LOKAKUUN 2007 TAAPEROT, Joulukuu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mileko35
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Äh, taas kello on jo noin paljon ja mua väsyttää ihan älyttömästi |O . Eli pikakäynti täällä ja taas hommia tekemättä, mitä luulin, että tänään ehdin. No, ehdin minä paljon, mutta enemmänkin olis muka pitänyt :ashamed: . Ihmekös, että nukuttaa :ashamed: . Tätikin kylässä :kieh: .

Mä yllätyin kanssa Topsyn kuvasta, nätti kuva kyllä. Musta ne ankat oli kans ihanat ja bambistakin tykkäsin. Kaikenlaisia noita kuvajuttuja on nykyään. Ankat ja just keltanen ja hiukan vihreetä oli kyllä seesteisiä, tosi raikkaita ja nättejä. Iso nallekin oli kiva ja sinänsä just tuolin kans hyvä yhdistelmä, mut tosiaan, ehkä vähän "vauvamainen".

Hihii, tuo Tiipiin innostus saippuan tekoon oli jotenkin hauska :) . Onko se meidän seuraava "hullutus"? Teepä hienoja saippuoita ja laita kuvia, niin kyllä me muutkin aletaan! Suojalasit päässä lipeää piteleen :D :o

Kattelitteko muuten linnan juhlia, kenen puvusta tykkäsitte? Mä katoin tosi vähän, mutta musta ainakin Abreun keltainen sopi ja oli hieno ja erilainen.

Nyt nukkuun |O

Vai ette työ tykänny mun nalle ehdotelmasta :'( :( :D :laugh:
Mä olen vissiin ite niin lapsenmielinen, että tykkään kamalasti, voisin ottaa omaan makkariin tommosen :whistle: :whistle: :D

Meillä on Juho flunssassa :( vähän ennen kasia pistin nukkumaan ja tähän mennessä on nukkunu vissiin tunnin, muuten ollaan miehen kans vuorotellen käyty heijaamassa, silittämässä ja rauhottelemassa, nyt taas nukkuu mutta saa nähdä kauanko. Kiva yö tiedossa. Toisella on nenä todella todella tukkeessa räästä :( vapostakaan ei ole mitään hyötyä. Kamala törinä kuuluu kun toinen hengittää nenän kautta, räkä vaan menee nenässä ees taas. Kun tulis pois, mutta kun ei niin ei :(

huomenta päivää.

meillä sitten enterorokko,tänä aamuna suun ympärys tytyllä aivan kamalan näkönen,jalkapohjissa näppyjä sekä pyllykässä ja kintuissa.kiukkunen on ku ampiainen.

kuumetta ei ollut enää.pitää illalla vielä mitata et jos ei kuumetta,niin kaipa ton voi kiikuttaa hoitoon.

minnuu jotenkin väsyttää,vaikka saatiinkin kunnon yöunet nukkuu.tytykin nukku jopa klo 7 :D
ahistaa jo valmiiks huominen työpäivä,ja seuraavat parivkoa..kun ihan älytön häslinki töissä,saa sinkoilla ees taas..sanoinkin miehelle jo tossa että ihan varmaan kaikki pöpöt iskee ton kahen vkon jälkeen kun jään joululomalle ja stressi laukee..
ja kaiken lisäksi tuo enterorokko tietysti iskee :o :headwall:

kotonakin olis vaikka miten hommaa,ja ärsyttää edes noille isoille likoille sanoo kun tiiän että alkaa kamala narina tehtävistä homista..no kiristys ja uhkaus taitaa tehota taas..jos ei tehdä hommia niin ei sit mennä koneellekkaan.

no venla natisee jalan juuressa joten pitää varmaan mennä.

heipsankeikkaa!
joka päivä oon taas käynyt lukemassa jutut ja pitänyt kommentoida..eipä oo sit joutanu.
tuo muru inhoaa ku oon koneella...

