LINDA LAMPENIUS PALJASTI TYTTÄRENSÄ NIMEN

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Onnea <3
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja kellonaika?:
Alkuperäinen kirjoittaja Joopajoo:
No mua todellakin kiinnostaa siksi, että olen itse juuri hätäsektion kokenut. Ja se oli helvetti. Todella dramaattinen helvetti. Onneksi vauva selvisi, ja minä myös, tietenkin. Kun luin että Lindalla olikin ehkä suunniteltu sektio ja median takia puhuvat dramaattisesta hätäsektiosta (jotta mediaa kiinnostaisi enemmän), se suututtaa minua. Että jos oikeasti tuollaisella asialla mässäilevät vain jotta saisivat enemmän palstatilaa. siksi mua kiinnostaa. Vaikka tyhmäähän se on. Ehkä olen vain vielä niin herkillä tuosta synnytyksestä...

Vai, että sä olet kokenut nyt jotain niin erikoista ettei sitä sovi yleistää, et muillekin tapahtuis..? Aamen.

Ei. Etkö ymmärtänyt? Minä, kuten moni muukin kaikista synnyttäjistä jouduin hätäsektioon. Vauva elvytettiin kuntoon ja minulta repesi kohtu. Se oli kamala kokemus, mitenkään vähättelemättä muiden sektioita. Minua suututti se, että JOS Linda olisi valehdellut joutuneensa "dramaattiseen hätäsektioon" VAIKKA olisikin ollut suunniteltu sektio. Mutta olin väärässä, hyvä niin.

Ymmärrän sun pointin :(

mikä vauvalla oli hätänä? vai sinullako? vai molemmilla? minä ymmärrän sinun kammosi, itselläni imukuppisynnytys ja vauvan joutuminen ensimmäisiksi elintunneikseen happikaappiin ahdistaa edelleen, ja nyt synnytyksestä 11kk! saati jos vielä olisi joutunut hätäsektioon!

Alkuperäinen kirjoittaja kysymys kellonaika?:
miksi jouduitte hätäsektioon?

Menin synnytyssaliin kun olin 5 cm auki. Olin synnytyssalissa 23 tuntia, edelleen 5 cm auki, voimat loppu, eikä maksimiannoskaan oksitosiinia eikä kalvojen puhkominen auttanut avautumaan. Supistukset oli kovat ja otin lopulta epiduraalin (vaikka olin päättänyt olla ilman). 10 minuuttia epiduraalista vauvan sydämen syke katosi (epiduraalin haittavaikutus joskus ). Leikkaussali oli varattu, ja keskellä yötä lääkäreistäkin pulaa. Minut avattiin puoliksi käytävällä ja jotta lapsi saatiin nopeasti ulos se piti repiä jolloin kohtuni repesi ja menetin paljon verta. Onneksi vauva todettiin pian terveeksi ja pääsi isän kanssa osastolle. Minä sain verensiirron ja jouduin tiputukseen. Jälkitarkastuksessa lääkäri sanoi, että olisi paljon aikaisemmin pitänyt päätyä kiireelliseen sektioon pysähtyneen synnytyksen vuoksi. Mutta vauva voi hyvin ja minäkin nykyään!

Onko tietoa mihin kellonaikaan tyttö syntyi?

Pohjoismaiden suurin sanomalehti Aftonbladet kirjoitti, että lapsi syntyi 01:30, ja mormor Ulla Eklund sai tiedon syntymästä 04:00 aikaan, eli Lindan herättyä nukutuksesta.

hienoa että molemmat toivuitte! minulla vielä pelko siitä että lapsi olisi altistunut jonkinasteiselle hapenpuutteelle, kun lapsen kanssa välillä tuntunut siltä kuin kaikki ei olisi ihan kuten pitää. mutta toivon sydämestäni että tunne on väärä, että olen vain hysteerinen äiti ikävästä synnytyskokemuksesta johtuen.

Lindan aviomies Martin tekee kuulema toistaiseksi vain kolmen päivän työviikkoja, jotta saa olla vaimon ja tyttären luona mahdollisimman paljon! Awwww.. Hänen äitinsä on Marta Weston ja isä Johan Cullberg, Ruotsin kuuluisimmat psykologi ja psykiatrian professori, eli Martin osaa varmasti olla Lindan tukena ja ovat yhdessä varmasti ihanat vanhemmat :) Niin happy että Lindalla asiat hyvin kaikkien niiden kaoottisten vuosien jälkeen!

Alkuperäinen kirjoittaja Looveee:
Lindan aviomies Martin tekee kuulema toistaiseksi vain kolmen päivän työviikkoja, jotta saa olla vaimon ja tyttären luona mahdollisimman paljon! Awwww.. Hänen äitinsä on Marta Weston ja isä Johan Cullberg, Ruotsin kuuluisimmat psykologi ja psykiatrian professori, eli Martin osaa varmasti olla Lindan tukena ja ovat yhdessä varmasti ihanat vanhemmat :) Niin happy että Lindalla asiat hyvin kaikkien niiden kaoottisten vuosien jälkeen!
Tuli ihan olo, että Lampenius olisi itse käynyt kirjoittamassa tämän. Vai oikeastiko joku fani on niiiiin onnellinen?

Alkuperäinen kirjoittaja imukuppisynnyttäjä:
hienoa että molemmat toivuitte! minulla vielä pelko siitä että lapsi olisi altistunut jonkinasteiselle hapenpuutteelle, kun lapsen kanssa välillä tuntunut siltä kuin kaikki ei olisi ihan kuten pitää. mutta toivon sydämestäni että tunne on väärä, että olen vain hysteerinen äiti ikävästä synnytyskokemuksesta johtuen.

