Lastensuojelutyö on paljon muutakin kuin HUOSTAANOTTOJA - miten se on niin vaikea ymmärtää?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "opiskelija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun ystävä on ls-sossu. On aivan tavallinen ihminen kaikinpuolin. Ei todellakaan vie syyttä keneltäkään lapsia. Ei ne sossut ole mitään mielipuolia, jotka saa kiksejä, kun perheestä viedään lapsi.
sitten niitä lapsia viedään jopa lasta koskaan tapaamatta?

Kuinkakohan monella tanttaralla on jotain omia yhteyksiä näihin yksityisiin hoitoloihin.. Sehän ei ole siis mitään hämärää jos omistaa vähän osakkeita kaverin lafkasta tms..

[QUOTE="vieras";28713398]Tekstistäsi paistaa katkeruus ja masennus, jonka takia et asioita näe järkevästi ja analyyttisesti, mikä on ymmärrettävää.

Ei se ole helppoa auttaa täysin tuntematonta perhettä, jossa voi olla lukuisia ongelmia ja perheen lapset kärsivät. Voin kertoa, että se kun näkee viattomien lapsien kärsivän surkeissa olosuhteissa, jossa he kokevat ja näkevät asioita mistä jää kellä tahansa traumat (joita hoidetaan vielä vanhainkodissakin) ei ole HELPPOA. Se on sietämätöntä ajoittain, kun ei vaan voi tuntea sympatiaa ja samaistumista vanhempiin.

Kaikenlaisia vanhempia lapsilla onkin. :([/QUOTE]

Tällä osoitit juuri epäpätevyytesi jos sinä onneton tuota työtä teet! Luulet tuntevasi ihmisen muutamien lauseiden perusteella, aijaijai! Tuo jos mikä on huolestuttavaa sillä juuri sitä näkee ammattikunnassanne.
Ei vaivauduta edes kuuntelemaan saatikka ymmärtämään perhettä. Mielipiteet ja ennakkoluulot ovat ne mitkä teitä ohjaa. Olette kapeakatseisia, valheellisia ja jopa epäinhimillisiä. Puolustatte omaa ylpeyttänne vaikka vääryydellä jos ei muu auta!

Mistä saataisiin terveellä tunneälyllä varustettuja sosiaalityöntekijöitä? Ja erittäin tiukat hakukriteerit alalle!

Olenko katkera kun puhun tosiasioita joita olen kokenut? Kai sitten olen mutta eikö sekin olisi vain inhimillistä? :) Jokainen joka on kokenut pahaa taholta, jonka pitäisi auttaa, joutuu käymään läpi tietynlaisen prosessin selvitäkseen siitä. Vai eikö sellaistakaan sallita?

Kaikenlaisia auttajia sitä onkin olemassa lapsia varten :(

Vain suojatyöpaikastaan huolestunut vilunkisti väittää että me kansalaiset päätetään käytännössä lainsäädännöstämme.

Me kansalaisethan voisimme luopua tuosta tavaramaailman paineesta, kieltämällä esim. mainonta.. ainiin mutta eihän me mitään päätetä, vaan te, ja koska monella teillä on kaverina varmasti myös sellaisia jotka myy vaikkapa sitten vauvakrääsää, niin eihän sitä nyt kaveria voi..

Se on kuule ihan turha lässytellä mistään takakireydestä, kun katselee miten te hoidatte niitä hommia, luuletteko tosiaan, ettei kukaan tiedä niistä teidän saunailloista ja laskettelureissuista..

Oletko koskaan kuullut eduskuntavaaleista? Käynyt ehkä jopa äänestämässä? Myös kuntavaaleilla on vaikutusta kuntatason palveluista päätettäessä. Kysessä on siis edustuksellinen demokratia.

Oleko myöskään koskaan kuullut kapitalistisesta markkinataloudesta? Kysynnän ja tarjonnan lainalaisuuksista? Yksilön loputtomista "tarpeista", joihin mainonta lahjakkaasti kannustaa yksilön edes asiaa huomaamatta?

