LOKAKUISET 17

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Annu-76
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Moi taasen pitkän tauon jälkeen, kun on ollut aikas leppoisaa. Viime torstaina tosin tulin alas pilvilinnoistani oikein romahtaen, kun supistusten takia lääkärin tarkastuksassa olessani sain kuulla, että kohdun kaulani tuntuu pehmenneeltä ja pituutta ei pystytty mittaamaan. Siitä sitten hakemaan mies kotoa ja Kättärille päivystykseen itkua pillittäen. Onneksi kaikki olikin ihan ok ja mitään muutoksia ei ultrassa huomattu kohdun kaulassa, eikä ollut mitään tulehduksiakaan. Mutta säikähdin kyllä todella pahasti, varsinkin kun olin ed. iltana käynyt täällä lukemassa kuulumisia ja varsinkin Jennyn kohtalo liikutti, ehkä siis jotenkin liikaa myötäelin tai jotain, kun olin ihan varma, ett tässä se nyt sitten oli.

Toisaalta ehkä ihan hyväkin palata todellisuuteen. Vaikka kyllä meille on jo tullut sellainen pesän rakennus -vietti. Lastenhuone rempattiin tällä viikolla, vaikkei sillä vielä käyttöäkään ole pitkään aikaan. Ja samoin rattaat on varattu, mut haetaan ne vasta lähempänä.

Mistähän voi muuten johtua suuri sf-mitta? Olin tiistaina neuvolassa jossa mitaksi saatiin 24 cm (22+1) eli käyrät ei tod. riitä tälle masulle. Torstaina ultrassa kuitenkin lapsen paino arvioksi annettiin 520 g, mikä lienee normaali? ja lapsivettä oli normaali määrä. Olen kuitenkin lyhyt (158 cm), joten johtuisko siitä vaan. Neuvolan täti ei osannut sanoo mitään kummempaa syytä vaan sanoi, että tilanne voi vielä loppua kohden ""normalisoituakin"" tai sitten on tulossa iso vauva. Pitäisköhän alkaa myöskin sokerilakkoon? En meinaan halua ekalla kerralla puskea mitään viiskiloista mötikkää ulos, iik.

T: Johku 22+4

eipä jatkunutkaan samana iltana kirjoittelu vaikka lupailin...
nyt on kuva jo netissä näkyvillä :) vaikka kyllä sen laittamisessa kestikin.

ystäväni synnytti keskiviikko iltana ja pääsin sitten seuraavana päivänä pientä katsomaan, tuli itsellekin sellainen haikea olo että voih... kyllä olisi ihana päästä sen omankin pienen kanssa oleilemaan.

tuli mieleen eräs vanha keskustelun aihe joka tekisi mieli herätellä henkiin, eli mitenkäs teillä on makuukamarin puolella mennyt oletteko huomannut suurtakin eroa aiempaan?
meillä mies ehkä vähän rauhottunut muttei paljon...

jatkuu illalla... pitää lähteä teatterilta kotiin..

Ihana ilta ! Käytiin kaupungilla ajelemassa ja jätskillä. Hyi ! Sokerit nousee...

Saunassa äsken huomasin, että nyt alkaa näkyä tuo linea nigra eli ""vauhtiviiva"" mahassa. Näkyy kulkevan koko massun poikki. Mitenkäs se olikaan siitä sukupuolen ennustaminen ? Edellisissä tais myös ulottua navan yli.

Tuosta makuukammarijutusta. Nyt kiinostais enemmän ehkä kuin alussa, mutta pallo jo haittaa vähän ja supistelu. Illalla eniten ongelmia, kun maha niin pinkeä ja koskee. Aamuaika parempi. Mies vähän arkailee... No tietyt asennot sujuvat paremmin :)

Nuoret tekevät lähtöä kylälle. Itse taidan heittäytyä sohvaperunaksi.

Illanjatkoa Äiskä

Iltoja vain..

Oli kyllä mukava käydä hieman tuulettumassa eilen..
Tänään sitten huomasinkin aamulla että tulipa oltua kun kello soi 7:30 ja työt kutsui..olin NIIN poikki ja olen vieläkin..täytynee alkaa kaivautumaan peiton alle.

