Lipuntarkastajat aiheuttivat traumoja ja kipua ilman syytä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja annamunkaikkikestää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nuo lipuntarkastajat on kyllä ihan hulluja. Olen monta kertaa todistanut, miten ovat täysin aiheetta huutaneet jollekin ja POTKINEET sivullisia, täysin viattomia ihmisä, vain koska hermostuivat eräälle ilman lippua matkustaneelle. Omakin lapsi heräsi tästä seuraavana yönä painajaiseen, kun pelästyi niin tuota tilannetta. Tein tästä valituksen ja tarkastaja sai kuulema varoituksen.
Ei ole heilläkään ihan kaikki kotona...

Ei apua. Luin alusta tähän saakka:
"Heidän aggressiivinen tekonsa tuhosi elämäni. Kun muistan tapahtunutta, itken ja kysyn Jumalalta, miksi he tekivät tämän minulle ja minun lapsilleni!"

Sitten repesi, ei tarvii lukea loppuun :laugh: (anteeksi...)

Nuo lipuntarkastajat on kyllä ihan hulluja. Olen monta kertaa todistanut, miten ovat täysin aiheetta huutaneet jollekin ja POTKINEET sivullisia, täysin viattomia ihmisä, vain koska hermostuivat eräälle ilman lippua matkustaneelle. Omakin lapsi heräsi tästä seuraavana yönä painajaiseen, kun pelästyi niin tuota tilannetta. Tein tästä valituksen ja tarkastaja sai kuulema varoituksen.

Potkineet sivullisia? Monta kertaa? :laugh:
Jep jep.

No oli miten oli, tässä keississä syyllinen oli erittäin selvästi liputta matkustanut, jopa omasta tarinasta näkee tämän selvästi. :)

[QUOTE="vieras";26902292]Ei apua. Luin alusta tähän saakka:
"Heidän aggressiivinen tekonsa tuhosi elämäni. Kun muistan tapahtunutta, itken ja kysyn Jumalalta, miksi he tekivät tämän minulle ja minun lapsilleni!"

Sitten repesi, ei tarvii lukea loppuun :laugh: (anteeksi...)[/QUOTE]
:laugh:
Kusen pian housuun (ei, ei oo ollut inkontinenssiongelmaa ennen tätä) :laugh:

(ja nyt menen sitten nurkkaan, kaadan päälleni tervaa ja höyheniä, ja HÄPEÄN kun nauran toisen ihmisen elämän pilaantumiselle ja ahdingolle)

Olihan tuossa TAAS tarkastajat tehneet melkoisia ylilyöntejä, poliisista puhumattakaan. Ihanko oikeasti väitätte, että ette ole nähneet näitä ylilyöntejä just tarkastajilta ja heitä monesti auttavilta vartioilta/jv:lta?? Ihan kuin omia agressioitaan purkasivat heti tilaisuuden tullen, monesti olen tätä nähnyt, ihan työni puolesta...

Potkineet sivullisia? Monta kertaa? :laugh:
Jep jep.

No oli miten oli, tässä keississä syyllinen oli erittäin selvästi liputta matkustanut, jopa omasta tarinasta näkee tämän selvästi. :)

Minulle on aivan sama uskotko sinä, mutta tuollaisten tapahtumien jälkeen on kyllä kunnioitus mennyt täysin tarkastajia kohtaan.
Ja kyllä olen monta kertaa nähnyt heidän käyttäytyvän täysin asiattomasti.
Voin vaan kuvitella jos tässäkin oli yksi tietty tarkastaja kysessä, niin sietäisi joutua jollekin vihanhallinta kurssille. Ei ole virkamiehen käytöstä se.

Ei, tarkastajissahan ei Tietysti voi olla mitään vikaa..ei.

Kyllä Miltonillakin olisi pitänyt olla lippu, kun kerran oli täyttänyt 7 vuotta.

Miten olisi mahtanut käydä, jos olisi käynyt potkaisemaan ravintolan portsaria? Olisiko päässyt illaksi kotiin vai leikkaussaliin?

Totta, monesti heillä tilanne karkaa käsistä kun jonkun narkkarin perään lähtevät ja siinä eivät välitä vaikka muitakin hieman kolhittaisiin.

Olihan tuossa TAAS tarkastajat tehneet melkoisia ylilyöntejä, poliisista puhumattakaan. Ihanko oikeasti väitätte, että ette ole nähneet näitä ylilyöntejä just tarkastajilta ja heitä monesti auttavilta vartioilta/jv:lta?? Ihan kuin omia agressioitaan purkasivat heti tilaisuuden tullen, monesti olen tätä nähnyt, ihan työni puolesta...

En ole nähnyt vaikka ratikkaa työkseni ajan. Ovat toki varovaisia etteivät itse joudu väkivallan kohteeksi, joten yksikin potku tai sen yritys yleensä riittää siihen, että pummi laitetaan maahan ja jos rimpuilee pahasti ja meinaa uudestaan satuttaa tarkastajia, käytetään järeämpiä keinoja kuten tuota geeliä.