Saunaillat ja laskettelureissut? Meillä tykypäivät tehdään kaupunginpuistossa olevalle nuotiopaikalle omat makkarat mukana, jos sataa lämmintä on vain siellä nuotionpuolella kehoa.

Lastensuojelun kentällä toimii suuri joukko muitakin toimijoita kuin vain sosiaalityöntekijät, osa päteviä, osa epäpäteviä. Osaa koulutuskaan ei tee työhön soveltuvaksi, osalla taas riittää motivaatio ja kyky toimia vaikka koulutus olisi vaillinainen.

Yksilöitä sielläkin ihmiset on, eikä päätöksetkään ole aina yhden ihmisen varassa. Myös kunnissa on radikaaleja eroja. On naurettavan lapsellista demonisoida kokonaista valtavaa ammattiryhmää sen perusteella että sulla on yksi kokemus asiasta tai olet nähnyt yhden ohjelman asiasta, joka ei välttämättä ole sekään kovin objektiiviseen sävyyn tehty.

Sinisilmäisesti ei pidä luottaa siihen että ls auttaa asiassa kuin asiassa ja yhteistyöstä seuraa pelkkää hyvää. On kuitenkin tosi vastuutonta lietsoa tuollaista irrationaalista pelkoa. Haluatko tosiaan vastuullesi pahimmassa tapauksessa perhesurman sen takia, ettei esim. perheväkivallan uhri uskalla hakea apua lastensuojelun kautta, kun pelkää että häneltä otetaan lapset pois sinunkaltaistesi pelottelujen takia?

Sinuna oikeasti miettisin vähän. Oli omat asenteet miten perseellään tahansa.

Juuri tätä olen hakenut takaa. On perheita ja tilanteita, joissa lapset kärsivät ja kokevat väkivaltaa, josta eivät välttämättä koskaan tule toipumaan. Niihin tilanteisiin olisi kauhean tärkeää puuttua varhain, eikä viivytellä siksi kun jotkut ihmiset lietsoo ajatusta että "sossut vie vain lapset pois". Sillä voi olla peruuttamattomat seuraukset.

[QUOTE="Miksi";28713406]sitten niitä lapsia viedään jopa lasta koskaan tapaamatta?

Kuinkakohan monella tanttaralla on jotain omia yhteyksiä näihin yksityisiin hoitoloihin.. Sehän ei ole siis mitään hämärää jos omistaa vähän osakkeita kaverin lafkasta tms..[/QUOTE]

Tähän en ota kantaa. Ei ole mitään tietoa ko. aiheesta sen kummemmin kuin niistä parista tv-ohjelmasta, jotka ovat kaikkien nähtävillä. Ystäväni ei tietenkää edes saa puhua työstään juurikaan, enkä edes kysy, koska tiedän, ettei hän kerro. Lisäksi asuu eri kaupungissa.

[QUOTE="niin";28713428]Tällä osoitit juuri epäpätevyytesi jos sinä onneton tuota työtä teet! Luulet tuntevasi ihmisen muutamien lauseiden perusteella, aijaijai! Tuo jos mikä on huolestuttavaa sillä juuri sitä näkee ammattikunnassanne.
Ei vaivauduta edes kuuntelemaan saatikka ymmärtämään perhettä. Mielipiteet ja ennakkoluulot ovat ne mitkä teitä ohjaa. Olette kapeakatseisia, valheellisia ja jopa epäinhimillisiä. Puolustatte omaa ylpeyttänne vaikka vääryydellä jos ei muu auta!

Mistä saataisiin terveellä tunneälyllä varustettuja sosiaalityöntekijöitä? Ja erittäin tiukat hakukriteerit alalle!

