Lasten tekeminen vaikka ei jaksa itse hoitaa !

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsyttää !
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ärsyttää !

Vieras
Tosiaan luin toista ketjua ja tuli mieleen, mitä mieltä olette äideistä jotka tunkevat lapsensa joka yö hoitoon muualle ? Mua ärsyttää tuollaiset edesvastuuttomat äidit jotka tekevät lapsia koko ajan lisää ja sitten tunkevat niitä joka yö hoitoon koska eivät itse jaksa. -.-

Itsellä on tälläinen tuttava lähipiirissä... Muksuja on 5kpl kolmelle eri miehelle. 2 ekaa asuvat isänsä luona ja 3 muuta asuvat äitinsä kanssa. En jaksa käsittää miksi on edes toinen lapsi tehty kun ei ekastakaan jaksettu huolehtia ! Sitten vielä haastavat kaksoset ja haastava tyttö. Ei mitään järkeä...

Kaksoset ovat vuorotellen isovanhempien tai kummitädin luona + päivät hoidossa. Näkevät siis äitiään about 2h päivässä. Tyttö myös on ollut ihan viikon ikäisestä ties kellä hoidossa kun äiti ei vaan jaksa ! Nytkin kaksoset ovat isovanhempien kanssa lomalla ettei äidin vaan tarvi hoitaa ! Kerran tämä nainen jätti alaikäiselle tytölle kaksoset hoitoon kun itse lähti tyttärensä kanssa ulkomaille katsomaan tytön isää !

Ymmärrän kyllä jos lapset ovat silloin tällöin jossain hoidossa että yh saa omaa aikaa mut tää yh ei käy edes töissä. Ei luulis rasittuvan :D En vaan käsitä noin vastuuttomia henkilöitä. Saati miten alkaa edes tekemään muksuja ulkomaalaisille miehille jotka lähtevät lähtimään heti kun vauva on tulossa. Olis edes tehnyt abortin ja sillä tavalla ottanut vastuuta omista teoistaa.

En tiedä onko tässä mikä pahinta mutta sekin että laittaa alaikäiselle noita muksujaan hoitoon jopa yöksi on tosi paha... Itse 2 lapsen äitinä en vois kuvitellakaan antavani pientä lasta kenellekään hoitoon, saati alaikäiselle ja vielä viikoksi !

Oisko jo ls-ilmoituksen paikka ?

Paskoja ihmisiä aina löytyy. Itse tunnen yhden akan joka kekkas, että voi olla kotona 6-vuotta jos tekee pari lasta. Se ei voi sietää niitä lapsiaa ja kyllä lapsetkin tietävät kuinka vanhemmat heitä vihaavat.

Kuka muka vie alaikäiselle muutaman päivän ikäisen vauvan hoitoon tai antaa lapset viikoksi hoitoon ? Haloo !

Ja kyllä, koen olevani häntä parempi äiti. Mulla ei ole tarvetta tehdä lapsia enempää kuin pystyn itse huolehtimaan. En edes raaskisi antaa pientä yöksi saati että joku / jotkut lapsista on joka yö kotoa pois. Miettikää nyt vähän ! Ei voi olla tervettä eikä varmasti hyväksi lapsille.

No ei kuulosta kivalta, mut mitä tää täällä selän takana kauhistelu auttaa asiaan?
Halusitko vain korostaa, että sinä et ainakaan toimi näin? Odotatko kruunua?

Kuka muka vie alaikäiselle muutaman päivän ikäisen vauvan hoitoon tai antaa lapset viikoksi hoitoon ? Haloo !

Ja kyllä, koen olevani häntä parempi äiti. Mulla ei ole tarvetta tehdä lapsia enempää kuin pystyn itse huolehtimaan. En edes raaskisi antaa pientä yöksi saati että joku / jotkut lapsista on joka yö kotoa pois. Miettikää nyt vähän ! Ei voi olla tervettä eikä varmasti hyväksi lapsille.

