LOKAKUUN ÄIDIT 23

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Craviz
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tuo unettomuus on kyllä tosi iso riesa, voimia kaikille sen kestämiseen. Toisaalta se rytmittää sitten taas tulevaan pikkuvauva-aikaan. Itse en näemmä herää yöllä, jos esikoinen ei herätä. Se todettiin viime yönä, kun neiti nukkui vaihteeksi yönsä putkeen, eikä mulla ole mitään muistikuvaa heräämisestä. Mun nukkumista helpottaa huomattavasti tuplatermopeitteestä tehty koroke sänkyn päädyssä. Nukun siis kyljelläni lievässä kohotuksessa, silloin ei nivusiinkaan tule painoa, vaikka luulisi olevan toisin. Selälläni en pysty enää olemaan oikeastaan ollenkaan.

Meinasin aamulla pökrätä työpaikan ovella, pitää siis tuo yksi kerroskin tästä lähtien nousta aamuisin hissillä. Verenpaineen alapaine kun ei ole siitä 60:stä mihinkään noussut. Reissussakin huomasi, että sitä kävelee tasaisessa kaupungissa vaikka koko päivän, mutta heti kun pitäisi kivuta johonkin, niin johan menee raskaaksi.

Lotta

Huomenia! Itse ihan tokkurassa, vaikka vetäisin lähes 10 tunnin unet. Johtuu kai tuosta esikoisen kanssa puuhailusta ym., että on niin tolkuttoman väsynyt iltaisin, että taatusti nukkuu kuin tukki. Vessaankaan en herää yöllä, vaikka aamulla olis kupla otsassa. Hyvä niin, että saan nukuttua. Siihen kyllä heräilen, että lonkkia pakottelee ja pitää vaihtaa kylkeä, mutta nukahdan kyllä heti takaisin. Oliskohan Cravitz sulla Iskias-hermo pinteessä? Kannattaa käydä lekurilla, jos jalka noin kipeä ja alkaa puutumaan ja pistelemään.

Äiskä, kiitos tuosta Mikrobittilehtivinkistä! Haluaisin tosiaan myös kameran, nyt vaan pikku digikameran video käytössä ja silloin tällöin meidän urheiluseuran videokamera lainassa. Oma olis kiva ja isi varmaan tykkäisi ;). Kerrohan, mihin päädyit! Itse kattelin Gigantin ilmoitusta, siellä oli ihan hyviä tarjouksia. Pitää yrittää käydä siellä kattelemassa ja kyselemässä ("ööö, onks tää hyvä?" ja räpsytellä silmiä).

Iltapäivällä sitten saaristoon, ilma vaikuttaa kivalta. Saapa nähdä miten pystyn nukkumaan telttapatjalla, auts...

Huomenta vain...

Sain sitten näköjään nukahdettua ennen seitsemää uudelleen ja äsken ylös. Olen kyllä kuin eri ihminen. Jalkakin tuntuu aika hyvälle vaikka siihen koskeekin tuo astuminen mutta pystyy astumaan kuitenkin..En sitten kerinnyt vielä edes lääkäriin soittamaan, pitäisi varmaan katsella tämä päivä.

Katsotaan millaiseksi könkkäämiseksi menee kun täytyisi tänään lähteä maaliostoksille, ruokakauppoihin jne...Nooohh, onhan tuo iltapäivystys sitten. Ei ne vaan voi sille siellä mitään tehdä.

Minäpä jatkan tätä heräilyä täällä, onneksi saa unta näin edes päivisin sitten.

Palaamisiin, Craviz ja pikkuinen

Öljyistä:
Viime raskaudessa rasvasin vatsaa ja välilihaakin ahkerasti, eikä raskausarpia tullut vaikka mulla on niihin taipumusta (reisissä ja takapuolessa löytyy vanhoja jälkiä). Mullakaan vauva ei laskeutunut enkä päässyt testaamaan välilihan venymiskykyä, kun jouduin sektioon. =)

Tällä kertaa olen laittanut kosteusvoidetta rintoihin ja mahaan kun muistan, välilihaa en ole jaksanut huomioida. Jostain muistan lukeneeni että raskausarvet syntyvät niin syvällä ihossa ettei niihin mitkään pintapuoliset rasvat auta. Mutta onpahan ainakin silkkisen sileä pötsi! ;)

Odotan soittoa päiväkodista, esikoista kokeillaan nukuttaa ekaa kertaa sinne tänään. Toivottavasti muistavat että tytön rakas unilelu, Makkonen-sammakko, on mukana repussa... Tuskinpa hän sinne nukahtaa, mutta ehkei ihmeiden aika ole ohi.