Ihan sama juttu! Ehkä -tai toivottavasti- sitä vain ylireagoi kaikkeen pieneenkin. Onko teillä neuvolassa kaikki ollut hyvin?

Minä olen vähän ylihysteerinen välillä. Ensimmäinen lapsi ja olen yli 30v. Tarkoitan, että tämä lapsi on niiiiin toivottu ja odotettu ja yritän tehdä parhaani. Surullista miten sitä ei vaan pääse sen synnytyksen yli. joka ilta nukkumaan mennessä se alkaa pyöriä päässä, vaikka mitä yritän. Ihanaa kuitenkin että meillä on ihanat pienet lapset! Ystävälläni lapsi kuoli synnytyksessä, ja siihen suruun on niin vaikea ottaa osaa. Siihen verrattuna tuntuu tyhmältä märehtiä edelleen omaa synnytystä. Mutta suru/tuska on niin subjektiivista. en itse sille mitään voi että se oli niin traumaattista että unet ja ajatukset häiriintyy.

Kerrotko lähteen? Tai laita linkki, kiitos! Todista, mistä luit?(ellet anna, tuntuu että tosiaan olet Linda itse. hänellä on ennenkin ollut tarvetta buustata itseään palstoilla)

itsekin sain lapseni ollessani 30v, ja todella kauan kaivattu lapsi! mutta minulla oli myös vaikea raskaus, ennenaikaisuuden vuoksi sairaalassa makaamista yms. osasin pelätä synnytystä jo ennakkoon, vaikka typeräähän se ehkä onkin. mutta toisaalta aiheellista sikäli, ettei omani, kuten ei sinunkaan synnytyksesi, sujunut normaalisti. ja synnytyshän itse asiassa on todella riskialtis tapahtuma, pienestä kiinni voi usein olla koko pienen ihmisen tulevaisuus ja synnyttävän äidin myös! neuvolasta en ole erityistä kannanottoa saanut, mutta yksityiseltä neurologilta kylläkin, joka hieman epäili jotain. nyt vain joutuu odottamaan että lapsi kasvaa. ahdistavaa sekin, kun huoli on SUURI.

Alkuperäinen kirjoittaja TUNDRAplain:
Tuli ihan olo, että Lampenius olisi itse käynyt kirjoittamassa tämän. Vai oikeastiko joku fani on niiiiin onnellinen?

No en ole fani, mut olen kyllä aina tykännyt Lindasta ja olen iloinen, että hänen elämänsä tuntuu olevan nyt tasapainossa ja järjestyksessä. Joku tuossa kysyi "lähteitä", niin taisi olla Seiskan iso joulunumero, jossa Linda oli kannessa. Siellä siis kerrottiin Martinin ottavan muistaakseni perjantait ja maanantait vapaata töistä. Tuo psykologi- ja psykiatriajuttu on ollut monessa lehdessä ja itselläni on itseasiassa tuon Martan yksi kirja.

itsekin sain lapseni ollessani 30v, ja todella kauan kaivattu lapsi! mutta minulla oli myös vaikea raskaus, ennenaikaisuuden vuoksi sairaalassa makaamista yms. osasin pelätä synnytystä jo ennakkoon, vaikka typeräähän se ehkä onkin. mutta toisaalta aiheellista sikäli, ettei omani, kuten ei sinunkaan synnytyksesi, sujunut normaalisti. ja synnytyshän itse asiassa on todella riskialtis tapahtuma, pienestä kiinni voi usein olla koko pienen ihmisen tulevaisuus ja synnyttävän äidin myös! neuvolasta en ole erityistä kannanottoa saanut, mutta yksityiseltä neurologilta kylläkin, joka hieman epäili jotain. nyt vain joutuu odottamaan että lapsi kasvaa. ahdistavaa sekin, kun huoli on SUURI.

Tiedän tunteen, täsmälleen. Minullakin oli vaikea raskaus; en nauttinut siitä ollenkaan. Sketioon joutuminen lisäsi tunnetta, että olen huono. Ajattelen, että en osannut edes synnyttää, vaikka eihän se oikeasti niin ole. Sitä suuremmin olen nauttinut tästä vauva-ajasta. Ja tämä rakkaus on jotain ihan uskomatonta. Miten sitä voikaan rakastaa pientä ihmistä näin paljon? Koita sinäkin nauttia, ja huolehtia vasta sitten, jos jotain huolehdittavaa on. Vauvallasi on kaikki hyvin, toivottavasti mitään ei ehtinyt aivoissa tapahtua.

Alkuperäinen kirjoittaja p:
Tulee mieleen seiskytluvun brittiläinen tv-sarja, joku jossa mentiin aina busseilla ( ? ). Siinä oli joku läski Olivia :laugh: Olin pieni, mutta siitä lähtien olen kammonnu tota nimeä :o
Bill Cosby -showssa oli taas pikkuinen söpö Olivia, ja tykkäsin siitä nimestä hirveästi :) Ajattelin silloin, että annan sen omalle tytölle, jos saan. Nythän se onkin muotinimi.

Minulla samanlainen synnytys kuin sinulla ja lapsi on nyt 3-Vuotias terve fiksu tyttö. Ei minkäänlaisia ongemia hapenpuutteen vuoksi. Toivottavasti teilläkin kaikki hyvin.