V
vieras
Vieras
Ei todellakaan siksi. On ihan yleisesti tiedossa joka paikassa, ettei valkoinen vehnäjauho ei ole terveellistä. Makaronilaatikkoa syödään siksi, että se on halpaa.Alkuperäinen kirjoittaja k:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Koulussa sitä tarjotaan siksi, että se on halpaa. Ei siksi, että se olisi terveellistä.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja hmm:Minulla on isokokoiset pojat 9 ja 7v
Tässä tyypillinen päivä
- Aamupalalla 1-2 leipää ja pikkujugurtti sekä lasi maitoa/tuoremehua tai vaihtoehtoisesti normi jälkkärikipon kokoinen annos muroja ilman sokeria ja siinä maitoa. Joskus puuroa.
- Päivällinen koulussa ja viime vuonna toisella eskarissa. Määrää en osaa sanoa, mutta sanovat, että pojat syö hyvin
- Välipala myös päiväkodissa/koulun ip kerhossa. Jos kotona niin se on tyyliin viili tms
- Iltaruoka on peruskotiruokaa eli pastaa, perunaa, kastike (usein tomaattipohjainen) tai makaronilaatikkoa. Syövät normaalia isommat annokset. Tätä olen yrittänyt rajoittaa. Esimerkkinä esim. jos perunaa ja kalapuikkoja niin söisivät puikkoja 5- 6 jos antaisin. Olen rajoittanut 4/ipana
- Iltapala on jugurtti tai viili, joskus vaikka jätskituutti tai kippo hedelmäsalaattia tms
Herkkupäivä on lauantaisin. Silloin saavat puoliksi sellaisen karkkipussin (mega). Sipsejä yms on noin kerran kuussa. Limua tarjolla pari lasia viikossa.
Aina olen miettinyt, miksi ovat isokokoisia. Itselläni samat eväät ilman välipaloja. Töissä kaikkki ihmettelevät ruokani määrää ja sitä, että olen iso kokoinen. Monet pienemmät ihmiset syö paljon paljon enemmän.
En siis ymmärrä. En tiedä. Ihmettelen vain.
Liikuntaa pojat harrastaa ohjatusti kahdesti viikossa. Kunnon hikireenit. Ja ulkoilevat lähes päivittäin (puistossa, pelaavat palloa, pyöräilevät jne)
Paljon nopeasti imeytyviä hiilihydraatteja, vähän proteiinia, hyvää rasvaa, kasviksia. Makaronilaatikko ei esim. ole ruokaa, eikä vie hyvin nälkää. Kalapuikot samoin.
makaronilaatikko ei ole ruokaa? jaa... pitääpä muistaa sanoa kouluun etteivät tarjoile sitä lapsilleni kun se ei ole ruokaa.
Nii, ja siksi, ettei tiedetä, ettei se oo terveellistä.