7v työhistorian ajalla en ole nähnyt ylilyöntejä kertaakaan.

Minulle on aivan sama uskotko sinä, mutta tuollaisten tapahtumien jälkeen on kyllä kunnioitus mennyt täysin tarkastajia kohtaan.
Ja kyllä olen monta kertaa nähnyt heidän käyttäytyvän täysin asiattomasti.
Voin vaan kuvitella jos tässäkin oli yksi tietty tarkastaja kysessä, niin sietäisi joutua jollekin vihanhallinta kurssille. Ei ole virkamiehen käytöstä se.

Ei, tarkastajissahan ei Tietysti voi olla mitään vikaa..ei.

Nyt se potkiminen muuttui viattoman pummin asiattomaksi potkimiseksi :D Kyllä käy sääliksi teitä, kun aina kaltoin kohdellaan vaikkei aina muista ostaa/leimata lippuaan ennen kuin tarkastaja iskee :laugh:

• Tykkää
Reactions: A-H
Miten joku voi tässä tarinassa mitenkään puolustella pummilla matkustavaa? :laugh: taitaa olla kaveri tai itse pummi kirjoittelemassa täällä. :D

Kyllähän tuo keissi on ihan selvä, matkustaja on ilman lippua yrittänyt karata ja hänestä pidettiin kiinni, hän käyttäytyi väkivaltaisesti tarkastajia kohtaan ja häneen käytettiin geelisuihketta. Aika vähäistä siihen verrattuna että toista POTKITAAN. Paljon vakavempaa on nimenomaan lyömiset ja potkimiset, hyvä että tosiaan geeliä käyttivät eivätkä potkineet takaisin. :)

Miten olisi mahtanut käydä, jos olisi käynyt potkaisemaan ravintolan portsaria? Olisiko päässyt illaksi kotiin vai leikkaussaliin?

Tästä pitää aina muistaa mainita ulkomaalaisille suomessa. Portsari ei auta sinua ulos baarista taksiin. Ajatusmaailma on täysin erilainen mihin olet tottunut. Portsari ei osaa edes kuvitella asiaa niin, että ympärikänninen olisi ollut hyvä asiakas baarille kun joi niin paljon ja jätti meille niin paljon rahaa. Älä kuvittele, että portsari auttaisi ja jos hän vetää ovea kiinni nenäsi edestä, niin SE EI OLE HENKILÖKOHTAISTA. Suomessa voi tapahtua niin kenelle tahansa. Sinua ei ole loukattu siinä hetkessä, vaan portsarit vain tekevät niin. Äläkä kuvittele, että sinulle hymyiltäisiin ovella, autettaisiin takkia pois, annettaisiin ilmainen drinkki kun tulit sisään tai suositeltaisiin jotain pöytää / ruokaa / juomaa. Tai toivotettaisiin tervetulleeksi uudestaan. Sinua ei myöskään puhutella kohteliaasti kumpaankaan suuntaan ja se olet sinä joka kiittää

En ole nähnyt vaikka ratikkaa työkseni ajan. Ovat toki varovaisia etteivät itse joudu väkivallan kohteeksi, joten yksikin potku tai sen yritys yleensä riittää siihen, että pummi laitetaan maahan ja jos rimpuilee pahasti ja meinaa uudestaan satuttaa tarkastajia, käytetään järeämpiä keinoja kuten tuota geeliä.

7v työhistorian ajalla en ole nähnyt ylilyöntejä kertaakaan.

Metrossa onkin varmaan helpompi päteä. ;)

-Monesti ylilyöntejä nähnyt matkustaja

Taas on mamua kiusattu syyttä suotta. Kyllä mamun pitää saada kulkea ratikassa ilman lippua, koska mamu rikastuttaa olemuksellaan Suomea suunnattomasti, joten oikeastaan mamulle pitäisi maksaa siitä, että hän tarjoaa ratikkamatkoillaan suomalaisille pottunenille rikastuttavaa matkaelämystä.

[QUOTE="hippi";26902395]Tästä pitää aina muistaa mainita ulkomaalaisille suomessa. Portsari ei auta sinua ulos baarista taksiin. Ajatusmaailma on täysin erilainen mihin olet tottunut. Portsari ei osaa edes kuvitella asiaa niin, että ympärikänninen olisi ollut hyvä asiakas baarille kun joi niin paljon ja jätti meille niin paljon rahaa. Älä kuvittele, että portsari auttaisi ja jos hän vetää ovea kiinni nenäsi edestä, niin SE EI OLE HENKILÖKOHTAISTA. Suomessa voi tapahtua niin kenelle tahansa. Sinua ei ole loukattu siinä hetkessä, vaan portsarit vain tekevät niin. Äläkä kuvittele, että sinulle hymyiltäisiin ovella, autettaisiin takkia pois, annettaisiin ilmainen drinkki kun tulit sisään tai suositeltaisiin jotain pöytää / ruokaa / juomaa. Tai toivotettaisiin tervetulleeksi uudestaan. Sinua ei myöskään puhutella kohteliaasti kumpaankaan suuntaan ja se olet sinä joka kiittää[/QUOTE]

Jahah :D. Eli portsarit ja ratikan lipuntarkastajat ovat olemassa siksi, että heitä voi käydä potkimassa???

