V
vieras
Vieras
Siis en tajua miksi en osaa hillitä yletöntä tarvettani huutaa lapsille joka päivä. 3 ja 4 vuotiaat lapseni ovat ihan normaalivilkkaita (ehkä vähän hemmoteltuja) lapsukaisia. En vain yksinkertaisesti saa heihin kuria ilman että suutun ja alan karjumaan kuin natsisotilas. Kaikista mahdollisista asioista kuten pukemisesta, kaupassakäynnistä, hampaidenharjauksesta ainakin toinen lapsi onnistuu kehittämään ylettömän rasittavan valitus-kiukuttelutilanteen. Viimeksi tänään 4-vuotias olisi halunnut päättää mitä kautta kaupasta kävellään kotiin. Kun kuitenkin päätin pitää oman pääni ja kävellä ehdottamaani reittiä, poika itki ja huusi koko matkan, laahusti perässä ja riisui takin kadulle jne. No loppujenlopuksi minä sitten kiljuin täysin asiattomasti "Mikä v...n juttu siinä on että joka v...n kerta pitää tapella jostain". Tiedän, täysin asiatonta kielenkäyttöä aikuiselta. No asia sovittiin sitten pojan kanssa kotona. Naurettiin asialle ja poika jopa itse sanoi että "oltiinpa molemmat rasittavia". Mikä oli hyvä huomio häneltä. No illalla nukkumaanmenon aikaan kuitenkin huusin sitten taas, vaikka juuri olin päättänyt päivällä alkaa järkeväksi jämäkäksi aikuiseksi ihmiseksi. Mutta muutaman kerran kun sanoo että nyt omiin sänkyihin ja kakarat eivät ole kuulevinaan vaan jatkavat omia puuhiaan, niin taas palaa pinna. Ja sitten on kaikilla paha mieli kun piltit vihdoin käyvät nukkumaan.
Joinain päivinä mietin että miten onnistuin kasvattamaan niin nauravaisista vauvoista kaksi noin kaikkeen tyytymätöntä ja vaativaa leikki-ikäistä.
Mutta onko jollain neuvoa keinoja miten voisin tämän huutamisen lopettaa. Auttakaa nyt tässä jos voitte.
Joinain päivinä mietin että miten onnistuin kasvattamaan niin nauravaisista vauvoista kaksi noin kaikkeen tyytymätöntä ja vaativaa leikki-ikäistä.
Mutta onko jollain neuvoa keinoja miten voisin tämän huutamisen lopettaa. Auttakaa nyt tässä jos voitte.