Jeee...tänään tuli meille toinen kisuliini..voi että se on pieni

http://irc-galleria.net/view.php?nick=Craviz&image_id=37532679

tuolta osoitteesta löytyy tulokkaan kuva..:)

*haukotus*
Meillä ei makuuhuone elämä kylläkään ole vielä muttunut miksikään..sama noin joka toinen pvä-tahti jatkuu ja hyvä niin..en valita..:)

Nyt nukkumaan tai nukun tähän..

Palaillaan

Craviz 23+5

kotiin on päästy ja saunassa käyty...
... niin mies on ehkä vähän rauhottunut, muttei paljon onneksi :) pelkää lähinnä painavansa vatsaa mutta kyllä siihen keinot keksitään.

näin myös yhden vanhan tutun kaupungilla joka on myös raskaana n. kolme viikkoa minua jäljessä, oli kyllä kiva törmätä sellaisiin juttuihin varsinkin kun hän on vielä minuakin nuorempi enkä olisi kyllä hänestä ihan heti uskonut... :)

minun osaltani on alku viikko hiljaista koska menen eräälle leirille auttelemaan mieheni kanssa, mutta pitäkää ketju listoilla ja liput korkealla...heh..

hilti ja uotinen 21+3

ps. oli kiva nähdä sinultakin kuvia tuolla, craviz. :)

Heippa pitkästä aikaa! Täällä ollut taas sellaista kiirettä, ettei ole koneelle ja nettiin ehtinyt. Nytkin ihan pikaisesti vaan kuulumisia. Esikoinen on taas nuhassa ja yskässä, itkut. Kunpa itse en saisi mitään flunssaa! Tänään saan pissatestin ja hiivan ym. tulokset, mutta saa nähdä miten saan soitettua neuvolaan, kun niitten puhelinaika samaan aikaan kuin mun tärkeä kokous. Täytyy vaan livahtaa hetkeksi pois. Oireita ei tosin oikeestaan ole nyt ollut. Supistelujakin vähemmän, mutta viime yönä tunsin muutamia tosi kipeitä menkkamaisia jomotuksia. Vauva liikkui kovasti, en tiedä onko syy vai seuraus. Kyllä tässä täytyisi ottaa vähän relammin, mutta on se aika hankalaa. Onneksi ""loma"" alkaa ensi viikolla, päästään maalle sukulaisten hoiviin! Ihanaa!

Ja voi teitä kissan omistajat! Itse olen superkissaihminen ja haluaisin kissan ehdottomasti. Meillä aina ollut kotona kissoja. Tosin olen allerginen ja astmaattinen, mutta onhan meillä tuo koirakin... Lämmintä päivää kaikille!

kyllä oli kivoja kisu (ja masu) kuvia sulla craviz.

juhlat meni hienosti ja tänään olisikin sitten kovasti touhuttavaa. saadaan hakea studiokuvauksen koevedokset ja pitäis siivota. anoppi lähtee huomenna ja tilalle tulee miehen kaveri perheineen. poliisiasemallakin pitäisi saada kun miehellelähetettiin sakkolappu ylinopeudesta. summa onkin sitten vielä arvoitus.. paljon!

masussa kovasti kengitään ja se on oikein mukavaa vielä. aamut jätkä nukkuu ja heräilee iltapäivästä ja illalla on sitten toinen jumppatuokio. tänään muuten pitkästä aikaa juttelin pöntön kanssa. jäi aamupala syömättä ja sitten tulikin huono olo. mutta se oli nopeasti hoidettu.

meillä makuuhuoneessa aika kuollutta sanoisin vaikka ollaankin ns kuherruskuukaudella. itselle kyllä kelpaisi mutta mies vieroksuu vauvan läsnäoloa ja pelkää tökkivänsä sitä, eikä siihen juuri suostuttelut ja selitykset auta. jos ei ole miehellä rento fiilis niin miksi sitten väkisin. vaikka tiedän että kyse ei ole niinkään minusta niin kyllä välillä ottaa päähän ja rajusti.

