Lihava ei tapa ketään...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja bmi ..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

bmi ..

Vieras
Tuli tuossa mieleen kun taas tota lihavien kritisointi ketjua luin, että kuitenkin jos/kun ihminen on lihava niin eihän se sillä lihavuudellaan ketään tapa paitsi ehkä itsensä.

Esim alkoholisti voi tappaa rattijuoppoudella, perhiväkivallalla, ja muulla väkivallalla.

Narkkari voi tappaa huumehöyryissään väkivallalla.

Tupakoitsijakin voi tappaa, sillä se savu tekee tupakoimattoman keuhkoissa enemmän hallaa kuin tupakoivan jos siis tupakoimaton joutuu sitä savua hengittämään naapuri takia yms. Okei, tämä ei ehkä paras vertaus.

Mutta siis kenet lihava tappaa, jos siis on lapseton lihava. EI kukaan lapsiaankaan lihavuuteen tapa, lapset kuitenkin aikuisena voi oppia syömään terveellisemmin.

Joten alkoholismiin ja huumeongelmaisiin verrattuna lihava ei ole mikään uhka muille ihmisille. Enkä nyt puhu mistään terveydenhuollosta, vaan ihan siitä kun toinen ihminen tappaa omilla tekemisellään toisen ihmisen.

Mä tapan vain itseni näillä kiloilla ja se on sit mun valinta, ei kukaan muu siihen kuole.

Alkuperäinen kirjoittaja bmi ..:

Tämä on erittäin harvinaista. Väkivalta tehdään suomessa lähes aina humalassa. Siitä pienestä osasta, kun ei olla humalassa ollaan yleensä selvin päin.

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Miksi monesta pahasta vaihtoehdosta pitäisi valita yhtäkään?

Ei tämä ollut valintakysymys vaan ihan toteamus siitä että lihava ei tapa muita kuin itsensä, joten miksi lihavat ei saa olla rauhassa. Taistelkaa mielummin noita rattijuoppoja vastaan ja kritisoikaa niitä, ne vaara muillakkin kuin vain itselleen.

Vääristä tottumuksista on todella hankala päästä eroon, lohtusyöminen...

"... lapset kuitenkin aikuisena voi oppia syömään terveellisemmin."

Aikuisen ihmisen rasvasolujen määrä ei kasva mutta solut itsessään uusiutuvat. Lihavilla ihmisillä rasvasolujen uusiutuminen on kaksi kertaa nopeampaa kuin hoikilla ihmisillä, osoittaa Ruotsin Karoliinisessa sairaalassa tehty tutkimus. Havainto selittää osaltaan miksi ylipainon pudottamisen jälkeen on vaikea säilyttää saavutettu alempi paino; rasvasoluja on yhtä paljon kuin ennenkin, ne uusiutuvat ja kaipaavat täytettä.

http://ohjelmaopas.yle.fi/artikkelit/tiede/tiedeuutiset/rasvasolut-eivat-lisaanny-aikuisuudessa

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ei tämä ollut valintakysymys vaan ihan toteamus siitä että lihava ei tapa muita kuin itsensä, joten miksi lihavat ei saa olla rauhassa. Taistelkaa mielummin noita rattijuoppoja vastaan ja kritisoikaa niitä, ne vaara muillakkin kuin vain itselleen.

En ymmärrä, miksei suomalaisten liikalihavuusongelmasta ei saisi puhua - siksikö, että rattijuopot on pahempi asia?

Alkuperäinen kirjoittaja pinowdv:
Alkuperäinen kirjoittaja bmi ..:

Tämä on erittäin harvinaista. Väkivalta tehdään suomessa lähes aina humalassa. Siitä pienestä osasta, kun ei olla humalassa ollaan yleensä selvin päin.

Okei, se siis kanssa pieni uhka. Ylipaino kuitenkin kaikista pienin uhka muille ihmisille. Alkoholi se suurin uhka tosiaan on.

