Levottomat yöt

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hanimami88
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

hanimami88

Uusi jäsen
25.07.2010
1
0
1
Hei!

Meillä on 7kk poika, joka nukkuu aika levottomasti yönsä. Herää syömään 2-4 tunnin välein. Joskus pitää pari tuntia nukutellakin poikaa. Joskus on auttanut, kun olen ottanut pojan meidän sänkyyn nukkumaan, mutta enään ei siihenkään meinaa nukahtaa, hyörii ja pyörii. Voi joskus rauhoittua pelkällä tutilla ja jatkaa uniaan.

Olen miettinyt, että kannattaisiko yösyötöt jättää pois, voisiko auttaa yhtään? Mitä voisi alkaa kokeilemaan, että saisi paremmin yöt nukuttua?

meillä oli sama meno aikanaan ja unikoulun neuvo oli että vauva omaan huoneeseen ja yösyötöt pois. meillä autto jonkun verran, huono nukkuja tuo on vieläki ja tulee varmaan olemaan kouluikään asti mut loppu sillon ainaki ne tississä roikkumiset ku nälkä ei voinu kyllä olla, kuhan tuttina piti.

meillä auttoi kun lopeti yösyötöt kokonaan 6kk iässä. sitä ennen oli samanlaista rumbaa. pojalla ei selkeästikään ollut nälkä vaan se vain käytti mua ihmistuttina (kun oikea tuttikaan ei kelvannut). opetettiin sit vauva nukahtamaan itse tracy hoggin kirja avulla "the baby whisperer solves all your problems". sen jälkeen on nukkuntu 12h putkeen ja siirtyi omaan huoneeseen. kirjassa on erilaisia neuvoja eri tyyppisille vauvoille. meille auttoi "pick up, put down" -unikoulu.

peesi edellisiin
Jätettiin tutti ja syötöt pois nii yöunet piteni jopa 10h-11h putkeen. MUTTA..ei sekään ole aina idioottivarma keino.. Aina tulee hampaita tai mahajuttuja tai eroahdistusta tai mitä ikinä. Vieressä meillä nukkuu huonoiten,alkaa kitistä palveluja ku tajuaa et joku on vieressä..
Helteellä oli "pakko"antaa vettä koska kämppä oli tulikuuma..nyt uus unikoulu edessä... :kieh:

Joo,ja nälkää ei aina esim pullovauvoilla voi päätellä maidon menekinkää mukaan.Meilläki söi vaikka 2dl tai enemmänki jos antoi mutta ilmankin nukkui unikoulun jälkeen..

Heipparallaa!
Täällä yksi neuvoa vailla oleva äiti haluaisi vinkkejä tästä nukkumahommasta... Elikkä alkuun kysymys, mikä on tämä unikoulu? Miten sitä toteutetaan? Meillä poika 8kk ja on kova heräilemään kerran tai kaksi yössä. Tuossa meni joku aika että ei herännyt laisinkaan, mutta nyt taas ja tätä on kestänyt jo pari kuukautta. Tietämykseni mukaan hampaiden tulo vaikuttaa unen saantiin ja laatuun, mutta kun poika ei ole niitä nyt muutenkaan jaksanut kitistä, niin en usko että siitäkään on kyse (6kpl niitä jo on). Ryömimään oppi vasta pari viikkoa sitten, että voisiko olla jotain yöllistä levottomuutta, kun unissaankin säpsähtelee? Mieleeni on tullut myös että voisiko poika nähdä jotain pahoja unia ja niistä johtuen itkee ihan yllättäen ja samalla herää omaan itkuunsa, ja herättyään ei saa enää yksin unen päästä kiinni. Pelkkä tutti ei yöllä kelpaa lohdukkeeksi, vaan nukahtaa vasta maidon saatuaan. Lapsi on pulloruokinnalla. Maidon menekkiä olen seurannut, eikä hänellä mielestäni pitäisi suoranainen nälkäkään olla, kun saa illalla klo 21-22 120-170ml korviketta ja siitä huolimatta herää klo 01-02. Myöskään pelkkä silittely ja hyssyttely ei yöllä auta, koska siitä poika vain virkoaa, koska näkee minut ja kuulee ääneni.
Olisin kiitollinen jos saisin vinkkejä tähän asiaan, koska rupean olemaan itsekin jo niin väsynyt ja hajamielinen niin vähäisestä unesta... :o

Yhteistyössä