Lasten tekeminen vaikka ei jaksa itse hoitaa !

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsyttää !
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="sasa";30025734]Tosi tarkkaan tiiät mitä muut tekee. Onko sulla mitään omaa elämää?
Vai oikeestikko kyttäät muiden tekemisiä.
Miten sä voit tietää missä jonkun lapsi yönsä viettää?[/QUOTE]

Ehkä kyseinen ihminen on kertonu? Ihmeellinen asenne tämä että jos omistaa silmät ja korvat ja huomaa niiden avulla epäkohtia niin onkin kyttääjä.

Sähän se ap oletkin varsin fiksu!
Jos lasuja pitää tehdä joka asiasta, niin tehdään sustakin lasu!
Täällä sä norkoilet arvostelemassa muita, ja missä ne sun lapset on ?

[QUOTE="Miisa";30025739]Miksi pitää tehdä LASU jos lapsi on turvallisesti hoidossa ??
saahan jotkut 15-vuotiaana ihan omankin lapsen![/QUOTE]

Ehkäpä ap on itsekin tuota mieltä että periaatteessa kaikki on ok jos lapset on kuitenki jonkun valvonnassa. Mutta kyllä se vaan on erittäin surullista, jos oma äiti ei halua olla lastensa kanssa. Varmaan kasvaa tosi tasapainosia ihmisiä jos isää ei oo mailla halmeilla eikä mutsia kiinnosta.

[QUOTE="Erika-";30025756]Sähän se ap oletkin varsin fiksu!
Jos lasuja pitää tehdä joka asiasta, niin tehdään sustakin lasu!
Täällä sä norkoilet arvostelemassa muita, ja missä ne sun lapset on ?[/QUOTE]

Erittäin kypsää...

[QUOTE="Hömelö";30025760]Erittäin kypsää...[/QUOTE]

No onko kypsää tehdä lasu, jos lapsi on 15-vuotiaalla hoidossa?
Ap ehdottaa lasua, kun joku hoitaa pari pvää pientä vauvaa.
Mut hei, pääasia että ap on itsetäydellisyys!

Ai missäkö mun lapset ovat ? Isänsä kanssa ulkona pelaamassa jalkapalloa.

Millähän perusteella Erika musta tekee lasu ilmoituksen ? Koska olen netissä ? :D Tehdäänkö sustakin varmuuden vuoksi jos sulla sattuu olemaan lapsia tai olet raskaana ihan vaan siks koska olet keskustelupalstalla :D Että sä Erika olet älykäs !

[QUOTE="Erika-";30025763]No onko kypsää tehdä lasu, jos lapsi on 15-vuotiaalla hoidossa?
Ap ehdottaa lasua, kun joku hoitaa pari pvää pientä vauvaa.
Mut hei, pääasia että ap on itsetäydellisyys![/QUOTE]

No on tuo minustakin ERITTÄIN epäilyttävää häipyä ite ulkomaille ja jättää lapselle pieniä lapsia hoidettavaks. Yks ilta on täysin eri asia kuin useempi vuorokausi! En minä tiedä onko siitä järkevää tehä ls-ilmotusta, mutta sitä pohti juuri ap:kin. Ja edelleenkin, ei tarvitse olla millään lailla täydellinen vanhempi että ymmärtää kyseenalaistaa lapselle vahingollista käytöstä.

Ei ole normaalia jättää 15 vuotiaalle 3vk vanhaa vauvaa hoitoon kahdeksi yöksi !

Eipä ollut vaihtoehtoja. Äiti isomman kanssa infektion takia osastolla.
Isä kuoli ennenkuin vauva syntyi.
Oisko ollut sitten viisaampaa jättää esikoinen yksin sairaalaan.
Eristettyyn huoneeseen ?!?
Ja edelleen, 15 vuotiaana voi myös saada vauvan. Tehdäänkö siitäkin sitten lasu ?!?

[QUOTE="Hömelö";30025771]No on tuo minustakin ERITTÄIN epäilyttävää häipyä ite ulkomaille ja jättää lapselle pieniä lapsia hoidettavaks. Yks ilta on täysin eri asia kuin useempi vuorokausi! En minä tiedä onko siitä järkevää tehä ls-ilmotusta, mutta sitä pohti juuri ap:kin. Ja edelleenkin, ei tarvitse olla millään lailla täydellinen vanhempi että ymmärtää kyseenalaistaa lapselle vahingollista käytöstä.[/QUOTE]

Niin minkä ikäsiä ne kaksoset sitten oli ?