Airi 22+

Maanantaita vaan. Viikonlopun ajomatkat mneivät mukavasti esikoisen kanssa, mitä nyt mennessä neiti oksensi loppumetreillä ja eilen oli turkkasen kuuma ajaessamme.

Isäni sanoikin hyvän pointin, että kannattaa hakea lääkäriltä raskaustodistus normaalista raskaudesta, että kukaan ei usko mun olevan vielä alle rv28 kuukauden päästä, kun pitäisi lentää. Raskausviikolta 28 kun Finnair vaatii sen todistuksen. Miten niin iso maha :)

Kaksi viikkoa lomaan, ei millään ehtisi. Mua on alkanut stressaamaan veljen häät heinäkussa, kun reissun takia on enää pari viikkoa aikaa hommata vaatteet. Hitsit, vielä kerkeäisi ompelemaan, mutta viittiikö aloittaa.

Hilti kyseli makuuhuonekuulumisia, ja kai nyt täytyy laittaa, jos vaikka joku saisi vertaistukea. Meillä on hyvän alkuraskauden jälkeen ollut aika kuollutta tuolla saralla. Meillä asiaan vaikuttaa myös se, että minä olen aamuihminen, kun mies taas valvoo iltaisin. Huonoa omaatuntoa poden, kun ei oikein edes haluta. Hemppakin oli laskenut (117), joten aloin säännöllisen epäsäännölisen rautakuurin, kun niin tuntuu väsyttävänkin.

Oikein hyvää ja lämmintä viikkoa kaikille!

Lotta rv22+6

Ihanan aurinkoista maanantaita kaikille! Ennen terassin pesu- ja maalausurakkaa (kuinkahan mä siitä selviydyn...) piti tulla kurkistamaan kaikkien kuulumisia :) Ai miten niin koukussa....
Cravizilla iiiiiiihania kissanpentuja, voi että! Omat on jo tommosia isoja karvapalleroita...

Vatsa on elämöinyt nyt vähän vähemmän mutta kaippa noilla on tilaa vielä liikkua siellä. Olo on muutenkin mainio JOS ei erehdy rehkimään liian kovasti...

Meillä makuuhuone-elo on täysin kuollutta. Eka raskaudessa kävi niin miehen toimesta, koska hän pelkäs satuttavansa vauvaa. Nyt sitten ei mua kiinnosta noitten suppailujen takia :/ Eiköhän ne petipuuhat taas virkisty synnytyksen jälkeen niinku viimeksin....

Nessu 22+6

Heippa!

Kiva taas lueskella ihmisten kuulumisia! Minulla oli liskojen yö, viime yönä. Katti karkasi valjaista illalla ja oli koko yön pois. Pidimme terassin oven rakosallaan, mutta karkuria ei näkynyt. Heräilin parin tunnin välein huhuilemaan karvajalkavauvaa. Oli niin surkeaa! Kuudelta kun heräsin ja kävin suihkussa ilmestyi maukuva kisu terassin ovelle. Ruokaa piti saada ja sitten taas ulos valjaisiin. Huh onnellinen loppu! Kyllähän kissa pärjää, mutta tämä meidän daami on vähän liian kesy niin pelkää,n että se saa joltain muulta eläimeltä kuonoonsa tai sitten jää auton alle.

Meidän romantiikka on tyystin hävinnyt raskauden myötä. Tunnen itseni kaikkea muuta kuin kukkaseksi ja niin ilmeisesti miehenikin ajattelee vaikka kohteliaisuudesta sanookin, että hänen mielestään on jotenkin sopimatonta kun on kolmaskin osapuoli....Toisaalta hänellä on ihan hirveä työstressi mikä osaltaan kyllä hyvin karkoittaa kaiken romantiikan arjesta. Ehkä tilanne parantuu kun kolmas osapuoli nukkuu omassa sängyssä ja minä saan itseni vähän hehkeämpään kuosiin.

Fantti

Täällä tehdään kotiinlähtöä töistä. Tuli äsken vähän kirkasta verta vessassa käydessä. Oksetaa ja supistaa. Viime yö meni valvoessa. Ei ollut hyvä olla mitenkään päin. Soitin polille, kehottivat käymään. Ei kyllä houkuttele näin upealla ilmalla eikä muutenkaan. Täytyy seurata tilannetta.

