lasten leirillä on joku poika joka terrorisoi käytöksellään koko leiriä, olen pöyristynyt!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja cella
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
C

cella

Vieras
Eilen oli kuulemma kaatanut hiekkaa poikani päähän, poikani sekä ohjaajat oli kieltäneet, ei vaikutusta. Oli vaan jatkanut ja hönöttänyt samalla. Loppujen lopuksi HIEROI hiekkaa poikaani.

Kun pelaavat jotain peliä (on urheiluleiri) niin nauraa muille jos joku epäonnistuu, kun hän itse epäonnistuu, saa kuulemma raivarit ja huutaa muille että se oli muiden vikaa.

Meni ottamaan pallon toisen poikani kädestä eikä suostunut antamaan sitä pois. Poikani pyysi sitä takaisin ja sanoi ettei noin saa tehdä, tää terroristi kuulemma vaan nauroi. Ohjaaja näki tilanteen ja käski antaa pallon takaisin. Terroristi huusi että te kaikki valehtelette, tää pallo oli mulla ensin. Pallo jäi tälle kiusija pojalle.

Näin itse kuinka tämä poika heitteli erittäin pöllyävää hiekkaa n. 10lapsen päälle kun istuvat portailla. Moni lapsi suuttui kunnolla ja karjui tälle pojalle että lopeta, ei mitään vaikutusta. Se vaan nauroi!!!! Ohjaajat ei saaneet sitä kuriin niin millään. Se ei edes vilkaise niihin ohjaajiin kun puhuvat hälle. Se huutelee kokoajan kun pitäisi kuunnella, kerää tupakantumppeja ja heittelee niitä muiden päälle jne jne jne. Lista on ihan loputon...

Tänään aamulla meinasin pitää tuolle pojalle puhuttelun mutta en tiedä auttaako se yhtään mitään ja onko millä ihmeellä "pelottelen" häntä. Hänellä ei näytä olevan mitään kunnioitusta aikuisia kohtaan. En voi oikein uhata ottaa hänen vanheempinsa yhteyttä, luulen ettei kotona ole mitään kuria koska käytös on noin huonoa. Minusta tuo on vaan niin epäreilua että yksi lapsi voi pilata muilta kivan leirin. :(

Tuoillainen pitäisi poistaa leiriltä, pilaa muiden leirin kokonaan. Puhu mieluummin ohjaajien ja muiden vanhempien kanssa kuin pidät "saarnaa" sille pojalle, sillä todennäköisesti on joku käytöshäiriö joka ei sun yhdellä saarnalla parane. Jos saisitte sen pojan vanhempiin yhteyden?

Alkuperäinen kirjoittaja *:
Tuoillainen pitäisi poistaa leiriltä, pilaa muiden leirin kokonaan. Puhu mieluummin ohjaajien ja muiden vanhempien kanssa kuin pidät "saarnaa" sille pojalle, sillä todennäköisesti on joku käytöshäiriö joka ei sun yhdellä saarnalla parane. Jos saisitte sen pojan vanhempiin yhteyden?

Niin, ajattelin tätä. Mutta en tiedä mikä herranterttu se on vanhemmilleen. Auttaako se yhtään mitään vai tuleeko sieltä suunnalta paskaa niskaan jos yhteyden ottaa.

Alkuperäinen kirjoittaja pörrö:
Kyllä ohjaajien tehtävä olisi soittaa vanhemmille, että tulkaa hakemaan poika pois.

Minustakin tuollaisen voisi erottaa. Pistää vihaksi.

Lapsilla on muuten kuulemma leirillä hauskaa mutta tuo poika pelottaa ja rasittaa, on kokoajan persiissä kiinni tekemässä kepposia.

Leirin ohjaajat on ihan babyfaceja vielä. Ehkä tuurilla jotain 20v... Todella nuoria siis. Voi olla etteivät osaa käsitellä vielä noin hankalaa tapausta, tyyliin laittaa "jäähylle" tuollaisesta käytöksestä.

SINÄ olet AIKUINEN! Toimi. Vika ei välttämättä ole vanhemmissa. Voi olla, että vanhemmat tekevät kaikkensa, mutta impulssiivinen lapsi ei vain osaa olla muiden kanssa. Vanhemmat ovat ehkä halunneet parin päivän rauhan keskenään.

Ota poika puhutteluun. Kerro, että muille tulee paha mieli ja eikö hänestäkin olisi mukavaa leikkiä sopuisasti muiden kanssa. Kysy onko lapsella paha mieli jostakin kun haluaa selvästi aiheuttaa pahaa mieltä muille? Sano myös, että jos käytös ei muutu niin hänet on pakko lähettää kotiin. Tai ehkä hänellä juuri on kova koti-ikävä.

