Lipuntarkastajat aiheuttivat traumoja ja kipua ilman syytä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja annamunkaikkikestää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";26904177]Helsingissä varmasti 3/4-osaa matkustajista maksaa matkansa matkakortilla ja loput sitten käteisellä tai tekstiviestilipulla. Jos miehellä ei paikallisena ole matkakorttia niin on todennäköisintä että hän vähät välittää maksaa matkoistaan koskaan mitään. Tämä on ikävä fakta ja ei muutu miksikään vaikka olisit kuinka avarakatseinen ja suvaitsevainen.[/QUOTE]
No shit, Sherlock. Oliko se myös varmaa?

... ja on Milennialta kovin hauska näkemys ettei toisen ihmisen vahingoittaminen potkimalla ole väkivaltaista käytöstä. heh, ehkä me nähdään täällä etelässä väkivaltaisen käytöksen vähän eritavalla kuin Pohjanmaalla joka on tunnettu aika villinä seutuna?

[QUOTE="vieras";26904177]Helsingissä varmasti 3/4-osaa matkustajista maksaa matkansa matkakortilla ja loput sitten käteisellä tai tekstiviestilipulla. Jos miehellä ei paikallisena ole matkakorttia niin on todennäköisintä että hän vähät välittää maksaa matkoistaan koskaan mitään. Tämä on ikävä fakta ja ei muutu miksikään vaikka olisit kuinka avarakatseinen ja suvaitsevainen.[/QUOTE]

Niin, maahanmuuttajat eivät saa ajaa omaa autoa!

... ja on Milennialta kovin hauska näkemys ettei toisen ihmisen vahingoittaminen potkimalla ole väkivaltaista käytöstä. heh, ehkä me nähdään täällä etelässä väkivaltaisen käytöksen vähän eritavalla kuin Pohjanmaalla joka on tunnettu aika villinä seutuna?
Jahas, sitten ei leimata enää tätä miestä loiseksi, vaan nyt on koko Pohjanmaa väkivaltaisia sekopäitä. Hyvin sä vedät. Ehkä Pohjanmaalla ne virkailijat tekee sitten joskus myös ylilyöntejä? Vai lähetetäänkö ne tänne sieltä erehtymättömästä Etelä-Suomesta?

Jahas, sitten ei leimata enää tätä miestä loiseksi, vaan nyt on koko Pohjanmaa väkivaltaisia sekopäitä. Hyvin sä vedät. Ehkä Pohjanmaalla ne virkailijat tekee sitten joskus myös ylilyöntejä? Vai lähetetäänkö ne tänne sieltä erehtymättömästä Etelä-Suomesta?

Kyllä mun silmissäni kroonisesti ratikassa ilman liputta matkustavat ovat loisia.

Vaihdoit muuten lahjakkaasti puheenaihetta täysin muuhun siitä käyttäytyikö mies väkivaltaisesti vai ei....

Itsekin olen usein tilannut tekstiviestilippuja, varsinkin jos se aika matkakortilla on yllättäen päässyt loppumaan?
Kirjoitat todella asenteellisesti! Avaapa nyt niitä lappuja silmillä ja mieltäsi sen verran, että annat mahdollisuuden sille, että tarkastajat ehkä toimivat nyt väärin.

Vai osaatko muuta kun nauraa.

Itsekin olen usein tilannut tekstiviestilippuja, varsinkin jos se aika matkakortilla on yllättäen päässyt loppumaan?
Kirjoitat todella asenteellisesti! Avaapa nyt niitä lappuja silmillä ja mieltäsi sen verran, että annat mahdollisuuden sille, että tarkastajat ehkä toimivat nyt väärin.

Vai osaatko muuta kun nauraa.

Kumpi toimi enemmän väärin? liputta matkustanut mies joka potkii tarkastajia vai tarkastaja joka puolustaa työtoveriaan väkivallalta?

ikävä juttu.
mutta heti alussa uskkottavuus menee, kun sanot, että ehdit laittaa sen viestin menemään juuri silloin kun näit ne tarkastajat. mullakin on 2 lasta ja sama ikäero ja kyllä silti koen että mun kuuluuu noudattaa samoja sääntöjä mitä toisetkin.

en osaa ottaa kantaa väkivaltaan tai se määrään kun et tarkemmin kerro mitä niiden 15 minuutin aikana tapahtui... jos nyt luin tarpeeksii huolellisesti.

kurjaa ja nöyryyttävää. ja ehkä osaksi kohtelu johtui siitä miltä näytät. mutta tajuat varmasti älykkäänä ihmisenä (sain sen kuvan tekstistä) että et toiminut moitteettomasti.lippu ostetaan ennen nousemista, ei silloin kun nähdään tarkastajat.

[QUOTE="vieras";26904228]Kyllä mun silmissäni kroonisesti ratikassa ilman liputta matkustavat ovat loisia.

