Joo, eiköhän se kerro.Eiköhän tuo kommenttisi kerro älyllisestä pätemisestäsi kaiken tarpeellisen.
Onko se peli nyt 6-0 minun hyväkseni?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Joo, eiköhän se kerro.Eiköhän tuo kommenttisi kerro älyllisestä pätemisestäsi kaiken tarpeellisen.
Tuo näkemys varmaan sopii muutenkin harhaiseen maailmankuvaasi.Joo, eiköhän se kerro.
Onko se peli nyt 6-0 minun hyväkseni?
Olen syvästi samaa mieltä tämän päivän feministeistä. Ihan järkyttävää paskaporukkaa, jonka ideologia on kaukana feminismistä ja tasa- arvosta.
Enkä ymmärrä, miten Meriläinenkin jaksaa hehkuttaa vaginaansa joka hemmetin paikassa. Luulis, että tuohon ikään mennessä on tottunut jo omaan toosaansa sen verran, ettei siitä jaksa meuhkata kaikkialla.
Miten voi olla semmonen tieteenhaarakin olemassa kuin naistutkimus? Se pitäis olla naisoletettu-tutkimus.Naistenpäivä loukkaa MUU-sukupuolisia.
Olen pöyristynyt.
Pitäisi olla henkilönpäivä... vaadin että nimi muutetaan.
Noista on puhuttu ja niitä pikkuhiljaa muuteltu viimeiset kolnekymmentä vuotta...Ruksi seinään, mä oon kerrankin jonkun harmaan kanssa samaa mieltä: se puhemies-, palomies- sanojen muokkaaminen neutraaleiksi osuu merkillisesti samaan aikaan feministien/ituhippien sukupuolineutraaliusvaatimusten kanssa yhteen.
Noiden samanaikainen tulo ei ole sattumaa. Joo, ei muakaan oikeasti huolestuttaisi sen -mies-päätteen poisotto mutta kun se on osa isompaa sukupuolineutraaliusagendaa, niin se huolettaa.
No en ole huomannu isompia muutoksia.Noista on puhuttu ja niitä pikkuhiljaa muuteltu viimeiset kolnekymmentä vuotta...
No esim joskus vajaa kymmenisen vuotta sitten muistan olleen enemmänkin polemiikkia siitä, kun mies pestattiin emännäksi ja nimike piti heti muuttaa keittiömestarksi tai vastaavaksiNo en ole huomannu isompia muutoksia.
Jaa.No esim joskus vajaa kymmenisen vuotta sitten muistan olleen enemmänkin polemiikkia siitä, kun mies pestattiin emännäksi ja nimike piti heti muuttaa keittiömestarksi tai vastaavaksi![]()
Paitsi, että noissa termeissä ei ole järkeäJaa.No ei mua haittais olla palomies tai lautamies.
Mua kyllä jossain määrin häiritsisi.Jaa.No ei mua haittais olla palomies tai lautamies.
Hyvin sanottu.Paitsi, että noissa termeissä ei ole järkeä
Vaikka paloasemia vielä kutsutaan paloasemiksi niin laitoksen oikea nimi on pelastuslaitos. Ei taida kenenkään virkamääräyksessä lukea palomies?
Poliisi on poliisi ja pappi on pappi
Lakimiestä voi sanoa juristiksi.
Miksi kenenkään pitäisi olla lautamies kun hommaa paremmin kuvaava sana olis maallikkotuomari tai kansantuomari?
Miksi eduskunnassa pitää olla just puhemies kun oikeasti homma on olla eduskunnan puheenjohtaja? Mutta kun se lukee laissa niin päädytään sanahirviöön "rouva puhemies". Ja jos hän ei ole koskaan ollut naimisissa niin oikea puhuttelumuoto olisi "neiti puhemies" joka kuulostaa jo irvokkaalta.
No ei se "neiti puheenjohtajakaan" ihan kivalta kuulostaisi...taitaa olla "arvon puheenjohtaja/puhemies", mitä kuuntelin eduskunnan istuntoa.Paitsi, että noissa termeissä ei ole järkeä
Vaikka paloasemia vielä kutsutaan paloasemiksi niin laitoksen oikea nimi on pelastuslaitos. Ei taida kenenkään virkamääräyksessä lukea palomies?