Voi teitä lapsia. Ennen vanhaan kun minäkin olin teini, niin hoidin sukulaisten lapsia ja vauvoja. Ei nyt mitään monia päiviä, mutta kun oli tarvis vaikka jotain asioita hoitaa. Ihan hyvin lapsia osasin hoitaa eli ruokaa antaa ja nukkumaan laittaa.

Tämän ketjun kyseistä mammaa en ihan käsitä jos aina on hoidon tarvetta. Silloin ei pidä edes lapsia tehdä, jos menojalka vaan vipattaa ja vipattaa.

[QUOTE="Miisa";30025776]Eipä ollut vaihtoehtoja. Äiti isomman kanssa infektion takia osastolla.
Isä kuoli ennenkuin vauva syntyi.
Oisko ollut sitten viisaampaa jättää esikoinen yksin sairaalaan.
Eristettyyn huoneeseen ?!?
Ja edelleen, 15 vuotiaana voi myös saada vauvan. Tehdäänkö siitäkin sitten lasu ?!?[/QUOTE]

Ymmärtääkseni jos 15-vuotias LAPSI saa lapsen, sitä seurataan ja tuetaan ihan eri tavalla.

[QUOTE="wieras";30025784]Voi teitä lapsia. Ennen vanhaan kun minäkin olin teini, niin hoidin sukulaisten lapsia ja vauvoja. Ei nyt mitään monia päiviä, mutta kun oli tarvis vaikka jotain asioita hoitaa. Ihan hyvin lapsia osasin hoitaa eli ruokaa antaa ja nukkumaan laittaa.

[/QUOTE]

No nimeen omaan, muutama tunti on PIKKUSEN eri asia kuin useempi vuorokausi.

Ja ei sitten ollut muita vaihtoehtoja kuin 15v teini ? Kummallista... Ja vaikka ymmärrän sen että lapsia tehdään alaikäisenä vahingon tapahtuessa niin valitettavan monesti teiniäidistä tulee lastensuojelun asiakas. Onneksi on myös poikkeuksia jotka osaavat ottaa kunnolla vastuun pienestä vauvasta. En siltikään kannusta tekemään lapsia 15 vuotiaana.

Mutta jos on ihan oikeasti pakko antaa pieni hoitoon niin se on valitettavaa mutta ei sille mitään voi. :(

Ja mun pointti oli se että pieniä lapsia oli jätetty viikoksi alaikäiselle koska äiti itse lähti ulkomaille.

[QUOTE="Hömelö";30025786]Ymmärtääkseni jos 15-vuotias LAPSI saa lapsen, sitä seurataan ja tuetaan ihan eri tavalla.[/QUOTE]

Mun ystävä sai 15veenä lapsen.
perhetyöntekijä kävi 2 krt kk.
Ja siinä se..
Jos aina tehtäis lasu, että alle 18 vee hoitaa jonkun lasta, niin jokapaikka olis tukossa.
Jos lapsi jätetään hoitajalle joka ei osaa ruokaa antaa, vaihtaa vaippaa eikä laittaa nukkumaan on asia ihan erikseen!

Ei vittu. Ai sitäkö on olevinaan täydellinen äiti, jos ei lykkää lapsiaan koko ajan jollekin toiselle hoitoon? Voi taivas. Jollakin on todella outo käsitys täydellisyydestä.

Ei todellakaan ole oikein, että hankkii vaan lisää lapsia kun edellisistäkään ei ole jaksanut huolta pitää. Kyllä, se on vanhemman tehtävä huolehtia jälkeläisistään! Se on normaalia vanhemmuutta, ei täydellisyyttä.

Mun ystävä sai 15veenä lapsen.
perhetyöntekijä kävi 2 krt kk.
Ja siinä se..
Jos aina tehtäis lasu, että alle 18 vee hoitaa jonkun lasta, niin jokapaikka olis tukossa.
Jos lapsi jätetään hoitajalle joka ei osaa ruokaa antaa, vaihtaa vaippaa eikä laittaa nukkumaan on asia ihan erikseen!

Asuiko sun kaveri yksin omassa asunnossa? Oliko sillä omat vanhemmat apuna? Oliko miestä? Jos oli niin minkä ikäinen?

