Liha vai kasvis

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tappelu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tappelu

Vieras
Onko ihminen liha- vai kasvissyöjä? Siis alkujaan?
Miksi sinä syöt / et syö lihaa?
oli aan keskustelua kasvissyöjän kanssa... itse olen suuri lihan ystävä ;)

Kunnon pihvi tekisi terää nytkin!

ite syön kaikkea mahdollista, tai melkein ainakin. Liha on tosi hyvää, kana ja kala kans. Kasviksiakin pyrin syömään päivittäin. PEnnusta asti oon tottunu syömään lihaa, ja mun elämästä ei kyl tulis yhtään mitään, jos lihan syönti pitäis lopettaa!

Ihminen on sekasyöjä. Alunperin keräilijä-metsästäjiä. Eli luonnosta on kerätty mitä irti lähtee (marjat, sienet, juurekset) ja sitten metsästetty.

Sitten joku piru meni keksimään maatalouden ja nuo ongelmia aiheuttvat viljatuoetteet. No, olihan niistä hyötyä pula-aikana, mutta äin yltäkylläisyyden vuosina pitäisi pyrkiä takaisin tuohon luonnonmukaiseen ravintoon, jotta lihavuus- ja terveysongelmilta vältyttäisiin.

Sekaravinnon syöjäihminen hampaistonsa mukaan on, ja söi alunperin olosuhteiden pakosta paljon kasviksia, pähkinöitä ja muuta mitä keräilemällä sai, ja aina kun mahdollista lihaa.

Itse en ole syönyt lihaa 14 vuoteen. Kasvisruuat ovat mielestäni paremman makuisia, mukavampia ja vaihtelevampia. Liha jäi vähitellen, vähän kerrallaan pois ruokavaliosta ilman suurta dramatiikkaa.

Pieni määrä utopista toiveajattelua asiaan liittyy, sillä ajattelen, että jos se viljamäärä, jolla lihakarjaa ruokitaan, päätyisi tasapuolisesti maailman ihmisten lautasille, nälkää olisi vähemmän.

Piika-äiti

Molemmille näkemyksille löytyy muistaakseni perusteita. Lisäksi uskon, että olemme keskenämme erilaisia. Toisille sopii erilainen ravinto kuin toisille. Ja lihansyöntiä (kuten kasvissyöntiäkin) on monenlaista. On melko eri asia syödä esim. kerran viikossa riistaa tai joka päivä tehotuotettua lihaa.

Ihminen on sekasyöjä. Itse en syö kasviksia, enkä mitään muutakaan raakana, muutamia syön keitettynä tai pakastettuna, välillä kyllä v......taa, kun ihmiset sanoo et jokaisen pitäisi elää vihanneksilla, mut kun MÄ EN VOI, antasin mitä vaan, edes yhdestä omenasta...

Olen lihansyöjä.
En kertakaikkiaan voi vastustaa esim. hyviä, itsetehtyjä possupihvejä, hirvikäristystä tai oikein maukasta hirvipaistia :p
Grillimakkarat ja muut jätän suosiolla toisten syötäväksi, niistä en välitä.

Itse en syö lihaa. Ihan makuasioista johtuen :) Mun suussani liha vaan maistuu pahalle.

Pienestä asti on ollut näin, vaikka muut lapsuudenperheessäni ovatkin suuria lihan ystäviä. Äitini on kertonut, että jo 5-vuotiaana pakenin naapuriin syömään, jos meillä oli karjalanpaistia :laugh:

Kasvikset ovat terveellisiä ja herkullisia.

Saan kaikista "terveellisistä" ruuista anafylaktisen kohtauksen, viimesen kurkunpalan söin n.10v. sitten. jotkut, kuten peruna, kukkakaali, herne käy keitettynä ja vadelma ja mustikka pakastettuna, ananas sokeriliemessä, on vähän köyhä ruokavalio, mut jos vaihtoehtona on tukehtuminen, niin syön mielummin lihaa.

Yhteistyössä