Lihava ei tapa ketään...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja bmi ..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Rigel:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
En ymmärrä, miksei suomalaisten liikalihavuusongelmasta ei saisi puhua - siksikö, että rattijuopot on pahempi asia?
Miksi sellaisten ihmisten siitä pitää puhua joille ylipaino ei ole ongelma, itse on siis hoikka. Etenkään kun ei ylipainoiset mitenkään uhkaa häntä, siitä on vaaraa vain sille joka elää kilojensa kanssa ja eikö näillä ihmisillä ole oikeutta elää niinkuin haluaa ilman että kokoajan kritisoidaan.
Saanko siis osallistua vaikkapa keskusteluun homojen oikeuksista avioitua tai adoptoida lapsia, kun itse olen hetero? Vai pitäisikö sellainen keskustelu kieltää, koska homoavioliitto ei kyllä mitenkään uhkaa minua?

No nyt puhuttiin ylipainosta ja siitä että se ei uhkaa muita ihmisiä. Mut niin, kyllä mua homona häiritsisi jos heterot kokoajan olis huutamassa kuinka on niin kamalaa että homot saa mennä naimisiin yms. Kuitenkaan sekään ei sua uhkaa, mut en mä voi sua estää kirjottamasta. Joskus kuitenkin vois ajatella asiaa sen hominkin kannalta tai lihavan kannalta, mut se nyt taitaa olla mahdoton ajatus. Miksi jauhaa ns turhasta kun oikeitakin uhkia on olemassa, homouteen kun ei kuole eikä lihavuuteenkaan muuten kun se lihava. Mut joo..

Nyt oli kyse siitä miten yksi ihminen voi omalla tekemisellään olla uhka toiselle ihmiselle, ja siinä lihavuus ei ole minkäänlainen uhka. Maailmassa on niin paljon oikeita uhkia, ja kuitenkin jaksetaan vaan jauhaa ylipainosta. Ja näitten kritisoijien näkemys on niin suppea ettei siihen mahdu mikään muu näkemys asiasta, oma näkemys on aina tietenkin se oikea ja muut puhuu ihan palturia.

Mutta antaa olla. Muistakaa kuitenkin se kun että kun kadulla kävelette ja näätte lihavan ihmisen niin saatte kävellä rauhassa ilman mitään uhkaa, mutta kun liikenteessä autolla ajatte niin on olemassa uhka, pieni sellainen, että vastaan tulee rattijuoppo ja se on sitten siinä. Lihavat ei millään tavalla uhkaa teidän muiden henkeä ja sen edes luulisi merkitsevän jotain. Mutta ehkä ei, lihavuus on aina paha asia eikä lihavien ihmisten mielipidettä kuunnella sillä eihän me olla minkään arvosia teidän silmissä.
Enkä siis yleistä, vaan puhun niistä jotka tällä palstalla jaksaa lihavia ihmisiä kritisoida.

Mut se siitä, tämä lihava menee jatkamaan elämäänsä. Hyvää mutta ehkä lyhyttä elämäänsä :heart:

Yhteistyössä