Lasten tekeminen vaikka ei jaksa itse hoitaa !

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsyttää !
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mähän sanoin tossa yhdessä viestissä että valittavan moni teiniäiti ei ole kykenevä hoitamaan omia lapsiaan ja siksi heistä tulee lasu asiakkaita mutta sanoin myös että on poikkeuksia niin kuin tuon yhden kirjoittajan kaveri.

[QUOTE="voivoi";30025824]No siinä tapauksessa mun lapsi on eriättäin vahingoittunut.
Oli nimittäin 6kk sairaalahoidossa.
Aatella 6kk yötä päivää !![/QUOTE]

Ja sä varmaan laiskuuttas sen sinne jätit omasta tahdostas tuoksi ajaksi?

Kuka on puhunut että minä olen täydellinen ? En todellakaan ole. Pointtina aloituksessa se että lapsia tehdään vaikka ei jakseta hoitaa itse vaan lapset laitetaan joka yö muualle. Tämä on taas niin perus palsta. Heti jos toinen äiti kyseenalaistaa toisen kykyä sitouta hoitamaan omia lapsiaan niin laitetaan tämä "sinäkö olet täydellinen äiti" -kortti pöytää...

Siis raportoiko äiti joka pvä sulle. "nyt meiojän nico-petteri on mummolassa yötä, huomenna naapurin keijolla" Tiiät heidän jokaisen pvän ohjelman ja liikkeen?
Jos hän oikeesti sun kaveri, niin olisiko syytä kysyä onko hän esimerkiksi masentunut?
Suurinosa masentuu ja haluaa esim nukkua, ja laittaa siksi lapset hoitoon vaikka jokayö.
Kyllä mä juttelisin kaverini kanssa, enkä dissais jossain kaksplussan palstalla.

[QUOTE="Hömelö";30025832]Ja sä varmaan laiskuuttas sen sinne jätit omasta tahdostas tuoksi ajaksi?[/QUOTE]

No en, mutta kun ap alkaa jo puhuman miten lapsi vahingoittuu yms..
Aika harva jättää lapsiaan täysin vieraan ihmisen hoitoon kuitenkaan.
Ja sä kyllä taidat olla ite ap. Kirjotustyyli on ainakin täysin sama!

Kun tätä touhua on seurannut 4 vuotta niin kyllä sitä oppii huomaamaan missä mennään. Ja ei, hän ei ole masentunut olen kyllä kysynyt. Ehkä mä en täällä palstalla päivittelisi asiaa jos tietäisin että äidillä on joku hätänä vaan olisin auttamassa / ottamassa lapsia hoitoon...

Kun tätä touhua on seurannut 4 vuotta niin kyllä sitä oppii huomaamaan missä mennään. Ja ei, hän ei ole masentunut olen kyllä kysynyt. Ehkä mä en täällä palstalla päivittelisi asiaa jos tietäisin että äidillä on joku hätänä vaan olisin auttamassa / ottamassa lapsia hoitoon...

Itse olen masentunut yhden raskauden jälkeen, enkä tosiaan asiaa myöntänyt kovin helposti!
minkäs ikäsiä nuo lapsset nyt on?

Mä tunnen kanssa vastaavanlaisen tapauksen. Jopa kotieläimensä pistää hoitoon mukaan. En kanssa ymmärrä yhtään tollasta toimintaa. Kotikin kun kaatopaikka ja ei ole masennusta taustalla.

Miks kaikkea pitäis ymmärtää ja hyväksyä? Oli masentunut tai ei, lastensa jatkuva muiden hoidettavaksi lykkääminen ei ole oikein. Ja jos joku idiootti ei tajua, niin EN tarkoita sairaan lapsen hoitojaksoja.

Äidillä on vastuu lapsistaan. Myös vastuu olla väkisin hankkimssa lapsia lisää, jos ei edellistenkään kanssa jaksa. Vastuu hakea hoitoa, jos on masentunut.

