E
en keksi nikkiä
Vieras
Olimme lasten tapahtumassa. Lapseni istui piirtämässä rauhassa. Viereen tuli kolmen ikäinen tyttö ja alkoi läästimään lapseni kasvoja ja halailemaan. Lastani ärsytti ja hän sanoi tytölle että älä viitsi. Tyttö jatkoi. Lapseni alkoi suuttumaan ja huusi tytölle että lopeta, en tykkää tuosta! Tyttö jatkoi vanhempien katsoessa vieressä hymyillen. Kun sanoin vanhemmille että pyytäisittekö tyttönne pois sillä lapseni ei pidä siitä että häntä tuolla lailla silitellään niin he katsoivat kummissaan. Sanoin itse vieraalle tytölle että kuule, hän on sanonut ettei tykkää, joten lopeta heti.
Tuosta noin tunnin kuluttua olimme eläinkaupassa. Siellä sama tyttö meni ensin läästimään rattaissa istuvaa korkeintaan vuoden vanhaa pikkuista joka alkoi itkemään. Sitten tyttö tuli taas läästimään lastani. Vanhemmat eivät kieltäneet vieläkään.
Miksihän jotkut vanhemmat ovat tuollaisia? Minun lapseni ovat kovia halaamaan ja suukottamaan, mutta eivät ventovieraita. Lapsellakin on oma tila ja etäisyys jota tulee kunnioittaa.
Tuosta noin tunnin kuluttua olimme eläinkaupassa. Siellä sama tyttö meni ensin läästimään rattaissa istuvaa korkeintaan vuoden vanhaa pikkuista joka alkoi itkemään. Sitten tyttö tuli taas läästimään lastani. Vanhemmat eivät kieltäneet vieläkään.
Miksihän jotkut vanhemmat ovat tuollaisia? Minun lapseni ovat kovia halaamaan ja suukottamaan, mutta eivät ventovieraita. Lapsellakin on oma tila ja etäisyys jota tulee kunnioittaa.