Mutta joo, ei todellakaan ihan norm ipana.

Alkuperäinen kirjoittaja cella:
Leirin ohjaajat on ihan babyfaceja vielä. Ehkä tuurilla jotain 20v... Todella nuoria siis. Voi olla etteivät osaa käsitellä vielä noin hankalaa tapausta, tyyliin laittaa "jäähylle" tuollaisesta käytöksestä.

Mikä leiri ja minkäikäinen poika? Tiedätkö nimen alkukirjaimen?

Ja ehdottomasti otettava vanhempiin yhteys!

Ei niillä varmaan ole aikaa edes mitään jäähyjä toteuttaa.. kyllä luulisi, että kun leirille laittaa niin tietää et lapsi on valmis siihen ja osaa käyttäytyä. Itse tekisin nyt niin, että ottaisin asian vakavasti puheeksi ohjaajien kanssa. Kysyisin valmiiksi myös muiden vanhempien mielipiteitä, et oilis sitten yhteinen linja. Ja sit vaan sanoisin ohjaajille, että kyllä tästä nyt pitää vanhemmille ilmoittaa ja keskustella tai sitten ette maksa leiristä mitään kun se on mennyt pilalle ja tuottanut niin paljon pahaa mieltä muille lapsille.

Alkuperäinen kirjoittaja toimi!:
SINÄ olet AIKUINEN! Toimi. Vika ei välttämättä ole vanhemmissa. Voi olla, että vanhemmat tekevät kaikkensa, mutta impulssiivinen lapsi ei vain osaa olla muiden kanssa. Vanhemmat ovat ehkä halunneet parin päivän rauhan keskenään.

Ota poika puhutteluun. Kerro, että muille tulee paha mieli ja eikö hänestäkin olisi mukavaa leikkiä sopuisasti muiden kanssa. Kysy onko lapsella paha mieli jostakin kun haluaa selvästi aiheuttaa pahaa mieltä muille? Sano myös, että jos käytös ei muutu niin hänet on pakko lähettää kotiin. Tai ehkä hänellä juuri on kova koti-ikävä.

Kun pelkään alkaa puhumaan sille. Olen nähnyt miten se reagoi kun ohjaajat tulee puhumaan sille. Se ei katso edes ohjaajaan päin. Jatkaa puuhaansa mitä tekeekin, heittäytyy maahan makaamaan ja mölisee jotain ihan käsittämätöntä, pyörittelee silmiään tai nauraa vaan päin naamaa. Se ei vaikuta ihan normaalilta.. :(

Ja enhän minä ns. ulkopuolisena voi mennä pojalle sanomaan että hänet lähetetään kotiin, ei se ole minun vallassani.

Kenen järjestämä leiri?

Mä ottaisin yhteyttä "ylempään tahoon" ja ilmoittaisin, että lapseni ei jatka leiriä ellei häirikköä saada kuriin. Mieluiten vielä siten, että saisin muita vanhempia mukaan boikottiin.

Alkuperäinen kirjoittaja ei kai vaan mun?:

Espoossa eräällä koululla liikuntaleiri. Tiedän nimen, mutta en nyt sitä täällä sano.... Pojan ikää vaikea sanoa, on tosi isokokoinen mutta vaikuttaa nuoremmalle käytöksensä perusteella. Jotain välillä 7-10v.

asiallisesti yhteys ohjaajiin ja vanhempiin. Leirin aikuilla kuitenkin aina vastuu siitä että kaikilla on mukava leiri ja turvallinen olo. Jos nuorilla ohjaajilla ei ole taitoa täytyy siitä tehdä valitus leirin järjestäjälleja saada ohjaajiksi jämäkämpiä aikuisia.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Kun pelkään alkaa puhumaan sille. Olen nähnyt miten se reagoi kun ohjaajat tulee puhumaan sille. Se ei katso edes ohjaajaan päin. Jatkaa puuhaansa mitä tekeekin, heittäytyy maahan makaamaan ja mölisee jotain ihan käsittämätöntä, pyörittelee silmiään tai nauraa vaan päin naamaa. Se ei vaikuta ihan normaalilta.. :(

Ja enhän minä ns. ulkopuolisena voi mennä pojalle sanomaan että hänet lähetetään kotiin, ei se ole minun vallassani.

No selkeesti poika on väärässä paikassa ja varmaan hänellä itselläänkin paha olla, kun ei ole samalla kehitystasolla muiden lasten kanssa ja hänellä ei ole valmiuksia toimia "oikein" tuolla leirillä.