Sormenpäät ovat kipeänä pistelystä. Nyt on tullut lähes normaaleja arvoja. Ei ole mussutettu karamellia eikä lipitetty tuoremehua. Näköjään vaikuttaa.

Kyllä teillä ( Craviz ) on sopivan kokoinen maha. Minulla ihan karmea kellukka. Työtakki nyt 42, kun oli vielä aiemmin 34...
Tilasin jenkeistä kaksi mammapuseroa, joita ajattelin pitää kesällä. Eivätpä mene enää kiinni. Painoa tullut se 8 kg. Nyt ei ole noussut. Mihinkähän ne kohta mahtuvat. Beetu varmaan pyörähtänyt. Jompi kumpi monottaa niin ""ihanasti"" rakkoon, että taitaa kohta pisut lirahtaa ja käy ihan kipeästi välillä.

Ihania kisuja kuvissa. Meidän takkupallo menee eläinlääkärin keskiviikkona pienelle humaukselle, että saadaan turkki selväksi. Samalla otetaan pikkukoiralta kiinni jäänyt maitohammas pois.

Pääsis nyt jonkun viikon eteenpäin, että olis vaarallisin aika ohitse. Onneksi asunto on edes viileä. Tuli taas valitettua, mutta joka leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.

Äiskä 23+3

Kiva kuulla kaikkien kissa/koirakuulumisiakin :) Itsellä on kova hinku hankkia Pyhän birman mirri ja sellainen Westie turre - ovat NIIN söpöjä! Aina on ollut lemmikkejä, pääasiassa olen kyllä kissaihminen. Nyt vain opiskeluaikana on ollut eläimetöntä - vanhempien kotona täytyy käydä aina kissaa tervehtimässä. Ja yksi päivä löysin netistä ihania Irlannin susikoiria ja joitakin erikoisempia heppoja! Kihlattu kyllä jo soitti perään,että mihin meinasin ne kaikki mahduttaa :D No enhän minä tosissani sitä hevosta meinannut... ;) Mutta varmasti hankitaan kissa ja koira jossakin vaiheessa.

Pesänrakennuspuuhat on molemmilla jo hyvin käynnissä. Kihlatulla olisi kiirus jo rakentaa hirsitalo järven rannalle - minä vielä tyytyisin tilavampaan rivariin, saisin sen takapihalänttiä laitella :)

Ai ja massussa kaikki hyvin, liikkeitäkin tuntuu aina ajoittain :D Syömään ja ulos!

Auringon säteitä kaikille.

Hortensia ja toukka 20+2

Kävin viikonloppuna Emma Salokoski Enseblen jazzkeikalla. Odotin että musiikki saisi aikaan liikettä mahassa, mutta vauva oli tavalliseen tapaan salamyhkäisen hiljainen. Ainoastaan joskus mahasta tuntuu yksittäinen töytäisy, ihan kuin salakka pyörähtäisi mahassa ja törmäisi seinään.

Voi kumpa meilläkin jommalla kummalla iskisi pesänrakennuskuume, mutta tilanne on päinvastainen vaikka tarve on suuri. Tehtiin juuri periaatepäätös, että loma-aikaan ei mitään sisustus- ja pihahommia tehdä ja eihän niitä työn ohessakaan jaksa tehdä...

Kesäistä aikaa kaikille, niin lepäilijöille kuin touhuajillekkin,

Lalaa ja salakka 20+0

Huh hellettä sanoi jänis pakkasella..:)

Onpas nyt se kesä sitten..
Tuntuu jotenkin että kun kotiudun niin alan kaivelemaan niitä kesämekkoja kaapista ja ompelukoneen..pakko niitä on suurentaa konstilla jos toisella..töissä pitkät mustat housut ja t-paita niin arvatkaapa vain onko KUUMA?!

Huomisen vapaapäivän luvatut helteet lähden viettämään eväskorin kanssa rannalle kun mies lähtee töihin..hieman aurinkoa naamalle..

