liian aikaisin "synnyttämään"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Mulla on nyt ollut eilen ja tänään paljon kipeitä supistuksia, jotka tuntuu alavatsassa, selässä ja lievästi sisäreisissä. Olen ensisynnyttäjä, pelkään että menen liian aikaisin synnyttämään, joten en uskalla sairaalaan lähteä. Mitä jos sinne menee liian aikaisin? Onko se kamalan noloa? En kuitenkaan myöskään tahdo, että odottelen liian pitkään kotona, että vauva syntyy muualla kuin sairaalassa.

Hei ei oo yhtään noloa mennä näyttäytymään! Voithan sä myös soittaa sinne! Kyllä moni menee muka synnyttämään mutta jos ei oo paikat auki niin ei ole , sit vaan pääset vielä kotiin odottelemaan!

Sitten viimeistään kun vedet menee ;) Jos asut kohtuullisen matkan päässä sairaalasta :)

Minulla on eräs sukulainen joka kaikista 3 raskaudestaan juoksi ensimmäisenkin supparin tullessa,sitten ihmetteli kun lopulta oli tosi kyseessä että eivät meinanneet ottaa häntä kovin tosissaan.
Mutta onhan se hiukan omituista jos ei edes vielä 3 raskauden kohdin osaa yhtään ajatella onko jo synnnytys käynnissä vaiko ei :D

Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:
menet sinne sitten kun et enää pysty istumaan etkä makaamaan.

Mä olisin tällä periaatteella synnyttänyt matkalle...
Mutta kyllä siihen tulee sellai tunne että nyt pitää lähtee. Jos menee liian aikaisin niin a)jää odottelemaan koska synnytys jo käynnissä b)lähetetään kotiin vielä. Ja parempi siellä on ajoissa olla kuin myöhässä, ehtii hyvin saamaan kivunlievitykset yms.

Jännäillen täälläkin odotellaan...

Mulla on 2 synnytystä takana ja molemmissa supistukset olleet tosi kovat kun ovat kunnolla alkaneet, että jos et ole varma, ni ei ne sitten ole niitä. Kyllä sen sitten tietää =) Toki jollain voi olla helpommatkin supistukset, mutta näin mulla.

Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:
menet sinne sitten kun et enää pysty istumaan etkä makaamaan.

Mä olisin ekan synnyttäny kotiin tolla tyylillä, tokasta aloin tekemään lähtöä kun koko raskauden eka supistus tuli. Mitä mä oon täällä lukenu niin valtaosalla on voimakkaamman tuntuset harjotussupistukset. Matkaa sairaalaan meillä on n. 15 min, perillä olin n. 1,5 tuntia ekan supistuksen jälkeen ja silloin oli synnytys jo ihan käynnissä.

Mut ap:n kohdalla varmaan ihan pätevä neuvo. Itsellä onneks meni ekan kanssa vedet ja olin synnärillä odottamassa että aamulla oltais käynnistetty.

Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
Mulle on aina annettu sellaiset ohjeet, että sitten sairaalaan kun kipujen takia ei enää kotona pysty olemaan!

Meidän kakkonen ois todellakin syntynyt kotiin jos oisin oottanu siihen saakka kunnes tuntu ettei kestä enää... Mentiin sairaalaan naureskellen että tultiin näytille ja olin jo 5senttiä auki, eivät päästäneet kotiin, vaikken kipeä ollutkaan. Siitä meni kyllä vielä reilu neljä tuntia ennenkö tyttö synty, mutta kuitenki.

Aina voi käydä näytillä jos siltä tuntuu, parempi oikeesti mennä sinne sairaalaan liian aikaste ku liian myöhään.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mulla on nyt ollut eilen ja tänään paljon kipeitä supistuksia, jotka tuntuu alavatsassa, selässä ja lievästi sisäreisissä. Olen ensisynnyttäjä, pelkään että menen liian aikaisin synnyttämään, joten en uskalla sairaalaan lähteä. Mitä jos sinne menee liian aikaisin? Onko se kamalan noloa? En kuitenkaan myöskään tahdo, että odottelen liian pitkään kotona, että vauva syntyy muualla kuin sairaalassa.

luulis että ne kertoo myös teini äideille koska pitää synyttään lähteä!
joo, ja ne supistukset pitää olla suht säännöllisiä.
kannattaa oottaa vielä hetki kotona, ja varautua. se synnyttäminen vasta noloo onkin!!

Mä olin ihan varma, että mut laitetaan takas kotiin vielä odottelemaan, kun lähdettiin synnärille. Olisin mielestäni pystynyt olemaan vielä kotonakin, vaikka tunnistin kyllä ihan selkeesti supistuksiksi. Mies sitten päätti, että lähdetään.

Jäädä sain, ja tuosta kuuden tunnin päästä meille syntyi poika.

Yhteistyössä