Alkuperäinen kirjoittaja sadistit:
Lihavat KIDUTTAA lapsiaan tekemällä heistäkin lihavia!!

Sen oon kyllä unohtanut tehdä :snotty:

En tarkottanutkaan kaikkia vaan useimmiten lihavalla lapsella on lihavat vanhemmat, ei tietenkään niinpäin et lihavilla vanhemmilla ois lihavat lapset. ( Ja muutenkin ku on näin älytön aloitus niin siihen voi vastata älyttömiä. )

En ymmärrä, miksei suomalaisten liikalihavuusongelmasta ei saisi puhua - siksikö, että rattijuopot on pahempi asia?

Miksi sellaisten ihmisten siitä pitää puhua joille ylipaino ei ole ongelma, itse on siis hoikka. Etenkään kun ei ylipainoiset mitenkään uhkaa häntä, siitä on vaaraa vain sille joka elää kilojensa kanssa ja eikö näillä ihmisillä ole oikeutta elää niinkuin haluaa ilman että kokoajan kritisoidaan.

Rattijuoppoudella yritin tuoda sitä asiaa esille että on paljon suurempia uhkia maailmassa kuin ylipaino, ja asioita joista oikeesti vaaraa muillekkin ihmisille. Jos kerran maailmaa halutaan ns parantaa, niin sen voi aloittaa oikeista uhistakin eikä niistä jotka ei niin kova uhka muille ihmisille. En osaa sanoa oikein mitä tällä hain, mutta jotain tuollasta.

Lihavat KIDUTTAA lapsiaan tekemällä heistäkin lihavia!!

Sen oon kyllä unohtanut tehdä :snotty:

En tarkottanutkaan kaikkia vaan useimmiten lihavalla lapsella on lihavat vanhemmat, ei tietenkään niinpäin et lihavilla vanhemmilla ois lihavat lapset. ( Ja muutenkin ku on näin älytön aloitus niin siihen voi vastata älyttömiä. )

Ihan totta - siis että lihavilla lapsilla harvemmin on laihat vanhemmat.

Miksi sitä omaa ja nyt näissä keskusteluissa lasten lihavuutta pitää koko ajan selitellä jotenkin ettei ole oma vika, no onhan niitäkin jotka sairauden, lääkityksen tms. takia lihoo, mutta varmasti ovat vähemmistössä! Minäkin olen vähän ylipainoinen ja syömällä nämä läskit on hankittu.

Miksi sellaisten ihmisten siitä pitää puhua joille ylipaino ei ole ongelma, itse on siis hoikka. Etenkään kun ei ylipainoiset mitenkään uhkaa häntä, siitä on vaaraa vain sille joka elää kilojensa kanssa ja eikö näillä ihmisillä ole oikeutta elää niinkuin haluaa ilman että kokoajan kritisoidaan.

Koska asia koskettaa kaikkia, kansanterveydellisellä tasolla.

Mä itse en ole hoikka, ja siltikin olen sitä mieltä että ylipaino on nyky-Suomessa SUURI ongelma. En kritisoi ketään yksittäistä ylipainoista ihmistä, itse he kilonsa kantavat kuten minäkin, mutta olen huolissani tästä kehityksestä.

Jos on lapseton lihava, niin ei mitään väliä. Mutta jos on lapseton tupakoija, tai rauhallinen viinankittaaja, niin eihän silloinkaan tee pahaa kuin omalle itselleen.
Vaan jos on lapsia, niin voihan lihava tappaa itsensä sillä syömisellään, ja lapset jäävät ilman vanhempaansa.
Tai, voi opettaa huonot ruokailutavat lapsilleen. Se on sama asia, kuin että antaisit esimerkin tupakointiin. Ehkä vieläkin pahempaa, koska tupakoijakin yleensä antaa ymmärtää ettei se hänen tapansa, ole hyväksyttävää kuitenkaan.