Kuulin eilen että naapurin rouva on saamassa 5. lapsensa 6 vuodessa. Se mietityttää enemmän kuin luulinkaan, olen pohtinut asiaa jo vuorokauden. Miten ihmeessä hän jaksaa, minun ikäinen reilusti alle kolmekymppinen nainen? Jatkuvaa raskautta tai imetystä. Se ottaa varmasti fysiikan päälle, vaikka jossain määrin tilaan tottuukin parin lapsen jälkeen. Heillä taustalla taitaa olla jonkinlainen uskonnollinen vakaumus, en ole viitsinyt udella kun ei ole mun bisnestä niin sanotusti.

Hieman vaivaa vaan kun hän kertoi opiskeluhaaveistaan, jotka nyt sitten taas jäävät vähäksi aikaa. Mutta jokaisen oma ratkaisuhan se on, joillekin kutsumusammatti on juuri kotiäitiys ja se on sangen kunnioitettavaa. Joillekin myös uskonnolliset periaatteet menevät kaiken muun ohi.

Nyt täytyy lähettää tämä viesti, jos vaikka puhelin yhtäkkiä pirisee... Iltapäivä meneekin sitten mahdollisesti nälkäistä ja väsynyttä tyttöä hoidellessa. Onneksi on perjantai! Viikonloppuna raahaan ehkä itseni kirpparille, kun tässä on selvinnyt miten paljon niitä vaatteita tarhassa oikeasti tarvitaan.

Aurora rv 28+1

Meidän mökkinaapurilla on 14 lasta (nuorin 3, vanhin 23), mutta 20 vuoden aikavälillä :) Vanhimmalla niistä on itsellään jo 3 lasta. On muuten kilteimpiä lapsia mitä oon ikinä tavannu. Mietinkin että miten sais omistaan samanlaisia :)

Samaa olen kuullut noista raskausarvista että niitä tulee jos tulee ja siihen ei paljoo rasvailut auta. Samaten suonikohjut.
Minähän olen kyllä ite sen Cocoasticksin suurkuluttaja, eikä arpia ole VIELÄ massussa....

Craviz: mun jalka oli kanssa alkuraskaudesta tosi kipee ja sainkin siihen panadol fortea ja jotain toista vielä tujumpaa troppia. Jotenkin se lääkäri selitti että kun vauva painaa hermoja niin se kipu sitten säteilee jalkoihin. Välillä se jalka oli niin että sillä ei pystynyt edes astumaan. Meni sitten itekseen ohi.

Eilen etsin tietoa tuosta kilpirauhashäiriöstä raskauden aikana ja sattui silmään kommentti raskausarvista. Ne syntyvät, kun ihon proteiineja hajoaa raskaushormonien vaikutuksesta.

Minun nukkuminen on todella vähäistä. Viime yönä en ollut nukkunut pätkääkään puoli viiteen mennessä. Pahin on tuo käsikipu. Minulla on leikattu se tenniskyynärpää ja lisäksi oli ennen raskautta rannekanavaoireyhtymä. Nyt turvotus on pahentanut molemmat siihen malliin, että kipu on helvetillinen. Ei auta asennon vaihto eikä Panacod. Sormet samalla kertaa turrat ja kipeät. Omituinen tunne. Kyynärpäästä tulee sähköiskunomaisia sytkyjä alaspäin. Aamulla ei sormet taivu kunnolla. Pelottaa, että jos tämä ei palaudu, niin kuinka yöllä vauvoja hoidan tönkkökäsillä. Minulla jonkin verran toisessa kankussa myös iskiastyyppistä juilimista. Sitä oli keskimmäiseltä, mutta loppui kuin naulan kantaan synnytykseen. Mahan kanssa niinkin pärjäisi, vaikka onkin iso ja kylkeä kääntäessä täytyy tukea käsin, että pysyy mukana.