Kisut alkavat hiljalleen tulla toisilleen tutuiksi..vielä oli aamulla pikkasta sähinää ilmassa mutta olivatpa jo samaan aikaan syömässä.
Isompi on NIIN mustasukkainen että..enpä ole eläimistä ennen tällaista huomannut..ja pieni itkee äitin perään niin kovin (joka olen nyt minä) että alkaa tulemaan tutuiksi nämä nukutukset yms..hauskaa.

Meillä tämä pesänrakennus on niin luonnollista sillä nyt paljastetaan kaikille, olen Askossa töissä niin kyllähän sitä kotiin melkein joka pvä tavaraa kantaa kun on niin kaikkea ihanaa..Ja mies on ihan sopeutuvainenkin tähän..ei enää ihmettele yhtään..onneksi.

Mahtavaa aurinkoista viikkoa kaikille!

Craviz 24+0...

Joo, empä taija olla helle-ihmisiä.. Onhan se ihana sitte ku on vapaata ja saa välissä käyä pulahtamassa järvessä, mutta nyt tuntuu ettei jaksa ees liikkua. Ensimmäinen raskauskolmannes saattais olla tuskaa pahoinvointeineen kesällä. Ja tietty myös viiminen!
Seksi on tosi harvinaista meän suhteessa nykyään. Mulla ei haluja ja miehellä työt väsyttää, ei käy yksiin. Mutta mikä ihmeellistä, näen melkein joka yö unia seksistä ja just oman miehen kans. Seksittömyys ressaa ja aiheuttaa paineita ku ""en anna"", mutta unista päätellen oikeasti siis ilmeisesti haluanki.. Hitto näitä hormoniongelmia!

Taitaa olla kuukauden päivät kuluneet siitä kun viimeeksi tänne kurkkasin ja nytkin ehdin lukea vain osan edellisestä ja tästä viestiketjusta. Tulin myös surulliseksi Jennyn osalta. Elämä on välillä kovin arvaamatonta.

Lapsivesitutkimuksen tulos tuli kaksi viikkoa sitten. Peruskromosomeiltaan terve poikavauva!!! Olin silloin niin kiireinen viikko esikoisen kevätjuhlineen yms, etten ehtinyt tällä palstalla käymään.

En myös ole vieläkään ""julkistanut"" kaikille työkavereilleni raskaustietoa. Jostain syystä tällä kertaa panttaan tietoa. Toisaalta edellisen raskauden ""julkistin"" vasta viikolla 24 palatessani kesälomalta, ja jolloin mahan seutu oli jo selkeästi pullollaan. Nyt viikkoja 20+2 ja maha ""valtava"". Äitiyshousuihin siirryin eilen. Niissä on kyllä ylimääräinen pussi vielä mahan kohdalla.

Pesänrakennus ei ole täälläkään alkanut. Viikonloppuna siivosin osan vaatekaapeista, mutta sen voidaan laskea kuuluvaksi ""tilapäiseen siivousintoiluoireyhtymään"". Odotan, että raskausviikoissa ollaan voitonpuolella ennenkuin ryhdyn sisustamaan ja shoppailemaan.

Onnea Cravizille kissavauvojen johdosta ja mukavaa helleviikkoa kaikille.

Onpa huojennuttavaa kuulla että muillakin on makuukamarissa hiljentynyt!
Olen itse ollut aina ennen aika aktiivinen tekemään aloitteita, mutta nyt tuntuu ettei minua, saati miestäni kiinnosta oikeastaan koskaan. Pusutellaan ja hellitään, mutta ei se mihinkään johda. Olen ollut välillä tosi huolissani, tuntenut itseni maalle rantautuneeksi valaaksi. Mies sanoo tosin kohteliaasti syyksi väsymyksen ja sen että tuntuu oudolta kun meitä on nyt kolme.
Vauva on ollut hyvin hiljainen nyt pari päivää, ja kovasti odottelen että taas ilmoittaisi itsestään. Olen koputellut vatsaan ja huhuillut, mutta ei kun ei :) Hiiva-näytteenkin kävin antamassa kun runsas vuoto ihmetyttää. Nyt vaan odotellaan tuloksia.
Hellepäivää! Kyllä minä nyt nautin!
Taika & 22+5

