Lentoyhtioitten armoilla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gloria Mundi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Gloria Mundi

Aktiivinen jäsen
25.10.2004
3 333
17
38
Painajaismainen matka taas takana! Kotiin paluu lennoilla eka lento meni hyvin, jatko lento sitten ei niin hyvin. Matkassa mina ja poika 9v ja tytto 6v. Samaan aikaan toinen poika 15v lensi yksin toisella koneella silla emme saaneet hanelle paikkaa samaan koneeseen meidan kanssa.

Jatkoyhteys sitten meni ihan persiilleen. Kone oli yli buukattu emmeka me kolme paasseet koneeseen. Tama tapahtui lauantai iltapaivana. Matkalaukut tietty meni koneessa kuitenkin. Lentoyhtio ei saanut meita seuraavaan koneeseen kotiin kuin vasta maanantai iltana - kaikki lennot olivat ylibuukattuja myos jonotuslistoineen. Eli - siella kentalla sitten mina ja lapset ihmeteltiin etta mitas nyt tehdaan? Lentoyhtio vaan pyoritteli silmiaan ja kohautteli olkapaitaan etta voi voi kun tassa nain kavi - mutta etta maanantaina sitten. Mina koitin hulluna selittaa etta kun mulla on yksi lapsi lennossa just par'aikaa kotiin; etta kuinkas halle kay; kuka hanet hakee kentalta (meilla ei ole perhetta taalla; mies oli muualla matkoilla; samoin vanhin poika).

Mina vuokrasin sitten auton ja AJOIN 8 tuntia kotiin lasten kanssa!!!!

Nyt sitten kayn email-vaihtoa lentoyhtion kanssa siita etta maksaisivat ainakin nyt sen autovuokran - mutta eivat kuulemma voi kun se ei kuulu heidan palvelusten piiriin. Kuten ei nakojaan lentaminenkaan!!!! AARRGGHHHH!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy:
Auts. Kuulostaa kamalalta..
Kuis se 15vee sit selvis?

Sain soitettua ystavalle joka meni poikaa kentalle vastaan. Me emme saapuneet autoinemme kentalle vasta kun puoliyon jalkeen jolloin kaikki toimistot oli jo kiinni - en saanut siis palautettua autoa, haettua matkatavaroita. Matkaa kentalta kotiin on viela tunnin ajomatka, joten jain lasten kanssa hotelliin yoksi ettei seuraavana paivana taas tartte ajaa kahta tuntia kentalle ja takas. Tassa nyt rustailen valitusta sinne sun tanne. Koko lysti tuli maksamaan $800 mun pussista. Lentoyhtio kieltaytyy korvaamasta mitaan.

Tuo on kylla tosi rasittavaa etta sen lisaksi etta on jo joutunut karsimaan matkustamisesta lentoyhtion takia, joutuu viela taisteleemaan jotta saisi he edes korvaamaan kulut mita heidan yhtionsa on aiheuttanut... Mutta ala anna periksi, vie vain valitus aina astetta ylemmas tai etsi muita jotka ovat saman kohtalon kokeneet ja painostakaa porukalla. Toivotaan etta saatte kulut korvatuiksi + korvauksen "kivuista ja saryista"!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tuo on kylla tosi rasittavaa etta sen lisaksi etta on jo joutunut karsimaan matkustamisesta lentoyhtion takia, joutuu viela taisteleemaan jotta saisi he edes korvaamaan kulut mita heidan yhtionsa on aiheuttanut... Mutta ala anna periksi, vie vain valitus aina astetta ylemmas tai etsi muita jotka ovat saman kohtalon kokeneet ja painostakaa porukalla. Toivotaan etta saatte kulut korvatuiksi + korvauksen "kivuista ja saryista"!

Samalta lennolta jai pois sellainen nuori just naimisiin mennyt pariskunta. Olivat tulossa viikon laskettelu lomalle tanne meidan valtioon. Tarjosin heille kyytia ja ottivat tarjouksen vastaan. Oli se aikamoinen ajomatka,,,,

Mutta tosiaan ottaa paahan tuo asenne etta kohautellaan vaan olkapaita niin kuin tilanne olis ollut jotenkin meidan oma vika. P**KELE - kone sauhunnut minulla koko aamun kun olen lahettanyt valituksia sinne sun tanne,,,,

No voi kökkö teidän matkaa...
ainoa mikä mulla jäi mietityttämään, on että kuinka ne lennätti teidän laukkuja kuitenkin?

Joskus ollaan odoteltu tunteroisia koneessa että päästäisiin lähtemään, kun joidenkin laukut on meidän koneessa ja henkilöt itse eivät listojen mukaan ole koneeseen nousseet...sitten ollaan odoteltu laukkujen purkajia kun ei voi kuulemma lentää jos on laukkuja ilman "isäntää" ruumassa :o :o

Alkuperäinen kirjoittaja tike:
ainoa mikä mulla jäi mietityttämään, on että kuinka ne lennätti teidän laukkuja kuitenkin?

