Onko muita, jotka kokevat olevansa ihan väärällä alalla taikka väärässä paikassa töissä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sh

Vieras
Itse olen ollut reilu pari vuotta kotosalla lasta hoidellen.. Nyt olen niin raakalla kädellä alkanut kyseenalaiistamaan omaa ammatinvalintaani.. Töitä olen alkanut nyt etsiä, tällä alalla töitä kyllä löytyy, mutta ei meinaa sellaista paikkaa löytyä, joka oikeasti ois "se mun juttuni".. Ahdistaa ajatella, että jos joudun paikkaan, jossa en tykkää olla ja ahdistun sitten siellä (tämä on jo aiemmin koettu..).. Vielä ei kylläkään mikään kiire ole mitään paikkaa ottaa, mutta kun sitä jo valmiiksi stressaa ja miettii koko ajan näitä asioita.. Alan vaihtoakin olen miettinyt, mutta tuntuu, että opiskelu veisi talouden aivan liian tiukille... Onko muita, jotka suunnittelevat alan vaihtoa tai sen jo tehneet? Hoitoalalla siis olen itse.. Ennen lapsen syntymää olen ollut niin monessa paikassa, jossa on ollut niin ahdistavaa, työkaverit olleet selkäänpuukottajia ja selän takana juoruavia.. Nyt sitten pelottaa paluu takaisn työelämään.. Sekavaa tekstiä, nämä asiat on niin sekaisin mun päässäni...

Tiedän mitä tarkoitat.
Ahdistavia työyhteisöjä kyllä riittää meidän alalla ja sellaiseen jos jämähtää, todella saa miettimään koko alaa. Itse löysin keikkailun kautta ihanan osaston, jossa viihdyin. Silloin tuntui taas, että tää on mun juttu.
Nyt olis pikkuhiljaa taas aloitettava jonkunlainen työssäkäynti. Osaan jo tietää mihin en mene. Onneksi on vara valita tänä päivänä =)
olen tietenkin miettinyt mitä tekisin, JOS vaihtaisin alaa. Ei vaan tunnu sopivaa vaihtoehtoa löytyvän.
Kotisairaanhoitohan olis itsenäistä, ei olis kukaan hengittämässä niskaan tai latelemassa omia ainoita oikeita toimintatapoja.

mä haluaisin lapsen saannin jälkeen rauhallisemmalle puolelle. oon kans sh. oonollu syöpäpuolella ja vastasyntyneiden teholla ja lastentautivuodeosastolla ja ainakaan enää lasten puolelle en mee koska en pystys varmaan toimenpiteitä enää tekee kun oon ns pehmennyt. varmaan sinne syöpäpuolelle tai perustk-osastolle jonnekin ei niin hektiseen haluaisin. ja päivätyöhön,lapsen kanssa luulen menevän siten paremmin.

Minä täällä myös ihan sekaisin, työkuvioiden muutos myös edessä. Mitä minusta tulee isona? Ja miten se vaikuttaa perheeseen ja talouteemme? Olen tehnyt kyllä mielekästä työtä, mutta aikataulultaan perheelle ja itselle raskasta. Sydän särkyi kun tajusin että työmaallani kuka vaan voi korvata mun 9 vuoden kokemukseni anteliaalla kaula-aukolla. Meillä oli myös palkkaselkkauksia, en saanut mitä piti ja kokemattomatkin saivat saman verran. En enää ymmärrä miksi väsytän itseäni työssä, jossa minua ei arvosteta. Nyt siis sairaslomalla kun oli turhan rankkaa.

Ei nyt ehkä ole sama asia, mutta mä olen monesti viime kouluvuoden aikana miettinyt, että jaksanko mä loppuun asti. Meidän luokanvalvoja on ihan perseestä ja kaksi on lopettanut sen takia koulun kesken, yhdellä ope osasyynä lopettamiseen. Ja muutenkin luokalla on sellaisia jotka harkitsevat lopettamista tai koulun vaihtamista.

Mutta en haluaisi lopettaa jo toista koulua kesken ja jos tuon jaksan loppuun asti, niin mulla olis ammatti. Sen jälkeen en joutuisi olemaan sen luokanvalvojan kanssa tekemisissä. On vain sellainenkin homma, että sen naisen pitäisi osata opettaa meitä eikä tiedä edes itse välttämättä kaikkia perusjuttuja. Mä haluan saada kunnon opin, että mun koulutuksesta on jotain hyötyä!

Alkuperäinen kirjoittaja Florence:
Tiedän mitä tarkoitat.
Ahdistavia työyhteisöjä kyllä riittää meidän alalla ja sellaiseen jos jämähtää, todella saa miettimään koko alaa. Itse löysin keikkailun kautta ihanan osaston, jossa viihdyin. Silloin tuntui taas, että tää on mun juttu.
Nyt olis pikkuhiljaa taas aloitettava jonkunlainen työssäkäynti. Osaan jo tietää mihin en mene. Onneksi on vara valita tänä päivänä =)
olen tietenkin miettinyt mitä tekisin, JOS vaihtaisin alaa. Ei vaan tunnu sopivaa vaihtoehtoa löytyvän.
Kotisairaanhoitohan olis itsenäistä, ei olis kukaan hengittämässä niskaan tai latelemassa omia ainoita oikeita toimintatapoja.

