Lilii!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lepsa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja tähtihedelmä:
Alkuperäinen kirjoittaja lepsa:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Rivien välit on sun mielikuvituksen tuotosta:)
Joo-o, no miksi sitten tällainen aloitus jos susta maahanmuuttajat on ok?
Ne maahanmuuttajat jotka haluavat tehdä töitä ja rakentaa Suomea paremmaksi paikaksi asua ja elää ovat mun mielestä ok, tulevat sitten mistä päin maailmaa tahansa ja ovat väriltään vaikka vihreitä.
Taasen sellaiset mamut jotka tehtailevat rikoksia, loisivat ja valittavat kaikesta ovat mun mielestä epätoivottavaa ainesta maamme rajojen sisäpuolella. Heitä ei pitäisi tänne ottaa ja maahan päässeet pitäisi karkoittaa pois.
Mistä sen etukäteen tietää että tuleeko joku tekemään rikoksia? Miten se seulotaan? kuka sen päättää? ja millä kriteereillä?

Tuo onkin hiukan hankalampi kysymys:) Kaikki tietävät viranomaiset kyllä osaavat keksiä vaikka minkälaisia testejä millä selvitetään mamun kelpoisuus kunnon kansalaiseksi.

Hahhahahaaa!!!! Jos sellanen keino olis keksitty, tai testi, niin minkä takia me ei testata suomalaisia vaikka 18 vee iässä, ja hoitoon vaan tai suoraan vankilaan jos testeissä on taipumusta rikollisuuteen, niinkö :)

Yksinkertainen kysymys: miten olet elättänyt itsesi kotimaassasi? Eiköhän tuolla onnistuta karsimaan jo aika paljon epätoivottavaa ainesta?

mitkä ammatit ei sitten suomeen sovi? hajuvesikauppiaat ja maitomiehet? käsittämätöntä, jos pakolaisia karsitaan ammatin perusteella!! jos joskus olisi tilanne edessä, jossa mun ja mun perheen olis lähdettävä kodista ja pyrkisimme muualle, mä olisin pyrkijöiden pohjasakkaa. ja silti varmaan viimisenä tekemässä rikoksia.

järkyttävää että voi edes ehdottaa tollasta ihmisten eriarvoistamista.

Sä sekoitat aika suloisesti pakolaiset ja maahanmuuttajat, ne eivät ole sama asia:)

Sä sekoitat aika suloisesti pakolaiset ja maahanmuuttajat, ne eivät ole sama asia:)

Mutta nuo sudanilaiset, somalit ja muut taitaa olla nimenomaan pakolaisena tai turvapaikan hakijoina tänne tulleita.
Siis nämä saksiraiskaajat yms.

Alkuperäinen kirjoittaja f:
http://www.youtube.com/watch?v=94Wyrxj7qvg
Kotouttamista ruotsalaisittain, vasemmisto tarvitsee äänestäjiä joten helpoin tuoda ne ulkoa, ruotsalainen visio, toistunee täälläkin.
Turussa hyvä alku jo.

Tuo on meilläkin edessä jos nykyistä maahanmuuttopolitiikka jatketaan:( Siinä sitä on selittelemistä lapsille ja lapsenlapsille miten noin pääsi käymään...

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Mun on vaikea alkaa edes antamaan vastaperusteita tälle rasistiselle/ maahanmuuttoa rajoittamaan haluavalle mielipiteelle. Mä lähden jo perusteellisesti eri lähtökohdasta: siitä, että jokaisella ihmisellä on ihmisarvo, joka ei ole riippuvainen siitä mihin maahan ja millaisiin oloihin on sattunut syntymään. En osaa tämän aiheen tasolla ajatella, että suomalaiset olis mulle jotenkin erityisesti sellaisia, joita haluan auttaa/ elättää, vaan siks että ne on sattunu syntymään mun lähelle. Jokaisella ihmisellä on ihmisarvo, se on mun mielipide. Jos mä veroja maksamalla autan muita, niin mulle on ihan sama missä ne ihmiset on syntyneet.
(rikoksia nyt en tietenkään hyväksy, mutta en hyväksy niitä kenenkään tekeminä )

No tässä oli joku kirjoittanut minun ajatuksiani :flower:
Lepsalle en enää lähde vastailemaan. Saa mun puolestani painua mihin lystää. Tää ketju varmaan kohta katoaa, ei tartte miettiä miksi. Kiva kun kantaa minun nimeäni.

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:

Mutta nuo sudanilaiset, somalit ja muut taitaa olla nimenomaan pakolaisena tai turvapaikan hakijoina tänne tulleita.

Tossa nyt hiukan tilastotietoa.