Olenko katkera kun puhun tosiasioita joita olen kokenut? Kai sitten olen mutta eikö sekin olisi vain inhimillistä? :) Jokainen joka on kokenut pahaa taholta, jonka pitäisi auttaa, joutuu käymään läpi tietynlaisen prosessin selvitäkseen siitä. Vai eikö sellaistakaan sallita?

Kaikenlaisia auttajia sitä onkin olemassa lapsia varten :([/QUOTE]

Sanoinko, että katkeruudessa olisi jotain epäinhimillistä? Sanoin, että sehän on erittäin ymmärrettävä tunne, mutta estää sinua ajattelemasta asioita järkevästi ja analyyttisesti.

Teidän perhettä on selkeästi autettu aika paljon. Sinuna olisin kiitollinen avusta, enkä valittaisi ja syyttäisi sossuja ongelmistasi. Perheenne ongelmat EIVÄT ole sossujen vika, ykköseksi teistä ei oltais edes tehty ls-ilmoitusta, ellei jotain olisi ollut pielessä.

[QUOTE="vieras";28713236]Onko sulla ihan kaikki inkkarit kanootissa? Tää lause aika tehokkaasti deletoi kaiken sun aikaisemmin sanomasi uskottavuuden.[/QUOTE]

Tähän täytyy sanoa nyt sen verran, että kaikki luotettavaksi arvioimamme julkiset tahot eivät sitä valitettavasti ole. Olen joutunut asioimaan yleisen edunvalvonnan kanssa, koska minulla on yhteisomistusta sellaisen henkilön kanssa, joka on edunvalvonnassa ja minua harmittaa, että en ole nauhoittanut jokaista puheluani, jonka olen oikeusaputoimiston yleisen edunvalvojan kanssa käynyt. Tähän asti olen sentään voinut luottaa siihen, että valtion ym. viranomaiset ovat hoitaneet asiansa ja heihin on voinut luottaa, mutta nyt en enää ole siitä niinkään varma. Mikäli vähänkään epäilette asianne hoitoa, ilmoittakaa, että aioitte nauhoittaa keskustelun, näin teillä on esittää mustaa valkoisella käymistänne keskusteluista.

Oletko koskaan kuullut eduskuntavaaleista? Käynyt ehkä jopa äänestämässä? Myös kuntavaaleilla on vaikutusta kuntatason palveluista päätettäessä. Kysessä on siis edustuksellinen demokratia.

Oleko myöskään koskaan kuullut kapitalistisesta markkinataloudesta? Kysynnän ja tarjonnan lainalaisuuksista? Yksilön loputtomista "tarpeista", joihin mainonta lahjakkaasti kannustaa yksilön edes asiaa huomaamatta?

Saunaillat ja laskettelureissut? Meillä tykypäivät tehdään kaupunginpuistossa olevalle nuotiopaikalle omat makkarat mukana, jos sataa lämmintä on vain siellä nuotionpuolella kehoa.
Edustuksellinen demokratia on pelkkä irvikuva demokratiasta, varsinkin kun kansalaisten vaikutus hallintoon on täysin olematon silloin kun kausi on päällä.

Olen kuullut, ja myös nähnyt, mitä paskaa se on, riistopaskaa.
Culture in Decline | Episode #2 "Economics 101" by Peter Joseph - YouTube

Älä hei viitsi, se on ihan yleistä tietoa että virkamiehet suojelee toisiaan vaikka joku olisi tehnyt jotain väärinkin, tästä syystä meillä ei ole esim. erillistä elintä, joka tutkisi poliisien ja muiden virkamiesten tekemiä rikoksia, vaan sitä tutkii poliisi itse.
Toki joskus tulee niin räikeitä tapauksia että on pakko pestä omat kädet, esimerkkinä vaikkapa se espoon herra joka vähän vaimonsa kanssa reissaili, ja ihan "työ asioissa", tai tämä uhkailijakyttä, joka tietenkin leimattiin ihan vaan poikkeustapaukseksi jne. vaikka jopa itse tunnen muutamankin tyypin jotka poliisit on hakanneet joko maijan perällä tai putkassa, eli ne poliisin uhkailut ei edes olleet mitään valhetta..

