Lasten synttärit yhtäaikaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vippis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

vippis

Aktiivinen jäsen
25.06.2008
3 527
1
36
Meillä on kolme lasta.

Erinäisten yhteensattumien vuoksi emme ole ehtineet pitää kenenkään syntymäpäiviä tänä vuonna - kahdet ekat on ollu, kolmannet tulossa.

Kyseessä siis 1-, 6- ja 7-vuotissynttärit.

Kaverisynttärit olis tarkotus pitää erikseen, suku luonnollisesti olis aika pitkälti sama kaikkien kolmen kohdalla.

Niin onko kauheen epäkorrektia pitää kaikkien juhlat yhtä aikaa?

Jos ajattelet itse vastaaville kutsuille menoa, niin onko se 1) parempi kuin kaikkki eri aikaan, 2) huonompi kuin kaikki eri aikaan vai 3) yhdentekevää?

..kahden ekan synttäreiden välissä siis vain viikko, ne olis pidetty joka tapauksessa yhtä aikaa, eli esikon ja kuopuksen.

samaan aikaan vaan, pääsee vähemmällä, sekä juhlien järjestäjä, että vieraat. lapset tietenkin, varsinkin vanhemmat jo, haluaisivat ehkä ihan ikiomat synttärit. toisaalta kaverisynttärit erikseen, niin eiköhän siinä sitä juhlaa ole riittämiin.

riippuu vähän siitä ostaisiko kaikki vieraat joka tapauksessa lahjan vai ei. Jos sukulaisten lisäksi tulee esim lasten kummeja, jotka eivät muuten muistaisi kaikkia lapsia lahjalla (jos synttärit olisi erikseen), niin yhteisjuhlissa heidän pitää ostaa kaikille kolmelle. Riippuu tosi paljon ihmisistä ja heidän varallisuudestaan, mut jollekin pienituloiselle voi olla iso juttu ostaa "ylimääräsiä" lahjoja, kun eivät kuitenkaan kehtaa ostaa vain sille omalle kummilapselleen.

Pidä vaan samaan aikaan. Sukulaisetkin varmasti ovat tyytyväisiä, jos saavat "kolme kärpästä yhdellä iskulla", eikä tartte vähän väliä juosta teillä, varsinkin jos on yhtään matkaa. Samoin teille paljon helpompaa, kun ei tarvitse kolmia kekkereitä järjestää (ja maksaa). Kyllä lapsille riittää se, että kaverisynttärit on eri aikaan, saa jokainen olla huomion keskipisteenä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
riippuu vähän siitä ostaisiko kaikki vieraat joka tapauksessa lahjan vai ei. Jos sukulaisten lisäksi tulee esim lasten kummeja, jotka eivät muuten muistaisi kaikkia lapsia lahjalla (jos synttärit olisi erikseen), niin yhteisjuhlissa heidän pitää ostaa kaikille kolmelle. Riippuu tosi paljon ihmisistä ja heidän varallisuudestaan, mut jollekin pienituloiselle voi olla iso juttu ostaa "ylimääräsiä" lahjoja, kun eivät kuitenkaan kehtaa ostaa vain sille omalle kummilapselleen.

Voihan niille kummilapsen sisaruksille ostaa vain jotain ihan pientä, jos on rahasta tiukkaa. Vanhemmille kuitenkin rahallisestikin iso juttu, jos järjestävät kolmet juhlat yksien sijaan, eli riippuu aina kenen pussia miettii...

Ei meillä ainakaan tarvitse ostaa kaikille lahjaa erikseen jos on jonkin lapsista kummi. Samahan se olis jos synttärit olisi erikseen kaikille kolmelle.. Siinä yhteishulinassa ei lapset kiinnitä huomiota toistensa lahjoihin mun mielestä niin paljon kuin jos kaikilla on erikseen synttärit.

No meillä on pojat syntyneet samana päivänä joten tottakai järjestetään samana päivänä sukulaisille juhlat, MUTTA en olta että kummit ostais molemmille lapsille lahjat - riittää kun omaa kummilasta muistaa. Ja tämänhän voi myös kummeille mainita ettei heille tule oloa et pitäis toisellekin lapselle ostaa lahja.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras minäkin:

Ei meillä ainakaan tarvitse ostaa kaikille lahjaa erikseen jos on jonkin lapsista kummi. Samahan se olis jos synttärit olisi erikseen kaikille kolmelle.. Siinä yhteishulinassa ei lapset kiinnitä huomiota toistensa lahjoihin mun mielestä niin paljon kuin jos kaikilla on erikseen synttärit.

Mä en kyllä kehtaa viedä vain kummitytölleni, kun saamme vuosittain kutsun sekä hänen, että hänen siskonsa yhteissynttäreille. Emme ole sukua, joten muuten en ostaisi tälle toiselle tytölle mitään. Nyt on pakko, mut ostan isosiskolle enemmän, koska olen kummitäti.

Alkuperäinen kirjoittaja anuuu:
No meillä on pojat syntyneet samana päivänä joten tottakai järjestetään samana päivänä sukulaisille juhlat, MUTTA en olta että kummit ostais molemmille lapsille lahjat - riittää kun omaa kummilasta muistaa. Ja tämänhän voi myös kummeille mainita ettei heille tule oloa et pitäis toisellekin lapselle ostaa lahja.

No meidän tapauksessa ei ole mitään tälläistä mainittu, joten oletan, että molemmille tytöille pitää ostaa. Mulle se on ylimääräistä rahanmenoa, koska tulot on pienet.

Ei minusta tarvitse muistaa muita kuin omaa kummilasta ellei ole sukua. Meillä on tavattu pitää lasten sukulaissynttärit samaan aikaan ja alkuaikoina mainitsin kummeille että vain omaa kummilastaan muistaisivat. Nyt menee vanhan kaavan mukaan edelleen näin. Kyllä lapsetkin tietävät kuka on kenenkin kummi, eli kenelle tuo lahjan.

Nyt te menitte ihan sivuraiteille :D :saint:

Kun meillä ei tosiaan tätä ongelmaa ole ensinkään ;)

..eli siis ilmeisesti on kuitenkin ihan hyväksyttävää lämästä kolome kärpästä yhellä iskulla ja pitää kaikki pilleet kerralla poikkee..? :xmas:

Minä olen pitänyt sukulaisille tuolla systeemillä jonkin kerran, kun parit synttärit osuu vilkkaimpaan kesäloma-aikaan, turha silloin on mitään järjestää, kun muut ovat reissussa tai sitten olemme itse. Jos on pidempi matkaisia vieraita, niin he juhlivat kaikki mieluummin yhdellä kertaa, muuten käyvät vain yksissä ja tuovat muiden lahjat samalla.

Uusimmat

Yhteistyössä