Poliisi on poliisi ja pappi on pappi
Lakimiestä voi sanoa juristiksi.
Miksi kenenkään pitäisi olla lautamies kun hommaa paremmin kuvaava sana olis maallikkotuomari tai kansantuomari?
Miksi eduskunnassa pitää olla just puhemies kun oikeasti homma on olla eduskunnan puheenjohtaja? Mutta kun se lukee laissa niin päädytään sanahirviöön "rouva puhemies". Ja jos hän ei ole koskaan ollut naimisissa niin oikea puhuttelumuoto olisi "neiti puhemies" joka kuulostaa jo irvokkaalta.
"Emäntä" muuten sellaisenaan on hyvinkin arvostettava titteli. Talossa voi olla isäntä tai emäntä tai molemmat mut ei se emännän titteli ole mikään rouva isäntä.Mua kyllä jossain määrin häiritsisi.
Ihan kuten miespuolisia "lentoemäntiä" häiritsi. Jostain kumman syystä nuo naisnimikkeet vaihtuvat nopeammalla tahdilla kuin miesnimikkeet.
Toi "arvon puheenjohtaja" on mun mielestäni ainoa korrekti.No ei se "neiti puheenjohtajakaan" ihan kivalta kuulostaisi...taitaa olla "arvon puheenjohtaja/puhemies", mitä kuuntelin eduskunnan istuntoa.
No mä en tuosta yöuniani menettäisi. Ei se Uosukaisesta sen miehekkäämpää tehnyt.Toi "arvon puheenjohtaja" on mun mielestäni ainoa korrekti.
Ikävä kyllä perustuslaissa lukee puhemies.
ootsie muka niin iäkäsNoista on puhuttu ja niitä pikkuhiljaa muuteltu viimeiset kolnekymmentä vuotta...
Hetki sitten puhuit useista vuosikymmenistä.No esim joskus vajaa kymmenisen vuotta sitten muistan olleen enemmänkin polemiikkia siitä, kun mies pestattiin emännäksi ja nimike piti heti muuttaa keittiömestarksi tai vastaavaksi![]()
Melko kova väite. Onko antaa jotain järkeviä perusteluja moiselle? Anna vaikka jokin esimerkki naisnimikkeestä, jota miehet eivät hyväksy.No kysyppä miehiltä
Et tule kovin montaa löytämään, joka suostuu naiseksi itseään nimittämään.
Kirjoita nyt jo vihdoin vitun imbesilli se nimi joko isoin alkukirjaimin tai sitten yhteen. Tuollainen tolvana muka vielä yrittää päteä kielen kehittymisen suhteen. Voi jeesus.Sanoo wannabe-matti nykänen![]()
Miten niin "ikävä kyllä"? Jos esim. Riitta Uosukainen, Maria Lohela ja Hannna Sarkkinen eivät näe tarvetta muuttaa ko. termiä, niin millä kompetenssilla tai ymmärryksellä sinä surkuttelet tuon termin käyttöä? Vai oletko taas kerran vain nuoleskelemassa mammojen peppureikiä, kun ei sinulla mitään muutakaan elämää taida olla tämän palstan lisäksi.Toi "arvon puheenjohtaja" on mun mielestäni ainoa korrekti.
Ikävä kyllä perustuslaissa lukee puhemies.
Mitäs kompetenssia se vaatii jos olen sitä mieltä, että kaljatölkkiä kutsutaan kaljatölkiksi, lentokapteenia kapteeniksi ja puheenjohtajaa puheenjohtajaksi?Miten niin "ikävä kyllä"? Jos esim. Riitta Uosukainen, Maria Lohela ja Hannna Sarkkinen eivät näe tarvetta muuttaa ko. termiä, niin millä kompetenssilla tai ymmärryksellä sinä surkuttelet tuon termin käyttöä? Vai oletko taas kerran vain nuoleskelemassa mammojen peppureikiä, kun ei sinulla mitään muutakaan elämää taida olla tämän palstan lisäksi.