Lautapelivinkkejä: 3- ja 7-vuotiaalle sama peli?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ölömölö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

ölömölö

Aktiivinen jäsen
12.07.2008
1 057
0
36
Olisko kellään vinkkejä mitä niin 3- vuotias kuin 7-vuotias voisivat yhdessä (ja vanhempien kanssa pelata). Siis ei liian monimutkaista, kun tuo kohta 3-vuotias ei oikein vielä osaa, ja kuitenkin myös 7-vuotiaalle kiinnostava. Meillä on jo Banaanilaiva, se on aika hyvä (tietysti pitää auttaa 3-vuotiasta laskemaan). Muita?

Kohta kolmevuotias ei osaa oikein laskea edes kolmeen, ja tuo oman "ukon" tai nappulan siirtelykin on vähän niin ja näin. Joten noppahypyt, afrikantähdet (joka meillä jo muuten on) tms. ovat poissuljettuja vaihtoehtoja. Vielä ehdotuksia?

No meillä toi kimble meni vielä kun 5v ei vielä osannut laskea, mies painoi ja liikutteli ja kyseli vaan et mitä liikutetaan..
Toi hyppivät kanit vois olla jees, heitetää noppaa, painetaa pupua ja katsotaan irtoaako se oma pupu paikaltaan

Meillä on afrikan tähteä ja muitaki vähän vaikeampia pelejä pelattu pienten kanssa vähän mukautetuilla säännöillä, ja niin et joku muu pelaaja laskee puolesta tai et pelataan joukkueina. Erilaisia muistipelejä on kiva pelata aika pienenki kanssa. Kaninloikka, Pingviinit jäävuorella, Taikakenka, Haamujen linna (muistipeli). Korttipelejä: mustapekka, hullunkuriset perheet :D

Tuo muutuva labyrintti on hyvä, koska siinä ei tarvitse osata laskea. Kaiken lisäksi se on aikuistenkin mieleen, vaikka säännöt ovat tosi yksinkertaiset. Oikea koko perheen peli.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tuo muutuva labyrintti on hyvä, koska siinä ei tarvitse osata laskea. Kaiken lisäksi se on aikuistenkin mieleen, vaikka säännöt ovat tosi yksinkertaiset. Oikea koko perheen peli.

No sekin meillä on jo, mutta kiitos kaikista muista vinkeistä, pitääpäs ottaa selvä noista peleistä! Ja lisää saatietysti laittaa, varmaan kiinostaa muitakin näin joulun jo kohta lähestyessä (joo tiedän olen aikaisessa).

No olisko se disneyn möhköfanttipeli? En mä oikeen tarkkaan tiedä, miten sitä pelataan, mutta ostin sen nelivuotiaalle kummitytölle joulupakettiin.
Kyllä täällä varmaan jollain se on ja voi kertoa miten sitä pelataan. Jotain portaita siinä oli.

Meillä on peli nimeltä Nappaa Pois.Sitä tykkää pelata miehen 6vee likka,sekä mun sisarusten lapset 3-5v.Ja myös minä sekä ukko. :D

Pelissä on 4 erilaista eläin hahmoa jotka asetetaan pelilaudalle.Yksi pelaajista nostaa korttipinosta kortin.Se kuka ensimmäisena nappaa laudalta saman eläimen kuin kortissa saa kortin itselleen.Jos ottaa väärän eläimen,niin joutuu luopumaan yhdestä kortista.
Tajusitkohan mitään.. :snotty:

Mutta huippu peli kuitenkin. :D

Uusimmat

Yhteistyössä