Leipäjonossa jaetaan ruokaa vain suomalaisille!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Törkeetä rasismia!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Törkeetä rasismia!

Vieras
Kotka Etusivu > Artikkeli

IS: Kotkan leipäjonossa saa ruokakassin vain Suomen passilla

julkaistu tänään klo 17:47, päivitetty tänään klo 17:51
Kotkan leipäjonossa ruokakassin saa vain Suomen passin esitettyään, kertoo Ilta-Sanomat verkkosivuillaan. Päätöstä perustellaan leipäjonoon ilmestyneiden venäläisten runsaalla määrällä.

Ilta-Sanomien mukaan Kotkan Keräys- ja avustuskeskuksen ikkunaan on kiinnitetty lappu, jossa ilmoitetaan ruokakassien olevan ainoastaan suomalaisille.

Keskuksen myymälävastaavan Ranja Laakson mukaan lappu on laitettu ikkunaan viikko sitten. Laakso kertoo, että syynä on venäläisten ilmestyminen ruokajonoihin. Laakson mukaan venäläiset ilmestyvät ruokajonoihin luksusautoista, eikä ruokaa riitä todellisille tarvitsijoille.

Ruokakassin saa Kotkassa toistaiseksi vain Suomen passilla. Laakson mielestä uusi vaatimus ei ole epäreilu tai syrjivä.

• Tykkää
Reactions: Maira
No mielestäni tuo on kyllä ihan hyvin perusteltu, jos kerran venäläiset tulee luksusautoillaan hakemaan ilmaista safkaa. Miksi ihmeessä noille ilmeisen hyväosaisille venäläisille pitäisi jakaa ilmaista ruokaa??

[QUOTE="vieras";23995182]No mielestäni tuo on kyllä ihan hyvin perusteltu, jos kerran venäläiset tulee luksusautoillaan hakemaan ilmaista safkaa. Miksi ihmeessä noille ilmeisen hyväosaisille venäläisille pitäisi jakaa ilmaista ruokaa??[/QUOTE]

Jos kikki rahat menee autoihin, niin mistä sitä saa ruokaa jos ei leipäjonoista?

[QUOTE="vieras";23995182]No mielestäni tuo on kyllä ihan hyvin perusteltu, jos kerran venäläiset tulee luksusautoillaan hakemaan ilmaista safkaa. Miksi ihmeessä noille ilmeisen hyväosaisille venäläisille pitäisi jakaa ilmaista ruokaa??[/QUOTE]

No tuota, siinä jää sitten vähemmän hyväosainen kosovolainen yh-äitikin ilman ruoka-apua samalla. Kun ei karsita pois vain venäläisiä rikkaita, vaan kaikki joilla ei ole Suomen passia. Ja myös suomalaiset köyhät, joilla ei satu olemaan passia...

Jos on varaa ajella luksusautoilla, niin pitää sitä olla varaa ostaa ruokansakin itse!
Ja eiköhän ensin hoideta oman maan kansalaisten asiat kuntoon ja sitten sitä apua voi jaella muuallekin/muun maan kansalaisille, jos sitä jää.

Millä sä todistat et asut suomessa?

Esittämällä passin jossa on oleskelulupa, jos satut olemaan esimerkiksi Suomessa asuva venäläinen. Tai näyttämällä suomalaisen Kela-kortin joka todistaa että kuulut Suomen sosiaaliturvan piiriin.

Mun Suomen passini ei todista sitä että asun Suomessa. Sama passi mulla oli kun asuin poissa Suomesta :xmas:

Esittämällä passin jossa on oleskelulupa, jos satut olemaan esimerkiksi Suomessa asuva venäläinen. Tai näyttämällä suomalaisen Kela-kortin joka todistaa että kuulut Suomen sosiaaliturvan piiriin.

Mun Suomen passini ei todista sitä että asun Suomessa. Sama passi mulla oli kun asuin poissa Suomesta :xmas:

Okei okei, mä tuun vastaans en verran et toi olis hyvä systeemi.. :)

Mut ymmärrän sen et jotain piti äkkisältää keksiä kun noissa ei yleensä juuri paljon mitää kysellä..

[QUOTE="vieras";23995228]Jos sä et asu Suomessa niin tuskin sä käyt Kotkassa leipäjonossa. :xmas:[/QUOTE]

Käy siellä venäläisturistitkin vissiin, ja ainahan Suomeen voi lomalle tulla meikäläinenkin :xmas:

Oikeastiko kaikilla vähävaraisilla suomalaisilla on passi? Mihin ne sitä tarvii kun ei niillä oo varaa reissatakaan?

Käy siellä venäläisturistitkin vissiin, ja ainahan Suomeen voi lomalle tulla meikäläinenkin :xmas:

Oikeastiko kaikilla vähävaraisilla suomalaisilla on passi? Mihin ne sitä tarvii kun ei niillä oo varaa reissatakaan?

Ehkä siellä kelpaa myös suomalainen ajokortti tai suomalainen kuvallinen kelakortti. Minusta ihan järkevä käytäntö ettei turisteille tarvitse mitään ruoka-apua jakaa.

[QUOTE="vieras";23995272]Ehkä siellä kelpaa myös suomalainen ajokortti tai suomalainen kuvallinen kelakortti. Minusta ihan järkevä käytäntö ettei turisteille tarvitse mitään ruoka-apua jakaa.[/QUOTE]

Helsingin kaupunki tarjoaa turisteille ilmaiset tilat ja maksaa vielä lomaltapaluurahatkin...

[QUOTE="vieras";23995272]Ehkä siellä kelpaa myös suomalainen ajokortti tai suomalainen kuvallinen kelakortti. Minusta ihan järkevä käytäntö ettei turisteille tarvitse mitään ruoka-apua jakaa.[/QUOTE]

Jos näin on, niin silloinhan ruoka-apua ei jaeta vain suomalaisille.

Minustakin on järkevää olla jakamatta ruoka-apua turisteille, ei sitä niille jaella tarvitse.

Sinun mielestä kulttuuriamme suresti rikastuttavat Romanian ja Bulgarian romanit pitäisi jättää ilman korvaamatonta ruoka-apua? :O

No eihän heitä voi ruokajonoihin laittaa, sehän olisi alentavaa!

Heidät tulisi majoittaa hotelleihin (mieluiten ainakin 4 tähden) täysihoidolla. Meidän tulee osoittaa vieraanvaraisuutta heitä kohtaan, ja olla onnellisia siitä että heidän kaltaisensa multilahjakkuudet kunnioittavat piskuista maatamme läsnäolollaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Vihaan niitä!!!;23995367:
Pitäisi!!! Pari pv sitten olin Hgin rautatieasemalla ja siellä ne kiusasi ihmisiä muki kädessä, kinuten rahaa. Ois nii tehny mieli kiskasta pari kertaa nyrkillä naamaan jokaista.

No kipasepa.

Mutta joo, Kela-kortti ois aika riittävä tai Eurooppalainen sairaanhoitokortti. Ei kaikilla suomalaisilla ole edes passia.

Sinun mielestä kulttuuriamme suresti rikastuttavat Romanian ja Bulgarian romanit pitäisi jättää ilman korvaamatonta ruoka-apua? :O
Mä rupeen poisteleen nämä sun aloituksesi, jos et ala muistamaan sitä yksi nikki per keskustelu -asiaa
32.gif

Yhteistyössä