Lastensuojeluilmoitus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ystävä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
JA NYT LÄHDET SIITÄ PAIKASTA SOITTAMAAN SITÄ APUA.ETSI SOSIAALITOIMISTON NUMERO,OLE HYVÄ JA SOITA.JOS SULLA KÄNNYKKÄ,NIIN KÄVELE VAIKKA ULOS TAI JONNEKIN SIVUMMALLE,JOS MIEHESI ON LÄHELLÄ.APUA TULEE HETI,KUN PYYDÄT TÄSSÄ TAPAUKSESSA.LOPUT HOITUU SINUN JA TEIDÄN PARHAAKSI.MENE JO,ENNENKUIN ON MYÖHÄISTÄ.SUURET VOIMAT SINULLE YLHÄÄLTÄ.

Nyt ap lakkaa ajattelemasta ystävääsi ja mietit niitä lapsia!!

TEE HETI ILMOITUS LASTENSUOJELUUN, ETTÄ HAKEVAT LAPSET SIELTÄ POIS!!!
ÄITI TULEE MUKANA JOS HALUAA, JOS EI TULE, SE ON SITTEN HÄNEN ASIANSA!!!
LAPSET EIVÄT PYSTY ITSEÄÄN AUTTAMAAN, SINÄ VOIT TEHDÄ SEN!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja merenneitonen:

Täysin samaa mieltä. auta niitä lapsia

Kaupungeilla ja kunnilla on aina muutama vapaa asunto nimenomaan hätätapauksia varten. Sen saa heti. Samalla saa myös rahallista apua sosiaalitoimistosta.

Ottakaa yhteyttä lastensuojeluun, menkää käymään siellä, hekin voivat auttaa asunto ja raha-asioiden hoitamisessa ensi alkuun, jotta äiti ja lapset pääsevät alkuun. Myös muuttoapua saa.

Sen jälkeen alkaa lasten ja äidin apu muuteoin, eheyttäminen, perhetyö.

Ei lastensuojelu ole vain huostaanottoja, vaan perheen tukemista vaikeina aikoina.

Mielestäni lapsilla ON hätä, ihan henkinen, jos mies huorittelee ja nimittelee, jättää lapset yksin jne, vaikka olisikin selvinpäin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
Se vois olla pysäyttävä tekijä, jos joku ulkopuolinen kävis tarkastamassa tilanteen... Mutta on se kyl aika erikoista et nainen antaa isän käydä käsiks lapsiin....

Niin on :( Mietittiin, että häneltä puuttuu joku... Äidinvaisto?? Eihän kukaan anna kenenkään käydä lapsiinsa käsiksi, puhua lapsille sillä tavalla, miten tämä mies puhuu. Huh!!

kyse voi kuule olla pelosta!

Hakatuilla ihmisillä logiikka menee hyvin usein niin että lievempää annetaan tapahtua siinä pelossa että jos asiaan menee väliin, tapahtuu jotain pahempaa. Mikä on hyvinkin jopa mahdollista :/

Suurin todennäköisyys naiselle tulla tapetuksi oman miehensä tomiesta on erotilanne ja sen jälkeinen aika :|

Mutta siis lastensuojeluun ilmoitus HETI, ilmeisesti kaverisi on liian lamautunut ja alistunut eikä välttämättä edes kävitä enää, mikä on normaalia ja mikä ei.

tee ilmoitus lastensuojeluun, jos yhtään ajattelet niiden parasta ja tulevaisuutta. aluksi voi tuntua tosi pahalta mutta huomaat varmasti ennemmin tai myöhemmin sen oikeaksi ratkaisuksi. ja jos sun ystävä on oikeasti hyvä äiti niin se saa lapset pitää itsellään vaikka teet ilmoituksen. hetkeksi saattavat joutua pois mutta saa ne varmasti takaisin, jos järjestää elämänsä kuntoon. auta noita kahta pientä!!!

Et ehkä miestä puolustele, mutta kaverias puolustelet. Millainen äiti jättää kaksi alle kolmevuotiasta sellaisen miehen hoidettavaksi. jonka tietää KURISTANEEN kolmevuotiasta, vain siksi että on käytävä ASIOILLA? Sun kaveris ei tee MITÄÄN suojellakseen niitä lapsia väkivallalta, koska ei halua olla yh?

Jos sä et nyt tee mitään, niin turha kritisoida niitä läheisiä jotka myöskään ei tehneet mitään.