Ei tietenkään voi sanoa, että kaikki näin tekisi, mutta se että tällaisesta työkaverista jotain tietää, eikä tee asialle mitään, on minun silmissä yhtä limainen ihmispaska kuin se joka sitä valtaansa väärin käyttää.

Se, että jollakulla yksilöllä on ollut ikävä kokemus toisesta yksilöstä on varmasti totta. Se, että yleistää oman yksittäisen elämänsä kokemuksen koskemaan kategorisesti kaikkia byrokraatteja, herättää kyllä kysymyksiä kyseisen henkilön arviointikyvystä.

Maailma ei koskaan ole täydellinen, ikinä. Tämä ei tarkoita sitä, että koko maailma on täydellisen epätäydellinen.

[QUOTE="vieras";28713447]Sanoinko, että katkeruudessa olisi jotain epäinhimillistä? Sanoin, että sehän on erittäin ymmärrettävä tunne, mutta estää sinua ajattelemasta asioita järkevästi ja analyyttisesti.

Teidän perhettä on selkeästi autettu aika paljon. Sinuna olisin kiitollinen avusta, enkä valittaisi ja syyttäisi sossuja ongelmistasi. Perheenne ongelmat EIVÄT ole sossujen vika, ykköseksi teistä ei oltais edes tehty ls-ilmoitusta, ellei jotain olisi ollut pielessä.[/QUOTE]

Tulin taas siihen tulokseen että teikäläisten kanssa kommunikoiminen on kuin hakkaisi päätään seinään. Aivan turhaa siis!
Kyllä osaan ajatella erittäin järkevästi ja tarpeeksi analyyttisesti että olen mm. meidän perheen tapauksen analysoinut monelta kantilta.

Ketäs mun pitäisi syyttää, jos esim. raiskaaja aiheuttaa mulle traumaattisen stressihäiriön, itseänikö??? Siis haloo, onko sulla järki ihan hukassa vai oletko jo niin sokeutunut tuolle mafia-linjalle, jossa te epäpätevät "yli-ihmiset" tallotte ihmisiä jalkoihinne?! Olisiko aika katsoa peiliin ja vaikka väkisin opetella inhimillistä kohtaamista niiden vieraiden ihmisten kanssa jotka ehkä tarvitsevat apua???? Jos et siihen pysty, pyydän, vaihda alaa ja ripeästi!

[QUOTE="niin";28713507]Tulin taas siihen tulokseen että teikäläisten kanssa kommunikoiminen on kuin hakkaisi päätään seinään. Aivan turhaa siis!
Kyllä osaan ajatella erittäin järkevästi ja tarpeeksi analyyttisesti että olen mm. meidän perheen tapauksen analysoinut monelta kantilta.

Ketäs mun pitäisi syyttää, jos esim. raiskaaja aiheuttaa mulle traumaattisen stressihäiriön, itseänikö??? Siis haloo, onko sulla järki ihan hukassa vai oletko jo niin sokeutunut tuolle mafia-linjalle, jossa te epäpätevät "yli-ihmiset" tallotte ihmisiä jalkoihinne?! Olisiko aika katsoa peiliin ja vaikka väkisin opetella inhimillistä kohtaamista niiden vieraiden ihmisten kanssa jotka ehkä tarvitsevat apua???? Jos et siihen pysty, pyydän, vaihda alaa ja ripeästi![/QUOTE]

Voi hyvänen aika.. On se ikävää, että teidän perhettä on autettu ja olen tosi pahoillani siitä.

Valitettavasti me ei voida mitään sille, että sinulla on asennevamma ja selkeästi koet huonommuutta vanhempana. Lasten vuoksi meidän tulee selvittää onko perheessä kaikki ok vai ei kun ilmoitus on tehty, ja teidän perheellä näköjään selvitys oli erittäin tarpeellinen. :)

Onkos jotain parempaa ehdotusta ton edustuksellisen demokratian tilalle?

