liikkeet rvk 25?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pitäisikö huolestua?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pitäisikö huolestua?

Vieras
Kertokaapa kokeneemmat... Pitääkö rv 25 liikkeet tuntua säännöllisesti? Tunnen joka päivä jossain vaiheessa jotain liikkeitä, vaimeampia tai sitten ihan kunnon potkuja, mutta jotenkin nuo liikkeet on vaimentunut ja vähentynyt jos vertaa esimerkiksi 2-3 vk sitten. Eli ainakaan vielä mulla ei toimi se, että kun on syönyt makeaa tms. niin tarkkailisi tunnin ja löytäisi vähintään 10 liikettä. Pitäisikö huolestua? Kaikki on muuten mennyt ok ja sydänääniä kuulen joka päivä tuolla kotilaitteella. :)

Jos tunnet liikkeitä joka päivä, ei mun tietääkseni tarvi huolestua. Ymmärrän kyllä, että silti huolestuttaa. Sinuna soittaisin neuvolaan ja kysyisin sieltä. Meillä ainakin sanoivat sillon ku itse odotin, että mieluummin pitää soittaa turhaankin entä istua kotona ja voida pahoin huolen takia. Mun oma vauvani ei sillon mahassa ollu suunnattoman aktiivinen, teki pari kertaa päivässä joitakin jumppaliikkeitä mutta enimmäkseen oli hiljaa. Nyt 10 kk vanha ja virtaa riittää. -Niin, ne liikkeet tosiaan vähentyy senkin takia, että vauva kasvaa eikä kohdussa yksinkertasesti ole tilaa liikkumiselle.

mä en tunne liikkeitä edes joka viikko enkä ole huomannutkaan huolestua. Ensimmäiset liikkeet tuntui tosi varhain, jo viikon 16 alussa. Mutta muuten silloin tällöin muutaman päivän välein ja välillä paljon harvemmin, joskus jatkuvasti. Ainakin rakenneultran ym. perustella kaikki on oikein hyvin, raskaus on puolessa välissä nyt. Ajattelin, että lapseni vaihtelee asentoa, kun tilaa on ja liikket eivät joka asennossa tuntuisi...

Ei liikkeiden käsittääkseni alkuvaiheessa (ainakaan ennen edellisen kirjoittajan mainitsemaa puoltaväliä) täydy tuntua joka päivä. Loppuraskaudessa sitten pitää seurailla enemmän, jos ei joka päivä tunne liikkeitä. Mulla oli edellisessä raskaudessa vauvelilla selvästi aktiivisempia ja passiivisempia päiviä enkä missään vaiheessa aktiivisesti laskenut liikkeitä. Mutta olisin ehkä rekisteröinyt, jos liikkeitä ei olisi pitkään aikaan tullut. Ja kannattaa tosiaan mieluummin olla liian herkästi yhteydessä neuvolaan kuin huolestua yksikseen asiasta.

Yhteistyössä