Turvapaikkapäätökset 2006 ja 2005

2006 2006 2005 2005
määrä % määrä %
Kielteinen 1421 60.7 2472 71.9
Myönteinen 638 27.3 597 17.4
Turvapaikka, pakolaisstatus
38 1.6 12 0.3
Oleskelulupa, suojeluntarve 86 3.7 141 4.1
Oleskelulupa, yksilöllinen inhimillinen syy 165 7.0 159 4.6
Oleskelulupa, perheside 33 1.4 26 0.8
Tilapäinen oleskelulupa, tilapäisesti ei voida palauttaa 316 13.5 259 7.5
Hakemus rauennut 282 12.0 370 10.8
Päätökset yhteensä 2341 100 3439 100

Lähde: Ulkomaalaisvirasto

http://www.pakolaisneuvonta.fi/?lid=38&lang=suo

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Mun on vaikea alkaa edes antamaan vastaperusteita tälle rasistiselle/ maahanmuuttoa rajoittamaan haluavalle mielipiteelle. Mä lähden jo perusteellisesti eri lähtökohdasta: siitä, että jokaisella ihmisellä on ihmisarvo, joka ei ole riippuvainen siitä mihin maahan ja millaisiin oloihin on sattunut syntymään. En osaa tämän aiheen tasolla ajatella, että suomalaiset olis mulle jotenkin erityisesti sellaisia, joita haluan auttaa/ elättää, vaan siks että ne on sattunu syntymään mun lähelle. Jokaisella ihmisellä on ihmisarvo, se on mun mielipide. Jos mä veroja maksamalla autan muita, niin mulle on ihan sama missä ne ihmiset on syntyneet.
(rikoksia nyt en tietenkään hyväksy, mutta en hyväksy niitä kenenkään tekeminä )

No tässä oli joku kirjoittanut minun ajatuksiani :flower:
Lepsalle en enää lähde vastailemaan. Saa mun puolestani painua mihin lystää. Tää ketju varmaan kohta katoaa, ei tartte miettiä miksi. Kiva kun kantaa minun nimeäni.

Älä Lilii vedä hernettä nenään, asiat tässä vain riitelevät:) Mä voin muuttaa tuon otsikon jos se sua niin ahdistaa?

2006 2006 2005 2005
määrä % määrä %
38 1.6 12 0.3

Ei tos tilastos kyl erotella noita ravistettavan mainitsemia ryhmiä.

Rivien välit on sun mielikuvituksen tuotosta:)
Joo-o, no miksi sitten tällainen aloitus jos susta maahanmuuttajat on ok?
Ne maahanmuuttajat jotka haluavat tehdä töitä ja rakentaa Suomea paremmaksi paikaksi asua ja elää ovat mun mielestä ok, tulevat sitten mistä päin maailmaa tahansa ja ovat väriltään vaikka vihreitä.
Taasen sellaiset mamut jotka tehtailevat rikoksia, loisivat ja valittavat kaikesta ovat mun mielestä epätoivottavaa ainesta maamme rajojen sisäpuolella. Heitä ei pitäisi tänne ottaa ja maahan päässeet pitäisi karkoittaa pois.
Mistä sen etukäteen tietää että tuleeko joku tekemään rikoksia? Miten se seulotaan? kuka sen päättää? ja millä kriteereillä?

Tuo onkin hiukan hankalampi kysymys:) Kaikki tietävät viranomaiset kyllä osaavat keksiä vaikka minkälaisia testejä millä selvitetään mamun kelpoisuus kunnon kansalaiseksi.

Hahhahahaaa!!!! Jos sellanen keino olis keksitty, tai testi, niin minkä takia me ei testata suomalaisia vaikka 18 vee iässä, ja hoitoon vaan tai suoraan vankilaan jos testeissä on taipumusta rikollisuuteen, niinkö :)

Yksinkertainen kysymys: miten olet elättänyt itsesi kotimaassasi? Eiköhän tuolla onnistuta karsimaan jo aika paljon epätoivottavaa ainesta?

mitkä ammatit ei sitten suomeen sovi? hajuvesikauppiaat ja maitomiehet? käsittämätöntä, jos pakolaisia karsitaan ammatin perusteella!! jos joskus olisi tilanne edessä, jossa mun ja mun perheen olis lähdettävä kodista ja pyrkisimme muualle, mä olisin pyrkijöiden pohjasakkaa. ja silti varmaan viimisenä tekemässä rikoksia.

järkyttävää että voi edes ehdottaa tollasta ihmisten eriarvoistamista.

maahanmuuttajat ovat siirtolaisia jotka tulevat maahan omasta tahdostaan, ja pakolaiset olosuhteiden pakosta. tiedän sen. mut mun mielestä pakolaiset jollain lailla lukeutuu ton nimikkeen alle koska kyllähän nekin maahan muuttaa, ainaki väliaikasesti.
lisäksi, muutkin tässä ketjussa on tuonu pakolaisten näkökulmaa esiin puhuessaan nälänhädästä, sodasta ja vainoista yms. ne ei oo maahanmuuton kriteerejä.

sama se, sun mielestä siis pakolaiset pääsee millä tahansa taustalla mut maahanmuuttajia seulotaan ammatin perusteella?

