Lasten väkivaltainen käytös....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vieras

Vieras
Voinko sanoa lapselleni että antaa takas, kun muut lapset tönivät, lyövät yms.?
Tuntuu vaan olevan ongelma kun lapsi ei osaa pitää puoliaan vaan tulee aina kantelemaan kun toiset lapset satuttavat, ja en pysty muiden lapsia kasvattamaan.
Kyse 5v lapsesta.

olen miettinyt ihan samaa, kun itselleni tulee oikeesti tosi paha mieli kun tyttäreni poikapuolinen kaveri (kumpikin 2,5v) oikeen työntämällä työntää,että saa neidin kaatumaan..tai sit tulee ja lyö lapiolla..ja jos eka osuma ei osu, niin varmistaa uudella lyönnillä..

olen ottanut taktiikaksi ainakin yrittää olla askelen edempänä asioissa..voin jutella kaikessa rauhassa leikkialueella kaverin äidin kanssa, mutta pidän silmällä koko ajan leikkejä..tai siis tyttäreni ei edes suostu leikkimään, mutta liikkuu siinä lähellä..ja jos näen,että tilanne käy liian kiihkeäksi, niin menen jo ekan huitaisun aikana väliin..ja yleensä joudun pitämään pojasta kiinni, jotta ei jatkaisi yritystään lyödä omaa tytärtäni..

..välillä meinaa keittää itsellä yli..varsinkin,kun poitsun äiti on erittäin hyvä ystäväni, mutta hän ei vaan puutu tilanteeseen..

..minä puutun..

poitsu tuli pois auton luota,jotta sai juosten otettua vauhtia ja tönäistyä neidin maahan..olin sekunninmurto-osan jäljessä:(..silloin vaadin,että poika opettelee pyytämään anteeksi..sanoin lapsen äidille,että meillä on sit niin paljon päällä,että voidaan seistä vaikka kuinka kauan parkkialueella..kello tikitti ja sauna oli jo kuumana..poika päättikin samantien,että auton turvaistuin on just se paikka, mihin se haluaa..se konttas maassa..se ryömi maassa..se peruutti maassa, jotta pääs äidiltään irti..ja sit se aloitti marinan,että haluaa autoon..seistiin aikas hyvä tovi, mutta anteeksipyyntöä ei tullut..poitsun äiti nosti pojan haalareista tyttöni eteen ja sit äiti ja tyttäreni sopivat keskenään..poitsu ei sanonut sanaakaan..

..meillä neiti sanoo usein,että ei halua ulos poitsun kanssa..ollaan just sovittu tytön kanssa,että minä äitinä en anna pahaa tapahtua..enkä anna sen poitsun häntä lyödä..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Muita kokemuksia??

Meidän hitaastilämpenevää, ujoa, kookasta poikaa 2 v 8 kk on hoidossa jatkuvasti joku pienempi toope repinyt, kynsinyt kasvoista ja toinen samanikäinen heppu potkinut jalat mustelmille. Meidän poika ei osaa pitää puoliaan. En periaatteessa hyväksy takaisintönimistä, mutta en tahdo lapseni olevan jatkuvan kynsimisen kohde. Hoitajilla ei aina tahdo lapsilauman kanssa silmät ja jalat riittää.
Kiroileminen on mielestäni pienempi paha kuin muksiminen takaisin. Joten opetin lasta sanomaan PEEKELE, ET TÖNI PIPI TULEE ja samaan tyyliin pitämään leluista kiinni......eipä ole sen jälkeen ollut naama naarmuilla. Oikein tai ei, mutta kyllä lapsella on oikeus puolustaa itseään, jos ei ole aikuista (lue äitiä) paikalla auttamassa.

Vaan mitäs teet jos lapsi kuitenkin lyö/tönii yms., pyytää kuitenkin käskettäessä anteeksi. Käytös vaan ei muutu.
Kyseessä ekaluokkalainen poika. Asiasta on keskusteltu useaan otteeseen. Kostaa myös toisten puolesta.

en tiedä onko tosta anteeks pyytämisestä tai siihen pakottamisesta niin kovasti ton ikäsen kans apua. pojan lyömiseen ym pitäis puuttua heti siinä tilanteessa. äidin pitäis sanoa että lähdetään kotiin jos lyö tai tönii , ja myös toteuttaa se uhkaus. ja muutenkin seistä vieressä ja pyrkiä kieltämään ja estämään ennenkuin ehtii lyömään. muuten saataa oppia vaan pyytämään anteeks ja jatkaa sen jälkeen samaan malliin.
mielestäni tän pitäis olla enempi sen pojan äidin tehtävä huolehtia.

Paha puuttua kun nää tapahtuu koulussa ja iipeessä!!
Jos tapahtuu mun ollessa paikalla, asiaan kyllä puutun välittömästi.
Kotona jos lyö pikkuveljeä, joutuu välittömästi jakkaralle ja sen jälkeen anteeksipyyntö.

Yhteistyössä