LOKAKUISET 17

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Annu-76
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Annu-76

Vieras
Craviz 23, M21, La 1.10 Tays (esikoinen)
Anette 27, M 31, LA 1.10. Tammisaari (esikoinen)
Piia 31, M37, LA 1.10. OYS (toinen)
Katja 27, M 39, LA 2.10 Pohjanmaa (esikoinen)
Mimmu82, LA 02.10 (esikoinen)
Anna 22, M 25, LA 2.10 OYS (toinen)
Bahama 31, M35 LA 2.10. Hki (esikoinen)
Nanna 30, M40, LA 2.10 Jyväskylä (esikoinen)
Visse 20, M22, LA 2.10 Kajaani(esikoinen)
Kesäheinä 24, M 27, LA 4.10. (esikoinen)
akiram 29 M36 LA 4.10 LPKS (clomiesikoinen)(mieh.3.)
Manna 31, M28, LA 5.10. Espoo
Möhö 27, M30, LA 5.10. (esikoinen)
Äiskä >40, LA 6.10. Tampere (4. ja 5.)(mieh.1.)
Amalia 24, M 25, LA 8.10. Turku (esikoinen)
Pinni 26, M 28, LA 8.10 Pietarsaari (esikoinen)
Lottis 29, M29, LA 9.10. Tampere (esikoinen)
Johku 28, M29, LA 10.10. Helsinki (esikoinen)
Kylie 26, M27, La 10.10. Sotkamo (esikoinen)
Rintti 31, M33, LA 10.10.
Lotta 31, M 30, LA 10.10, Turku (toinen)
Nessu 33, M30, LA 10.10 Jyväskylä (toiset, kaksoset)
Orvokki 31, M 31, LA 10.-12.10. Espoo (2. lapsi)
Doe 32, M 32, LA 11.10. Hki (esikoinen)
Taika 28, M 32, LA 12.10. Helsinki (esikoinen)
Siiri, 33, M 33, LA 13.10. Tampere (esikoinen)
Leisku 25, M34, La 16.10.,Kajaani (esikoinen)
Airi 27, M 29 LA 17.10 Lahti (esikoinen)
Ebba 27, M 27, LA 15-17.10., Tampere (esikoinen)
Näpsä77 28, M 40, La 17.10, Tampere (esikoinen, mieh. 2.)
Maija74 31, M36, La 17.10., Helsinki (esikoinen)
Kaneli 30, M32, LA 18.10 Helsinki (esikoinen)
_hilti_ 19, M19, La 18.10., Salo (esikoinen)
Octopus La 20.10., Viro (esikoinen)
Tiffany 28 M27 La 23.10, Ulkom. (esikoinen)
Annu -76 30, M36, La 23.10. Pirkanmaa (esikoinen)
Milla 23, M 24, La 25.10. Järvenpää (esikoinen)
Iita 23, M 25, LA 25.10. MKS (esikoinen)
Anna 24 M30 La 26.10 Tampere (esikoinen)
Lisko 26 M27 La 26.10 Etelä-Karjala (esikoinen)
Aurora 26 M25 l.a. 26.10 Espoo (toinen)
Hanna 24 M24 La 29.10. Pohjanmaa (esikoinen)
Mansikki >35,M>35, La 29.10 PHKS (toinen)
Hortensia 24 M25 La 29.10 Kuopio (esikoinen)
Lalaa 25 M26 La 31.10 PHKS (clomiesikoinen
Fantti 32 M33 La 31.10. Nurmijärvi (esikoinen)

Piti käydä 15-listasta asti kaivelemassa, että löysin tuon meidän listan. Surukseni poistin nyt sitten Jennyn listalta. )= Ollaan muuten aktiivisia kirjoittelijoita, kun kesäkuun lasketuilla ajoillakin on vasta ketju 18 menossa, heinä ja elokuulla 14! ( ; Jatketaan leidit samaan malliin.

Zuza: Täällä pidetään kaikki peukut ja varpaat pystyssä, että pikkuinen ei päätä vielä aikoihin poistua yksiöstään. Vaikka makoilu on tylsää, niin älä nyt ennen kontrollia tee mitään muuta kuin lepäät! Onko sinulla kauankin/kipeästi supistellut? Sun tiedot vissiin tais puuttua tosta listasta? Vai eikö mun silmä ollut tarpeeksi tukevasti kädessä (;

Omassa navassa ei ihmeitä. Viikkoja 20+3 ja rakenneultra+neuvola vasta ensi viikon perjantaina. Sitä odotellessa. Liikkeet on viime päivinä tuntuneet joka päivä jossain välissä. Jokohan tässä kohta sais lopettaa tuon liikehermoilun.