Pohjoisessa naapurissamme asui uskovainen perhe, jolla oli 15 lasta. Viimeisen rouva teki 52-vuotiaana. Tyttö oli mongoloidi. Hyvin kasvatettuja lapset kyllä olivat. Nainen oli saanut ensimmäisen 28-vuotiaana. Isommat hoitivat kiitettävästi pienempiä.

Jospa päiväunille. Muuten minut saa viedä kohta vähän muuhun sairaalaan kuin Taysiin.

Äiskä 31+0

Jassu!

Takaisin on palattu Kreikan auringon alta ja kylmä totuus, pyykkivuori on odottamassa. Ei se vielä mitään, mutta maanantaina takaisin töihin - kamalaa!!!

Kunto on ihan selvästi päässyt rapistumaan, kun kävely mäen päälle saa puuskuttamaan. Reissun selvisin ilman itkukohtauksia kun nukuin niin paljon, mutta pelkään, että arki tuo tullessaan nuo kaksivuotiaan itku-potku-raivarit ja kellään ei ole enää kivaa.

Siskoni kävi äsken moikkaamassa ja ihmetteli miten olen viikon aikana laihtunut niin paljon. Kasvot ovat kuulema taas ihan normaalit, pyöreys on poissa. Menin vaa'alle ja vähän yli kaksi kiloa oli kadonnut. Outoa! Toisaalta nyt ruokahaluni on tasaantunut ja syön paljon vähemmän kun aikaisemmin kun ei oikein maistu. Edellissä elämässäni olinkin todella pieniruokainen.

Minäkin olen saanut Kelan päätöksen eikä siinä mainita mitään veroista. Meneeköhän se vielä tästä ilmoitetusta summasta.... Kirjeessä luki vain että: "Palkaatulosta ja muusta henkilökohtaisesta tulosta on vähennetty verotuksessa hyväksytyt tulonhankkimismenot. Palkkatulosta on tehty lisäksi työntekijän työeläkemaksun ja palkansaajan työttömyysvakuutusmaksun huomioon ottamisesta johtuva vähennys." Summat vielä heittävät muutaman kympin siihen mitä verottaja on antanut tietoa v 2004 veroista. Noh täytyy vielä varmistaa onko verot jo huomioitu tässä laskelmassa. Minulle työnantaja ei maksa mitään vaan kaikki tulee Kelasta. Olen kuitenkin tyytyväinen, että tulee näinkin hyvin sillä joskus luulin, että summa on ihan mitätön. Toki voisi enemmänkin tulla, mutta parempi tämä kun ei mitään.

Seksi - nippa nappa muistan kuulleeni sanan. Minusta kyllä pysytään hyvin kaukana, ettei pääse tyttöbasillit tarttumaan. Tosin tunnen kyllä oloni muutenkin kovin epäseksikkääksi joten säästelkäämme tuota avioliiton riemua sitten vaikka Jouluun...niin on sitten edes jotain annettavaa :-)

Meillä on nimi päätetty jo ajat sitten sekä tytölle että pojalle. Lasta ei kasteta, mutta nimijuhlan haluisin järjestää vanhempieni kodissa. En kyllä ole sitä heille vielä kertonut. Itse asiassa isäni ei edes tiedä, että olen eronnut kirkosta 10 vuotta sitten. Kaikki ajallaan! Olemme hyvissä väleissä vanhempieni kanssa, mutta tuo uskonto on aihe isälleni mistä ei kovin vapautuneesti voi puhua joten en ole hänen päätään sillä vaivannut.

Jääkaappi on ihan tyhjä. Taidan lähteä kauppaan. Isäni ja mieheni ovat rakentaneet pihavajaa am 7 lähtien joten taitaapi olla rakennusmiehillä kohta nälkä.