Hedlteistä huomenta! Meri-ilma vkonloppuna teki hyvää, olo mitä loistavin. Tultiin kotiin ja olotilan kohentumisesta iloisena ukkoni kimppuun makuukamarissa (raskauden aikana mun tekee entistä enenmmän mieli seksiä). Seuraava yö meni valvoessa ja supisteluja hillitessä konjakilla. Tiedän, ettei alkoholia saisi ottaa mutta suullinen pahimmassa vaiheessa on ainakin mun supistelut lopettanut. Totesin sen olevan pienempi riski vauvalle, kun ettälähtee syntymään eikä sitä edes yritettäis vielä estellä (24 pitäis olla lähes täynnä ennen estolääkitystä)
Sen se teki, makuukamearikeskusteluun palatakseni, että seksihimot on nyt jotenkin taltutettava...en tiedä miten kun pelkkä ajatuskin saa mun mahanpohjan kovettumaan:)
Ajattelin esim käsitöiden tai muun itselleni vieraan harrastuksen auttavan latistamaan hormonit ;) Siis sellaisen harrastuksen, jota voi harrastaa puolimakaavasta asennosta.
Oikein mukavaa lämmintä ja aurinkoista päivää kaikille!!

Ai niin, mun toinen kissa, joka katosi sukualisvierailulla kaksi ja puoli viikkoa sitten, on nähty hengissä mutta kiinni sitä ei vielä saatu. Haetaan kotiin ensviikonloppuna! Pian meidän perhe alkaa olla täyslukuinen :)

Moi!

Minäpäs olinkin eilen hammaslääkärissä, käykö kateeksi? Nyt on kuulkaas legot hienona ja ikenet kunnossa.

Milla: Oli pakko käydä tarkistamassa ikäsi kun tekstisi kuulosti niin tutulta! Olin ajatellut vaan, että osa sänkyhommia vähentävä tekiä on 10 v avioliitto ja sitä ennen 6 vuoden seurustelu. En minä valita, mieheni on tullut paljon huomioivammaksi ja hänestä on tullut paljon uusia positiivisia piirtetitä esille raskauteni myötä.

Zuza: Alko julkaisee alkoholi ja raskaus lehteä jos et ole vielä lukenut. Siinä kerrotaan että 1-2 alkoholiannosta viikossa ei maata kaada. Tuskin voisivat tuollaista julkaista jos ei paikkaansa pitäisi. Itselleni ei edes maistu alkoholiton olut, mutta muutaman kerran olen lasin viiniä tai kuoharia ottanut ja siitä onkin kiintiö täyteen tullut.

Craviz: Yhteen aikaan ajattelin, että meidän pitäisi saada Askoon jo alennuskortti kun asuntomme oli kuin Askon esitteestä verhoja myöten. Nyt olemme kyllä jo lipumassa toisen myymälän kannattajiksi.

Pesänrakennus on kivaa, mutta nyt kesäaikaan on niin kiire. Meillä on kaksi niin sanottua romuhuonetta ja toinen huone pitäisi nyt pyhittää lastenhuoneeksi ja toinen yhdistetyksi ompelu-, tietokone- ja romuhuoneeksi. Lyömme siis omat salaiset valtakuntamme mieheni kanssa yhteen. Voi voi siitä tulee pitkä urakka. Osa vanhoista huonekaluista pitäisi myydä / laittaa kiertoon ja sitten pitäisi ostaa lipastoa ja vauvavehkeitä. Mieheni varsinkin on kovin vaativa ja hän kyllä löytää kaikkea kallista. Pelkään että meille käy sitten niin, että jos vauvan hoitopöytä ei miellytä hänen visuaalista silmää niin sitten sitä ei hankita. Vaihtoehdot on kyllä tai ei!

Olin eilen Bebesissä ekaa kertaa katsomassa äitiysnuttuja. En löytänyt mitään. Muutama mekko varmasti olisi ollut kiva, mutta niitä sitten en tarvinnut. Jotenkin se hinta-laatusuhde tökki. Aikaisemmassa elämässä saatoin satsata vaatteisiin jos ne olivat hyvälaatuisia ja pitkäkäyttöisä klassikoita, mutta kuminauhavyötäröisistä vaatteista en 80 egeä maksa.

