Lohkolämmitin ja moottorin lämpötilan valo?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja autoista joku tietäisi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

autoista joku tietäisi

Vieras
Varmaan tyhmä kysymys, mutta jos auto on ollut kymmenen asteen pakkasella 2 tuntia lämmityksessä niin onko normaalia että moottorin lämpotilan valo pysyy sinisen puolella ensimmäisten kilometrien ajan? Vai onko lohkolämmitin epäkunnossa. Auto on uudehko ja lähtee kyllä hyvin käyntiin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja `''´;22721491:
ihan normaalia, etenkin jo kyseessä ns. moderni pikkudiesel

Kyseessä moderni bensavehje. Täytyy myöntää etten ole entisessä autossa asiaan edes kiinnittänyt huomiota, koska siinä tuo lämpötila oli huomaamattomana mittaritauluna. Nykyisessä jään tuijottelemaan tuota outoa sinistä merkkiä...
 
ihan okj bensakoneellakin.
nykylohkolömppärit ovat aika pienitehoisia myös
voi olla että lämmitimelle ei ole edes tilaa vesitilassa (kuten uusissa autoissa usein on tilanne), joten se on vain pieni ulkopuoinen säteilylämmitin, joka lämmittää vain hyvin rajallisesti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja `''´;22721529:
ihan okj bensakoneellakin.
nykylohkolömppärit ovat aika pienitehoisia myös
voi olla että lämmitimelle ei ole edes tilaa vesitilassa (kuten uusissa autoissa usein on tilanne), joten se on vain pieni ulkopuoinen säteilylämmitin, joka lämmittää vain hyvin rajallisesti.

ok, ei siis syytä huoleen. Olen vaan ihan onnettoman käsi näiden kanssa. Toisaalta hyvä että valot huomauttelee, koska en varmaan edes muuten huomaisi mitään... Täytyy muuten ihan kysäistä kun huollon aika tulee, että minkälainen lämppäri siellä yleensä edes on...
 

Yhteistyössä