Mun mies ei ole ollut koskaan tyttärensä koulun juhlissa :'(
Juhlia on tosin ollut vasta kolmet; itsenäisyysjuhla, joulujuhla ja kevätjuhla. Itsenäisyysjuhlassa oli mun lisäksi meidän poika & lapseni isovanhemmat. Joulujuhlassa ei ollut kukaan, koska se ei ollut yleisölle tarkoitettu vaan koululaisten oma. Kevätjuhlassa olin eilen yksin, isovanhempien ja pojan ollessa risteilyllä.
Ja mies on skipannut juhlat siksi, että on ollut joko töissä tai kotona työvuoron jälkeen nukkumassa. Eiliseen kevätjuhlaan oli tulossa mutta komensin petiin: jos tulee töistä kotiin aamulla kello 5 jälkeen, ja menee uudelleen töihin klo 16 maissa ja on taas aamuun asti, niin silloin ei lähdetä samoilla silmillä sekuntiakaan nukkumatta minnekään koulun juhliin aamukasiksi vaan nukutaan.
Saletisti joku kyttää ja säälii tyttöä, mutta lapsi itse ei kyllä ole ollut yhtään suruissaan.
Mikä pyhä lehmä äiti on, miksi juuri äidin on ehdottomasti oltava paikalla? Äiti, isä, kummi, isosisko, isovanhemmat...mitä väliä kuka siellä on, kunhan joku on, jos lapsi sinne jonkun haluaa. Itse äitinä haluan olla paikalla, ja olen ollutkin aina koska se on mulle mahdollista (ei ole estäneet työt eikä esim. sosiaalisten tilanteiden pelot).