Nyt teki anoppi viimeisen temppunsa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Halinappi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Erikoinen anoppi.. Hänellä taitaa viirata muutenkin päästä, ei kait noin kukaan terve järkinen käyttäydy. Onko hänellä "omaa elämää" ollenkaan? Luulisi omaa miniäänsä sen verran kunnioittavan ettei edes yrittäisi käsiksi käydä. Mielestäni miehesi tulisi keskustella äitinsä kanssa perusteellisesti niin teidän perheenne pelisäännöistä, kun hänen suhtautumisestaan sinuun.

Alkuperäinen kirjoittaja Triinu:
huh..olipa rankkaa tekstiä, ei voi muuta kuin ihmetellä sen naisen käytöstä. Ihan oikein teit kun pistit kampoihin.. Nostan sinulle hattua! Todella hyvä juttu että miehesi on sinun puolellasi, koska jotkut ovat niin mammanpoikia etteivät osaa valita "puoltaan" vaan vaikenevat koko asiasta.

Vähän pelkään että omassa anopissa on kaikki ainekset samaan käytökseen, yrittää nyt jo puuttua asioihin koskien vauvan kasvatusta ja tavarahankintoja, vaikka pieni ei ole syntynytkään vielä..raivostuttavaa!

Kyllä' olen minäkin ylpeä miehestäni että pitää minun ja lasten puolia. Vaikka anoppi on kovasti yrittänyt määrätä miestäni ja kiristää sillä että hän on meille lainannut rahaa (lähinnä lapsille hankinut kaikkee) eli yrittää sitä rahaa käyttää valttina, mutta sain siellä neuvolassa puhuttua siitäkin ja hyviä neuvoja sain.
Lisäksi anoppi soitti miehelleni sillon tapahtuma hetkellä että en päästä häntä kyytiin niin mieskin oli sanonu että on parempi ettei anoppi nouse kyytin.
samaa oli appiukko todennu miehelleni että oli parempi että anoppi jäi sinne, ei ois ollu lpasillekaan kiva matka ku mummi ois riidelly etupenkillä eikä muutenkaan ois ollu turvallinen matka. Ja saman totesivat siellä neuvolassa että ihan oikein tein.

Ihana kyllä kun saan purkaa vähän tänne...

En ma valeja poikki pistais. Mummo se varmaan kans ajattelee pojanpoikansa parasta vaikka ihan eri viisiin kun aiti. Kieltamatta tempperamenttinen ja arsyttava akka mut sun miehes aiti ja pojan isoaiti niin en mitaan porttikieltoa en laittais. Pikemminkin saalittaa ja vaikuttaa aika yksinaiselta se mummeli.

Vihalla ja kaunalla en kuitenkaan tiija kenenkaan parantaneen kaytostansa. Toivottavasti saatte pelisaannot sovittua ilman etta tarvii montaa vuonna kilpailla siina kuka oli oikeessa ja kuka teki enemman oikein.

Alkuperäinen kirjoittaja familia:
En ma valeja poikki pistais. Mummo se varmaan kans ajattelee pojanpoikansa parasta vaikka ihan eri viisiin kun aiti. Kieltamatta tempperamenttinen ja arsyttava akka mut sun miehes aiti ja pojan isoaiti niin en mitaan porttikieltoa en laittais. Pikemminkin saalittaa ja vaikuttaa aika yksinaiselta se mummeli.

Vihalla ja kaunalla en kuitenkaan tiija kenenkaan parantaneen kaytostansa. Toivottavasti saatte pelisaannot sovittua ilman etta tarvii montaa vuonna kilpailla siina kuka oli oikeessa ja kuka teki enemman oikein.

Tiedän ettei vihoittelu kannata ja yritän olla niin ymmärtäväinen kuin pystyn jo miehen ja lasten takia. Mutta mielessäni on käynyt myös että entäs jos hän joku päivä suuttukin vaikka pojalle ja lyö häntä. Kun oli kerran valmis lyömään minua? En uskalla tulevaisuudessa jättää lapsia keskenään hänen kanssaan.

uskomaton anoppi kyllä..mä en tollasta kattelis. Hyvä että miehes tukee,mun mielestä ois sen tehtävä selventää äidilleen missä mennään. Mä en välttämättä välejä laittais poikki mutta keskustelisin piiiitkään ja hartaasti anopin kanssa. Tuskin se lasta löis mutta eihän siitä tiedä jos tiukan paikan tullen suaki meinas lyödä. Mut hei puhukaa hyvät ihmiset puhukaa :hug:
Ja pelisäännöt selväks,jos ei hyväksy teidän kasvatustapoja niin sitten olkoot ilman. Siis teitä..