Vaihdoit muuten lahjakkaasti puheenaihetta täysin muuhun siitä käyttäytyikö mies väkivaltaisesti vai ei....[/QUOTE]

Mistä nyt keksit tuon "kroonisesti"?
Niin vai oliko vaistonvaraista puolustautumista? Jos kokee ettei ole tehnyt mitään väärää, matkalippukin kun oli.

Olen aivan varma että mielipiteesi asiaan olisi täysin erilainen, JOS henkilö olisi syntyjään suomalainen.
Sitä minä ajan tässä takaa.

Viimeksi muokattu:
Mistä nyt keksit tuon "kroonisesti"?
Niin vai oliko vaistonvaraista puolustautumista? Jos kokee ettei ole tehnyt mitään väärää, matkalippukin kun oli.

Olen aivan varma että mielipiteesi asiaan olisi täysin erilainen, JOS henkilö olisi suomalainen.
Sitä minä ajan tässä takaa.

Sain vasta tänään tietää että kyseinen mies on ulkomaalaistaustainen ja olen pitänyt jo ensiuutisesta alkaen tekoa todella törkeänä.

Ai nin ja luin tämän uutisen jo lehdestä, oisko ollut pari päivää sitten. järktti hieman . tai jotenkin outo fiilis jäi. siis jäin miettimään tuota väkivaltaa laste edessä.

edelleenkään en osaa sanoa mitä ajattelen. Jos jää kiinni niin pitä tehdä kuin käsketään.

Alkuperäinen kirjoittaja ehkäjopajostässäkumminkin?;26904157:
Voisitko ehkä mahdollisesti ajatella sellaista pienenpientä mahdollisuutta, että r-kiskan kassa on useimmiten yksinään työskentelevä myyjä, jolla ei ole mitään mahdollisuutta puuttua mainitsemaasi rikokseen.
Voi, mutta miksi tuollaista pien'rikollista' edes kannattaa pamputtaa kovin keinoin...joo, ei pamputettu vaan sumutettiin, mutta ihme touhua jos tilanteen annetaan kärjistyä tuollaisiin mittasuhteisiin, että mies anoo Jumalaa, että tarkastajat antaisivat hänen olla...mitä tuolla nyt sitten saavutettiin? Tosi hienoa toimintaa tarkastajilta. NOT!

Olis laittanut sen 3-vuotiaan rattaisiin, niin koko välikohtaus olis jäänyt käymättä. ;)

Se tekstarilippu tulee viiveellä (ainakin joskus tuli) just sen välttämiseksi, että tehdään noin, että ostetaan vasta kun tarkastaja näkyy. Eli ukko lähetti tekstarin kun tarkastaja astui vaunuun --> känny piippasi varmaan just tarkastajan nenän edessä. Käry kävi.

Toi kympin spora jurnuttaa lasipalatsilta kolmikulmaan vähintään 5 minuuttia. On se nyt perkele, jos ei siinä ajassa tule hetkeä, jolloin voisi tilata sen lipun kännykkäänsä, kun nyt kerran oli niin kiire, ettei voinut hoitaa asiaa etukäteen tai jäädä odottamaan seuraavaa sporaa, joka tulee tyyliin viiden minuutin päästä. Kuka sitä paitsi edes menee lasipalatsilta Johanneksen kirkolle sporalla, - otaksuen tietysti, että tällä kolmikolla oli jumalaton kiire, kuten vetoomus antaa ymmärtää - kun kävellen pääsee nopeammin????

On tarkastajien ylireagointia, ettei kyetä joustamaan yhtään. Netissä haukutaan ihminen, joka ottaa puheeksi saamansa kohtelun ja netissä halutaan vielä lyödä löytyä. Lasten ruumiillinen kuritus, armeijan simputus ja kunnianloukkaus on kiellettyä, mutta poliisin (etälamautin 14-vuotiaaseen) ja lipuntarkastajien voimankäyttöä ei saa kyseenalaistaa.

Herätkää ihmiset!

[QUOTE="vieras";26904127]Sua tuntuu naurattavan tämä tapaus ihan hirveästi. Varmaan nauraisit ihan yhtä lailla, jos sulle sattuisi vastaava tilanne.[/QUOTE]

Kyllä, oikeasti ja rehellisesti melkein kuset housuissa nauroin tuota purkausta. Oletettavasti aikuiselta mieheltä melkoista neitidramatisointia :D.

Sinä et taas nyt oikein tunnu pysyvän tosiasioissa tai pystyvän käsittelemään asiaa ilman kolmannen asteen kiihkoa. Missä hädässä ne lapset olivat?

[QUOTE="vieras";26904260]Lippu ei ole pätevä jos sen tilaa vasta liikennevälineessä. Näin on aina ollut ja on edelleen.[/QUOTE]

Asun perähikiällä, käyn harvoin Helsingissä enkä tiedä, huolitaanko ratikassa edes rahaa tai mistä lippu ostetaan. Mulle olisi voinut käydä samalla tavalla kuin tuolle miehelle, että ratikkakuski olisi joutunut neuvomaan lipun kanssa.