Mieti itse nyt vähän. Melkein tukehdut siellä raivoosi. :D

Noita vastuuttomia on ollut aina. Muistan kun olin ehkä jotain 14-15v ja meidän oven taakse ilmestyi kaksi pariskuntaa. Toisen miehen tunnistin hämärästi, hän oli pari vuotta aikaisemmin ollut mun isän työkaveri. Tulivat kysymään josko hoitaisin isän työkaverin tyttöystävän kaverin vauvaa pari tuntia kun he käväsis baarissa. En suostunut, joten he kysyi voisiko mun sisko ottaa tai oisko mulla jotain kaveria joka voisi hoitaa. Jäivät siihen ovelle sitten arpomaan että jos sen vauvan syöttää nyt niin kyllä se varmaan pari tuntia nukkuu, vois lähtee baariin. En sit tiedä mihin ratkaisuun päätyivät.

Aina ei elämä mene niinkuin suunnittelee ja tarviikin enemmän apuja lastensa hoitamiseen. Voi tulla masennusta tai muita sairauksia yms. Mutta kun niitä lapsia on jo useampi ennestään, voisi luulla, että niiden pienempien kanssa pärjäisi itsenäisesti jo paremmin, jos mitään yllättävää ei tapahdu.

En odota mitää kruunua. Tottakai olen raivoissani kun lapsia tehdää koko ajan lisää vaikka ei ole varaa eikä yhtään omat voimat riitä. Eikö teistä tunnu pahalta ajatella että pieniä lapsia laitetaan joka yö ties minne kun äitiä ei kiinnosta ?

En odota mitää kruunua. Tottakai olen raivoissani kun lapsia tehdää koko ajan lisää vaikka ei ole varaa eikä yhtään omat voimat riitä. Eikö teistä tunnu pahalta ajatella että pieniä lapsia laitetaan joka yö ties minne kun äitiä ei kiinnosta ?

En ymmärrä mäkään tollasta. Miks tehä lapsia ollenkaan jos ei kykene niitä hoitamaan ja niistä huolehtimaan. Ite en omaani anna hoitoon kelle tahansa, eikä ole pitkiin aikoihin missään ollukkaan. Harvoin on mummolassa hoidossa, eli miehen äidillä ja yhen yön. En vaan ole raaskinu useesti antaa, koska tytöllä tekee tiukkaa jo olla se kaheksantuntia erossa musta ja miehestä, mikä ollaan töissä. En pysty, koska itelläänkin tekee pahaa, kun aamusin lähen töihin ja tyttö alkaa itkemään. Siinä on hyvin lähellä ettei itelläänkin pääse itku. Mieheni sano, että välillä tuntuu kun jättää päiväkotiin, että hän rääkkää tyttöä kun jää sinne itkemään ja sano, että tekis mieli vaan napata mukaan, kun ei kestä sitä itkua ja niitä kyyneliä :).

Ei aina tartte olla yh, työtön, ongelmineen tai edes kouluttamaton.

Tuttavapiirissä eräs perhe, jossa vanhemmilla alempi ja ylempi kk-tutkinto ja vakituiset työpaikat. Silti kumpikin lapsista olleet vauvasta saakka tasaisesti joka viikko yön yli hoidossa isovanhemmilla (yhden tai useammin yön, yleensä useamman), siihen lisäksi parisuhdeviikonlppumatkat ilman lapsia ja nyt kun lapset ovat vähän isompia (silti alle kouluikäisiä) niin viikon lomamatkan ilman lapsia.

Ja sitten vielä valittelevat lastenhoidon raskautta...

Itse kyllä aikoinani yksinhuoltajana ja kotona lasten kanssa ollessani kaipasin omaa aikaa, koska kuvioissa oli myös koliikkivauva ja elämäntilanne oli raskas. Käytännössä tämä tarkoitti noin puolta tuntia päivässä esim. lenkin merkeissä. Ehkä olen sitten sinusta paska ihminen, mutta tuon turvin jaksoin.

Mutta en kyllä ymmärrä ap:n kuvailemaa äitiäkään, noita nyt löytyy aina..

[QUOTE="oho";30022220]Kehut itseäsi ja arvostelet toisten tapaa elää? Ei sullakaan hyvin mee.[/QUOTE]

No ei siinä paljoo tartte itseä kehua että näkee asioiden olevan pahasti perseellään pienillä lapsilla jos oma äiti ei halua niitä hoitaa! Ei se valittaminen täällä sinänsä mitään auta, mutta tämä on tietääkseni keskustelupalsta. Vähiten auttaa se joidenkin "suvaitsevaisten" ihmisten asenne, että kaikki huolehtikoon itse omista asioistaan, antaa muiden touhuta mitä haluaa vaikka siitä oliskin muille, jopa omille lapsille, haittaa.

