Kouluikäinen, maalla 6vuotias ehkä joLisäkysymys vielä. Minkä ikäisen lapsen on sopivaa kuljeskella itsekseen omakotitaloalueella kaduilla siten, ettei vanhemmat ole lähimainkaan?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Kouluikäinen, maalla 6vuotias ehkä joLisäkysymys vielä. Minkä ikäisen lapsen on sopivaa kuljeskella itsekseen omakotitaloalueella kaduilla siten, ettei vanhemmat ole lähimainkaan?
Kouluikäinen, maalla 6vuotias ehkä jo
Meillä 5-v saa mennä tiettyjen sovittujen rajojen sisällä kavereiden kanssa. Ei kovin kauas kotoa, ehkä sellainen 400m säteellä kodista on tuo alue.Lisäkysymys vielä. Minkä ikäisen lapsen on sopivaa kuljeskella itsekseen omakotitaloalueella kaduilla siten, ettei vanhemmat ole lähimainkaan?
Lisään vielä, että kyseessä (luonnollisesti) fiksu ja kohtuullisen varovainen lapsiMeillä 5-v saa mennä tiettyjen sovittujen rajojen sisällä kavereiden kanssa. Ei kovin kauas kotoa, ehkä sellainen 400m säteellä kodista on tuo alue.
No meillä eskarilaisen kanssa laajennetaan parasta aikaa reviiriä,puolen vuoden päästä suurinpiirtein kävelee kuitenkin kouluun yksin joten pakkohan tässä on löysätä kontrollia että oppii. Saa olla jo kotipihassa yksin,kohta 5v ei saa olla yksin vielä kuin korkeintaan jonkun ruuan hämmennyksen verran,on sen verran itsepäinen tapaus että ei ole ihan vielä täysin luotettava.Lisäkysymys vielä. Minkä ikäisen lapsen on sopivaa kuljeskella itsekseen omakotitaloalueella kaduilla siten, ettei vanhemmat ole lähimainkaan?
Varmaan aika lapsikohtaista ja riippuu myös pihasta. Joskus 4-5v ehkä.
Niinhän se taitaa olla.
Mikä muuten on yleisesti sellainen ikä, että voidaan ajatella lapsen pärjäävän kaverin kanssa omalla tai naapurin pihalla siten, ettei ihan kokoajan tarvi vahtia?
Ei ollut tarkoitus suututtaa. Vastaavasti kuten itse kerroit omia näkemyksiäsi, minä kerroin omiani.
Minun puolestani kaikki voivat elää juuri haluamallaan tavalla ja toimia kuten hyväksi kokee. Se ei häiritse minua millään tavalla.
Ihan puhtaasti mielenkiinnosta kysyin, että oletatteko muiden paikkakuntanne perheiden toimivan samoin kuin te, vai onko ihan ok, jos joku siellä ei noudata avoimien ovien politiikkaa?
Tarkoitukseni ei ollut arvostella sinua, perhettäsi tai tapojanne. Pahoittelut, jos sait sellaisen kuvan.
Minä luotan siihen, että jokainen perhe osaa tehdä ne omat ratkaisunsa tässäkin asiassa. Ihmiset ja perheet ovat kaikki erilaisia ja heillä on erilaiset tarpeet ja toiveet. En suuremmin ajattele muiden tapoja toimia, kun kerran homma toimii ja lapset voivat hyvin.
Ei missään tapauksessa saa jättää, ei tietenkään! Olis kyllä hyvä nähdä joku virallinen kanta asiaan... Sanoilla laiminlyödä ja valvontavastuu saattaisi löytyä niitä tapauksia, jos taivuttaa sanoja eri muodoissaan... Mutta olis kyllä aihetta kiertää kaukaa sellainen----!Minäkin luotan siihen, että jokainen perhe osaa tehdä omat ratkaisunsa. Sensijaan ongelmia tuottaa se, kun toisen perheen mielestä tilanne pitäisi ratkaista eritavoin kuin toisten. Ja joidenkin mielestä on ok jättää 3- vuotias eskarilaisten vastuulle.