Oltiin persuista mitä mieltä hyvänsä, edustuksellinen demokratia on heidät nostanut esiin ja antanut mahdollisuuden muutta asioista keskellä vakiintuneita puolueita.

Kunnan virkamiesten (sossujen) tekemistä päätöksisä yksilö voi aina tehdä oikaisuvaatimuksen kunnan sosiaalilautakunnan yksilöjaostoon, joka koostuu luottamushenkilöistä. Yksilöjaoston päätöksestä voi valittaa hallinto-oikeuteen, joka täysin riippumaton yksittäisen kunnan luottamus- ja virkahenkilöistä.

Jahas, lopettaisko työnteon tältä päivältä. Keskustelu jatkukoon.

T. HTM

Hyvä opiskelija.
Ymmärtät enemmän aiheesta, kun työelämässä näet, miten vähän apua perheille on tarjolla. Raha, raha..
Ainoa apu saattaa olla keskusteluapu ja huostaanotto. Tarvittaisiin vanhanajan tervejärkisiä ja empaattisia kodinhoitajia tukemaan uupuneita ja auttamaan elämänhallinnan kadottaneita.
Tällainen käsitys mulla on. Korjatkaa sossut, jos olen väärässä!

• Tykkää
Reactions: vicy
Se, että jollakulla yksilöllä on ollut ikävä kokemus toisesta yksilöstä on varmasti totta. Se, että yleistää oman yksittäisen elämänsä kokemuksen koskemaan kategorisesti kaikkia byrokraatteja, herättää kyllä kysymyksiä kyseisen henkilön arviointikyvystä.

Maailma ei koskaan ole täydellinen, ikinä. Tämä ei tarkoita sitä, että koko maailma on täydellisen epätäydellinen.
viitata kintaalla, kun nuo kirjoittamani asiat tietää jokainen.

Maailma ei ole täydellinen, mutta ainakaan teistä byrokraateista ei tunnu yhtään sen enempää hyötyä olevan sen tavoittelussa, se on juuri ongelma, pidätte itseänne jonain yli-ihmisinä ja ah, niin tarpeellisina, ja aina totuudenmukaisina, vaikka se olisi sataan kertaan näytetty toteen että näin ei ole.

Jotenkin musta-valkoista ajattelutapaa tämä että lapset pääsevät parempaan paikkaan? Ehkä joissain tapauksissa pääsevätkin, mutta mites näitä hyväksikäyttö tapauksiakin sijaisperheissä uutisoidaan jatkuvasti, tuntuu pikemmiten että lapset joutuvat ojasta allikkoon?

Jotenkin musta-valkoista ajattelutapaa tämä että lapset pääsevät parempaan paikkaan? Ehkä joissain tapauksissa pääsevätkin, mutta mites näitä hyväksikäyttö tapauksiakin sijaisperheissä uutisoidaan jatkuvasti, tuntuu pikemmiten että lapset joutuvat ojasta allikkoon?

Tämän olen myös huomannut. Kuka takaa että paikka on parempi kuin biologisten vanhempien koti? Onhan näitä räikeitä tapauksia. Ja sitten on vielä niin että kun se lapsi on saatu sysättyä jonnekin, niin eipä sillä sossulla ole enää aikaa seurata miten sillä lapsella uudessa paikassa menee. Ja jos biologiset vanhemmat ovat yrittäneetkin tuoda huolensa lapsesta niin sitäkään ei tutkita.
Että niin, ojasta allikkoon.

Onkos jotain parempaa ehdotusta ton edustuksellisen demokratian tilalle?

Oltiin persuista mitä mieltä hyvänsä, edustuksellinen demokratia on heidät nostanut esiin ja antanut mahdollisuuden muutta asioista keskellä vakiintuneita puolueita.