Fantti

Terviset äitipolilta, selvisin 40 minuutissa.. Asiat ihan ok, paitsi paino oli laskenut, mutta enpä ihmettele tällä oksentamisella :(

En ole kuullutkaan mistään välilihan rasvauksesta, eli voisikohan joku valistaa?? Ja mistä tuota weledaa saa? Olen kyllä rasvaillut mahaa ja reisiä ja vielä hyvältä näyttää..

Viime yönä oli alavatsa ja selkä kipeänä, mutta panadol helpotti..

Olen parina iltana ähkinyt kolmea joogaliiketta, jotka oli jossain odotus-lehdessä..niillä sanottiin olevan vaikutusta siihen, että vauva kääntyisi ja näin oli myös tapahtunut, tiedä sitten, että oliko tuosta ähkimisetä hyötyä :)

Täällä poika-olo muuttumassa tyttö-oloksi :)

Katja 31+4

Weledaa saa ainaki luontaistuotekaupoista. Kävin ikivireässä kattomassa ja oli jotaki 10 e. Ostan sitte ku alkaa tarvittavat viikot olla kasassa. Nyt mulla 28+2.

Teillä muillaki kuulosti olevan jos jonkimoista vaivaa. Mulla ei mitään kamalan kivuliasta ku nyt taas häntäluuki lopetti vihlomasta, mutta pari päivää ollu pistävä särky mahan oikealla alapuolella. Onkohan sitte niitä ns liitoskipuja, joista olen kuullu puhuttavan. Yöllä olen särkyyn heränny ja äskön shoppaillessa välistä alko pistämään enemmänki. Melkein koko aika kyllä tuntuu sellanen vähänen kipu.
Tilasin muuten pompoli.net:stä edullisen kantoliinan! Tosin tilasin jo toissapnä eikä vielä ole sähköpostiin tullu vahvistusta, että pittää vissiin ruveta soittelemaan. Kannattaa käyä niillä sivuilla kattomassa ellettä ole jo.

Mies pääsee kohta töistä! Ompa mukava nähä sitäki pitkästä aikaa, ku ollu 3 päivää hommissa ja muutenki meillä menee aina työvuorot ristiin. Ihanku ei muutenki olis mulla tylsää ja yksinäistä. Olen nyt kyllä menny ihan sekasin, mutta ootan jo maanantaita että pääsis töihin täältä kotoa mätänemästä..
Lähempä lukemaan uutta kotivinkkiä!
Mutta hyvää viikonloppua teille, jotka siitä ossaatta nauttia!

Voii apuaaa..! Nyt on ihan kamalia uutisia!
Huomasin äsken suihkussa alapäätä pestessä että minulle on tullut sinne suonikohju! Meinasi taju mennä kun säikähdin että mikä tuo on kunnes tajusin.. Eipä tuota paikkaa ole tarkoituskaan kovin esitellä, mutta mielessä kävi kuitenkin että miten ihmeessä kehtaan enää ikinä.. (tiedätte kyllä).
Pakko kysyä asiasta viikon päästä neuvolassa. Että onko normaalia, ja lähteekö pois. Kaikkea sitä raskaus teettääkin. Jaloissa ei ole vielä (onneksi!) eikä arpiakaan vatsassa.
Ja juuri kun pitkästä aikaa voisi läheisyyskin kiinnostaa, niin oma alapää ahdistaa. Ei kiva. Löytyykö keltään muulta vastaavanlaisia kokemuksia?

Taika: Ei ole itselläni, mutta siskollani oli toisessa raskaudessa ja valitteli että oli tosi kipeä. en tosin osaa sanoa lähtikö pois vai ei raskauden jälkeen, mutta normaalia on.

Tänään aamulla kun heräsin niin kädet oli heti aamusta ihan turvoksissa. Sormet ihan valkoiset ja kättä ei saanut eikä saa edelleenkään kunnolla puristettua nyrkkiin. sorminivelet on kipeät ja käsi tosi naisellisen kaunis ja siro ;-) Neuvola olis 1,5 viikon päästä ja ajattelin pyytää aikaa lääkärille, jos se vaikka laittais mut saikulle ja ei tarvis mennä töihin. Työt jäiskin syksyn osalta sit oihan muutamaan päivään.