Nyt kova kovaa vasten ja vaaditte ohjaajien radikaalimpaa puuttumista asiaan.

Mitä muut vanhemmat on mieltä tästä? Käsitän että kyseessä päiväleiri, koska näet tuota poikaa useasti. Näet varmasti myös muita vanhempia niin otapa asia esille heidän kanssaan.

Ei niillä varmaan ole aikaa edes mitään jäähyjä toteuttaa.. kyllä luulisi, että kun leirille laittaa niin tietää et lapsi on valmis siihen ja osaa käyttäytyä. Itse tekisin nyt niin, että ottaisin asian vakavasti puheeksi ohjaajien kanssa. Kysyisin valmiiksi myös muiden vanhempien mielipiteitä, et oilis sitten yhteinen linja. Ja sit vaan sanoisin ohjaajille, että kyllä tästä nyt pitää vanhemmille ilmoittaa ja keskustella tai sitten ette maksa leiristä mitään kun se on mennyt pilalle ja tuottanut niin paljon pahaa mieltä muille lapsille.

Jep, tää on paras vaihtoehto minusta. Että juttelen ohjaajille ja kehoitan ottaa kotiin yhteyttä.

Alkuperäinen kirjoittaja ei kai vaan mun?:

Espoossa eräällä koululla liikuntaleiri. Tiedän nimen, mutta en nyt sitä täällä sano.... Pojan ikää vaikea sanoa, on tosi isokokoinen mutta vaikuttaa nuoremmalle käytöksensä perusteella. Jotain välillä 7-10v.

No ei oo sit mun kaveri, ja noi mölinät ja maassa makaamiset ja oikestaan kaikki muukin kuulosti vieraalle.
OOn vaan vähän huolissani, mun 9v esy-poika on leirillä, yleensä käyttäytyy oikein kauniisti kaikissa leireissä, harrastuksissa yms mutta äiti on vähän huolissaan :)

No selkeesti poika on väärässä paikassa ja varmaan hänellä itselläänkin paha olla, kun ei ole samalla kehitystasolla muiden lasten kanssa ja hänellä ei ole valmiuksia toimia "oikein" tuolla leirillä.

Nyt kova kovaa vasten ja vaaditte ohjaajien radikaalimpaa puuttumista asiaan.

Mitä muut vanhemmat on mieltä tästä? Käsitän että kyseessä päiväleiri, koska näet tuota poikaa useasti. Näet varmasti myös muita vanhempia niin otapa asia esille heidän kanssaan.

Juu päiväleiri on ja sinne tulee suurin osa lapsista itse. Vanhemmat ei tuo eikä hae. Me asutaan sen verran kaukana että kuskaan lapsia sinne. Eli muita vanhempia en juuri näe, tai no 2 äitiä olen siinä pihalla nähnyt.

Ohjaajille otan asian tänään puheeksi kun poikiani haen.

Alkuperäinen kirjoittaja Trinsessa:
Mikäs tämän leirin tarjoaa? Jos on esim. seurakunnan niin ota sinne seurakuntaan yhteyttä että tälläinen tapaus.

Taidan jutella niille ohjaajille ensin tänään. Kattoo sit mihin suuntaan homma lähtee.

Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Itse pelottelin tottelematonta 30 lapsen (4-6 v.) laumaa sillä, että soitan kohta joulupukille. Johan meni naamat vakaviksi, ja sain lauman olemaan hiljaa.

No, nykynuoret ja nykylapset nauraa tollaselle vaan.

Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Itse pelottelin tottelematonta 30 lapsen (4-6 v.) laumaa sillä, että soitan kohta joulupukille. Johan meni naamat vakaviksi, ja sain lauman olemaan hiljaa.

Nää on jo isompia, koululaisia. Ikähaarukka ala-asteen väliltä. Eli n. 7v-12v.

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Kenen järjestämä leiri?

Mä ottaisin yhteyttä "ylempään tahoon" ja ilmoittaisin, että lapseni ei jatka leiriä ellei häirikköä saada kuriin. Mieluiten vielä siten, että saisin muita vanhempia mukaan boikottiin.

Näin, jos iso porukka ottaa lapsensa pois leiriltä, ja todennnäköisesti eivät enää ollenkaan tule tämän seuran järjestämälle leirille+ kertoo vielä kokemuksesta eteenpäin.
Ikävä kyllä monestikin häiriköt laitetaan leireilemään että vanhemmat pääsevät hänestä eroon joksikin aikaa.

Yhteistyössä