Lasten nimet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "lila"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"lila"

Vieras
Minkälaisia nimiä teidän lapsilla on?
Ja miten olette päätyneet juuri kyseisiin nimiin?
Onko ikinä jälkeenpäin tuntunut että joku toinen nimi olisi ollut parempi?

Meillä on lapsen nimen miettiminen edessä ja jos on poika, niin miehellä on yksi J:llä alkava nimi jonka ehdottomasti haluaa. Mutta itse haluan että jos tulee useampi lapsi, niin kaikilla olisi samalla kirjaimella alkava nimi. Itse haluaisin tytölle nimeksi erään toisella kirjaimella alkavan nimen ja nyt mietinkin että entä jos ensimmäinen on tyttö ja annamme nimeksi jonkun J:llä alkavan nimen joka ei ole ehkä niin mieleinen ja sitten ei tulisikaan ikinä poikaa, niin olisi voinut antaa eri nimen! Ää, hankalaa.. Jospa joku ymmärsi :-)
Mutta noihin kysymyksiin haluaisin vastauksia..

Me on annettu ihan vaan mieluista nimet. Turhaa rajata hyvää nimeä pois, siksi että se alkaa eri kirjaimella kuin sisaruksen (tai mahdollisen tulevan sisaruksen) nimi.

Meillä kaikki lapset alkaa J-kirjaimella... ne on vaan miellyttänyt kovasti, tokan kanssa oli myös ehdottomasti suosikki tuo J-alkuinen... eli ei siis valittu toisen nimeä siksi että alkaisi samalla kuin esikoisen.

Kolmaskin sitten päätettiin kyllä että saa alkaa J:llä 'ettei erotu porukasta' ja äkkiähän tuo suosikki löytyi samalla kirjaimella.

Kaikki kolme nimeä ovat kuitenkin ihan erilaisia keskenään, kuten lapsetkin on omat persoonansa :)

Mun mielestä se on tasan sama alkaako ne samoilla kirjaimilla vai eri ja onko saman tyyliset vai, kyllä sitä löytyy aina joltakulta joko positiivista tai negatiivista sanottavaa teki asiat miten päin vain.

Tekee niinkuin itseä miellyttää :)

Yhteistyössä