En nyt muista kuka/ketkä sanoi olevansa opettajia... Oletteko vakituisessa työsuhteessa ja miten ajattelitte tehdä tuon kesäloman suhteen. äitiyslomaltahan kertyy vuosilomapäiviä ihan normaalisti ja meillä äitiyslomalla olevilla opettajillahan on kanssa oikeus koko kesälomaan. opettajat ovat siinä mielessä poikkeuksellinen ammattiryhmä, että he eivät voi muuttaa kesälomansa ajankohtaa, kuten muut. Vaihtoehtoja siis on että keskeyttää äitiysloman kesäloman ajaksi ja jatkaa äitiyslomaa sen jälkeen. tai sitten on äitiyslomalla kiltisti heinäkuun loppuun ja antaa sijaisen pitää lomat. kuulostaa aika selvältä näin omaa napaa ajateltunaettä tietysti otan kesäloman ja palkan, mutta onhan se toisaalta vähän epäreilua sijaista kohtaan, joka tekee koko vuoden työt eikä saa kesälomaa vaan joutuu kesän ajaksi työttömäksi. Itse olin juuri tuollaisessa paskassa tilanteessa 3 vuotta sitten eikä ollut kovin kiva. ajattelin kuitenkin toimia seuraavasti ja samoin kuin minun kanssa toimitiin. Otan ensi kesältä itselleni palkan lomakuukausilta, mutta jatkan äitiyslomaa jo elokuun alusta ja anon virkavapaata ihan heinäkuun loppuun asti eli annan seuraavana kesänä sijaiselle koko kesäloman. Sijaiselle ei siis kesälomaa ekalta vuodelta mutta toiselta kylläkin.. tietty auki on vielä olenko kotona vauvan kanssa lähes 2 vuotta vai en jne. ja eikös itsekkyys ole muotia...?

Tänään olin taas ahkera. heräsinaamulla ennen klo 6 enkä saanut nukuttua. pistin vauvan vaatteita lisää koneeseen ja niitä onkin päivän aikana pesty aikas paljon. lisäks otin ja maalasin yhden seinän tulevasta lasten huoneesta. siitä tuli sellainen aika tumma punainen ..hieman viininpunaisen sävyinen. muut seinät maalaan vaniljan väriseksi. Värivalintoja ohjas aika laillahuoneen aiempi sisustus..kun ei viitsi ostaa uusia mattoja yms. Olishan se kiva tehdä oikein sellainen unelmahuone jos vaan olis paljon paperirahaa. Tuolla lastenhuone.fi sivulla oli kyllä tosi hauskoja ideoita. sellasia ideoita olis kiva toteuttaa vaikka sitten joskus kun asuu sellaisessa kodissa missä tietää asuvansa ainakin 5vuotta. nyt ei viitsi panostaa kun ei ole tietoa asutaanko täällä vielä 1,5 vuoden päästä. Seinän punainen väri ei ehkä kuulosta ihan pojan väriltä, mutta se ei loppujen lopuksi ole yhtään tyttömäinen vaan aika unisex. huomenna pitäis maalata aamulla se seinä vielä toiseen kertaan ja sitten iltasella siirtyä niiden vaaleiden seinien maalaamiseen. aika kivaa puuhaa.

Mä en edes halua tietää paljonko mulla on tullut taas painoa lisää. viimeks oli +13,5 kg.. tiedän että tosta määrästä on aika paljon turvotuksen keräämää nestettä, mutta välillä kyllä inhottaa katsella omaa peilikuvaansa varsinkin naamaa, joka on kanssa "pyöristynyt".