Itse kyllä aikoinani yksinhuoltajana ja kotona lasten kanssa ollessani kaipasin omaa aikaa, koska kuvioissa oli myös koliikkivauva ja elämäntilanne oli raskas. Käytännössä tämä tarkoitti noin puolta tuntia päivässä esim. lenkin merkeissä. Ehkä olen sitten sinusta paska ihminen, mutta tuon turvin jaksoin.

.

Kuka on arvostellu yh-äitiä joka tarvitsee puoli tuntia omaa aikaa päivässä? Minusta varsin ymmärrettävää että hetken haluaa omaa aikaa, ja hieno juttu jos lähipiiristä saa apua. Täysin toinen juttu jos lastenhoito ei kiinnosta pätkääkään ja lapset tungetaan ihan minne tahansa ettei vaan ite tartte niitä katella...

Siis lasun paikka, jos lapset on muualla hoidossa ??
Meillä 6vee tyttö ollut nyt kesän mummolassa. Kävi pari yötä kotona ja taas lähti.
4veen kanssa olen kotona, ja aatella kolmas tulossa...

Mä olin 15 vee kun hoidin 3 viikkoa vanhaa vauvaa. Ja 2 yötä hoidin.
Oisko se tosiaan ollut ls-ilmon paikka!
Mene sinä hoitamaan ne omat lapsesi, äläkä notku täällä!

Kyllä mä todellakin ymmärrän äitiä joka tarvitsee vaikka 2h päivässä omaa aikaa mutta sitä en ymmärrä että sitä tarvitsee 20h päivässä. Kyse oli nyt siitä että kyseinen yh äiti laittaa lapsensa joka yö johonkin hoitoon sen lisäksi että ne ovat päivähoidossa

[QUOTE="sasa";30025688]Siis lasun paikka, jos lapset on muualla hoidossa ??
Meillä 6vee tyttö ollut nyt kesän mummolassa. Kävi pari yötä kotona ja taas lähti.
4veen kanssa olen kotona, ja aatella kolmas tulossa...[/QUOTE]

Veikkaisin että kyse oli siitä että eukko ite otti hatkat ULKOMAILLE ja jätti alaikäselle hoidettavaks tosi pieniä lapsia.

[QUOTE="Miisa";30025695]Mä olin 15 vee kun hoidin 3 viikkoa vanhaa vauvaa. Ja 2 yötä hoidin.
Oisko se tosiaan ollut ls-ilmon paikka!
Mene sinä hoitamaan ne omat lapsesi, äläkä notku täällä![/QUOTE]

Olitko sä kaks vuorokautta 15-vuotiaana yksin vastuussa noin pienestä vauvasta?!

On todella edesvastuutonta jättää pieni lapsi alaikäiselle ! Alaikäinen on itsekin vielä lapsi. Joten miisalle, jos olisin minun tytär niin en olis edes antanut lupaa hoitaa niin pientä ja olisin tehnyt lapsen äidistä lasu ilmoituksen.

lapset eivät ole mitään leluja joita tehdään rahan takia ja jotta saadaan vaan norkoilla kotona ja tunkea lapset ties minne hoitoon.

On todella edesvastuutonta jättää pieni lapsi alaikäiselle ! Alaikäinen on itsekin vielä lapsi. Joten miisalle, jos olisin minun tytär niin en olis edes antanut lupaa hoitaa niin pientä ja olisin tehnyt lapsen äidistä lasu ilmoituksen.

lapset eivät ole mitään leluja joita tehdään rahan takia ja jotta saadaan vaan norkoilla kotona ja tunkea lapset ties minne hoitoon.

Miksi pitää tehdä LASU jos lapsi on turvallisesti hoidossa ??
saahan jotkut 15-vuotiaana ihan omankin lapsen!

Kai mä tiedän kun lasten äiti kerto... :D Ei kun toki mä kyttään jossain pusikossa että milloin lapset lähtee ja milloin palaavat kotiin. Voitko sasa olla noin tyhmä ?!

Yhteistyössä