Kaikenkaikkiaan vointi on erinomainen ja töissä jaksaa hyvin käydä. Ihan yksittäisiä supistuksia olen tunnistanut ja pientä jomotusta/vihlontaa (selvästi kohtu kasvaa ja venyy) alavatsalla, mutta ei mitään häiritsevää tai huolestuttavaa.

Ihanaa, kun kohta on taas viikonloppu. Eilen jo uskalsin istuttaa viimeiset kesä""kukat"" (amppelimansikka ja -tomaatti) paikoilleen. Jospa hallayöt alkaisivat olla jo takana.

Totta tosiaan, ollaan tosi ahkeria kirjoittajia :) hyvä se.

Olen tosiaan asiakaspalvelutyössä ja nyt tänään alkoi ihmiset uskaltaa kommentoimaan mahaani..niin moni kysyi koskas on laskettuaika..ja yksi tyttökin sanoi (no mun ikänen) että iiiiihana maha sulla..jtnkin en oikein tiedä miten olisi kun siitä niin kysellään ja ihastellaan. No onhan se ihana mutta kun tää on niin uusi juttu niin hämmentää.

Viikonloppu tulossa, ihanaa.
Pitäkää vain huonona ihmisenä ?! mutta lähden mieheni kanssa baariin kun hänen kaverinsa tulee tänne.
Pitkästä aikaan haluan ulos..mennään yökerhoon istuskelemaan ja ihmettelemään..saahan sieltä ihania mehudrinksuja..vitsailinkin miehelleni että pitäisiköhän pukea vain sillai päälle että näyttää vain lihavalta eikä kukaan katsoisi paheksuvasti tätä mahaa siellä BAARISSA.
Mutta katsokoot vain..menen silti, kukaan sitä estä.

Oijoi..perhekin kasvaa taas lauantaina..haetaan meille toinen vauvakissa poika..toinenhan tuli viime torstaina..sitte on miesvalta jo suuri tässä talossa mutta katsotaan nyt pitikö ennustus paikkansa ja tasoitus tuloillaan sitten..

Craviz ja pikkuinen 23+3

Heippa! Mahtuisiko tänne vielä yksi lokakuuta kuumeisesti odottava? Odotan esikoistani, edellispäivän ultrassa tulokas varmistui vilkkaaksi ja terveeksi pojaksi. Viikkoja minulla on takana 20+6 ja ne ovat totisesti olleet rankkoja viikkoja. Pahoinvointi ja väsymys jatkuivat yhtäjaksoisina ympäri vuorokauden viikoille 18 saakka sitten alkoi hieman helpottaa. Edelleen olo on uupunut ja vielä aamuisin olo on heikko, mutta muuten ok. Naperolla ei ole onneksi ollut hädän päivää, toivottavasti ei tulekaan... Viimeisimmällä neuvolakäynnillä verenpaineeni oli hyvin matala, mutta muuten neuvolassa/lääkärissä ei ole löydetty mitään hälyyttävää. Liikkeitä olen tuntenut nyt reilun viikon ajan. Olo on huomattavasti levollisempi nyt kun poitsu ilmoittelee tasaisin väliajoin itsestään. Ennen liikkeiden tuntemista oli jatkuva epävarmuus vauvan hyvinvoinnista. Siinäpä olikin tähän astinen raskauteni kiteytettynä...

Tokihan tänne mahtuu mukaan, tervetuloa!

Ihan saman olen itsekin huomannut, että kummasti on mieli rauhoittunut, kun tuntee jo pienokaisen liikkeitä. Alkaa uskoa, että kyllä siellä on kaikki hyvin.

Joo, en minäkään ole vielä oikein tottunut siihen, että mahaani ihastellaan. Toisaalta en ole muutenkaan mikään maailman avoimin tai sosiaalisin ihminen, että pitäisin hirveästi vieraiden ihmisten huomiosta. Mutta eiköhän siihenkin ala jo pikku hiljaa tottua.

Hauskaa baari-iltaa! Tokihan sitä saa baarissa käydä jos siltä tuntuu, vaikka raskaana onkin.