Kunnan virkamiesten (sossujen) tekemistä päätöksisä yksilö voi aina tehdä oikaisuvaatimuksen kunnan sosiaalilautakunnan yksilöjaostoon, joka koostuu luottamushenkilöistä. Yksilöjaoston päätöksestä voi valittaa hallinto-oikeuteen, joka täysin riippumaton yksittäisen kunnan luottamus- ja virkahenkilöistä.

Jahas, lopettaisko työnteon tältä päivältä. Keskustelu jatkukoon.

T. HTM
No miten olisi vaikkapa suora demokratia? Sveitsistä mallia?

puolueet ihan yhtä aikansa eläneitä kuin edustuksellinen demokratiakin, ei toimi niin ei toimi.

Ja juuri tuossa ohjelmassa kertoo varatuomari, että hallinto-oikeuden, kuten oikeuslaitosten muutenkin, linja on se, että sossu puhuu aina totta, sama juttu se on myös poliisien suhteen, poliisi puhuu aina totta, ellei toisin todisteta..
Kovasti näyttää siltä että virkamieskunnalla ei ole mitään käsitystä vallan kolmijako-opista, vaikka toki aina tarpeen tullen jaksetaan hehkuttaa että kyllä meillä sitä toteutetaan, käytäntö vaan näyttää kovin erilaiselta..

Jep, siinä kiteytyikin hienosti se sinunkin tarpeellisuutesi, äijä kirjoittelee kesken työpäivän jollekin saamarin foorumille..

[QUOTE="vieras";28713516]Voi hyvänen aika.. On se ikävää, että teidän perhettä on autettu ja olen tosi pahoillani siitä.

Valitettavasti me ei voida mitään sille, että sinulla on asennevamma ja selkeästi koet huonommuutta vanhempana. Lasten vuoksi meidän tulee selvittää onko perheessä kaikki ok vai ei kun ilmoitus on tehty, ja teidän perheellä näköjään selvitys oli erittäin tarpeellinen. :)[/QUOTE]

Niin, sanopa muuta, voi hyvänen aika :) En lähde tyypilliseen provosoitumisyritykseesi mukaan. Olet ilmeisen taitava siinä. Kuinka monen asiakkaan hermot ovat sinuun palaneet? Keräätkö heistä listaa?

[QUOTE="Niin";28713544] Jep, siinä kiteytyikin hienosti se sinunkin tarpeellisuutesi, äijä kirjoittelee kesken työpäivän jollekin saamarin foorumille..[/QUOTE]

Vielä sen verran, että mistä teit päätelmän että olen äijä? Tiettyä asenteellisuuttasi osoittaa myös tämä oletus ja itseasiassa aika vanhakantaista asenteellisuutta. Nykykunnissa suurin osa esimiehistä on naisia. Nimi esimies on vielä tosin voimissaan, esihenkilö....

Laskettuun aikaan on vielä 17 päivää.....

[QUOTE="niin";28713550]Niin, sanopa muuta, voi hyvänen aika :) En lähde tyypilliseen provosoitumisyritykseesi mukaan. Olet ilmeisen taitava siinä. Kuinka monen asiakkaan hermot ovat sinuun palaneet? Keräätkö heistä listaa?[/QUOTE]

Luepas omia viestejäsi niin huomaat kuinka täynnä yleistyksiä, ennakkoluuloja ja lapsellisia käsityksiä, "viranomaiset tekee vain pahaa" tyyppisesti ajattelet. :D

Vielä sen verran, että mistä teit päätelmän että olen äijä? Tiettyä asenteellisuuttasi osoittaa myös tämä oletus ja itseasiassa aika vanhakantaista asenteellisuutta. Nykykunnissa suurin osa esimiehistä on naisia. Nimi esimies on vielä tosin voimissaan, esihenkilö....

Laskettuun aikaan on vielä 17 päivää.....
Kerroppas ihmeessä tarkemmin, miten tuo kertoo asenteellisuudesta?
Muuttuiko se viestin pointti siinä jotenkin merkittävästi?