Itse kanssa teen tällä hetkellä keikkahommia, ja huomenna soitan pariin uuteen paikkaan, jos niissä olisi tarvetta keikkalaiselle =). Sitä kautta toivottavasti sitten löytyy se oma paikka.. Tosiaan mulla kanssa muutama paikka aivan selvänä, että niihin en enää jalallanikaan astu..

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Ei nyt ehkä ole sama asia, mutta mä olen monesti viime kouluvuoden aikana miettinyt, että jaksanko mä loppuun asti. Meidän luokanvalvoja on ihan perseestä ja kaksi on lopettanut sen takia koulun kesken, yhdellä ope osasyynä lopettamiseen. Ja muutenkin luokalla on sellaisia jotka harkitsevat lopettamista tai koulun vaihtamista.

Mutta en haluaisi lopettaa jo toista koulua kesken ja jos tuon jaksan loppuun asti, niin mulla olis ammatti. Sen jälkeen en joutuisi olemaan sen luokanvalvojan kanssa tekemisissä. On vain sellainenkin homma, että sen naisen pitäisi osata opettaa meitä eikä tiedä edes itse välttämättä kaikkia perusjuttuja. Mä haluan saada kunnon opin, että mun koulutuksesta on jotain hyötyä!

tehkää rehtorille tiedonanto opettajasta ja että ne lopetti osin sen takia ni saa näpäytyksen se ope. tsemppiä, se on vaan ope,sä pääset siitä eroon ja saat ammatin!

Mä oon ollut sun laitoksella joskus sellaisella kurssilla kuin kukka-asetelmat ja kattaukset :D Ties vaikka sun tylsään luokanvalvojaankin oo törmännyt, tai sitten en.

Kuulostaa ihan samanlaiselta, kuin aikanaan mun yks opettaja.. Liekö oltu samassa koulussa ;).. Itse kävin kahta muuta koulua ennen sh-kouluun pääsyä ja lopetin molemmat kesken.. Pääsykokeissa psykologi sanoikin, että ymmärräthän, että jos tänne pääset ja lopetat tämänkin kesken, niin ei näytä enää hyvältä seuraavissa pääsykokeissa... Ihan senkin voimalla jaksoin koulun loppuun saakka..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mä oon ollut sun laitoksella joskus sellaisella kurssilla kuin kukka-asetelmat ja kattaukset :D Ties vaikka sun tylsään luokanvalvojaankin oo törmännyt, tai sitten en.
Koska olet ollut? Mun luokanvalvoja ei ole ollut siellä montaa vuotta. Ei ole kyse siitä, että olisi tylsä vaan se nainen on maailman pahin pilkunnussija mitä tiedän. Ei kuuntele meitä yhtään, vaikka kuinka nätisti yrittäisi puhua järkeä. On periaatteella, että hän on oikeassa, koska on opettaja. Eikä siis ole pätevä

Mä olin kurssilla ekan kerran 2001 ja toisen 2003. Molemmilla kerroilla vetäjinä oli T.llä ja S.llä alkavae tyypit. Mut joo ikäviä tommoset pilkun.nus.. Munkin tutuista on moni jättänyt kyseisen koulun kesken, en vain muista mistä syistä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä olin kurssilla ekan kerran 2001 ja toisen 2003. Molemmilla kerroilla vetäjinä oli T.llä ja S.llä alkavae tyypit. Mut joo ikäviä tommoset pilkun.nus.. Munkin tutuista on moni jättänyt kyseisen koulun kesken, en vain muista mistä syistä.

Ei ole mun luokanvalvoja ollut vielä silloin siellä. Sen koulun on moni lopettanut kesken niin lähihoitaja, matkailu- kuin suurtalouskokkipuolella. Mulla olis montakin asiaa mitä voisin antaa ohjeeksi henkilökunnalle ettei moni lopettaisi sitä koulua kesken

En kyllä tiedä ketä noitten kirjaimien perusteella ketä tarkoitat, voihan olla että ne on lopettanu jo siellä

Minä kanssa sh, valmistuin v.2000 ja sen jälkeen olen painanut töitä lähinnä vanhuspuolella. Toisen lapsen myötä minäkin aloin miettiä, mitä elämältäni/työltäni oikeasti haluan eli toisin sanoen sitä, mitä loppujen lopuksi haluan "isona" tehdä. Lopputulos oli se, että en ottanut tarjottua vakityötä vastaan, vaan hain ja pääsin oikikseen. Kaksi vuotta opiskelua takana, enkä ole sekuntiakaan katunut. Lomat olen tehnyt sh:n hommia. Tuleva lukuvuosi mennään "löysillä", sillä olen tällä hetkellä äitiyslomalla (kolmas lapsi).

Vaikka välillä on kieltämättä ollut tosi rankkaa (opiskelu, työ, perhe), niin silti oloni on ollut valinnasta lähtien tosi seesteinen. Johtunee siitä, että oma paikka tuntuu vihdoin löytyneen. Tsemppiä vaan sulle ap, mitä ikinä päätätkin!:D

Yhteistyössä