kate perryn biisi on pojan uus lemppari :laugh: ai että se pyörii hienosti suu auki kun alkaa musa soimaan :laugh: kädet silleen levitettynä!

sairastelijoille pikaiset paranemiset :hug:

tiipiikö se suunnitteli lähettävänsä vanhat vaatteet venäjänmaille?
oon miettiny että miten se onnistuis??
mielelläni itsekki sinne laittasin.

jaahas..ukkeli jo vessass!
tuun myöhemmin

Eikun pupu se nalle on aivan ihanimmista ihanin, mutta ei vain sovi likkojen huoneeseen yhtään :)

Huh, just heräsin, olin eilen kaverin luona abbaa laulamassa, kotona tuossa kolmen pintaan. Mies painui samantien nukkumaan. Onneksi käytiin pizzalla siinä lähipizzassa ennenkuin lähdin kotiin, ei ole nyt huono ole. Milekolle tsemppiä :saint:

Katjannan kirjoitukset kyllä vähän ahdistaa sinun puolestasi, mutta minäkin tiedän että teillä helpottaa kun aikaa kuluu :hug: Mutta ihana että kirjoitatte rehellisesti millaista tuo töissä olo on, itsellä ei ole enää mitään kiirettä töihin. Hirveä ikävä jo minttua kun on päiväunilla nyt, olen nähnyt viimeksi eilen viiden aikaan.

Tänään meillä on Annin kavereiden pikkujoulut erään kotona, ihan kivaa, pukkikin tulee :) Josko kävisi vaikka kirppiksellä sitä ennen tuossa vieressä.

Abba vei meillä voiton, en katsonut yhtään linnanjuhlia.

milla-maria joo sitten joskus kun tulee aika luopua ylimääräsestä vauvan ja lastenvaatteista lähettäisin ne mielellään Venäjälle. En kyllä vaan tiiä että mitä kautta se mahtaa onnistua... :/

Sunnuntaita mammat,

tsemppiä Katjannalle ja Aatukalle - kyllä se siitä... harmi homma tuo maitoallergia - tai sen sukulainen ...
Ja jaksua sairastaville ja valovattaville ...

Noh - meillä puolestaan eka esi-hoitopäivä meni hienosti! Kävin duunipalaverissa pe - ja Viu oli pph:lla viisi tuntia n 0930-1440... Hoitaja sanoi ettei paremmin olisi voinut mennä - nukkui, söi, kakkasi - ulkoili ja ei itkun pisaraakaan ollut !
Äippä sitten kyynel silmässä oli ylpeä pikku aurinkoisesta hakiessaan ... että äipällä oli enempi pärjäämistä :)
Toiveekkaana jatkostakin tässä siis ...

Taidanpa putsia huoneen ja laittaa kuvia meiltäkin lego-värisestä sisustuksesta ...
Arki on kulunut kirpparoimalla, huutonetteilemällä ja kaupunki ja kyläilymeiningeillä.
Ne yksivuotiskuvatkin sain tilattu - järkky lasku 230e .. huh ja huh...

Ja H&M:llä on nettiale - sieltäkin piti rohmuta ... piti tarkastaa miten voi tulla niin iso summa VAIN 3-6 ecen vaatteista - ihan kivoja legginsejä ja tunika/leggings settejä siellä oli...

Minäkö materialisti ? Hmmmhhhhh ....

Niin ja itse duunipäiväkin meni mukavasti - siisti sisätyö . Ja aivotkin raksutti - jippiii ei ne olekaan hävinneet kakan, pissan, vaippavuorien ja maitotahrojen sekaan. Ja leegojen ... :) :)

Viude on mukava ja fiksu tyttö - kiipeilyyn pitää äipän opettaa (hoitoa varten ne puiston liukumäen portaat sun muut ) - laitoin stepperin sohvan viereen että voi treenata. Vai oiskohan parempi jo äippä itse treenaisi stepperillä ? Maybe .....
Ja sanoja tulee - kiipee, portaat (pootaat), aukkoo (aukaisee) , kiinni, huivi, henna, helka, ikkuna ... ja alkaapa tulla ' Ei saa' - kuka lie jauhaa vessapönttökäsienpesijää ja juopottelijaa estellessään ...