[QUOTE="hippi";26902395]Tästä pitää aina muistaa mainita ulkomaalaisille suomessa. Portsari ei auta sinua ulos baarista taksiin. Ajatusmaailma on täysin erilainen mihin olet tottunut. Portsari ei osaa edes kuvitella asiaa niin, että ympärikänninen olisi ollut hyvä asiakas baarille kun joi niin paljon ja jätti meille niin paljon rahaa. Älä kuvittele, että portsari auttaisi ja jos hän vetää ovea kiinni nenäsi edestä, niin SE EI OLE HENKILÖKOHTAISTA. Suomessa voi tapahtua niin kenelle tahansa. Sinua ei ole loukattu siinä hetkessä, vaan portsarit vain tekevät niin. Äläkä kuvittele, että sinulle hymyiltäisiin ovella, autettaisiin takkia pois, annettaisiin ilmainen drinkki kun tulit sisään tai suositeltaisiin jotain pöytää / ruokaa / juomaa. Tai toivotettaisiin tervetulleeksi uudestaan. Sinua ei myöskään puhutella kohteliaasti kumpaankaan suuntaan ja se olet sinä joka kiittää[/QUOTE]

Ja portsari saa syyttää ihan vapaasti, ettet ole sama henkilö kuin henkkareittesi kuvassa, vaikka kuva olisi kuin peiliin katsoisi ja ikää reilusti yli 20v. ;)

Metrossa onkin varmaan helpompi päteä. ;)

-Monesti ylilyöntejä nähnyt matkustaja

Joka päivä matkustan itsekin metrolla enkä ole ylilyöntejä nähnyt. Muutaman kerran on pidetty pummia kiinni ja jos on pyristellyt/käyttäytynyt väkivaltaisesti, laitettu maahan. Siinä ei ole mitään ylilyömistä.

Sitäpaitsi, mitäs kulkee pummilla ja sakkojen rapsahtaessa yrittää paeta ja käyttä VÄKIVALTAA tarkastajaa kohtaan, kukakohan on syyllistynyt tuossa ylilyöntiin? :D

Poistetaan joukkoliikennevälineistä maksut, tarkastajat, kamerat ja kuskille umpikoppi erillisellä sisäänkäynnillä. Saatte sitten matkustaa "rauhassa" keskenänne :D

[QUOTE="vieras";26902402]Jahah :D. Eli portsarit ja ratikan lipuntarkastajat ovat olemassa siksi, että heitä voi käydä potkimassa???[/QUOTE]

Olen itse ollut joitakin kertoja ulkomaalaisten opiskelijoiden kanssa ryyppäämässä ja kyllä portsareiden kanssa asiat kärjistyy helpolla. Kun kulttuurierot eivät ole tiedossa ja ollaan vielä humalassa niin ei voi mitenkään ymmärtää, että isokokoinen mies käy ihan oikeasti käsiksi (siis ihan vain vaikka saattaa ulos) ja se on hyväksyttävää.

[QUOTE="hippi";26902430]Olen itse ollut joitakin kertoja ulkomaalaisten opiskelijoiden kanssa ryyppäämässä ja kyllä portsareiden kanssa asiat kärjistyy helpolla. Kun kulttuurierot eivät ole tiedossa ja ollaan vielä humalassa niin ei voi mitenkään ymmärtää, että isokokoinen mies käy ihan oikeasti käsiksi (siis ihan vain vaikka saattaa ulos) ja se on hyväksyttävää.[/QUOTE]

:laugh:

Kulttuurierot ja kansallisuus on ihan se ja sama, on vaan osattava käyttäytyä. Tai poistetaan paikalta, ei siinä sen kummempaa. Se kannttaisi oppia jo lapsena :whistle:.

[QUOTE="sama";26902413]kukakohan on syyllistynyt tuossa ylilyöntiin? :D[/QUOTE]

Ollaan suomessa ja toimittu suomalaisten pelisääntöjen mukaan. Molemmat osapuolet näkevät, että toinen syyllistyi ylilyöntiin eikä perheenisä voi käsittää tälläisen tapahtuneen hänelle. Kuuntelin kerran vastaavaa tilitystä saksalaiselta naiselta joka oli omasta mielestään raiskattu vieraassa kulttuurissa vaikka tilanne meni sen kulttuurin normin mukaisesti

Yhteistyössä