Jos sä annat kaverilles lisää aikaa, siitä hyötyy sun kaveris, ja siitä kärsii ne lapset. Jokainen päivä sellaisen isän luona jota joutuu pelkään on lapselle yhtä helvettiä, varsinkin kun tietätävät että äidiltä on turha odottaa apua. Äiti lähtee "asioille", ja sitten ollaan hirviöisän kanssa kahdestaan.

Lasten edun mukaista on tehdä se puuttuminen NYT. Ihan helvetin sama onko sillä kaverillas yövuoroja tai ei, se lasten hätä tässä on se keskeisin asia. Jos kaveris ei sitä vertaa lapsistaan välitä että ei edes yritä auttaa niitä, niin mua ei liiemmin surettais otetaanko ne lapset siltä pois vai ei. Varsinkin kun Suomessa äiti on viittä vaille pyhimyksen asemassa, äidiltä ei lapsia pois viedä vaan saa rauhassa viedä ne mukanaan uuteen liittoon jonkun kivan väkivaltaisen alkoholistin kanssa.

Mä en vois nukkua öitäni jos tietäisin että pienet lapset elää tollasessa helvetissä ja mä en tee mitään koska niiden äiti on mun kaveri.

Jo ekassa postissaan ap kertoo että myös äiti juo paljon, jättää pienet lapset väkivaltaiselle juopolle että pääsee "asioille" ja ettei äiti tee mitään hoitaakseen lapsensa pois tuosta tilanteesta vaikka kolmevuotiaan henki on ollut jo vaarassa. Ja täällä pohdiskellaan miten voitaisiin varmistaa ettei vaan lastensuojelu ala miettiä onko tuo äitikään niin kummoinen....

Nyt kun luin ap:n viestin uudestaan ja huolella läpi, olen entistä huolestuneempi. Lasten asema tuntuu todella uhatulta, ja vanhempi selvästikin jo oireilee psyykkisesti. Pelkkä pahoinpitelyn näkeminen on lapselle, pienellekin, todella traumatisoivaa, puhumattakaan siitä, että lapsi itse kokee väkivaltaa. Tuo vanhempi on jo ottanut vääränlaisen aseman perheessä, jos menee huomauttamaan isälle että ei saa huutaa koska pikkusisko nukkuu. Tämä suojelu on vanhempien tehtävä. Itse soittaisin hyvin pian lastensuojeluun. Luultavasti, jos siellä tajutaan tilanteen vakavuus, annetaan vaihtoehdoksi, että lapset lähtevät yksin tai sitten äitinsä kanssa. Ensin kannattaa mennä turvakotiin. Vaikka niissä ei miellyttävää ole, on niissä ainakin turvallista. Sitten, jos asunto on kerran äidin nimissä/hänen vuokraamansa, lukot vaan vaihtoon ja turvalukko oveen. Tai sitten sinne sukulaisiin siksi aikaa, että saa järjestettyä uuden kodin.

Perheväkivaltaa kokeneen ihmisen maailma vääristyy, väkivaltaa usein vähättelee tai kokee sen ansaitsevansa tai kestävänsä. Yh:ksi jääminen varmasti pelottaa, mutta tuossa tilanteessa vaihtoehdot alkaa olla kyllä vähissä. Äidin tulisi suojella lapsiaan tuollaiselta elämältä. Lapsia ei saa jättää keskenään ihmisen kanssa, joka käyttäytyy väkivaltaisesti. Lapsia ei saa jättää keskenään ihmisen kanssa, joka käyttäytyy välinpitämättömästi heitä kohtaan. Hirveää että jonkun, lapsen tai aikuisen, pitää elää tuollaista elämää. Kenenkään ei tarvitsisi.

Alkuperäinen kirjoittaja kiki:
Alkuperäinen kirjoittaja merenneitonen:

Täysin samaa mieltä. auta niitä lapsia

Näin se vaan on. Huomaan sen itse työssäni. Lapset ovat tärkeimpiä.

Mä oon jo tehnyt tuollaisen ilmoituksen kerran. Ja kyseessä oli paras kaverini. Joivat molemmat ja olin seurannut tilannetta. Menin paikalle ja soitin poliisit, meni kaveruus lapset 2kk huostaan...mutta mutta nyt 3vuotta myöhemmin ollaan puhuttu ja PERHE ON TÄYSRAITIS KUULEMA....eli opetus tästä on että pitää laittaa aikuisten välit tavallaan toiselle sijalle ja vain ajatella niitä lapsia. Lopussa kiitos seisoo!