Huomenta,
Kiitos Airi lohdutuksen sanoista!
Vähän nolottaa eilisiltaine purkautumiseni.. Vaikutan varmaan super pinnalliselta tyypiltä, mutta pelästyin niin kovasti. Ja totta, alapää on arka, niin että wc:ssä käynneilläkin täytyy varoa. Onkohan se nyt sitten tällaista seuraavat 10 viikkoa.. Ja entäs sen jälkeen sitten :)

Vessailusta muutenkin: Minun ei ole tarvinnut vielä kertaakaan herätä yöllä vessassa käymään, öisin ei vaan pissata. Mutta päivisin sitäkin enemmän. Saan rampata tunnin välein tyhjentämässä itseäni, ja välillä tuntuu että jos ei wc ole heti saatavilla niin voisi vaikka päästä housuun. Vauva ilmeisesti painaa rakkoa tosi kovasti pystyssä ollessani. Potkut tuntuu yhä vasemmalla alhaalla, eli vauva jatkaa istuskeluaan. Voi kun ymmärtäisi nyt kääntyä!

Meillä ei ole vielä tehty vauvan huneen eteen mitään, kun ajattelin että nukkuu kuitenkin alussa meidän makkarissa. Ja tämä ylimääräinen huone kun on miehen työhuone, josta hänen on aika vaikea muutenkaan luopua. Ajattelin että sitten kun pikkuinen on täällä, niin miehenkin mieli muuttuu ja luopuminen on tuskattomampaa :) Kelan sivuilta taas tarkistin ja äippälomahakemus on yhä kirjattu vain saapuneeksi. Kyllä näin kesäaikana voi kestää! Postitin hakemuksen tasan kk sitten.. Että näin nopeaa täällä helsingissä! Onneksi aurinko paistaa, nyt kahvin keittoon!

Taika 30+2

Meillä oli Järvenpäässä tosi nopeaa toimintaa äitiyspakkauksen kanssa. Ku pistin heinäkuussa työpaikalle paperit niin kesti pari viikkoa ku pakkaus oli jo postissa.
Hyi kamala ku ahistava ja pyörryttävä olo. Tuntuu että ei saa happea. Pitäs lähteä kävelylle, mutta ku ei tuo ilmakaan ole mitä raikkain.
Äitiyspakkausta tutkaillessa tässä viikolla tuli vaan yhtäkkiä mieleen, että minnekköhän nämät tunkis.. Ku melkein kaikki vauva-jutut on jo saatu niin ei tullu mieleenkään hoitopöytä. Sehän puuttuu. Ja haluaisin sellasen kunnon laatikollisen, johon sais vaatetta yms. Netistä olen yrittäny kattoa, mutta en ole vielä havainnu edullista ja muutenki soppelia. Ikeasta ehkä tai Varistosta. Eli kehä3:lle tänään, ku tuo kuorsaus loppuis tuolta makkarista..

Täällä on kanssa maalailtu. Nyt on ahdstavan vitivalkoinen wc saanut väriä seiniin, ihanaa..totta puhuen ei kyllä mennyt ihan nappiin se värivalinta mutta suuntaa antava se on...miehen kanssa puhuttiin että maalataan joskus uusiksi, saa nähdä vetäsenkö sen vielä tässä ennen vauvaa, tiedä mikä into tulee päälle. Ihan ok se on nyttenkin kyllä?!

Olipa eilen skarppi päivä täällä. En tiedä mikä mahatauti on Treella liikkeellä mutta oksentelin eilen ja oli niin paha ja pyörryttävä olo.
Tänään sata kertaa parempi. Ei pahaa oloa ollenkaan.
Tosin Bauhausista läksin kassajonosta kiitämään kun tuli taas sellainen nyt tipahdan tähän olo -pyörrytti ja ahdisti aivan tolkuttomasti. Jätin sitten miehen sinne jonottamaan. Niin ja mun jalkakin on kunnossa...?! Ilmeisesti hermot vapautuneet, liikunta auttoi siihen niinkuin mietinkin.

Jeps..kohta kakun tekoon (onneksi mies on leipuri)...
Huomenna sitten saa kahvittaa sukulaisia...

Craviz ja pikkuinen 31+5

Täällä kanssa on maalailtu nimittäin varaston lattiaa ja omia jalkoja. Vaavin huone valmistuu varmaan sitten kun kaveri on niin iso, että alkaa raahaamaan omaa poika/tyttökaveria kotiin. Meillä on molemmilla mieheni kanssa omat "työhuoneet" ja nyt ne pitäisi yhdistää toimivaksi tietokone-ompelukone-kodinhoito-romu-huoneeksi. Tehtävä ei houkuta!

