aika oiva oppimiskokemus tuolle x-tytölle. olisin oikeen tyytyväinen, jos omani joskus toimisi samoin ja saisi sitten het perään samanlaisen näpäytyksen. että miltä se sitten oikeen tuntuukaan, kun ei pääse porukkaan. toki tämä oppi vielä keskustelulla jälkikäteen vahvistettaisiin.

• Tykkää
Reactions: Anatolia

Yhteistyössä