Listeria Hysteriasta

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eevi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Eevi

Vieras
Just joo... oon täällä lueskellut viime aikoina näitä listeria ymv. juttuja ja...
Aamukahvilla söin kerma-hillo munkin. Kävin siis aamulla kaupasta ja olivat vasta leipomosta tulleita.

Nytpä sitten aloin ""hysterioimaan"" että olikohan tossa listeriaa. Siinähän siis oli kermaavaahtoa.
Kadun että edes söin.
Olisi kiva jos joku vastailisi.
 
Mietin, että onkohan tämä provo, mutta vastataan nyt ihan asiallisesti..

Eli olet varmaan kuullut maitotuotteiden saamisen välttämättömyydestä raskausaikana. Eipä varmaan olisi kovin mahdollinen yhtälö, jos niistä myös saisi listerian..

Siis suomalaiset pastöroidut maitotuotteet ovat täysin turvallisia ja tosiaankin välttämättömiä.
 
Siis nyt on parasta että aletaan kaikki hysteerisiksi ja lopetetaan syöminen tykkänään.

Ihan oikeesti, voiko niitä suosituksia tulkita näin pieleen ja voiko ne ottaa näin vakavasti? Kuinka moni oikeesti on ennen raskauttakaan sairastunut ruuasta vaikka on syönyt vaikka mitä...
 
Täällä taitaa olla joku oikein innolla provoilemassa...välillä vihannekset, välillä hedelmät, nyt tämä...

Älä viitsi enää, joka herkkä vielä turhan päiten alkaa pelätä! Kiitos! :-)
 
Mikä ihme se on, että jos jotain kysyy ( joka on jonkin mielestä naurettavaa, mutta mietityttää itseä) niin heti ollaan provoilijan leimaa otsaan lyömässä.

Ei todellakaan ole haluja muita pelotella.
Itse tässä vaan huoledin kaikesta.
Olen pahoillani.
 
menkää hoitoon noitten hysterioittenne kanssa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Olkaa syömättä mitää kun olette niin sairaita!!!!!!!

Eihän sitä voi mitää syödä jos kaikkea miettii....taitaa olla mielenterveyspotilaat täällä jonossa, vai???

Keskustelkaa neuvolassa niin ei tavri joka suupalaa täällä märehtiä! Please!!!
 
No sori vaan jos olet tosissasi :-(

Täällä ja esim. Kaksplussassa on vaan viime viikkoina ollut tosi usein samoja kysymyksiä, samoilla sanoilla, samaan tyyliin, aloittaja nostaa niitä itse ja jankuttaa NIIN ylilyövän hysteeriseen tyyliin että ei enää ole tervettä. Ja sitten aloittaa ketjun ""miksi kaikki on ilkeitä"".

Jotenkin näidän palstojen idea menee jos joku tahallaan kettuilee. Siinä kärsii sitten sivussa moni muukin ns. tyhmän kysymyksen esittäjä. Kyllä tyhmiä saa kysellä, sitä vartenhan palstat on, mutta leikkipaikat on erikseen.

Mutta hyvä jos et ole sinä! (?)
 
Siis juuri vähän samaa meinasin kirjoittaa kun Huima. Kuka a) saa syötyä aamulla kermamunkin? Hyvä kun saa murot tai puuron alas niin olen tyytyväinen. Meitä on tietysti moneen junaan. b) Kuinkahan paljon tulee liikakiloja jos aamut aloittaa kermamunkeilla? Itselläni ainakin se on enemmin suurempi huoli (kuten Huimallakin) kuin kermasta tuleva listeria.
En tuomitse kysyjää missään nimessä, kaikkea saa kysyä. Huomasin vaan itse ajattelevani asiasta aivan eri tavalla.
Huolettomampaa odottamista kaikille, Tirlittan 14+1
 
Meitä on moneen junaan ja olet varmaan kuullut raskaana olevien hassuista mieliteoista :D Ja kun pääsin yli rv 24 niin alkoi ruokahalu olemaan ihan eri luokkaa kuin ennen. Ja tähän mennessä vasta 4,5kg tullut.