[QUOTE="voivoi";30025841]No en, mutta kun ap alkaa jo puhuman miten lapsi vahingoittuu yms..
Aika harva jättää lapsiaan täysin vieraan ihmisen hoitoon kuitenkaan.
Ja sä kyllä taidat olla ite ap. Kirjotustyyli on ainakin täysin sama![/QUOTE]

:D Sori mutta nyt meni mönkään.

Silloin kun kaksoset olivat pieniä niin isovanhemmat hoitovat niitä joka yö silloinkin. Muistan kun tämä äiti tuli uudestaan raskaaksi eikä edes uskaltanut kertoa vanhemmilleen raskaudesta koska he olivat aikaisemmin jo sanoneet että älä tee lisää lapsia ja he eivät enää auta jos lisää lapsia tulee. Luulis siis että tämän äidin omat vanhemmat tietäisivät jos tyttärellä olis joku hätänä eikä siksi huolehdi lapsistaan.

Ei aina tartte olla yh, työtön, ongelmineen tai edes kouluttamaton.

Tuttavapiirissä eräs perhe, jossa vanhemmilla alempi ja ylempi kk-tutkinto ja vakituiset työpaikat. Silti kumpikin lapsista olleet vauvasta saakka tasaisesti joka viikko yön yli hoidossa isovanhemmilla (yhden tai useammin yön, yleensä useamman), siihen lisäksi parisuhdeviikonlppumatkat ilman lapsia ja nyt kun lapset ovat vähän isompia (silti alle kouluikäisiä) niin viikon lomamatkan ilman lapsia.

Ja sitten vielä valittelevat lastenhoidon raskautta...

Minäkin tiedän tällaisen perheen. Molemmilla vanhemmilla yksi tai useampi kk-tutkinto.

Arvasin että porukka ottaa tuon artikkelin väärin. Varmasti monet lapset ovat yötä puolen vuoden ikäisenä muualla eivätkä ne siitä pahemmin vahingoitu mutta liiallinen yökyläily saattaa ollakin vahingollista. Toki tuo artikkeli perustuu johonkin lasten kehitykseen jonka perusteella on tehty suosituksia mutta varmasti jokainen äiti tietää milloin oma lapsi on valmis yökyläilemään joka toivottavasti ei tarkoita muutaman kuukaiden ikäistä...

Alkuperäinen kirjoittaja pää pois perseestä;30025907:
Ei nyt jumalauta. Kai nyt tyhmempikin tajuaa eron satunnaisen mummolayön ja jatkuvan ties-missä-majoittumisen välillä? Tajuaahan???

Näemmä ei tajua. Ne lapset mistä ap kertoi ei ilmeisesti käytännössä edes asu kotonaan vaan millon missäkin. Erittäin surullista... :(

Miettikää nyt pienet lapset ovat aamusta iltapäivään hoidossa jonka jälkeen käyvät moikkaamasss äitiä ja sitten johonkin yöksi jotkut lapsista niin että äidille jää max yksi hoidettavaksi.

Miten tätä ketjua lukiessa tulee sellainen tunne, että ap on itse kirjoittanut lähes koko ketjun? Saman oloista tekstiä pukkaa muka monelta eri nimimerkiltä.

Alkuperäinen kirjoittaja vierestä seuraaja;30026115:
Miten tätä ketjua lukiessa tulee sellainen tunne, että ap on itse kirjoittanut lähes koko ketjun? Saman oloista tekstiä pukkaa muka monelta eri nimimerkiltä.

Ai että useampiko ei voi olla samaa mieltä?

Alkuperäinen kirjoittaja vierestä seuraaja;30026115:

Kyllä tässäkin maassa on aika monta ihmistä, että saattaa olla että joku muukin on samaa mieltä jostain asiasta kuin ap. EN ole ap, joten en tiedä mitä hänen päässä liikkuu, mutta en kyllä ymmärrä miks kukaan tulis tänne käymään keskustelua itsensä kanssa.

Yhteistyössä