Vointeja kaikille!

Fantti

Kiva kuulla, että Zuzalle kuuluu hyvää. Kyllä konjakkia on määrätty lääkkeeksi juuri rentoutumiseen raskausaikana. Tärkeintä onkin, että saatte ainakin muutaman ratkaisevan raskausviikon lissää, mutta toivotaan teille kertyvän niitä vielä monta.

Olen kanssa käynyt kauhistelemassa Bebesin sivuilla noita mammavaatteiden hintoja. Voin paljon paremmin tässä upouudessa itse tekemässäni hameessa, hinnaksi tuli varmaan kymppi. Tähän saakka olen pärjännyt under the belly -linjalla, mutta tein nyt tällaisen masuhameenkin, kun on kiva käyttää ""omiakin"" paitoja välillä.

Täällä tuntuu olevan paljon lemmikkejä mammoilla. Mun toivoakseni meille ei koskaan tule mitään lemmikkiä. Lievän allergiani turvin voin sanoa, että kissa ja koira ei käy ja muita en halua. Jos jonkun lemmikin ottaisin, niin varmaan koiran. Mutta mukavuussyistä meille ei varmaan koskaan tule mimmostakaan. Onneksi mieheni on samoilla linjoilla. Kyllä hän eläimistä tykkää ja varsinkin eläimet hänestä, mutta aamulenkkien tekijäksi hänestä ei olisi ikinä. Onneksi lähisuvulla on kissoja ja koiria, että muksut saavat sitten ihastella niitä. Monta kovaa vääntöä on varmasti vielä edessä lasten kanssa :)

Nyt ei tekisi mieleni olla töissä ollenkaan, joten täytyy painaa ahkerasti hommia, että on edes tehokas työpäivä, ettei turhaan sisällä köki.

Lotta rv23

Heissan taas,
viikonloppu on vietetty ja kaksi yötä kahdestaan miehen kanssa, kun tyttö on ollut mummolassa hoidossa. Onpa outoa. Kaipaan tyttöä niiiin mahdottomasti etten tiedä miten malttaisin pysyä kotona vielä muutaman tunnin ennen kotiin hakemista! On silti tehnyt ihan hyvää olla ""yksin"", olen ollut hieman väsynyt neidin toilailuihin viime aikoina. Voiko ensimmäinen uhmaikä todellakin tulla jo 1 v 2 kk:n ikäiselle?!

Äiskä, millainen on vointi? Entä oletko Zuza käynyt kontrollissa, mikä tilanne on?

Minäkin inhoan tätä hellettä, vaikkei niin kuuma olekaan. Parikymmentä astetta on aika maksimi viihtymislämpötila, varsinkin nyt raskaana ollessa kun muutenkin on kuumia aaltoja.

Kävin eilen ostoksilla, yhteensä 5 h josta 2 h kaverille vaatteita etsiessä, ja lopulta oli niin kova iskiaskipu oikeassa lonkassa että tuskin pääsin kävelemään! Koko illan vaikeroin, ja tänäänkin sattuu. Kiikutin silti kotiin kolmet rintsikat (ihanaa! Niitä pääsee niin harvoin ostamaan rauhassa), muutamat alkkarit, halvat ""terveyssandaalit"", mustan kesähameen ja tulipunaisen topin.

Näistä tamineista tunnistattekin minut tänään jos liikutte ulkosalla, täytyyhän niitä kokeilla heti. Huomaako että pienen lapsen äiti on tekstin takana, kun parista rätistä innostuu näin paljon? Harvemmin ehtii ja viitsii nykyään shoppailla itselleen.

Eilisillan vaikeroinnista sujuva aasinsilta makuukamarin puolelle. Kyllähän sitä ehti muutenkin vaikeroida eilen kuin iskiaskivuille... ;) Meillä on keskiraskauden aikana sänkykamarielämä ehkä hieman vilkastunutkin, toki tahti on edelleen harva, n. 1-4 krt/kk. Arkisin ei useimmiten ole aikaa eikä voimia, ja iltaisin esikoinen nukkuu hieman levottomasti. Mutta kun päästään käyntiin niin on mukavaa. Alaosasto on kyllä ollut herkempi (huonolla tavalla), joskus hieman sattuu ja tietyissä asennoissa tuntuu että tökitään yhtä ressukkaa. Varsinkin nyt kun potkut ovat vahvistuneet, niin tuntuu että sängyssä on oltava aktiivinen ettei ehdi tuntea liikkeitä. Se hieman hämmentää...