Tervetuloa Heisku! Joukkoon mahtuu.
Kuulostaa hurjalta noin pitkä pahoinvointi, ku ittellä meni ohi jo ns normaaliin aikaan, mitä oppaat kertoo. Hyi kauhistus.
Cravizille: Piä hauska viikonloppu ja baari-ilta! Minä huomasin (ekaa kertaa!) vappuna, että hauskaa voi olla myös ilman viinaa. Ennen kaikki kissanristiäiset meni kosteasti. Nyt on ihana fiilis herätä lauantaiaamuna aikasin ja vaikkapa leipoa. Jee..tosi äitimäistä!.. Mulla ei vain mies päästä minua baariin ees omassa seurassansa, ku sielä on tupakansavua yms... Tosin juuri sen takia en tahtoiskaan, mutta terassi vois olla siedettävä!
Onnea myös perheenlisäyksestä! Kissat on ihania!
Eilen käytiin miehen kans rakenneultrassa ja poikahan se siellä potkiskelee! Tiesin sen kyllä jo. Alitajusesti mietin ettei voi olla tyttö.. en tiä olenko nähny unta tms, ku ihan semmonen olo ku joku ois sen mulle kertonu jo ajat sitte! Kaikki muutenki hyvin ja vastaa rv:ja.
Ihana helpotuksen huokaus! Nyt alkaa ressi helpottaa ja vaikka vielä pari viikkoa töitä niin tuntuu jo että alko loma! Sain valmiiksi koulunäytön ja eilen meni inssi läpi! Ku en aikoinani saanu aikaseksi autokoulua niin nythän se sitte oli pakko. Ja ikää on 23. Se oli tosin miehellä lastenhankkimis-ehtona. Helpottaahan se kortti elämää, mutta pari viime vkoa ollu kamalia. Eka inssi ei menny läpi ja se tarkastajamies oli melko ilkeä, hyvä ku en alkanu itkeä!
No mutta, alampa valmistautua nyt töihin!

Huomenia!

Tervetuloa Heisku, tänne kyllä mahtuu masua jos jonkinmoista!

Zuza: multa kans kovasti tsempit ja toiveet, että pikkuinen asustelisi vielä piiiitkään yksiössään. Koita rentoutua ja levätä ja ajatella positiivisia asioita -jos s e van suinkaan on mahdollista kovan pelon keskellä.

Onnea Millalle kortista, se kyllä kieltämättä helpottaa elämää. Tosin kaksi autoa ois kans paikallaan kun oon itse 35 km päässä töissä ja kesäaikaan bussit kulkee hyvin huonosti. Ja miehelläni ei oo julkisiin mahdollisuutta, kun niitä ei yksinkertaisesti ole! Ollaan EHKÄ hankkimassa skootteria mieheni työmatkoja varten, tuntuu vaan, et rahanmenoa on niiiiin liikaa ja vauvallekin ois varmaan kohta syytä hankkia jotain...

Hauskaa baari-iltaa Craviz! Yksi hyvä vinkki holittomasta on karpalomehua ja spriteä n. 50/50. Tai siis jos tykkää karpalomehusta. Musta toi kyseinen juoma on kiva ja raikas!

Voi vitsit kun mieheni kanssa haluttais tietää kumpi vaavi meillä on... Ja rakenteessa sitä ei nähny selvästi eikä lääkäri siis sanonut. Kun mulle vauva vähän jotenkin personalisoituis ja se ois kivaa. Mutta kun ei haluttais maksaa ylim. ultrasta mitään hulluja summia. Täytyy keksiä joku keino asian selvittämiseksi!

Olo muuten kaikin puolin hyvä, väsymys vaan on jotenkin hiippaillut takas. Olispa pian jo heinäkuun puoliväli ja sais porhaltaa kesälaitumille! Niin muuten,joskus se onni potkaisee tällaista määräaikaistyöntekijääkin: mulla loppuu soppari 31.8, mut on hyvinhyvin todennäköistä, että saan palata samoihin töihin mammalomien jälkeen ja oikeastaan täällä kovasti sitä toivovat. JEEEE! Elämä aina jotenkin järjestyy, hiphei!

Mukavaa viikonloppua lokamammoille, palaan taas maanantaina! Saan keskittyä 1. v hääpäivään viikonloppuna ;)

Pinni 22+5

Oikein paljon onnea matkaan Zuzalle ja pikkusielle. Jäin vain miettimään, että minkähänlaisia ne sinun ""harmittomat"" supistukset olivat. Itsellä on kyllä kivuttomia ollut, mutten niistä huomannut neuvolassa edes sanoa. Viime raskaudessa ne eivät saanet mitään aikaseksi.

Totuin edellisessä raskaudessa tuohon ihmisten huomauttelemiseen mahasta. Onneksi täällä töissäkään ei ole kuin yksi koskettelija, sitä en voi kertakaikkiaan sietää ulkopuolisilta.

