Liikenneympyrässä ajo. Huom! sisältää säännöt :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Manskumamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olisi tänään pelti kumissut jos en jo ympyrässä ajessani olisi väistänyt eteen kiilaavaa...prrrrkkk.
Miksi se on niin vaikeaa sitä kaasujalkaa nostaa...
Ympyröitä on jo niin paljon joka kunnassa ettei luulisi olevan enää tietämättömyydestä kyse.

Eniten noissa ympyröissä harmittaa se kun eteen osuu joku ylivarovainen nainen. Vaikka tilaa on monessa kohtaa, niin ei uskalleta mennä sinne. Nämä kuskit ei tajua, että auton nopeus ympyrässä on aika hiljainen jo ihan pakosta. Sitten siinä voidaan ruuhka-aikana kyyhöttää ja odotella jopa useampi minuutti.

Millä järjellä kukaan laittaa vilkun VASEMMALLE kun menee liikenneympyrään? Tietenkään sitä ei pidä laittaa ollenkaan, mutta että vielä vasemmalle. Mitä helvettiä.

[QUOTE="vieras";28828895]Eniten noissa ympyröissä harmittaa se kun eteen osuu joku ylivarovainen nainen. Vaikka tilaa on monessa kohtaa, niin ei uskalleta mennä sinne. Nämä kuskit ei tajua, että auton nopeus ympyrässä on aika hiljainen jo ihan pakosta. Sitten siinä voidaan ruuhka-aikana kyyhöttää ja odotella jopa useampi minuutti.[/QUOTE]

Hurjinta on se, että sitten kun tällainen kuski lopulta tekee sen "ratkaisunsa", se on tyylin "silmät kiinni ja sekaan" eli meinaavat tulla alle.

[QUOTE="vieras";28828915]Millä järjellä kukaan laittaa vilkun VASEMMALLE kun menee liikenneympyrään? Tietenkään sitä ei pidä laittaa ollenkaan, mutta että vielä vasemmalle. Mitä helvettiä.[/QUOTE]

Joskus jostain lehden lukijan palstalta luin, kuinka joku ehdotti, että liikenneympyröissä pitäisi näyttää vilkkua vasemmalle ympyrässä ollessa. Tämä vain sen takia, koska muuten ei voi mistään tietää milloin joku poistuu ympyrästä. Ehkä tuossa on syy siihen. :D

Meidän kaupungissa (myös E-P:lla) noita ympyröitä riittää ja niin riittää niitäkin, jotka ei osaa siinä ajaa. Ihan jo pelottaa ajaa ympyrässä kun niin monta kertaa on joku yrittänyt tulla oikealta kylkeen ja vielä tööttäilevät ja puivat nyrkkiä, kunluulevat olevansa etuajo-oikeutettuja kun kerta oikealta tulevat.

Mulla on taustalla pari kokemusta, että on joku tullu kylkeen. Ei kylläkään ympyrässä, mutta risteyksessä ilman, että vika on ollut mussa, joten mulle on jo tullut jonkinlainen kammo risteyksiä ja liikenneympyröitä kohtaan. Siksi saatan olla nykyään se, joka ei meinaa uskaltaa siihen ympyrään ajaa, vaan pitää tarkistaa sata kertaa, että eihän sieltä nyt varmasti kukaan tule tai että kai tuo ihan varmasti on lähdössä edellisestä liittymästä pois. Sellaisiakin tilanteita on tullut vastaan, että joku on laittanut vilkun oikealle, mutta on päättänytkin vielä jatkaa ympyrässä. Vaarallisia tilanteita.

Vituttaa suunnattomasti perässä tööttäilijät jos ei säntää vaan jonkun eteen liikenneympyrässä. Piruuttani hakkaan tööttiä takaisin enkä mene, vaikka tilaisuus tulisi. Itseäni ainakin ärsyttää liikenneympyrään tyylillä "kyllä minä ehdin"-hyppijät, ja itse saa tallata jarruille, vaikka tekisi mieli antaa mennä perään vaan...

Yhteistyössä