No jos tuo isä olisi vain kiltisti antanut henkilötodistuksensa tarkastajalle ja ottanut sakon, ja vaikka sitten valittanut sakosta myöhemmin, niin lapset eivät olisi saaneet traumoja. Elämä pilalla nyt, OMG

Eihän nyt ihmisiin voi käydä noin vain käsiksi. Mikään tässä tilanteessa ei oikeuttanut väkivaltaan. Järkevä kommunikointi, keskustelu ja väittely on meidän kulttuurissa nähtävästi vieraita asioita. Sen huomaa myös useista alla olevista kommenteista - erikoista kiihkoilua. Meillä on jokaisella ihmisoikeudet ja tässä tilanteessa niistä ei välitetty. Eikö se kuitenkin ole se "bottom line"?

[QUOTE="vieras";26906255]Asun perähikiällä, käyn harvoin Helsingissä enkä tiedä, huolitaanko ratikassa edes rahaa tai mistä lippu ostetaan. Mulle olisi voinut käydä samalla tavalla kuin tuolle miehelle, että ratikkakuski olisi joutunut neuvomaan lipun kanssa.[/QUOTE]

Missä kohtaa muka sanotaan, että äijälle rapsahti tarkastumaksu, koska oli kysynyt kuljettajalta neuvoa lipunostoon? Ei missään, tyyppi meni tarkoituksella pummilla. Tuossa ajassa kuljettajakin olisi myynyt jo 20 lippua, joten turha väittää miksikään inhimilliseksi virheeksi. Ja etköhän sinäkin perähikiäläinen osaa lukea jokaisella pysäkillä lukevaa kylttiä, jossa on ohjeet lipun ostoon ja mainitaan seuraavaa:

"Tekstiviestilippu on asianmukainen matkalippu, kun se on saapunut puhelimeen ennen maksualueelle siirtymistä. Tarkista siis lipun saapuminen ennen junaan, raitiovaunuun, bussiin tai lauttaan nousemista tai metron laiturialueelle astumista!

Huomaa, että metron laiturialue alkaa jo liukuportaiden yläpäästä matkakortinlukijalaitteiden luota. Laiturialueen alkaminen on merkitty lattiaan keltaisella viivalla. Jos tekstiviestilippu tilataan tai saapuu vasta liikennevälineessä tai metron laiturialueella, se ei ole asianmukainen ja sen johdosta voidaan määrätä tarkastusmaksu."

Lipun voi myös ostaa puhelimella 24 tuntia etukäteen, joten kukaan ei voi väittää, ettäkö lippujärjestelmä olisi sellainen, että olisi pakotettu matkustamaan pummilla.

[QUOTE="vieras";26906219]On tarkastajien ylireagointia, ettei kyetä joustamaan yhtään. Netissä haukutaan ihminen, joka ottaa puheeksi saamansa kohtelun ja netissä halutaan vielä lyödä löytyä. Lasten ruumiillinen kuritus, armeijan simputus ja kunnianloukkaus on kiellettyä, mutta poliisin (etälamautin 14-vuotiaaseen) ja lipuntarkastajien voimankäyttöä ei saa kyseenalaistaa.

Herätkää ihmiset![/QUOTE]

Hyvin sanottu. Jäin miettimään miksi useiden kommentoijien mielestä oli oikeutettua käydä matkustajaan alkujaankaan käsiksi? Ja siitähän se tilanne sitten mukavasti eskaloitui. Tarkastajat eivät myöskään voi tietää, onko matkustajalla esim. olemassa oleva vamma. Näyttää olevan viidakonlaki. Kai meillä kaikilla on kuitenkin vielä ihmisoikeudet? Vai poistuvatko ne kun meistä tulee se nähtävästi kaikkien vihaama "pummi"?

Kyllä mä uskon että tarkastajien osalta oli ylilyönti kyseessä. Ne on vittuuntuneita työhönsä ja ne kohtelee kaikkia oletuksella että kyseessä on pikkurikollinen pummi. Mä olen itsekin kohdannut aivan käsittämättömän töykeitä tarkastajia.

Riippumatta tästä tapauksesta kyllä noissa tarkastajissa on sellaisia töykeitä vittunaamoja nähnyt että huhhuh ja tuntuu ettei minkäänlaista "omaa"ajattelua omaavia joustamattomia yksilöitä on palkattu siihen työhön..

Vähän vanha ketju mutta vastaan silti...

Mielestäni kyseessä oli todellakin ylilyönti tarkastajilta. Ja poliiseilta (eivät suostuneet kuuntelemaan ym.)
MUTTA koko teksti oli kirjoitettu niin naurettavan yliampuvasti, ei tuota voi ottaa tosissaan. Sori dude, jos olisit kirjoittanut vähän neutraalimmin, olisit saanut sympatiani.

Yhteistyössä