Lihavat lapset ovat yököttäviä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja entinenläski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

entinenläski

Vieras
Minä olin lapsena 11v.-13v. lihava ja kumma kyllä yksikään lapsi ei minua kiusannut asiasta. Minun kiusaajat olivat aikuiset. Minulle naurettiin ja minua haukutiin.
Tälläisia asioita minulle sanotiin:

-juokse läski juokse
-olet sika
-olet possu
-olet läskipaska
-esittelin uusia vaatteitani niin minulle sanotiin, muuten hyvä, mutta kun olet niin läski niin näytät rumalta.
jne.

Sanomattakin selvää, että vielä 30v. en pidä itseäni hoikkana vaikka sellainen painon mukaan olen. Kammoan myös uusia ihmisä, koska pelkään aina että joku sanoo minua lihavaksi. Pelkään, että minussa ei nähdä muuta kuin paino.

Eli miettikää miten kohtelette lihavia lapsia.

Mutta kaikki muuttuu. Entinen hoikka on nykyajan lihava ja tämän päivän lihava on tulevaisuuden hoikka. Kaunis muuttuu rumaksi ja terve sairastuu ja sairaskin paranee. Nuoresta tulee vanha. Muutosta kaikki elämä.

Onhan se totta, että ylipainoiset lapset ei ole kauniita. Mutta ääneen sitä ei tarvitse sanoa. Haukkumisen sijasta voi koittaa ohjata liikunnan pariin ja jutella terveellisestä ruokavaliosta.

Kun olin pieni (alle 10v.), pahin kiusaajani ja haukkuja oli oma tätini. Lähemmäs kolmekymppinen taisi hän olla silloin.
Joka kerta meillä käydessään haukkui läskiksi ja kurkki vaatteiden alle läskimakkaroita.
Aikuisena en hänen kanssaan ole ollut tekemisissä, sairas ihminen!

Aivan samaa voisin sanoa tahattomasti alipainoisesta lapsesta.. ;)

Lähes kaikkia on lapsena haukuttu asiasta kuin asiasta. Joko se oli raudat, lauta, läski jne. Pitää vain ohittaa sellaiset, viimeistään aikuisiällä.
Toki ylipainoinen lapsi on noh, surullinen näky. Erityisesti jos on liian pienet vaatteet ahdettu päälle. Mutta käytöstapoihin kuuluu ettei siitä sanota ääneen. Oma on asiansa. - vanhempia en itse syyttelisi ikinä, koska joillekin se ruoka maistuu ja tarttuu vaikka kuinka yrittäisi hillitä sitä syöpöttelyä.

Kesäterveisin edelleen rimpula, jota kyllä saa haukkua vapaasti näemmä ns.muodokkaampien toimesta aikuisiälläkin. Mutta toisest korvast sisään ja toisesta ulos! :)

[QUOTE="Rimppis";30082332]Aivan samaa voisin sanoa tahattomasti alipainoisesta lapsesta.. ;)

Lähes kaikkia on lapsena haukuttu asiasta kuin asiasta. Joko se oli raudat, lauta, läski jne. Pitää vain ohittaa sellaiset, viimeistään aikuisiällä.
Toki ylipainoinen lapsi on noh, surullinen näky. Erityisesti jos on liian pienet vaatteet ahdettu päälle. Mutta käytöstapoihin kuuluu ettei siitä sanota ääneen. Oma on asiansa. - vanhempia en itse syyttelisi ikinä, koska joillekin se ruoka maistuu ja tarttuu vaikka kuinka yrittäisi hillitä sitä syöpöttelyä.

Kesäterveisin edelleen rimpula, jota kyllä saa haukkua vapaasti näemmä ns.muodokkaampien toimesta aikuisiälläkin. Mutta toisest korvast sisään ja toisesta ulos! :)[/QUOTE]

Sanoisitko omalle muksullesi noin jos joku haukkuisi? Että sellaista se on, ihan normaalia että kaikkia haukutaan? Hieno asenne.

Teidän ainoastaan yhden ylipainoisen lapsen, josta en ole pitänyt, eikä se oikeastaan liittynyt painoon. Tämä lapsi vaan piti itseään niin paljon parempana ja kauniimpana kuin muut lapset ja toi sen joka käänteessä esille. Omilta päiväkotiajoiltani muistan yhden lihavan tytön, jonka lähellä en halunnut olla, mutta se johtui siitä, että tyttö haisi niin pahalle. Ääneen en sitä sanonut.

[QUOTE="Ccc";30082425]Ei ole mutta vanhemmat jotka päästävät lapsen siihen kuntoon ovat ällöttäviä v[/QUOTE]

Super kuvotuksia ovat ne vanhemmat jotka lihottavat lapsensa ja haukkuvat päälle.

Alkuperäinen kirjoittaja tinenläski;30082418:
Kyllä haukkujani olivat päälle kolmekymppisiä ihmisiä. Oma äitini, kaikki tädit, sisarukset, isäni, isovanhempani jne.

Todella sairaita ihmisiä... Olisivat auttaneet sinua mieluummin ja kannustaneet.