Se mukista juominen ei vaan meillä suju. Vielä. Aina menee käsienpesuksi. Eikä auta nokkamukit , ei tiivisteellä eikä ilman tiivistettä - siis vapaasti juomaa antavat tai sitten imua vaativat. En taida hiffata miksi oikeastaan enää tuota imutettavaa opettaisinkaan - sama ois oppia kupittelu jo nyt ...

Kohta lisää , äiti ihailee kirpparilöytöä - ensijunarata - semmoinen piirroshahmo veturi - vaan kun en suomalaista nimeä keksi... Thomas on englantilainen nimi. Paan kuvaa, tästä piti 20e maksaa - taas luotolla :) - kuulema UK:ssa maksoi 100 puntaa sanoi myyjä...
Ja liitutaulu samalta myyjältä ... paketissaan 4 e..

Ja Viu koisaa toppikset päällä, ihan varmasti on kuumaa puuhaa , mutta enpä herätä vielä ...

Venäjälle vaatteiden lähetyksestä - luulenpa että Pelastusarmeijan kauttakin onnistuisi - näin sinne menevää jollain Jyväskylän kirpparilla ?
Samoin tuolta meän Tuikkeen vaihtotorilta on sinne mennyt kamaa, voin kysyä miten ?

Topsylla ja Pupulla hienoja seinäkuvia juuu ...
miten teille muuten moisia mahtuu ?
Tai siis näkyykö ne muun kaman ja tavaran alta ?
Luulen Viun huonetta ihan normaalin kokoiseksi ja enpä nusko että meillä saataisiin sen paremmin nallesta kuin keijustakaan näkymään muuta kuin korva ... :)

No joo, ehkä jotain kumminkin - nenä vaikka - näkyisi lelujen seasta ...

meillä saakutin kiukkunen mukula,ei syö juur mitään vettä menee ja maitoo sekä jugurttia..taitaa toisen suu olla tosiaankin kipee..
sitten minuu pakottaa päätä,en tiiä onkohan joku tauti tulossa,miun tuurilla tuo enterorokko..isot likat pelkää ihan tosiaan et jos tuleekin heihin..eivät ilkee sitten kouluun mennä jos suun ympärille tulee noita näppylöitä :o

miunkin piti henkan ja maukalta käydä tilausta venlukalle tekemässä..oon ympäri kaupunkii ettiny 86cm housuja..mutta eipä oiken ole missään sellasia normaaleja housuja...
pitää varmaan huutiksessakin pistäytyy.
mutta joo,menempä käymään siellä huutiksessa..

Huh ja puh. Vihdoin toimii netti meidänkin huushollissa - kiitos kaverin, joka kävi ratkomassa loputkin ongelmat.

Täällä kovin flunssainen olo, Vienalla selvästikin vähemmän kuin äipällä, kerrankin näin päin.
Viikko fyysistä yksinhuoltajuutta (ei toki taloudellista) on mennyt aika nopsaan ja kivasti. Viikon aikana Viena on alkanut kunnolla kävelemään, ei siis vain askel siellä täällä, vaan ihan kunnolla painaa viipoottaa. Samaten viikon sisään on tullut "minua ei saa syöttää" -vaihe... jep, sotkusta on. Kaikki pitää saada itse syödä omalla lusikalla. Mutta hyvin menee suuhunkin ruokaa!

Laitoin neidin juuri nukkumaan pinniksen sijaan matkasänkyyn, kun oli taas nukkunut mummolla ja ukilla yökylässä ihan ehjän yön. Päätin, että se ihanuus on saatava tähänkin taloon ja koetetaan nyt jos tuo isompi ja ennen kaikkea leveämpi matkasänky oiskin meidän pienelle pyörijälle mieluisampi. Pinniksessa kolhii koko ajan itteään pehmusteista huolimatta.