Esikoista odottaessani kävin muutaman kerran baarissa aika isonkin mahan kanssa. Siihen astisessa elämässä kavereiden näkeminen kun tuntui aina tapahtuvan siellä. Ihan hyvällä omallatunnolla vaan rentoutumaan. Eihän nykyisin tarvitse käpristellä edes tupakansavussa. Itse alan olemaan sellainen kehäraakki, että parasta mitä tietää, on painua pehkuihin yhdeltätoista.

Mulla on tänään illalla edessä 2,5 h ajomatka kahdestaan kolmevuotiaan kanssa. Valmiiksi jo hirvittää; täytyy käydä hakemassa paljon herkkuja, muistaa ottaa satu-CD autoon, sekä lukemista ja värityskirjat mukaan. Nettailut jää viikonlopulta, nautin täyshoidosta vanhempieni luona. Joten oikein mukavaa viikonloppua kaikille!

Lotta rv22

Hei Annu -76 ja kaikki muutkin. Mä en osaa päivittää omia tietojani tohon listaan, eli jos joku vois auttaa? Eli mulla laskettuaika 10.10 ja synnytyssairaala Naistenklinikka Hesassa.
Mun ongelma on se, ettei mun supistukset ole koskaan olleet kivuliaita, ei edes edellississä synnytyksissä, joita siis on kaks aiempaa. Molemmat ovat syntyneet pikkusen etuajassa, poika 7 viikkoa ja tyttö 3. Synnytykset käynnistyneet vauhdilla enkä tuntia kauempaa ole kumpaakaan tehnyt. Syynä se, että nää ns. harmittomat supistukset raskaudenaikana on tehnyt homman valmiiks jo viikkoja liian aikasin.
Makailen mielelläni kun tiedän miks sen teen :)
Kaunis ilma tosin houkuttelee puutarhahommiin, mut vastustan kiusausta!

Lotalle: ns harmittomilla tarkoitin niitä kaikkien neuvolatätien normaaleiksi harjoitussupisteluiksi lukemia vatsan kovettumisia. Onneksi meidän tytöterveyslääkäri otti homman tosissaan ja laittoi mulle jatkotutkimuslähetteen Nkl:lle, jossa muutokset todettiin. Kävin sen takia työterveyslekurilla, kun mun selkä- ja häpyluu kivut vaikeutti liikkumista ja ennen kaikkea istumista. Mut oli siirretty työssäni käytännössä toimistotyötä vastaavaan hommaan ja istumista oli paljon.
Nyt kun olen alkanut kiinnittää huomiota suppailuun, niin huomasin niitä olevan paljon. Lepo on auttanut ja esim. yöllä kääntäessäni kylkeä, ei supistuksia tule.
Meinaan kuitenin viikonlopuksi uskaltautua mökille, saahan sitä levättyä sielläkin ja saa samalla raikasta meri-ilmaa. Mies tekee kaikki hommat, joten ei liene hätää :) Kissan kanssa vaan maata mötkötellään ja kasvatellaan mahaa!
Oikein mukavaa ja lämmintä viikonloppua kaikille!

Ja ainiin, tervetuloa Heiskulle joukkoon minunkin puolestani! On ollut tosi kiva lukea kaikkien muiden raskausjuttuja ja muutenkin kuulumisia, vaikka joukkoon joskus jotain ikävääkin sattuu, niin kuin Jennille mut pääsääntösesti ihan kivoja kuulumisia.

Hellou!

Olemme siis lisääntyneet...tervetuloa joukkoon Heisku!

Mulla on sellainen tunne, että kaikki muut ovat koko ajan neuvolassa tai ulrassa paitsi minä (kateellisen pihinää). Elän yhä edelleen ilman Suomi-Filmi-mittaa ja yksiön omistaja on yhtä hiljainen kuin isänsä. Välillä se puhaltelee muutaman saippuakuplan.

Olen itse kova kissa-intoilija ja melkein sulin tähän tuloliin kun luin Cravizin karva-jalka-uutisia. Meillä on kissa, Venäjänsininen varsinainen itsevaltias. Hänen arvon majesteetti pitää meitä palvelijoina ja minä olen virallinen ruokinta-automaatti. Voin vain kuvitella, kun tuomme vaavin kamppeita kotiin niin meidän karvakoipi omii ne itselleen, sillä kaikki asiat mitä talossa tehdään tehdään vain häntä varten!

Ilo irti näin raskausaikanakin ja antaa muiden moralisoida, jos se jonkun itsetuntuoa vahvistaa. Masu siis mahtavasti esiin ja baariin! Jokainen tietää itse mitä tekee. Minullakin on viikonloppuna puutarhajuhlat tiedossa ja onneksi kiva ilma tulossa!