Alkuperäinen kirjoittaja Myrskynmerkki:
uskomaton anoppi kyllä..mä en tollasta kattelis. Hyvä että miehes tukee,mun mielestä ois sen tehtävä selventää äidilleen missä mennään. Mä en välttämättä välejä laittais poikki mutta keskustelisin piiiitkään ja hartaasti anopin kanssa. Tuskin se lasta löis mutta eihän siitä tiedä jos tiukan paikan tullen suaki meinas lyödä. Mut hei puhukaa hyvät ihmiset puhukaa :hug:
Ja pelisäännöt selväks,jos ei hyväksy teidän kasvatustapoja niin sitten olkoot ilman. Siis teitä..

No anoppi on todella hankala ihminen ja sen kanssa on todella vaikeeta puhua. Hänessä ei ole mitään vikaa milloinkaan.. itseasiassa keskusteltiin jo reilu vuosi sitten aika tiukkaan sävyyn kun anoppi antoi pojan kiipeillä ruokapöydälle jne. silloinkin vain sain naurut suoraan päin naamaa ja sain kuulla juuri sitä että kun han on jo omat lapset kasvattanut jne.. Silloin en ottanu asiaa niin vakasti ja monta kertaa snekin jälkeen ollaan vähän otettu yhteen mutta nyt tämä oli niinkuin piste iin päälle...

tuo mun mielestä on liikaa että anoppi löis lasta, mutta muu kaikki edellä mainittu on totta ja sun pitää pitää lujasti kii omasta periaatteestasi. ja ennen kaikkea muistaa ettei lapsia saa pitää riitakapuloina, vaikket itse halua anoppia tavata elä estä lapsia näkemästä mummua.

Alkuperäinen kirjoittaja Huvitutti:
Erikoinen anoppi.. Hänellä taitaa viirata muutenkin päästä, ei kait noin kukaan terve järkinen käyttäydy. Onko hänellä "omaa elämää" ollenkaan? Luulisi omaa miniäänsä sen verran kunnioittavan ettei edes yrittäisi käsiksi käydä. Mielestäni miehesi tulisi keskustella äitinsä kanssa perusteellisesti niin teidän perheenne pelisäännöistä, kun hänen suhtautumisestaan sinuun.

Näiden lisäksi mietin anoppisi ikää. Joskus vaihdevuodet ovat kuin murrosikä, sanoitko ap. ettei mieskään tunne äitiään enää.

Alkuperäinen kirjoittaja Cycadeen:
Minä en antais anteeksi, vaikka pyytäisikin. Se että melkein lyö ja on jo töninyt on niin anteeksi antamatonta ja kertoo erittäin paljon ihmisestä.

peesiä tähän.. entä jos käy pian lasten kimppuun jos ne ei tottele sitä.

Uskomaton eukko! Nyt oot vaan tiukkana sen suhteen ettei tarvi tavata muksuja ennenku pelisäännöt on selvät ja niitä kunnioitetaan. Appesi on varmaan kunnon ihminen, pystyisikö hän puhumaan järkeä anopin päähän?

Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
Alkuperäinen kirjoittaja Huvitutti:

Näiden lisäksi mietin anoppisi ikää. Joskus vaihdevuodet ovat kuin murrosikä, sanoitko ap. ettei mieskään tunne äitiään enää.

Anoppi on 63 vuotias.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Uskomaton eukko! Nyt oot vaan tiukkana sen suhteen ettei tarvi tavata muksuja ennenku pelisäännöt on selvät ja niitä kunnioitetaan. Appesi on varmaan kunnon ihminen, pystyisikö hän puhumaan järkeä anopin päähän?

En usko että appi puhuu sen kaa.. tai mistä mä tiiän jos on vaikka koittanu jutella...