Mua on selvästi innostanut se että rintavarustus on kasvanut ja herkistynyt. Kirjoitin aiemmin etteivät rinnat ole kasvaneet erityisemmin, mutta nyt ne paisuvatkin kuin pullataikina. Uudet rintsikat ovat kokoa 90E! Kunpa joku olisi sanonut mulle tästä yläasteella ja lukiossa, kun luulin jääväni pienirintaiseksi loppuelämäni... Kärsin niistä kovasti, varsinkin kun muuten olin tukeva mutta rinnat kuin eri vartalosta.

Jaahas, täytynee tehdä taas jotain hyödyllistä ettei omatunto vaivaa kun tyttö on hoidossa...

Aurora rv 20+5

Heipparallaa taas!

Täällä rv 21+1 ja kummasti on tuolla masussa viime aikoina taas hiljentynyt ja sekös huolestuttaa, kun ekat liikkeet kuitenkin tunsin jo 16+3 ja olin silloin varma, että tässä vaiheessa tuntuu jo kunnon töminät. Silloin tällöin harvakseltaan olen jonkun muksun tai muljautuksen huomannut. Sitä melkein laiskistuu, kun aina tilaisuuden tullen istahtaa tai heittää pitkälleen tunnustelemaan. Onneksi perjantaina on vihdoin se ultra ja saa kysyä, että liikkuhan vaavi varmasti normaalisti, vaikken mä tunnekaan... Ultran piti olla jo 8.6. , mutta muutaman konkelon takia siirtyi vasta tuonne 16.6.

Mä kuljen vielä omissa vaatteissa. Masu pömpöttää, mutta ei ole mitenkään huomiota herättävän iso. Kun lisäksi olen laihtunut (laihduttamatta) melkein 10 kiloa (!!!) odotusaikana, niin vanhoissa vaatteissa on sen verran väljää, että mahtuu vielä tovin. Ja kun kookas olen lähtöjäni, niin vaatteiden mallitkin on reilumpia kuin pienemmissä ko'oissa. Tod. näk. äippävaatteita tarvin vasta 25-30 viikon tuntumassa ja varmasi en sen jäljellä olevan 2-3 kuukauden takia ostele 80 egen vaatteita eli ompelukoneen ääreen pitäisi täälläkin pikapuoliin istahtaa ja lisäillä vähän resoria sinne sun tänne. Jokunen kietaisuhamekin löytyy, joten niillä selviää kesäaikana jo pitkälle (;

Makuukamarielämästä: Meillä ei koskaan mitään valtaisan aktiivista sillä osastolla ole ollut. Meillä mies on poikkeuksellisesti ollut se ""vähempään tyytyväinen"". Tuntui, että tuo pitkä vauvan yrittäminen ja hoidot sai touhun lopulta maistumaan puulta. Nyt kun ei mitään ""syytä"" ole sekstailla, niin välillä on kipinä ollut kyllä kadoksissa, vaikka muuten halitaan, pusitaan ja hellitään päivittäin. Kerta viikkoon -tahti on meillä säilynyt vähän ""vanhasta tottumuksestakin"" (; - saapa nähdä mihin suuntaan tästä mennään. Pari kertaa on seksin jälkeen suppaillut (ei kipeästi), mutta niistä en ole osannut olla huolissani. Eroottisia unia näin alkupuolella raskautta niin, että välillä posket punoitti vielä aamullakin (; , mut nyt ei ole ollut vilkasta enää uniosastollakaan...

Nyt taas työt kutsuu...

hih hih minunkin hillittömät hinkit on nippa nappa B:t, mutta sisäreireisiin kyllä sitä rasvakudosta sitten muodostuu enemmänkin. Saisikohan sen hivattua vähän ylemmäs?

Fantti