Linnea Adele Aurora?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nimivalintoja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mutta kun en voi olla varma, saanko enää koskaan tyttölasta, haluaisin käyttää tämän tilaisuuden hyvin! :D Viittaan siis siihen, että minusta tuo Linnea ja Aurora ovat kauneimmat tietämäni nimet, ja molemmat nimet haluaisin käyttää. Linnea Aurora tarvitsee minun mielestäni kuitenkin jonkun nimen tuohon väliin.

Adelesta ja Aadasta pidän molemmista, mutta kuten sanottu, Aadan jos laittaa, taitaa tulla liikaa A:ta ja Adele on ehkä liian pitkä nimi tuohon väliin. Mutta tosiaan nyt odotankin mielipiteitä teiltä, kiitos jo tulleista. :) Ja vaikken päätäkään lapsen nimeä Kaksplus-palstan sanomisten perusteella (joku kuitenkin kohta alkaa urputtaa) niin kyllä uudet näkökulmat ovat aina enemmän kuin tervetulleita!

Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Vai miten suomenkieliset lausuu ton Linnean ?
Entä Aurora?

LINNEA ja AUROORA, näin itse lausun. Mun mielestä sopii tosi hyvin vaikka ollaankin täysin suomenkielinen perhe. Mielipiteitä monia toki. :)

Alkuperäinen kirjoittaja nimivalintoja:
Entä Aurora?

LINNEA ja AUROORA, näin itse lausun. Mun mielestä sopii tosi hyvin vaikka ollaankin täysin suomenkielinen perhe. Mielipiteitä monia toki. :)

Oukei, niin ajattelinkin. Toi Aurora on vaan sellainen, että lapsi jotuu aina selittämään ett "ei kun yhdellä O´lla".
Ja Linnea kuulostaa noin lausuttuna mun mielestä aika.. tönköltä jotenkin.
Mutta kokonaisuutena hyvä nimi, ja tohon väliin sopii mun mielestä Adele paremmin kun Aada, ihan vaan siksi, että Aada on suomalaisittain kirjoitettu ja noi muut taas ei niin tyypillisen suomalaisia nimiä.

Alkuperäinen kirjoittaja nimivalintoja:
Entä Aurora?

Oukei, niin ajattelinkin. Toi Aurora on vaan sellainen, että lapsi jotuu aina selittämään ett "ei kun yhdellä O´lla".
Ja Linnea kuulostaa noin lausuttuna mun mielestä aika.. tönköltä jotenkin.
Mutta kokonaisuutena hyvä nimi, ja tohon väliin sopii mun mielestä Adele paremmin kun Aada, ihan vaan siksi, että Aada on suomalaisittain kirjoitettu ja noi muut taas ei niin tyypillisen suomalaisia nimiä.

Mutta Linneasta tulee se etunimi eli siis kutsumanimi, joten lapsen tuskin tarvitsee sen kummemmin tuota Auroraa tulevaisuudessaan selitellä. Eli enpä nyt usko että siitä mitään ongelmaa syntyy, asennekysymys tavallaan. Pidän itse molemmista nimistä ja aion ne lapselleni antaa, tuo keskimmäinen nimi vaan mietityttää - lyhyempi ja enemmän a-kirjaimia vai pitempi, tuleeko sitten liian pitkä.