Soittelin viime viikolla myös esimiehelle ja kerroin raskaudesta ja mietittiin, miten sovitettaisiin se yhteen seuraavan projektin kanssa. Suhtautui myönteisesti - en muuta epäillytkään - mutta kyllä aikataululliset ongelmat jäävät tälläkin kertaa minun ratkottavakseni.
Nyt pitäisi alkaa miettimään hoitokuvioita vuoden alusta, ehtisin siinä pari kuukautta tehdä hommia ja sitten olisin äitiysloman ajan pois, ja vanhempainvapaalla mies olisi kotona ja minä tekisin töitä kotoa käsin. Sen jälkeen en sitten tiedä... mun palkalla yksin ei maksa lainaa pois, mutta en haluaisi sitten kakkosvauvaa laittaa vielä hoitoon 9-kuisena. Mut murehditaan sitä sitten ja teen nyt hommia siihen asti taas osittain kotoa käsin. Eikä siitä ole kauaa, kun vannoin, että en koskaan enää ryhdy uudestaan samaan hommaan
:headwall: . Mut kun ei ammatillisesti riitä rohkeus tässä vaiheessa heittäytyä vapaaherrattareksi - suom. huom. kotiorjaksi. Ehkä tän projektin jälkeen voisin olla pidempään kotona lapsukaisten kanssa. Mä murehdin kyllä kaiken etukäteen :ashamed:

Hauskaa viikonalkua kaikille ja kiva olla taas hieman enemmän reaaliajassa seuraamassa teidän kuulumisia!

Mielipidettä pikana kyselen :attn: :attn: , toivottavasti joku ehtis vastaan jo tänään...

Elikäs meillä neidillä tullut tänään 4 ripulimaiset kakat, kun yleensä kakkaa max 2xpv. Muuten ihan normaalin oloinen ollut. Nyt mietin, että voinko tuon huomenna viedä hoitoon? Voiko olla ripuli niin, että muuten vaikuttaa terveeltä? Ei kai? Vai onko tuo vaan jotain muuta... Onpas olevinaan vaikeeta, mutta kun en haluis, että vien sinne ja sitten perään soitetaan, että täällä ripuloidaan |O . No joo, kyllä kai vien hoitoon, mutta jotenkin mietityttääkin, ei tuo noin ole kakannut aikoihin, hmmm.

Olipas mulla asia :laugh: :ashamed: . Nyt jatkaan hommia ja palaan myöhemmin

Plaah, täälä tosiaan tekee joku tauti mulle tuloaan,tulis nyt sitten kunnolla. Pää kipee, kurkku kipee,niskoja koskee ja rintakehään sattuu kun hengittää :/ ja jotenkin mä oon muutenkin ollu taas super mega väsyny. Tänään oltiin Tuikkeen pikkujouluissa ja tuntu parin tunnin kotoa pois oleminen ihan kun ois juossu jonkun maratonin :o oli tosi kivaa ja ihanaa nähdä ihmisiä välillä mutta silti,jotenkin fyysisesti ihan yli rasittavaa. Tarttee kohta varailla lääkäriä jos ei tää olo ala helpottuun |O tai sit oon vaan loman tarpeessa.
Päätinkin että lähdetään Joensuuhun tossa joulun ja uudenvuoden välillä,joten uutta tatska kuvaa tarttis suunnitella :whistle: tai tiedän kyllä jo mitä haluan..