No huomaat sitten ;)
 
Uskon ehdottomasti tuon mitä sanot ""Mietteliäs"". Ja todellakin, jos munkki tuntuu hyvältä vaihtoehdolta, niin mikä minä olen sanomaan ettei se sitä ole. Ajattelin vaan omaa tilaani. Sulla nyt henk.koht. ei ole tullut painoa, mutta luin juuri naisesta, jolla oli tullut jotain 36kg raskauden aikana. Siinä vaiheessa muutaman munkin olisi voinut jättää väliin=)! Asiasta listeria ja munkit: älä huolehdi, jos jonkun siitä voisit saada se olisi ruokamyrkytys (jos esim. munkki vanha ja kerma vanhaa), mutta sen maistaisit varmasti ennen munkin syömistä!=)
 
Mulle ei ole tullut edes mieleenkään, että kermasta voisi saada listerian ennen kuin luin tämän ketjun :D Syön muutenkin aika huolettomasti, mutta silloin vähän säikähdin kun söin vahingossa puoliraakaa pihviä ulkomailla :(

Vielä tuosta munkkien syömisestä niin rakastan herkkuja ihan normaalin olotilan vallitessa, mutta raskauden aikana en ole pitänyt makeasta ollenkaan. Vasta parin viikon ajan vanhat makumieltymykset ovat alkaneet palata. Ja todellakin on tarkoitus seurata, että paino ei nouse kovasti. Tuo sun mainitsemasi 36 raskauskg on aika kamala määrä!

Mä en ikinä uskonut puheita, että miten raskausaikana ruokahalu voi kasvaa, mutta nyt täytyy todeta, että totta se on ainakin mun kohdalla :D
 
Joo täytyy sanoa, että en itsekään vielä oikein usko ruokahalun kasvua, mutta voi hyvin olla, että uskon pian=)!
Itse meinasin pyörtyä, kun kuulinet 36kg! Se olisi reilu puolet normaalista painostani! Kiesus! Toisaalta, mitä pidemmälle ei tee mieli liikaa niin tietysti aina sen parempi. Täytyy kai nauttia asiasta. (Sanoo hän, joka juuri heitti kirsikkahyveen roskiin, kun ei vaan maistu! =)!) Itse toivoisin meneväni reilusti yli puolen välin ennenkuin rupeaa makea maistumaan. Koskaanhan sitä ei voi toisaalta tietää=)! Hyvää odotusta ""Mietteliäs"" ja muutkin!
 
Pakko kommentoida Tirlittanille tuosta syömisestä. Mullekaan ei maistunut alussa mikään makea, mutta odotas vaan:) Ei kuulosta yhtään kummalliselta, että vetäis kermamunkin aamiaiseksi. Kaikki ruoka maistuu niin hyvältä täällä loppuraskaudessa! En kyllä vetele munkkeja aamupalaksi, mutta jos ne ei lihottaisi niin söisin varmaan pelkkää munkkia ja pullaa kaiket päivät. Kaikki ruoka on niin hyvää ja ihanaa nykyisin, vaikka ennen oli aika sama, mitä söi:)) Onneksi ei ole tullut kuin seitsemisen kiloa, eikä enää montaa viikkoa h-hetkeen.
 
Kiva se on kuulla, että jollekin maistuu! Itse juuri vetelen jälkiruoaksi hedelmäsalaattia, vaikka tarjolla olisi ollut myös hyvin suklaista minttu-suklaamoussea=)! No, ehdin mä sitten myöhemmin ottamaan niitä lisäkiloja sitten. Parempi ettei maistu näin ihan alkuraskaudesta, koska ne jää kuitenkin suurimmaksi osaksi vaan läskiksi (ei siis johdu vauvasta ollenkaan!). Mukavaa synnytyskokemusta ja onnellista vauvaa sinulle toivoen, Janis
 
Mulla tuli esikoista odottaessa 28 kiloa painoa, päivitelkääs sitä. Mutta kas kummaa, 2 viikkoa synnytyksestä niistä oli jäljellä 7 kg.
Eli ei ne kaikki tulleet kilot ole aina rakaa läskiä, vaan nestettä.
Ja sille ei kukaan voi syömisiä tai juomisia vahtimalla tehdä mitään, turvotusta tulee jos on tullakseen.
 

Yhteistyössä