Viikonloppuja kaikille!

Fantti

Tervehdys! Tervetuloa Heiskulle. Onnea Airi Rouvalle! Onnittelut Millalle ajokortista! Zuzalle tsemppiä lepäämiseen!

Niin ja kiitos monille istukan sijaintiin liittyvistä kommenteista ja liikkeiden tuntemisista. Niitä oli mielenkiintoista lukea. Meidän vauvan liikkeet ovat hieman vahvistuneet, mutta tuleva isä yhä odottelee osaansa muksimisista.

Minä jälleen vietän sairaslomaa sohvan pohjalla. Syynä yhä jatkuvat kivuliaat supistukset. Aikaisemmin todettua tulehdusta ei saatu edellisillä lääkkeillä kuriin. Kävin tällä viikolla uudestaan labrassa, kun supistukset vain jatkuivat ja vielä aiempaa herkemmin. Eilen kävin lääkärillä, sain uuden lääkkeen ja lääkäri tarkasti kohdunsuun olevan kiinni. Joten minulla ei sen puoleen ole hätää, ainakaan vielä. Sain jälleen sairalomaa ja nyt tässä saa maistella ensi tuntumaan kotona olemiseen  Ja pianhan se kesälomakin koittaa, että eipä tässä paljon enää ehdi töissä olemaankaan... Tosiaan mitään isompia kotihommia en voi kuvitellakkaan tekeväni, kun supistelut alkavat heti sattumaan. Jotain pientä vähän kerrallaan ja sitten taas hetkeksi lepäämään. Kadulla kävellessä mummot ja papat painelee suurin piirtein ohi rollaattoreineen! Eli tosi hissukseen tässä saa mennä. Nyt katsotaan auttaako uusi lääke, ensi viikolla taas labraan ja neuvolaan.

Minäkin olen kokenut hämmennyksen tunteita, kun ihmiset juttelevat ja kyselevät niin paljon asioita raskauteen ja tulevaan vauvaan liittyen. Töissä usein monet ovat kyselleet vointiani ja olleet tosi empaattisia. Ei ole tottunut, että itseen kiinnitetään niin paljon huomiota, se tosiaan hämmentää. Toisaalta kyllä huomionosoitukset välillä tuntuvat ihan mukaviltakin.

Mutta nyt minä hämmennykseni kanssa mietin, että lukisiko, katsoisiko leffan, surffaisiko netissä vai ottaisiko päikkärit... Uusi tilanne tämäkin, kun on tottunut olemaan jatkuvasti liikkeessä ja nyt opettelee nauttimaan hyvällä omatunnolla joutenolosta. Kummallista!!

Kaneli 21+2

Craviz 23, M21, La 1.10 Tays (esikoinen)
Anette 27, M 31, LA 1.10. Tammisaari (esikoinen)
Piia 31, M37, LA 1.10. OYS (toinen)
Katja 27, M 39, LA 2.10 Pohjanmaa (esikoinen)
Mimmu82, LA 02.10 (esikoinen)
Anna 22, M 25, LA 2.10 OYS (toinen)
Bahama 31, M35 LA 2.10. Hki (esikoinen)
Nanna 30, M40, LA 2.10 Jyväskylä (esikoinen)
Visse 20, M22, LA 2.10 Kajaani(esikoinen)
Kesäheinä 24, M 27, LA 4.10. (esikoinen)
akiram 29 M36 LA 4.10 LPKS (clomiesikoinen)(mieh.3.)
Manna 31, M28, LA 5.10. Espoo
Möhö 27, M30, LA 5.10. (esikoinen)
Äiskä >40, LA 6.10. Tampere (4. ja 5.)(mieh.1.)
Amalia 24, M 25, LA 8.10. Turku (esikoinen)
Pinni 26, M 28, LA 8.10 Pietarsaari (esikoinen)
Lottis 29, M29, LA 9.10. Tampere (esikoinen)
Johku 28, M29, LA 10.10. Helsinki (esikoinen)
Kylie 26, M27, La 10.10. Sotkamo (esikoinen)
Rintti 31, M33, LA 10.10.
Lotta 31, M 30, LA 10.10, Turku (toinen)
Nessu 33, M30, LA 10.10 Jyväskylä (toiset, kaksoset)
Zuza, LA 10.10 Hki (NKL) (kolmas)
Orvokki 31, M 31, LA 10.-12.10. Espoo (2. lapsi)
Doe 32, M 32, LA 11.10. Hki (esikoinen)
Taika 28, M 32, LA 12.10. Helsinki (esikoinen)
Siiri, 33, M 33, LA 13.10. Tampere (esikoinen)
Leisku 25, M34, La 16.10.,Kajaani (esikoinen)
Airi 27, M 29 LA 17.10 Lahti (esikoinen)
Ebba 27, M 27, LA 15-17.10., Tampere (esikoinen)
Näpsä77 28, M 40, La 17.10, Tampere (esikoinen, mieh. 2.)
Maija74 31, M36, La 17.10., Helsinki (esikoinen)
Kaneli 30, M32, LA 18.10 Helsinki (esikoinen)
_hilti_ 19, M19, La 18.10., Salo (esikoinen)
Octopus La 20.10., Viro (esikoinen)
Tiffany 28 M27 La 23.10, Ulkom. (esikoinen)
Annu -76 30, M36, La 23.10. Pirkanmaa (esikoinen)
Milla 23, M 24, La 25.10. Järvenpää (esikoinen)
Iita 23, M 25, LA 25.10. MKS (esikoinen)
Anna 24 M30 La 26.10 Tampere (esikoinen)
Lisko 26 M27 La 26.10 Etelä-Karjala (esikoinen)
Aurora 26 M25 l.a. 26.10 Espoo (toinen)
Hanna 24 M24 La 29.10. Pohjanmaa (esikoinen)
Mansikki >35,M>35, La 29.10 PHKS (toinen)
Hortensia 24 M25 La 29.10 Kuopio (esikoinen)
Lalaa 25 M26 La 31.10 PHKS (clomiesikoinen
Fantti 32 M33 La 31.10. Nurmijärvi (esikoinen)