Tulipas tuola tänään sellanen idea ilmoille että tekisin päättötyöni tuike toiminnasta, yksin odottamisesta ja yksin olemisesta... ei huono idea,täytyy hiukan työstää päässä että mitä siitä sais järkevää aikaan. Nyt ei kyllä saa mitään järkevää ajatusta ees luotua joten myöhemmin se sitten. Yodottaja, sä kun tiät mikä on homman nimi niin kuulostaako sun mielestä millaselta idealta?

rontti: mulla ei kyllä ole kokemusta lapsenripulista mutta eihän sen pitäisi vaippaikäiseltä tarttua jos hygieniasta huolehditaan?

päivä meni koiran kanssa mätsärissä,eipä kuitenkaan sijoituttu! mitenkä joku ei voisi tämmöisestä muka tykätä??? :saint:

prismassakin pyörähdettiin ja oli joku muukin lähtenyt ostoksille; ei meinattu saada edes autoa parkkiin :o ! eipä näy lama joululahjaostoksissa :| !

mullai mäni eilinen krapulassa,vedin niiiin perseet ettei tosikaan :laugh: !

Rontti, tuola oli viime pe just mun harjottelu paikassa yks poika ripulilla muuten oli ihan pirteä.Aamusta kyllä hiukan väsyny... mutta isä ihmetteli kun tuli hakemaan että ihan normaalihan tää on :whistle: se poika oli siis ihan melkein vesi ripulilla...
En tiä,kyl mä veisin vissiin ja sanoisin vaikka että on ollu maha vähän löysällä...

Alkuperäinen kirjoittaja Tilda77:
päivä meni koiran kanssa mätsärissä,eipä kuitenkaan sijoituttu! mitenkä joku ei voisi tämmöisestä muka tykätä??? :saint:

quote]

Mä olin kans tänään päivän töissä mätsärissä, et tainnu kuitenkaan samassa mätsärissä olla? :D Täälläpäin ei noita prismoja oikein lähellä ole..

Rontti: mä varmaan kattelisin miten se yö/ aamu mene. Jos yöllä ripuloi ja aamusella vielä niin en veis. Jos on ollut tänään löysät kakat, mutta yöllä ja aamulla jo ok, niin veisin. Olipa selkeetä :D

Hei... Toktori oli ainakin ostanu Simpalle paljon lahjoja, ja muut ketkä joululahjoja näille pienille ostanu.. Mitä ootte ostanu?? Siis lelupuolta?!?! :o mä kun en meinaa Pessille mitään keksiä oikein ja Peetulle tulossa aika määrä mun mielestä leluja :whistle:
Jonkun perässä vedettävän jutun mä ostan Pessille sit saa palapelin ja ilmeisesti jotain eläin hahmoja. mummot ja vaarit on vielä mitään ostamatta ja kyselee mitä pitäs ostaa..mä en keksi mitään. Villahaalari on tulossa kummilta.. hjelp!! Talvikenkiä mietin mutta Pessillä on yhdet kuomat, tosin ne ei oo uutena jalassa että ei ihan tuliterä lämpimät oo mutta ihan hyvät kyllä... himputti kun tuota Peetun vanhaa vaatettakin on niin mahdottoman paljon :/

En mä tiä, mä lähen nukkumaan |O mutta laittakaas nyt vinkkejä..

Rontti kyllä mäkin varmaan veisin hoitoon,jos kerran muuten ihan terveeltä vaikuttaa. Eikös hampaiden tulokin voi masun laittaa sekaisin tai sit jos on saanu jotain uutta ruokaa tms??

Täälläkin tosiaan kaivattais joululahja vinkkei näille taaperoille :wave:
Sellasen jonku peräs vedettävän lelun meinasin ostaa,niin jos ei äitii tarttis kokoajan peräs raahata :whistle: :headwall:
Onkos muilla muuten tuota et kokoajan sais toisen peräs kulkee? kaameet raivarit meillä vedetään tostakin mooonta kertaa päivässä,jos en suostu kävelemään käsi kädessä melinan perässä ,RAIVOSTUTTAVAA! mutta eiköhän tuokin vaihe kohta ohi mene :heart:

Yksäiti: Meillä Eemille keinuhevonen pukinkonttiin, Eemi rakastaa kaikkia keinuhevosia ja keinutuoleja yms..tänäänkin istui siskonsa selän päällä ja hoki että haa-haa (Eemin kielellä keinuu kiikaa..) :)

Yhteistyössä