Taika: Ennen kuin olin lukenut sinun huolestumistasi olin itse tehnyt aamulla havainnon omasta suonikohjustani, joka on jalassa. Olin jo ihan epätoivoinen sen kanssa ja valmiina tilaamaan jo aikaa suonikohjuleikkaukseen. Muutenkin jalat on murheen kryynini tyyppiä "Ei se luojan vika ole jos noilla kaatuu" niin nyt vielä oksettava suonen pullistuma. Ymmärrän Taika purkauksesi täydellisesti!

Airi: Sinuna olisin kyllä niin itsekäs kuin hyvältä tuntuu. Ajattele omaa parastasi! Itse olen sitä tyyppiä joka tekee kaiken tunnolliseti ja yritän miellyttää muita, mutta mitäs sitten paljon siitä kukaan välittää ja itse jää aina tappiolle. Tyhmä paljon töitä tekee viisas pääsee vähemmällä!

Viikonlopun jatkoja!

Fantti

Taika,
mulla on ollut noita suonikohjuja "siellä" kummassakin raskaudessa. Ne eivät ole kipeitä, mutta suonten verimäärä on moninkertaistunut, olo on turpea ja näky komea ;). Ongelma on siis esteettinen, mutta häpeän alapäätäni todella paljon. Mies ei näyttäisi olevan moksiskaan asiasta, vaikka ollaan siitä puhuttukin.

Ja joo, ne hävisivät mulla tosi nopeasti edellisen raskauden jälkeen kun paine helpotti, älä pelkää! =D

Heti alkuun kyselyä;
tuntuuko teillä muilla potkut / liikkeet pääsääntöisin jommalla kummalla puolella? Minulla tuntuu _aina_ tuolla vasemmalla alhaalla, ja luin jostan (huuhaata luultavasti, heh!) että tytöt potkii vasemmalle ja pojat oikealle :)
Eli tyttövauva siis, joka yhä istuskelee pää ylöspäin? Ei vaineskaan, eihän tuosta tiedä, mutta mukava ajatus kuitenkin että sen voisi näin ennustaa. Kerron sitten lokakuussa pitikö paikkaansa!

Aloin tässä suunnitella kullalle isyyspakkausta, onko teillä muilla suunnitelmissa?
Haluaisin löytää jostain t-paidan jossa lukisi ISÄ ja vauvalle jonkun kivan bobyn, isän kulta, tai my father is storger than yours tms. Tuon englannin kielisen bongasin H&M:ssä. Ja korvatulpat. Ja joku pikku pullo. Tuleeko muuta kivaa mieleen? Joku "opas" voisi olla myös kiva, kun mies juuri totesi ettei ole ikuna vastasyntynyttä nähnytkään ja nyt pitäisi osata sitä vielä pitää hengissäkin. Taitaa alkaa stresata :)

Lokoisaa sunnuntaita, minä tästä lähden taas töihin.. Aargh ja ihana päivä näköjään tulossa. No, näyttää se ihanalta ikkunastakin..

Taika ja vauva 30+3 (joka taisi juuri hikata, jos oikein tulkitsin! Hauskaa kutittelua!)

En tehnyt esikoiselta miehelle erikseen isyyspakkausta, mutta ostin hänelle kirjan: VAUVA omistajan opas :) Siinä on kerrottu ns. autonkorjaustyyliin vauvasta ja sen hoidosta. Hauska kirja, eikä ollut edes kallis.

Mä en ymmärrä mikä mua on vaivannut tässä parina päivänä: mua pyörryttää, oksettaa ja tuntuu et mä en näe mitään. Samaten tuntuu et verensokerit ois koko ajan liian alhaalla eikä jaksa tehdä yhtään mitään (ei edes kuoria perunoita kun tuntuu että veitsi ei pysy kädessä). Ärsyttävää, mut kaippa se mene ohi....

