Lastensuojeluilmoitus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ystävä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja itku tuli:
Mun sydän särky kun luin AP.n kirjoituksen...Etenkin kohdan lapsen unnuttamisesta...Olen kerran nähnyt ohjelman missä oli pätkä tuota unnutamista,aivan hirveää...Ajatelkaa kuinka paha olo on lapsen sisällä.En IKINÄ miettisi kahta kertaa ,että olenko antanut kaverilleni lisää aikaa järjestä asiat kuntoon vai tekisinkö ilmoituksen HETI...Aivan uskomatonta,tee kiltti AP heti jotain ,että lapset saisi mahdollisuuden oikeaan,normaaliin elämään!!!

Mulle tuli kans aivan sairaan paha mieli lasten puolesta. "Isä" kuristaa 3-vuotiasta, ei helvetti :(
Mutta on myös pakko sanoa vaikka ilkeää onkin, että nyt otat ap sen järjen käteen saman tien ja soitat LAPSILLE apua. Mun mielestä sä olet melkein osasyyllinen jo, kun et hoida velvollisuuttasi ilmoittaa. Mä en vois antaa lasten olla tuollaisessa paikassa. Ensiksi hakisin äidin ja lapset omaan kotiin, en jättäisi tuollaisen hirviön luokse.

Veit kyllä ihan jalat suusta. Täysi peesi siis tähän.

Minkäänmaailman tekosyyt ei kyllä nyt auta viivyttelemään enää soittoa lastensuojeluviranomaisille. Mä en kyllä pystyisi öitäni nukkumaan kun tietäsin että pienet on tollasen hirviön armoilla. :'(

Mitä jos ap lupaat hoitaa lapsia sen seuraavat 2 viikkoa jos hän lähtee nyt heti, muuten teet lsten suojeluilmon? Voi olla ettei "kehtaa" mennä äitinsä luo tms.

Kyllä mullekin meinas itku tulla lasten puolesta :'( ihan hirveää että joutuvat tuollaisen "isän" kanssa asumaan. Kyllä lapsille se huostaanottokin on parempi vaihtoehto kuin jäädä tuonne. Ihanaa että edes ap välittää heistä niin paljon että on valmis puuttumaan asiaan :hug:

Olen itse ollut samanlaisessa suhteessa, hyvin sadistisen ja väkivaltaisen miehen vallan alla. Meni vuosia, kun kuvittelin että suhde on ihan normaali ja kaikilla muillakin on sellaista.. sitä vain sokeutuu sen miehen tekemän jatkuvan aivopesun alla (oot hullu ja liioittelet ja kuvittelet jne). Ja vaikka jossain vaiheessa hieman havahduinkin asiaan (ei tää voi olla normaalia, eihän?) ei silti ollut sitä varmuutta tai voimaa repäistä itseään irti.

Mulle lopullinen irtiotto oli se, kun jouduin soittamaan poliisit kun mies yritti tappaa minut. Poliisit tekivät lastensuojeluilmoituksen (vaikka lapset eivät olleet kotona silloin) ja vaikka se silloin tuntui kamalalta, se oli se pelastava tekijä!

Ls-ilmoituksen takia menin juttelemaan lastensuojeluun ja sain kerrottua kaiken. Sen jälkeen aloin ymmärtämään itsekin ettei parisuhteemme ollut terve ja aloin järjestelemään eroa. Voin sanoa, että ilman tuota ls-ilmoitusta olisin varmaan jäänyt suhteeseen ja menettänyt henkeni. En tiedä olisinko koskaan havahtunut tilanteeseen ilman sitä.

Mäkin elin hyvin väkivaltaisessa suhteessa ja kuvittelin sen ihan normaaliksi. Mies onnistui mullekin vakuuttelemaan, että mä tässä vähän vaan liioittelen, ja että on ihan normaalia pariskunnan riitelyä kun toinen kuristaa toista. Lähteminen oli todella vaikeaa, mutta nyt tajuan

hups, viesti lähti keskenkaiken.. nyt siis tajuan KUINKA IHANAA ELÄMÄ ON!! Koskaan ei tarvitse pelätä, ei miettiä millä tuulella ja missä kunnossa toinen tulee kotiin, kukaan ei huuda meidän kotona.. Ah, tää elämä on oikeasti niin taivaallista kun saa olla rauhassa!! Itsekin mietin, että ´jos jään suhteeseen, joltakin menee henki. Meillä lapset olivat yleensä nukkumassa kun tämä tapahtui, mutta toinen, joka oli silloin n.2vuotias, kyllä alkoi jo reagoida, tärkeintä oli pelastaa lapset siitä helvetistä! Aina elettiin jonkun ääliön oikkujen mukaan, pelättiin ja siloteltiin, ettei toinen vaan keksisi mistään hermostua..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Miks mut on jätetty yksin tän ongelman kanssa?? Tästä tietää n. 5-7 ihmistä. Miksi kukaan ei tee asialle mitään, miksi mun pitää olla se, joka tekee jotain.