Zuza, lisäsin sinut listaan mutta sinun ja miehesi ikä puuttuu vielä!

Tervehdys,
ja tervetuloa mukaan Heisku!

Zuzalle lähetän virtuaaliset lepositeet (pehmeät toki ;) ), mikään puutarhassa kasvava ei voi olla yhtä tärkeä kuin kiireinen vauvasi! Hyvä että lepo on hieman auttanut tilannetta, koeta nauttia rauhasta vaikka se onkin äärettömän vaikeaa. Lokamammaa sinusta ei varmaan näillä näkymin ehdi tulemaan, mutta jos ainakin elomamma? *pitää peukkuja*

Täällä ollaan perjantaitunnelmissa, lähinnä siinä mielessä että odotan kovasti aikaa jolloin mieskin on kotona. Saavat olla hieman esikoisen kanssa kahdestaan, se on harvinaista varsinkin näin kesällä kun miehellä on kiire töissä.

Mukavaa viikonloppua kaikille, ja mukavia juhlia/hääpäiviä/ravintolareissua/matkaa niitä suunnitteleville!

Aurora 20+1

Terveiset neuvolasta!
Otettiin eka kertaa sf-mitta ja se oli 19. Eli niin keskiarvo näillä viikoilla kuin mahdollista (22+1) Vauvan sydän jumputti tasaisesti 150 ja liikkeetkin tuntuivat neuvolatädin käsiin. Hemppa vaan oli laskenut 134:stä 100:n eli raudalle laitettiin. Onkin ollut taas väsymystä, mutta laitoin loman tarpeen piikkiin.
Viimeksi vaan kun söin niin siitä seurasi ihan kamala ripuli.. Toivottavasti nyt ei!
Ja viimeisenä vielä kehoitettiin katsomaan mitä syö kun olin lihonnut viime käynnistä 480g/vko. Painoa on tullut kokonaisuudessaan ""raskaudettomasta ajasta"" 9 kiloa. Höh
:( Millä ihmeessä pysyn irti herkuista kun niitä on joka päivä töissä kahvipöydässä tarjolla.
Aurinkoista viikonloppua kaikille! Minä alan pakkailla ja suuntaan viikonlopuksi Turkuun. Kivaa!

Heipat!

Meiltä jää väliin rakenneultra, mutta milloinkas voisi käydä 3D (4D?) -ultrassa ja onko tällä ultralla jokin tietty tarkoitus mitä sillä saa selvitettyä? Tähänkin varmasti löytyisi tietoa opuksista ym.