2006 2006 2005 2005
määrä % määrä %
38 1.6 12 0.3

Mutta huomaa, että vuonna 2005 vain 0.3 prosenttia sai pakolaisen statuksen. Kaikki muut olivat kielteisiä tai jotain muuta.

En mäkään tullut tuosta hullua hurskaammaksi :D
Ja ulkomaalaisten parissa työskennelleenä & monikulttuurisessa järjestössä toimineena tiedän kyllä aika hyvin, minkämaalaisia tänne tulee turvaa hakemaan ja ketkä taas saapuvat muilla perusteilla.

Jännää huomata, että lepsa on vastaillut vaan niihin kommentteihin, jotka joko tukevat hänen mielipidettään tai joihin on helppo sellaisella vastata. Kiperiä kysymyksiä ei kyllä kannatakaan huomioida, eikä sellaista johon ei osaa vastata, jos haluaa pitää oman kruunun kirkkaana! Way to go!

Mutta huomaa, että vuonna 2005 vain 0.3 prosenttia sai pakolaisen statuksen. Kaikki muut olivat kielteisiä tai jotain muuta.

Pakolaisstatus myönnetään vain harvalle (niille, jotka täyttävät tarvittavat kriteerit). Turvapaikan, tai oleskeluluvan suojeluntarpeen perusteella, voi saada useampi. Lisäksi on niitä, jotka tulevat maasta, minne heitä ei voi palauttaa. Ja niitä, jotka turvapaikkahakemuksen käsittelyaikana ehtivätkin hankkia täältä työpaikan tai suomalaisen puolison, jolloin oleskelulupa tulee muilla perusteilla.

Alkuperäinen kirjoittaja :):
Jännää huomata, että lepsa on vastaillut vaan niihin kommentteihin, jotka joko tukevat hänen mielipidettään tai joihin on helppo sellaisella vastata. Kiperiä kysymyksiä ei kyllä kannatakaan huomioida, eikä sellaista johon ei osaa vastata, jos haluaa pitää oman kruunun kirkkaana! Way to go!

Eikös se ole yleinen tapa? Ns äärisuvaitsevaiset taasen alkavat väittämään vastapuolta rasistiksi, tai häipyvät kokonaan pois keskustelusta, kun tilanne käy kiperäksi heidän kannaltaan:)

"sama se, sun mielestä siis pakolaiset pääsee millä tahansa taustalla mut maahanmuuttajia seulotaan ammatin perusteella?"

Eikö sen niin pitäisi ollakin?

mun mielestä se rajottaa huomattavasti ihmisten edellytyksiä edetä elämässä ja toteuttaa unelmia. enkä ymmärrä kenen vallassa vois olla tollanen jaottelu. toi sotii ihmisarvoja vastaan. hämmästyttää mistä oot imeny ittees noin rasistisen asenteen? :o

mielenkiinnosta: mitäs ammattinimikkeitä sun lähipiiristä löytyy?

"sama se, sun mielestä siis pakolaiset pääsee millä tahansa taustalla mut maahanmuuttajia seulotaan ammatin perusteella?"

Ei.
Mutta maahanmuuttajien tausta pitäisi tsekata tarkoin: onko heillä varmasti aidot henkilöpaperit, onko rikostaustaa kotimaassa tai EU:n alueella, jne.
Kyllähän niitä nykyisinkin kyylätään, mutta ei tarpeeksi tarkasti. Ainoastaan tietyt tuomiot tulevat Ulkomaalaisviraston (vai mikä maahanmuuttovirasto se nykyään onkaan) tietoon. Pahoinpitelyt, ryöstöt, yms...niistä Suomen viranomaiset eivät saa tietoa, eivät ainakaan kaikista maista.
Maahanmuuttovirasto keskittyy liiaksi miettimään sitä, onko perhesiteen perusteella oleskelulupaa hakevalla taatusti yhteinen kieli suomalaisen puolisonsa kanssa, ja menikö pari naimisiin liian äkkiä vai ei, sen sijaan että hakijan todellinen tausta ja taipumukset selvitettäisiin. Minäkin tunnen Suomessa asuvan ulkomaalaisen, joka elää täällä väärällä nimellä (väärillä henkkareilla siis tuli maahan), ja sellaisen joka on kotimaassaan tehnyt kaikenlaista rikollista (Suomessa tosin, ihme kyllä, on elänyt ihan kunnolla).
Ammatista viis, aina voi hankkia uuden.

mun mielestä se rajottaa huomattavasti ihmisten edellytyksiä edetä elämässä ja toteuttaa unelmia. enkä ymmärrä kenen vallassa vois olla tollanen jaottelu. toi sotii ihmisarvoja vastaan. hämmästyttää mistä oot imeny ittees noin rasistisen asenteen? :o

No eipä kauan kestänyt ennekuin alkoi rasistiksi haukkuminen. Äärisuvaitsevaisilla on niin herkässä tuo leimakirveen heiluttaminen...

