R
raksamies..
Vieras
Nyt kun on todella moni yritys, yhteisö ja yksityishenkilöt lahjoittaneet hyvään tarkoitukseen paljon rahaa niin tuli vaan mietittyä mitenkä hanke toteutetaan. Olen ammatiltani rakennusmies ja olen ollut rakentamassa ainakin pari homekoulua. Aina mietitään, miksi rakennusmiehet tekee niin paskaa jälkeä.. Eikö ne aattele yhtään lapsia. Voin sanoa, että SUOMALAISET rakennusmiehet ovat hyvin motivoituneita ja ammattitaitoisia. Se syy, miksi esim. koulut, päiväkodit ym. julkiset rakennukset julkistetaan homeiseksi on se, että rakentamisaikataulu on hemmetin tiukka. Ensin laitetaan järjetön aikataulu. Sen jälkeen tehdään tarjouskilpailu jossa on hyvin tarkkaan määritelty myös se aikataulu, sekä aikataulun myöhästymissakko, mikä on myös aivan järjetön. Halvin tekijä valitaan ja se tekee myös sen annetussa aikataulussa. Esim. muovimatot tai muu materiaali vedetään märän betonin päälle. Rakenteet eivät kerkeä kuivua. Siitä alkaa muhimaan iso pommi jota muutaman vuoden päästä korjataan isolla rahalla. Tämä kaikki alustus sen takia, että en itse halua uudelle lastensairaalalle samanlaista kohtaloa. Mikä hyöty on kerätä monia miljoonia eri tahoilta, jos aikataulu on sovittu niin, että vaikka rahaa ei olisi tarpeeksi rakentaa, niin se sairaala on pystyssä 2017. Tästä voi jokainen vetää omat johtopäätöksensä.. Itse olen sitä mieltä, että viim. 2022 se on jo remontissa. Kiitos kuuluu pelkälle kiireelle.