Oma masuasukki antoi viimein säpäkämpää tietoa olemassa olostaan, kun juhlittiin sukulaisten lakkiaisia ja ystävän 30-vuotis synttäreitä viime viikonloppuna. Elävä musiikki tuntui häiritsevän pienen unta - tai sitten se oli mieluista, mitä tuleva isä ja setä kovasti toivovat - uutta rumpalia :) Mutta kiva olisi nähdäkin tuonne masun sisälle ja seuraava neuvolakin on vasta kuun lopussa. Muutoin on mieli korkealla, varmaan jonkinmoinen nousukausi meneillään :) Hyvää viikonloppua!

Hortensia 19+6

Cravizko se haki kissanpennun viikonloppuna? Voi että ne on sulosia...mäkin haluun...no joo. Meillä on jo 2 karvajalkaa, siperiankissa ja puhdas laukaalainen navettakissa :) Tällä hetkellä he kesälomailevat mökillä mun vanhempien kanssa.
Meillä ei se siperialainen oikeen välitä lapsista ja lähtee aina pois kun esikoinen tallustaa samaan huoneeseen. Toinen antaa pistää itsensä vaikka solmuun.

Eka raskauden aikana mulla oli ""vanha"" kotikissa (12v) ja samantein kun tulin raskaaksi se ei suostunut tulemaan enää mun syliin jne. Eläinlääkäri selitti että mussa on muuttunut haju. Mitä pitemmälle raskaus eteni sen sairaammaksi se kisu tuli. Ja viikkoa ennen kun esikoinen syntyi se kisu kuoli. En tiedä ajatteliko se että nyt on hänen aika lähteä vai mitä mutta kova pala se oli ja vieläkin tulee tippa linssiin ;(

Ollaan täällä esikoisen kanssa kaksin kun iskä lähti työmatkalle Helsinkiin ja tulee sieltä vasta huomenna. Aateltiin lähtee päikkäreitten jälkeen puistoon piknikille :) JOS massu rauhoittuu, on taas supistellut.

Nessu 22+ jotain

Tervetuloa uudet odottajat!

Airille onnea naimisiinmenosta. Juhlia ei voi koskaan olla liikaa, olemme jo juhlineet puolivuotishääpäiväämmekin!

Huomenna olisi lähtö sinne Tunisiaan! Varasin extraison rantakassin, johon voin pakata kaiken mahdollisen, sillä koskaan ei tiedä mitä kaikkea tartee ihan vaikka vaan menee hotellista pari sataa metriä rannalle. Ainakin juomisia varten tartten melkein jo kantorepun. Pitäis päättää mitä vaatteita ottaa mukaan. Olen fiksaillut kirpparilta ostetuista pellavahousuista mamma-versiot. Kävin kattelemassa mammaliikkeissä vastaavia ja ne maksoi 80 e! Nyt sijoitin 8e valmiisiin housuihin ja vietin nelisen tuntia ompelukoneen äärellä. Sain mittojen mukaan tehdyt äippähousut!

Mukse mahassa tuntuu kyllä hauskalle. Voin tuntea että siellä on tosiaankin luuta ja lihasta heiluttelemassa raajoja mun sisukaluja vastaan. Usein tunnen kuinka sen potkusuunnat muuttuu ja se voi yhtäkkiä potkia mahan etupuolelle ja samalla selkärankaa vasten! Sitten maha tuntuu kireälle, se muljahtaa sivuttain ja potkut näkyy mahan sivuilla. Se siis sytkii käsillä ja jaloilla yhtäaikaa :)

Jaahans, lounaalle alkerran omaan ruokalaamme eli keittiöön. Jääkaappi pitäisi saada tyhjäksi ennen viikon lomaa.

T:Manna ja Bigfoot 23 jotain

Nessu..olipa surulline tarina kissavanhuksesta..snif..
Juu nyt haetaan toinen kissavauva meille, toinen on 4kk vanha ja tämä uusi tulokas ihan luovutusikäinen..voi että, alkaa meilläkin kukkien pudottelu :)

Mutta hyvää viikonloppua kaikille..nautitaan taas vapaista..itse tosin vasta sunnuntaina...

MÄKIN HALUAN KISSAN, mutta en voi kun olen allerginen. :´( Meillä on kotona aina olut kissoja ja opiskeluaikanakin otin 2 kisua pieneen yksiööni. Tulin allergiseksi ja jouduin antamaan kisut vanhemmilleni hoitoon, jossa ne kylläkin edelleen asustavat. Vanhemmillani oli vielä syksyllä 4 kissaa mutta nyt enää 3 ja koko talven olen niiden kanssa asustellut samassa talossa tietyin järjestelyin. Eli omakotitalon yläkerta on kissoilta suljettu ja silittelyt jää aika vähille. Kädet myös tarvii pestä aina koskettelun jälkeen. Kissat on niin ihania, sen enempää muita lemmikkejä väheksymättä. Mä tosin rakastan kaikkia muitakin eläimiä paitsi käärmeitä, hämähäkkejä ja kovakuoriaisia. Mulla on koti täynnä kaikkea kissatavaraa, joten mulle on tosi helppo ostaa lahjoja!