Miltä tuntuu olla loinen? pieret vielä lisää suuta tänne ruokittavaksi, noh ainahan voi pyytää kunnansediltä ja tädeiltä lisää liksaa kun on se niin rankkaa, niin rankkaa, kun kirjoittelee vaikkapa foorumeille, kyllä veronmaksajilta rahaa riittää.
Byrokraateille veronmaksaja on pelkkä pohjaton kassa jolta voi aina "demokraattisesti" päättää repäistä vielä vähän lisää..

[QUOTE="vieras";28713592]Luepas omia viestejäsi niin huomaat kuinka täynnä yleistyksiä, ennakkoluuloja ja lapsellisia käsityksiä, "viranomaiset tekee vain pahaa" tyyppisesti ajattelet. :D[/QUOTE]

Suosittelen sulle että luet uudelleen. Vääristely on samaa mallia kuin raporteissa, mutta senhän sinä jo osaatkin ;)

[QUOTE="vieras";28713592]Luepas omia viestejäsi niin huomaat kuinka täynnä yleistyksiä, ennakkoluuloja ja lapsellisia käsityksiä, "viranomaiset tekee vain pahaa" tyyppisesti ajattelet. :D[/QUOTE]
ja sehän ei ole yleistämistä sanoa että "kyllä viranomaiset on pelkästään kivoja ja aina tarpeesta toiminnassa!"

Mitä hyvää viranomaiset on tehneet?
Vieneet lapsia niiltä, joilta ei pitäisi, ja jättäneet niille lapset jesarilla ym. kidutettavaksi, joille ei pitäisi jättää lapsia?

Nojoo, mutta ihan oikeasti, mitä hyvää viranomaiset on tehneet?

[QUOTE="Juu";28713616]ja sehän ei ole yleistämistä sanoa että "kyllä viranomaiset on pelkästään kivoja ja aina tarpeesta toiminnassa!"

Mitä hyvää viranomaiset on tehneet?
Vieneet lapsia niiltä, joilta ei pitäisi, ja jättäneet niille lapset jesarilla ym. kidutettavaksi, joille ei pitäisi jättää lapsia?

Nojoo, mutta ihan oikeasti, mitä hyvää viranomaiset on tehneet?[/QUOTE]

Kaikki me, myös viranomaiset ollaan ihmisiä. Jokainen meistä on tehnyt työssään virheitä ja tulee tekemään, se on inhimillistä. Niin poliisi/lääkäri/sairaanhoitaja/opettaja myös. Joten on täysin turhaa ja hirveän lapsellista yleistää, että AINA poliisi tai opettaja toimii väärin.

[QUOTE="vieras";28713633]Kaikki me, myös viranomaiset ollaan ihmisiä. Jokainen meistä on tehnyt työssään virheitä ja tulee tekemään, se on inhimillistä. Niin poliisi/lääkäri/sairaanhoitaja/opettaja myös. Joten on täysin turhaa ja hirveän lapsellista yleistää, että AINA poliisi tai opettaja toimii väärin.[/QUOTE]
pystyy myöntämään myös kollegojensa virheet, ja näin todistaa sen että te todellakin olette ihmisiä, ettekä mitään omia perseitänne viimeiseen asti suojelevia opportunisteja, se on se pointti tuossa yleistämisessä, koska niin kovin harvoin virkaihmiset myöntää virheitään, saati työkaverin.

Ja tässä kun on juurikin oikeuslaitoskin mukana, kaikki te teette "yhteistyötä" toistenne kanssa, niin paljon, että se vääristää koko saamarin yhteiskunnan tilan.

A-studio: 01.07.2013 21.00 | Tv | Areena | yle.fi

Tuossa hieman Suomen korruptiosta, joka nimenomaan on sitä rakenteellista korruptiota, joka kappas vaan, koskettaa eniten julkista sektoria..

Yhteistyössä