Koska olet ainoa, joka todella välittää! Todellisia välittäjiä on harvassa, kauhistelijoita kyllä riittää! Voimia sinulle!

Kattelepa netistä tapauksesta englannissa Baby P
Sossun täti oli kattonu ett kaikki hyvin kotikäynnillä kun lapsen kasvot oli ollu suklaan peitossa. Juu,hyvin huolehditaan,saa karkkiakin, eihän kukaan pahoipitelijä anna karkkia...
LAPSEN KASVOT OLI SOTKETTU SUKLAALLA MUSTELMIEN PEITTÄMISEKSI
Tee hyvä ihminen jotain ennenkuin tapahtuu mitään kamalaa. Aattele jos tää äiti mäläyttää "isile" lähtöaikeistaan ja mies saa siitä raivarin. Tässä tapauksessa on paras karata silloin kun mies on juopottelureissuillaan. Ja karata kauas.
Helvetti, tää on totta, minä tiedän, koska oon seurannu vierestä ja auttanu konkreettisesti kaverini pois psykopaatti miehensä kynsistä.
Ei ne kotikäynnit välttämättä auta yhtään mitää, voivat jopa pahentaa asioita!!

Juuri noissa ero- ja lähtötilanteissa on todella suuri pahoinpitelyn riski. Perheväkivalta ei vähene tai häviä mihinkään, se ainoastaan pahenee. Ainoa vaihtoehto on muuttaa erilleen. Turha kuvitella että tehdään mitään sopimuksia, että alkoholinkäyttö ja siten myös väkivalta loppuu. Se ei vaan toimi niin. Toivottavasti ap toimii ja tulee meille kertomaan asiasta!

Alkuperäinen kirjoittaja toinen samanlainen:
Mäkin elin hyvin väkivaltaisessa suhteessa ja kuvittelin sen ihan normaaliksi. Mies onnistui mullekin vakuuttelemaan, että mä tässä vähän vaan liioittelen, ja että on ihan normaalia pariskunnan riitelyä kun toinen kuristaa toista. Lähteminen oli todella vaikeaa, mutta nyt tajuan

Varmasti on vaikeaa ja on todella väärin, että mies kuristaa naista mutta tässä tapauksessa mies on kuristanut LASTA joka tekee asiasta aivan kamalan järkyttävän!
Mä en meinannut saada unta illalla, kun vaan mietin tätä. Piti halia ja pussailla omia lapsia :(

olipa tuttua..Kokemuksen raskaala rintaäänellä voin sanoa: Tee ilmoitus heti huomenna, elä kanna huonoaomaatuntoa, sillä autat vain ystävääsi. Omasta kokemuksestani voin sanoa että jos rakas ystäväni olisi ilmoituksen ajoissa tehnyt niin meidän tilanne olisi toisin. En tietenkään syytä ystävääni mutta... Olin itse sokea ja masentunut, en tiennyt oikeaa ja väärää. Auta heitä ja soita jo huomenna!

Sorry, mutta mulle tuli tunne, et haluatkin et kaveriltas otetaan lapset pois.
Ihan kuin aattelet et kaveris ei ansaitse lapsiaan..

Sorry, toimintas on epäeettistä ja sen saat takaisin minkä tulet tekemään.
Tollaiset ihmiset kuin sinä, ei kyllä kenenkään kaveruutta ansaitse, ei todellakaan.
Hyvänä ystävänä, sinä keksisit muun ratkaisun.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm...:

Tollaiset ihmiset kuin sinä, ei kyllä kenenkään kaveruutta ansaitse, ei todellakaan.

Häh? kotiinsako ne pitäs asumaan ottaa? Tosi epäeettistä väittää että lasten pelastaminen tollasesta kodista ois jotenkin väärin. Mitä sä tekisit?

:o :o

Mitä sitten pitäis tehdä?!

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mitä tuo unnuttaminen on?

Lapsi tyydyttää itseään.

Tuo muuten on usein selvä merkki lapsen turvattomuuden tunteesta. Lapsi ei saa hellyyttää, hoivaa ja mielihyvää tuottavia asioita vanhemmiltaan, niin tuottaa sitä sitten itse itselleen. Tyypillistä huonoissa kehitysmaiden laitoksissa kasvavilla lapsilla (esim. Suomeen adoptoidut) ja muuten räikeää perusturvallisuuden laiminlyöntiä kokeneilla lapsilla.

Toivottavasti ap on jo toiminut ja soittanut lastensuojeluun.

AP:n kuvailema äijä oli ihan kuin inhottava sadisti-eksäni, jonka luota jouduin pakenemaan kieroilemalla. Vähitellen vein tavarani pois ja jätin jäljelle vain huonoja vaatteita, eikä äijä huomannut mitään. Oli kyllä niin samanlainen tyyppi, että en ihmettelisi vaikka olis sama tyyppi. Tismalleen samat asiat olen kokenut. Mistä näitä idiootteja oikein sikiää?!!!

Porvoostako sitä ollaan? Mikähän se muu ratkaisu sitten olisi?

Yhteistyössä