Voimia ! Itselläni on narsisti anoppi, eikä mikään helppo tapaus... Tai siis vikahan on aina kaikissa muissa (minussa), eikä anopissani. Surullista. Nytkin hän on vihainen miehelleni (onneksi hänelle tällä kertaa eikä aina minulle) eikä hänestä ole kuulunut mitään kohta kahteen kuukauteen. Sitten taas tulee se päivä, että soittaa aivan iloisesti aivan kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan eikä puhu mitään kiukuttelustaan. Kehuu työpaikallaan miten hyvät välit hänellä on poikansa perheeseen jne. näyttelee lastemme valokuvia ja työkaverit uskovat... Näitä on maailma täynnä, valitettavasti.

Hiukan samaa meillä... Ihmettelevät ja valittavat siitä kun esikoinen (tyttö, joka ei ole heidän biologinen lapsenlapsensa) on niin itsepäinen ja saattaa kiukuta sille päälle sattuessaan tuntikausia jotain asiaa. Periksi en ole antanut ja aina ollut samat säännöt. Mutta auta armias kun alkaa kiukuta anoppilassa jostain, esim. kerran pukemisesta aamulla. Sanoin että kun joka kerta on sama homma, että ne vaatteet ei mene päälle, ja varsinkin hoitoaamuina se oikeasti on hankala kiireessä kun on pienempikin puettavana, ja 5v. ei ala itse pukemaan. Niin kyllä nyt pitää itse pukea, eikä saa auttaa. Tyttö siinä kiukkuaa ja anoppi menee heti auttamaan ja pukemaan kun silmä välttää. laittaa kaikki kuin pikkuvauvalle päälle, tyttö makaa lattialla lötkönä... minä sitten sanoin että hankala se on mun laittaa rajoja kun mun auktoriteettia omien lasteni kasvattajana ei kukaan kunnioita. Niin anoppi vaan että eikö se nyt ole hyvä että he haluavat olla tasapuolisia molemmille, vaikka tyttö ei heidän lapsenlapsi olekaan...

Ja ihmetellään miksi lapset ei syö kun jatkuvasti on tarjolla jotain, jos ei muuta niin sokeripaloja kupista annetaan, heti kun mukulat pyytää. Sitten ihmetellään miksei ruoka maistu ja ovat makeaa jatkuvasti vailla...ja kun pienempikin on oppinut kiukuttelemaan, niin kaikki saa periksi, kun eihän lapsi voi olla kunnossa kun noin itkee :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja syystyttönen:
keskustella äitinsä kanssa. Kertoisi ettei hyväksy mummin käytöstä. Asettakaa todella selkeät rajat sille, ketkä lasta kasvattavat ja tekevät päätöksiä.

mä taas EN laittaisi miestä välikappaleeksi/ sovittelijaksi. :whistle:
Vaan antaisin asian olla hetken "ilmassa".

t. pulttis jolla kanssa todella outo/sairas anoppi |O

Mä oon taas sitä mieltä, että vaikka olkoonkin miehen äiti ja pojan isoäiti, ei se silti oikeuta käyttäytymään miten tahansa! Usein oletetaan, että sukulaisilta pitää sietää kaikki paska, mitä sieltä niskaan sataa, mutta itselleni ainakin kaikki ihmiset on samalla viivalla.

Luulin, että tämän pahempaa anoppia ei ole kuin mikä meikäläiselle on osunut, mutta näköjään erehdyin :o

Alkuperäinen kirjoittaja Felina:

Mä oon taas sitä mieltä, että vaikka olkoonkin miehen äiti ja pojan isoäiti, ei se silti oikeuta käyttäytymään miten tahansa! Usein oletetaan, että sukulaisilta pitää sietää kaikki paska, mitä sieltä niskaan sataa, mutta itselleni ainakin kaikki ihmiset on samalla viivalla.

Luulin, että tämän pahempaa anoppia ei ole kuin mikä meikäläiselle on osunut, mutta näköjään erehdyin :o

Kaikkee ei tosiaan pysty sietämään, mä oon jo paljon sietänyt ja ollut hyvin kärsivällinen, mutta tässä tapauksessa mulla meni mitta täyteen... Mutta katsellaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan...

Yhteistyössä