Minusta kuulostaa siltä, ettei kaverisi ole ihan sopiva lastensa huoltajaksi TÄLLÄ HETKELLÄ. Hänen pitäisi saada apua juomisongelmaansa. Jos äitikin käyttää alkoholia, on sekin huono asia lasten perusturvallisuuden kannalta... Eikä äiti kykene pitämään lastensa puolta vaan altistaa heidät jatkuvasti hirviöisän väkivaltaisuuksille.

Millaista äidinrakkautta tuollainen on? (Availen jo sateenvarjoa valmiiksi...)

toivottavasti tää ei ole niitä juttuja jotka pääsevät ilta-sanomien sivulle:
Perheen isä tappoi äidin ja 2 lasta tai
äiti puukotti lasten isän kuoliaaksi.

Jos yhtään välität edes kaveristasi tai lapsista niin tee ilmoitus tai 2viikon kuluessa saattaa olla, että saamme lukea lehdestä karmeita juttuja :(

lisäksi tärkein kehitys lapsilla tapahtuu alle 3vuotiaana ja jos se häiriintyy niin saattaa olla koko lasten elämä pilalla.
3-vuotiaan traumoja kun aletaan käsitellä nyt niin hän saattaa päästä taspainoiseen elämään.

En voisi olla ilmoittamatta. Hirveää, lapsiparat. Ottaisin hätätilassa hetkeksi luokseni asumaan jos siis vaan mahdollista mutta ilmoituksen tekisin. En kestäis, ei helkutti, viattomat lapsiparat, prkl

Mun sydän särky kun luin AP.n kirjoituksen...Etenkin kohdan lapsen unnuttamisesta...Olen kerran nähnyt ohjelman missä oli pätkä tuota unnutamista,aivan hirveää...Ajatelkaa kuinka paha olo on lapsen sisällä.En IKINÄ miettisi kahta kertaa ,että olenko antanut kaverilleni lisää aikaa järjestä asiat kuntoon vai tekisinkö ilmoituksen HETI...Aivan uskomatonta,tee kiltti AP heti jotain ,että lapset saisi mahdollisuuden oikeaan,normaaliin elämään!!!

Mun sydän särky kun luin AP.n kirjoituksen...Etenkin kohdan lapsen unnuttamisesta...Olen kerran nähnyt ohjelman missä oli pätkä tuota unnutamista,aivan hirveää...Ajatelkaa kuinka paha olo on lapsen sisällä.En IKINÄ miettisi kahta kertaa ,että olenko antanut kaverilleni lisää aikaa järjestä asiat kuntoon vai tekisinkö ilmoituksen HETI...Aivan uskomatonta,tee kiltti AP heti jotain ,että lapset saisi mahdollisuuden oikeaan,normaaliin elämään!!!

Alkuperäinen kirjoittaja itku tuli:

Mulle tuli kans aivan sairaan paha mieli lasten puolesta. "Isä" kuristaa 3-vuotiasta, ei helvetti :(
Mutta on myös pakko sanoa vaikka ilkeää onkin, että nyt otat ap sen järjen käteen saman tien ja soitat LAPSILLE apua. Mun mielestä sä olet melkein osasyyllinen jo, kun et hoida velvollisuuttasi ilmoittaa. Mä en vois antaa lasten olla tuollaisessa paikassa. Ensiksi hakisin äidin ja lapset omaan kotiin, en jättäisi tuollaisen hirviön luokse.

Alkuperäinen kirjoittaja vierailja:
Sossu ottaa kyllä lapset pois. On ihan varma nakki. Turvakoti olisi paras vaihtoetho.

lapsien huostaanotto luvut on kaupungeittain aika pienet. Seinäjoella on otettu vuoden aikana 6 lasta huostaan, ei mitenkään kovista luvuista siis puhuta. Huostaanotto on viimesijainen vaihtoehto! Ei tuossa tilanteessa lapsia oteta huostaan. Sijaiskotiin voidaan laittaa, jos äiti ei ole valmis asioille mitään tekemään. Mutta eiköhän äitikin ala tajuamaan, kun sosiaalityöntekijä hänelle faktat kertoo. Ei siis syytä huoleen. Ilmotat sossuun, jos se kaverisi ei mitään asialle nyt heti tee. Kyllä siellä sossussakin on ihan ihmisiä töissä. He ajattelevat lasten parasta ja lapsen paras on tässä tapauksessa tottakai oma äiti.

Yhteistyössä