Kyllä se jälkensä jätti minuunkin. Tulee surullinen olo kun näkee lihavia lapsia. En nyt tarkoita mitään pientä lapsenpyöreyttä vaan sitä että ihan vuosikaudet on järjestelmällisesti syöty väärin.

Minut syötettiin lihavaksi ihan pienestä asti ja haukuttiin päälle. Koulussa, kotimatkalla, kotona odotti pahin löylytys. Olin sisaruksista ainoa jota kohdeltiin tuolla tavoin. Peloteltiin mm. jalkojen amputoimisella koska ne ei kestä läskiä ruhoani, hiukseni kynittiin kuin poikien hiukset, hygieniasta ei huolehdittu, murrosikäni, joka lihavuuteni vuoksi alkoi jo alle 10-vuotiaana, sivuutettiin täysin, tai oikeastaan siitä syyllistettiin minua ja koin murrosiän todella häpeälliseksi ja piilottelin sitä viimeiseen asti.
Teini-iässä sain itseni revittyä irti tuosta touhusta ja sehän johti anoreksian ja bulimian kautta monenlaisiin muihin ongelmiin. Varmaan sanomattakin selvää että rajua koulukiusaamista sain kokea myös, pahimpina kiusaajina muistan opettajat.
Nyt vuosien jälkeen koen olevani melko tasapainoinen pikkutytön äiti ja pidän huolen siitä että nuo sadistiset aikuiset eivät meidän perheeseen pääse enää vaikuttamaan.

[QUOTE="been there";30082504]Kyllä se jälkensä jätti minuunkin. Tulee surullinen olo kun näkee lihavia lapsia. En nyt tarkoita mitään pientä lapsenpyöreyttä vaan sitä että ihan vuosikaudet on järjestelmällisesti syöty väärin.

Minut syötettiin lihavaksi ihan pienestä asti ja haukuttiin päälle. Koulussa, kotimatkalla, kotona odotti pahin löylytys. Olin sisaruksista ainoa jota kohdeltiin tuolla tavoin. Peloteltiin mm. jalkojen amputoimisella koska ne ei kestä läskiä ruhoani, hiukseni kynittiin kuin poikien hiukset, hygieniasta ei huolehdittu, murrosikäni, joka lihavuuteni vuoksi alkoi jo alle 10-vuotiaana, sivuutettiin täysin, tai oikeastaan siitä syyllistettiin minua ja koin murrosiän todella häpeälliseksi ja piilottelin sitä viimeiseen asti.
Teini-iässä sain itseni revittyä irti tuosta touhusta ja sehän johti anoreksian ja bulimian kautta monenlaisiin muihin ongelmiin. Varmaan sanomattakin selvää että rajua koulukiusaamista sain kokea myös, pahimpina kiusaajina muistan opettajat.
Nyt vuosien jälkeen koen olevani melko tasapainoinen pikkutytön äiti ja pidän huolen siitä että nuo sadistiset aikuiset eivät meidän perheeseen pääse enää vaikuttamaan.[/QUOTE]

Mä oisin tarvinnu rintaliivit ja niitä ei mulle hommatta, ei myöskään opetettu hygieniaa. Sain kerran joululahjaksi dödön ja siihen veli tokas kovaan ääneen, "no jo oli aikaki". Eli olen nähtävästi haissut ja kukaan ei ollut sanonut mitään.
Mut unohdetiin ihan kokonaan pois perheestä.
Samaa syrjintää koin kun laihduin, äitini alkoi ihan kunnolla vihaamaan minua. Eihän tyttö saa olla kauniinpi kuin äiti.

Sanomattakin selvää, että välit on poikki moniin ihmisiin.

Mä oisin tarvinnu rintaliivit ja niitä ei mulle hommatta, ei myöskään opetettu hygieniaa. Sain kerran joululahjaksi dödön ja siihen veli tokas kovaan ääneen, "no jo oli aikaki". Eli olen nähtävästi haissut ja kukaan ei ollut sanonut mitään.
Samaa syrjintää koin kun laihduin, äitini alkoi ihan kunnolla vihaamaan minua. Eihän tyttö saa olla kauniinpi kuin äiti.

Järkyttävää, että tuollaisia vanhempia on olemassa. Sua on kohdeltu aivan hirveällä tavalla.:(

Joo sama homma. Ikätoverien lisäksi mm. isäni kaverit kiusasivat isoista riippareistani kun olin 11-12v. Kuukautissuojia sain käyttöön kun odottelin että muutaman vuoden nuoremmalla siskolla alkoi menkat ja varastin sitten häneltä, ellei sisko kiusallaan piilottanut niitä. Haisin äitini mielestä aina kuulemma kuin rankkitynnyri tai sillilaiva mutta dödöä tms en koskaan saanut. Myös hiukseni leikattiin väkisin todella rumiksi ja en koskaan saanut kasvattaa niitä. Minua ei myöskään otettu perheen yhteisille matkoille mukaan yms. No ihan hyvä niin :)

Laihdutettuani olenkin nykyään perheen ainoa hoikka, mutta se johtuu kuulemma geeneistä :D :D

Yhteistyössä