Ja ei sitten ollut muita vaihtoehtoja kuin 15v teini ? Kummallista... Ja vaikka ymmärrän sen että lapsia tehdään alaikäisenä vahingon tapahtuessa niin valitettavan monesti teiniäidistä tulee lastensuojelun asiakas. Onneksi on myös poikkeuksia jotka osaavat ottaa kunnolla vastuun pienestä vauvasta. En siltikään kannusta tekemään lapsia 15 vuotiaana.

Mutta jos on ihan oikeasti pakko antaa pieni hoitoon niin se on valitettavaa mutta ei sille mitään voi. :(

Ja mun pointti oli se että pieniä lapsia oli jätetty viikoksi alaikäiselle koska äiti itse lähti ulkomaille.

Siinä vaiheessa kun esikoinen sairastui ei ollut muita vaihtoehtoja.
KAIKKI kun ei asu oman tukiverkoston lähellä!
Niin ja minkä ikäsiä nää PIENET sitten oli ?
Ja itse olen työskennellyt monien alaikäisten äitien kanssa. Yhdestäkään ei ole tullut lasun asiakasta sen takia, että on alaikäinen eikä osaa hoitaa lastaan.
Ihan täysi-ikäisiä äitejä kyllä tiiän.

Ja nämä kaksoset olivat 3 vuotiaita Ja erittäin haastavia kun heidät jätettiin alaikäiselle. Olen mäkin 15-16v hoitanut lapsia muutaman tunnin jos vanhemmat ovat esim käyneet ruokakaupassa tms. Mutta se on eriasia kuin vuorokaudet. Se on lapselle vahingollista jos jätetään ns vieraan hoivaan pidemmäksi aikaa. En nyt muista tarkkaan erästä tutkimusta mutta alle vuoden ikäistä muistaakseni ei sais jättää yöksi ilman vanhempia tai toki saa mutta se ei ole lapselle hyväksi.

Ei vittu. Ai sitäkö on olevinaan täydellinen äiti, jos ei lykkää lapsiaan koko ajan jollekin toiselle hoitoon? Voi taivas. Jollakin on todella outo käsitys täydellisyydestä.

Ei todellakaan ole oikein, että hankkii vaan lisää lapsia kun edellisistäkään ei ole jaksanut huolta pitää. Kyllä, se on vanhemman tehtävä huolehtia jälkeläisistään! Se on normaalia vanhemmuutta, ei täydellisyyttä.

Kiitos. Juuri näin.

[QUOTE="Hömelö";30025804]Asuiko sun kaveri yksin omassa asunnossa? Oliko sillä omat vanhemmat apuna? Oliko miestä? Jos oli niin minkä ikäinen?[/QUOTE]

Ihan omassa asunnossa asui. Vanhemmat 7kilometrin päässä.
15-vuotta oli kuin vauva syntyi. Ja ei ollut miestä.
Perhetyöntekijä olisi käynyt useammin, jos tarvetta olisi ollut.
Ei ollut!

Kuka on puhunut että minä olen täydellinen ? En todellakaan ole. Pointtina aloituksessa se että lapsia tehdään vaikka ei jakseta hoitaa itse vaan lapset laitetaan joka yö muualle. Tämä on taas niin perus palsta. Heti jos toinen äiti kyseenalaistaa toisen kykyä sitouta hoitamaan omia lapsiaan niin laitetaan tämä "sinäkö olet täydellinen äiti" -kortti pöytää...

Ja nämä kaksoset olivat 3 vuotiaita Ja erittäin haastavia kun heidät jätettiin alaikäiselle. Olen mäkin 15-16v hoitanut lapsia muutaman tunnin jos vanhemmat ovat esim käyneet ruokakaupassa tms. Mutta se on eriasia kuin vuorokaudet. Se on lapselle vahingollista jos jätetään ns vieraan hoivaan pidemmäksi aikaa. En nyt muista tarkkaan erästä tutkimusta mutta alle vuoden ikäistä muistaakseni ei sais jättää yöksi ilman vanhempia tai toki saa mutta se ei ole lapselle hyväksi.

No siinä tapauksessa mun lapsi on eriättäin vahingoittunut.
Oli nimittäin 6kk sairaalahoidossa.
Aatella 6kk yötä päivää !!

Yhteistyössä