LIDLissä töissä olleet / olevat, onko totta, että...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja retu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

retu

Vieras
Siellä on näitä sääntöjä, että et saa myydä kavereille tai olla saman paikkakunnan Lidlissä töissä, jossa itse asut?
Kuukautisten aikana pitää pitää jotain ihmen merkkiä hihassa ja kassitarkastuksia tehdään jatkuvasti? :o
Mitä muita kummia sääntöjä siellä on? :o

Joskus oli lehdessä, että Lidlissä esimiehet oli jättänyt rahakuoria pitkin liikettä testakseen työntekijöiden rehellisyyttä. Siitä tuli sitten Lidlille jotain sanomista ellei jopa jotain sanktiota...

Alkuperäinen kirjoittaja hyytikyppynen:
Alkuperäinen kirjoittaja Helmat korvissa:
Joskus oli lehdessä, että Lidlissä esimiehet oli jättänyt rahakuoria pitkin liikettä testakseen työntekijöiden rehellisyyttä. Siitä tuli sitten Lidlille jotain sanomista ellei jopa jotain sanktiota...

Entäs asiakkaitten rehellisyys? Kai neki niitä kuoria keräs itelleen :laugh:

Sitä ei kai taidettu testata noin :D

Kyllä mun kaveri on kertonut että aika natsimaista toimintaa siellä on. Ja siellä oikeasti seurataan kuinka nopeasti kassalla vedät tuotteet läpi, ja siihen on omat rajansa... Mitä nopeampi sen parempi tietysti, liian hitaasta tulee sanomista. Siellä ei tosiaan voi kassan kanssa jutustella... Onhan niitä juttuja vaikka kuinka. Sen takia mä en ikinä Lidliin töihin menisikään. Paljon parempia on prismat ja cittarit, henkilökuntaeduiltaankin.

Lidlistä saa potkut, jos ottaa jotain roskiksesta mukaansa. Siis jos jotain latetaan roskikseen, jolle sulla olis kotona käyttöä, niin ottaa ei saa, muuten sut leimataan varkaaksi ja varkaalle annetaan loparit.
Jos syöt jotain siellä kaupassa, niin sulla pitää olla kuitti, että oot sen maksanu, ellei tuotteesta selvästi näy, että on toisen kaupan tuote.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Lidlistä saa potkut, jos ottaa jotain roskiksesta mukaansa. Siis jos jotain latetaan roskikseen, jolle sulla olis kotona käyttöä, niin ottaa ei saa, muuten sut leimataan varkaaksi ja varkaalle annetaan loparit.
Jos syöt jotain siellä kaupassa, niin sulla pitää olla kuitti, että oot sen maksanu, ellei tuotteesta selvästi näy, että on toisen kaupan tuote.

Eikös tämä ole yleinen käytäntö kaikkialla? :ashamed:

Mäkin ollut prismassa ja kyllä sielläkin satunnaisesti tehtiin laukkutarkastuksia. Niissäkin on omat sääntönsä, esim. kassin sisältöä ei ole PAKKO näyttää, koska vartija ei ole poliisi jne. siitä vaan tulee sitten merkintä ettei ole näyttänyt.

Joka kaupassa tarvii olla se kuitti että oot maksanu syömäsi/juomasi tuotteen.

Aikanaan muutama vuosi sitten kun olin Lidlissä töissä (nykyään jo toisen ketjun kaupassa huomattavasti paremmalla palkalla) sanottiin että jos kauppaan tulee ystäviä tai sukulaisia heidät pitäisi ohjata toiseen jonoon eikä itse saisi palvella.

Alkuperäinen kirjoittaja RuisNeppari:

Peesi!

Itte ollu hommis eräässä suuressa kyläkaupassa tuolla tuurissa ;)

Alkuperäinen kirjoittaja - - :
Aikanaan muutama vuosi sitten kun olin Lidlissä töissä (nykyään jo toisen ketjun kaupassa huomattavasti paremmalla palkalla) sanottiin että jos kauppaan tulee ystäviä tai sukulaisia heidät pitäisi ohjata toiseen jonoon eikä itse saisi palvella.

Tästä mäkin oon kuullu.

Mies oli vähän aikaa Lidlissä töissä. Aika lailla niitä sääntöjä oli. Et saa jutella asiakkaan kanssa. Tuttujen pitäis käyttää toista kassaa, kassitarkastuksia, eväät piti ostaa Lidlistä, tavaraa piti syöttää viivakoodin läpi tosi nopeesti vaikka ei ois muita asiakkaita, ei saanu otaa seuraavaa asiakasta ennen kuin edellinen oli tyhjännyt sen minimaalisen tiskin..... kylhän noita riitti. Paska lafka olla töissä.
Kaikista ärsyttävintä on että työhakemuksiin piti ainakin silloin laittaa kuva. Mä boikotoin paikkoja joissa työntekijät valitaan pärstäkertoinen mukaan.
Myöskään esimiehiä ei saanut kiinni. Mies ei koskaan saanut kunnollista työtodistusta. Työkkäri ei ois sitä millään kelpuuttanu, kun puuttui joku rasti. Lopulta meni perille että Lidlistä ei kunnollista työtodistusta saa eikä ihmisiä saa kiinni.

Tää on meidän kokemus, toisella varmasti parempi. :)

Alkuperäinen kirjoittaja RuisNeppari:

Eväsleivistäkin, jotka oot jo kotona leikannu ja täyttäny?

Alkuperäinen kirjoittaja retu:
Siellä on näitä sääntöjä, että et saa myydä kavereille tai olla saman paikkakunnan Lidlissä töissä, jossa itse asut?
Kuukautisten aikana pitää pitää jotain ihmen merkkiä hihassa ja kassitarkastuksia tehdään jatkuvasti? :o
Mitä muita kummia sääntöjä siellä on? :o

tää oli päivän paras

:laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

Itse oon ollu eräässä toisessa ketjussa töissä, eri kaupoissa.
Myös siellä voi olla tarkastuksia, kuitti pitää olla näyttää jos olet työvuoron aikana jotain ostanut. On joskus sanottu myös mulle se, ettei saisi kavereita kassalleen ottaa, mutta mistäpä ne tosiaan tietää, kuka on kaveri ja kuka ei.. :)

Yhteistyössä