M'ä olen sit ihan sika väsynyt. viikkoon en muistanut ottaa vitamineja ja sen huomaa. Olen nukkumassa heti nukkumasta päästyäni ja ja olo muutenkin aika kelju. Toivottavasti tää helpottaa kohta kun vitaminit alkaa vaikuttamaan.

Mä olen menossa 1,5 viikon päästä 4 d ultraan. silloin viikkoja kasassa 23 +. helsingin femeda ja kuopio siis ainoat paikat mistä moinen laite löytyy. hintaa ultralle tulee 140 e kelan vähennysten jälkeen. Hirveän kallishan se on mutta kun ukkokin tossa sai postitse lottovoiton poliisilta niin ajattelin minäkin ottaa oman oikeuden ja tuhlaan vähän meidän rahoja. ;-) Mukaan pitää ottaa oma dvd-levy jonnekka saa sitten muiston tallennettua.

Airi 21+ 4

Kyselin täällä saksassa lekurilta että paljonkos sellainen 4d ultra maksaisi. Se ei ihan tarkkaan tiennyt mutta tuumasi että siinä seitsemän sadan kieppeillä. Huh! Puhuikohan läpiä päähänsä... (Se on muutenkin aina mainosatamassa että voi voi kun on kaikki kallista. Sovittelee otsalleen sädekehää joka kerta kun lykkää meille ultrakuvan käteen kun muistaa sanoa miten järkyttävän kalliita ne kuvat onkaan.. Siis häh, pieni paperiprintti, ei voi montaa senttiä maksaa.) Mutta siis: iloitkaapa kela-vähennyksistä te jotka olette multi-d-ultraan menossa :-)
Anyweis, käytiin taas kurkistuksessa. Kaikki kondiksessa pehmeästä kohdunsuusta huolimatta (ultralla mitattu kaulan pituus 4 cm).
Aurinkoista mahanahkanvenytysviikonloppua!
Tiffany ja pikku-prinsessa 21+5

Niin siinä sitten kävi, että sokerit koholla. Nyt kuuden päivän seuranta eli verikoe neljä kertaa päivässä. Ravinto ohjekirjan Raskausdiabeteksen ehkäisy-mukainen. Sinne jäi mm. namut ja tuoremehu. Nyyh ! Tämän päivän arvot otettu jo ja huonolta näyttää... Minulla ei ole aiemmin ko. ongelmaa ollut. Ei ole kyllä tutkittukaan. Kumma, kun virtsaan ei erity. Poika kyllä ollut 4500 g ja tyttö 3900 g, aika isoja. Ikäkin tietysti altistaa ja kuulemma tuo keinmoalkuisuus. On sellainen hormonilasti takana. Hitsi, jos joutuu vielä piikittään. Sitten tietenkin iski epäily, että jos Beetun koko nyt normaali vain sen kohonneen sokerin takia. Femur sillä epikriisin mukaan 5 päivää jäljessä. Sehän on yks kehityshäiriöviite. Mutta miten prof. Kirkinen ei huomannut... Aatun ja Beetun resiluissa 2 mm:n ero. Mittaustarkkuus ? Ja Aatu viikkoihin nähden liian iso. Kauheata spekulointia taas...

No taas on opiskeltu pari päivää. Suoritan johtamistaidon erikoisammattitutkintoa. Saa nähdä, saanko suoritettua loppuun. Syksyllä vähän vaikeaa imetykseltä jne nuo lähiopetuspäivät.

Minulla on myös kissa, persialainen kävelevä karvapallo. Itse olen hyvin allerginen kissoille. Pyyhki RAST-testeissä (verestä vasta-aineet) yli asteikon. Koira ei ihan niin paha. Astmahan minulla on myös. Ihania ne kyllä on, varsinkin pienenä. Meillä koirat juuri ulkona. Pikkutytöt hakevat koko ajan ulos. Vanha koira pelkää jo ovikellon soimistakin. Ajattelee, että oi ei taas on lähdettävä.

Nyt lepäileen, taas supistelee. Hyvähän se on liikkua niin kuin diabetes-oppassa oli, kun ei pysty kävelemään kuin max 100 m ja maha kivikova ja koskee.

Äiskä 23+1 p.s. tervetuloa uusille lokakuisille !