Ei tapa ei, joten nauti rauhassa elämäntyylistäsi jos se sinulle sopii. Mitenkähän meidän yhteiskunnan kävisi jos kaikki olisivat lihavia. Nytkin niitä on jo liikaa. Se vie ainakin yhteiskunnan rahoja kun hoidellaan niitä mukavia lihavuuden aiheuttamia sairauksia... Mut hälläväliä, vai mitä :whistle:

Jos on lapseton lihava, niin ei mitään väliä. Mutta jos on lapseton tupakoija, tai rauhallinen viinankittaaja, niin eihän silloinkaan tee pahaa kuin omalle itselleen.
Vaan jos on lapsia, niin voihan lihava tappaa itsensä sillä syömisellään, ja lapset jäävät ilman vanhempaansa.
Tai, voi opettaa huonot ruokailutavat lapsilleen. Se on sama asia, kuin että antaisit esimerkin tupakointiin. Ehkä vieläkin pahempaa, koska tupakoijakin yleensä antaa ymmärtää ettei se hänen tapansa, ole hyväksyttävää kuitenkaan.

Saanko siis osallistua vaikkapa keskusteluun homojen oikeuksista avioitua tai adoptoida lapsia, kun itse olen hetero? Vai pitäisikö sellainen keskustelu kieltää, koska homoavioliitto ei kyllä mitenkään uhkaa minua?

Koska asia koskettaa kaikkia, kansanterveydellisellä tasolla.

Mä itse en ole hoikka, ja siltikin olen sitä mieltä että ylipaino on nyky-Suomessa SUURI ongelma. En kritisoi ketään yksittäistä ylipainoista ihmistä, itse he kilonsa kantavat kuten minäkin, mutta olen huolissani tästä kehityksestä.

Aivan, mut edelleenkään lihava ihminen ei tapa ketään vain sen takia että on lihava. Se on tässä se pointti, mut hukkaan tais mennä taas koko aloitus kun ihmiset ei suostu yhtään tinkimään omista ajatuksistaan ja edes hetken pienen pienen sekunnin ajatella asiaa toisin. Enkä puhu nyt vain susta, vaan kaikista jotka näin tekee.

Alkuperäinen kirjoittaja Rigel:
Saanko siis osallistua vaikkapa keskusteluun homojen oikeuksista avioitua tai adoptoida lapsia, kun itse olen hetero? Vai pitäisikö sellainen keskustelu kieltää, koska homoavioliitto ei kyllä mitenkään uhkaa minua?

Samalla periaatteella ap ei saa puhua narkkareista ja alkoholisteista kun ei ole kumpaakaan eikä niistä useimmat aiheuta muille uhkaa.

Kyllä se lihavuuden ongelma tulee koskettamaan jokaista, olipa sitten laiha tai ei. Jollain tapaa se vaikuttaa meihin kaikkiin ja jos tämä trendi jatkuu, niin Suomi on todellakin pulassa. Sanokaa mun sanoneen! Nyt on viimeisiä hetkiä tarttua tähän ongelmaan. Tupakointiin on jo hyvin puututtu, nyt on lihavuuden vuoro sillä tämä kehitys ei vain voi jatkua.

Aivan, mut edelleenkään lihava ihminen ei tapa ketään vain sen takia että on lihava. Se on tässä se pointti, mut hukkaan tais mennä taas koko aloitus kun ihmiset ei suostu yhtään tinkimään omista ajatuksistaan ja edes hetken pienen pienen sekunnin ajatella asiaa toisin. Enkä puhu nyt vain susta, vaan kaikista jotka näin tekee.

En todellakaan tajua tämän jutun pointtia.

Joo, lihava ei tapa ketään, korkeintaan itsensä - mihin se liittyy, kuka on päinvastaista väittänyt, pitäisikö tappaa jotta lihavuudesta voisi puhua ongelmana? En nyt tajuu. Joten menen nukkumaan :D

Yhteistyössä