Joskus ollaan odoteltu tunteroisia koneessa että päästäisiin lähtemään, kun joidenkin laukut on meidän koneessa ja henkilöt itse eivät listojen mukaan ole koneeseen nousseet...sitten ollaan odoteltu laukkujen purkajia kun ei voi kuulemma lentää jos on laukkuja ilman "isäntää" ruumassa :o :o
Mun matkalaukut tuli viime keväänä Pariisista eri koneella kuin minä. Eivät kerenneet AA:n koneesta Finnairin koneeseen yhtä vikkelästi kuin minä.

Ap: todella kökösti hoidettu lentoyhtiöltä :/ Onks toi kovinkin tavallista sielläpäin? Siis että koneet on ylibuukattu?

Minä seisoin kaksi vuorokautta syksyllä Pariisissa odottamassa pääsyä Miamiin ja sieltä eteenpäin Väli-Amerikkaan erinäisistä syistä. Mikäs siinä, kivahan Pariisi on, mutta hieman otti aivoon. Tietenkin tähän liittyi se, että matkatavarat olivat kadoksissa sekä matkan aikana että määränpäähän päästyämmekin.

Nyt tätä riitaa käsitellään eri instansseissa Pariisissa ja tiettävästi nyt jossain toisaalla. Mitään kunnon korvausta ei ole luvassa, mutta jenkkiyhtiö lähetti kyllä pari muutaman sadan euron lentovoucheria hyvitykseksi. Saa nähdä tuleeko käytettyä.

Lentäminen on nykyään ihan järjetöntä. Kun olisi aikaa, niin siirtyisin täysin juniin ja rahtilaivoihin.

Alkuperäinen kirjoittaja evita:
Lentäminen on nykyään ihan järjetöntä. Kun olisi aikaa, niin siirtyisin täysin juniin ja rahtilaivoihin.

Niin on. Minä olen ratkaissut ongelman niin, etten lennä kuin ihan pakolliset työmatkat. Säästyypähän luontoakin samalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Ihamieli:

Niin on. Minä olen ratkaissut ongelman niin, etten lennä kuin ihan pakolliset työmatkat. Säästyypähän luontoakin samalla.

Niinpä minäkin olen ajatellut pyrkiä Sotshiin junalla enkä jollakin ruppaisella rysy-yhtiön koneella. Halpaa ja mukavaa, oletan (jos koko matkasta nyt mitään tulee, kunhan tässä suunnittelen). Junalla matkustaminen on ihan älyttömän mukavaa. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja tike:

Mun matkalaukut tuli viime keväänä Pariisista eri koneella kuin minä. Eivät kerenneet AA:n koneesta Finnairin koneeseen yhtä vikkelästi kuin minä.

Ap: todella kökösti hoidettu lentoyhtiöltä :/ Onks toi kovinkin tavallista sielläpäin? Siis että koneet on ylibuukattu?

Tarkemmin kun ajattelee niin juuri pariisi-hki-jkl jatko oli pienimmällä mahdollisella vaihtoajalla että sanoivat jo suoraan että laukut tuskin kerkeää mukaan jklän koneeseen...jännä että yhdellä toisella lennolla rähistiin kamalasti siitä että laukut täytyy purkaa pois jollei henkilöt ole koneessa ;)

Mä periaatteessa tykkään lentämisestä, mutta nuo aikataulut ja myöhästymiset on ikäviä lieveilmiöitä siinä puuhassa :headwall:

Jenkkilässä on tapana ylibookata koneet ja rutkasti, sillä ihmiset vaihtavat lähtöaikoja yms viimeiseen asti. Lentäminen pitkien välimatkojen takia on heille kuin meillä paikallisbussilla liikkuminen. Lisäksi kaikilla yhtiöillä isot kanta-asiakassysteemit, joilla sitten saa ilmaisia lippuja, joten liikkeellä olevat matkustajamassat ovat ihan toista kuin täällä!

Yksittäinen matkustaja ei siis ole kenellekään kovin tärkeä=palvelua ei tarvitse antaa pahoittelua enempää =) Eikä maksaa mitään korvauksia, koska isoilla yhtiöillä on kuitenkin paremmat lakimiehet kuin tavallisilla tallaajilla.

Lentäminen USA:ssa on yhtä suurta seikkailua, koskaan ei tiedä minne joutuu ja koska pääsee kotiin...

Alkuperäinen kirjoittaja Ihamieli:

Me olemme tehty periaatepäätös, että kun työelämä on takana, emme lennä enää kuin hätätilanteessa. =)

Yhteistyössä