No eipä kauan kestänyt ennekuin alkoi rasistiksi haukkuminen. Äärisuvaitsevaisilla on niin herkässä tuo leimakirveen heiluttaminen...

Mitä eroa on sillä, että sinä nimittelet kaikkia eri mieltä olevia äärisuvaitsevaisiksi, tai sillä että joku nimittää sinua rasistiksi?
Haukkumista ja nimittelyä yhtä lailla.
Ja taas jätit muuten vastaamatta itse kysymykseen.

''

en luokittelis itseäni äärisuvaitsevaiseksikaan. aluksihan sanoin, että mun mielestä rajaton maahanmuutto on mahdoton ajatus niin kauan ku kohdemaahan sopeuttaminen ei oo onnistunutta.
tollanen ihmisarvon väheksyminen vaan vituttaa.

En jaksanut koko ketjua lukea mutta mielestäni lapseen kohdistuneesta haureudesta (raiskaus) täällä saa aivan liian pienen tuomion kuka tahansa!
Ja mielestäni jos ulkomainen tekee suomessa "törkeän" rikoksen niin hänet tulisi karkottaa kotimaahan, oli siellä sota tahi ei, pitäisi antaa tämä tietoon jo silloin ku maan rajan ylittää, uskon että eipä niin paljon uskallettais rikoksia tehä, karkottaessa vielä passiin tai mihin tahansa merkintä jotta ei pääse seuraavana vuonna ruotsiin pyrkimään! Sama tietty suomalaisille, jos suomalainen iranissa asuessaan raiskaa, tapaa tai jotain muuta "törkeäksi" luokiteltavaa, karkoitus takas suomeen jne.. (ja tietty siis lusimaan)

Ja en siis itseäni mitenkään pahasti ainakaan rasistiksi sanoisi, tämä vaan on rikollisten kohdalta mielipiteeni.

Mitä eroa on sillä, että sinä nimittelet kaikkia eri mieltä olevia äärisuvaitsevaisiksi, tai sillä että joku nimittää sinua rasistiksi?

Jos tuo äärisuvaitsevainen tuntuu niin loukkaavalta sun mielestä, niin voin sitten jatkossa käyttää sanaa suvaitsevainen. Se varmaan kelpaa? Rasistiksi nimittelystä on jaettu leivättömän pöydän ääressä tuomioita. Äärisuvaitsevaiseksi sanomisen kohdalla en ole huomannut samanlaista, oliskohan siinä se ero? Kysymykseen vastaamattomuudesta sanon sen verran, että et sinäkään varmaan viitsi jatkaa keskustelua jos vastapuoli alkaa nimittelemään.

Jos tuo äärisuvaitsevainen tuntuu niin loukkaavalta sun mielestä, niin voin sitten jatkossa käyttää sanaa suvaitsevainen. Se varmaan kelpaa? Rasistiksi nimittelystä on jaettu leivättömän pöydän ääressä tuomioita. Äärisuvaitsevaiseksi sanomisen kohdalla en ole huomannut samanlaista, oliskohan siinä se ero? Kysymykseen vastaamattomuudesta sanon sen verran, että et sinäkään varmaan viitsi jatkaa keskustelua jos vastapuoli alkaa nimittelemään.

Mun mielestä molempia termejä, sekä rasisti että äärisuvaitsevainen, voi käyttää JOS se henkilö, josta termiä käytetään, on todellakin jompaakumpaa noista.
Minä en kuulu kumpaankaan kategoriaan. En ole rasisti, koska en vihaa ulkomaalaisia, mutta en todellakaan ole äärisuvaitsevainenkaan.

Ei ole kyse siitä, että ap tai moni muukaan väittää kaikkien maahanmuuttajien raiskaavan, vaan on puhe raiskaavista maahanmuuttajista ja erilaisista kulttuureista.

Ne jotka sopeutuu, opettelee suomenkielen ja opiskelee ja tekee töitä, tervetuloa.

Ne, jotka eivät sopeudu, tervemenoa.

Ne, jotka syyllistyvät raiskauksiin ja törkeisiin pahonpitelyihin, tervemenoa.

Kuumimmat

Yhteistyössä