Mulla kans jatkuu eilinen kehno olo. Haluttas vain mennä takas pötkölleen ja hengitys on tosi raskasta. Nukuttua tulee pätkittäisesti, maha painaa ja joinaki öinä kärsin levottomista jaloista. Eli täytyy yrittää singutella raajoja keskellä yötä!..Kerran olin viittä vaille nousemassa jumppaamaan ku kroppaa kihelmöitti niin vietävästi, mutta onneksi sainki unen.
Onnittelut Cravizille! Mulla on mies syntyny syyskuussa ja mie lokakuussa, eli ollaan ihan syksyinen perhe. Syksy on kyllä aina ollu muutenki minun lempivuodenaika, ku en nuista kesän helteistä kovin montaa viikkoa jaksa perustaa..
Taika kyseli potkuista. Olen kyllä havainnu, että meän pikkumiehen koivet potkiskelee oikealla puolella! Mutta uskompa kuitenki että sattumaa..

Täällä valitusolo!! Ärsyttää, kun ei mahdu mihinkään vaatteisiin..en tiedä, että pitäiskö raahautua johonkin kauppaan..ja tämä kuumuus ja muutenkin köntysmäinen olotila :( Onneksi näitä päiviä on ollut vähän..
Onnea Cravizille! Ehkä itsekin olen viikon päästä juhlatuulella ja saan kakkua ;) Samoin täällä ollaan syksy ihmisiä ja toivotaan, että nämä säät alkaa pian kallistumaan siihen suuntaan..

Äkäinen Katja 31+6

Milla82, maruska...kiitos onnitteluista!
Huomenna ollaan sitten hieman vanhempia...oooh, tarvii päivitellä sitten tuonne meidän listaankin, näyttää mies sitten niin nuorelta mun rinnalla..hahaaa.

Täällä potkiskellaan ehkä enempi oikealle...tai siis muljuillaan..
Sitten jalkoja pusketaan tuohon ylös rintojen alapuolelle. Siitä ne yleensä pullahtelee, ja olen huomannut että pikkuinen köllöttelee useimmiten aina vasemmalla puolella peppu pystyssä. Siinä on sen lempipaikka.
Tuntee niin selvästi pepun tuossa kun on kovempi kohonneempi kohta masussa.

-Nessu- sama täällä, sitä pyörrytystä, vaikka istunkin..tuskanhiki päässä perunoita kuorinut kun happi loppuu ja sitten puhallellaan kuin tekisi kuolemaa..no, kohtapa näitä vain muistellaan kaiholla kaikkea?!

Craviz ja pikkuinen 31+6

Onnittelut täältäkin Cravizille ! Sinllahan oli jokin outo oksetustauti vasta. Viime yönä itse heräsin siihen, että meinas tulla oksennus. Koko yö sitten ravattiin vessassa ja vähäinen nukkuminen tapahtui vatia syleillen. Ois ollut Metopram- tabletteja, muttei uskaltanut ottaa, kun ei suositella raskauden aikana. Ovat todella tehokkaita pahoinvointiin. Niitä muuten käytetään maidonerityksen stimulointiin. Nostavat prolaktiinitasoa. Pitäisiköhän kokeilla, jos ongelmia...

Ainoa, mitä liikkeistä pystyn sanomaan, että Aatun liikkeet tuntuvat nyt todella hyvin, kun on kääntynyt. Vasta nyt kunnolla erottaa vatsan päältä raajat jne. Beetu mötköttöö istualtaan. Potkut hyvin alhaalla.

Ostin eilen vihdoin viimein tukisukat. Kyllä on seksikkyys kaukana. Piti vetää miehen apuna jalkoihin. Saa nähdä helpottaako. Minulla on nahka ollut venyneenä jo niin monta viikkoa, että on ihan kipeänä. Ei kehtaa edes hametta tai mekkoa pitää, kun on jalat kuin norsulla.

Pitäisi päivittää nettisivujen teksti, muttei oikein innosta. Samoin ei houkuttele opiskelujututkaan eli henkilökohtaisen kehittymissuunnitelman ja projektisuunnitelman teko. Saa nähdä keskeytyykö tuo oipiskelu. Voi olla, etten pääse syksyn lähiopetusjaksoille.

Vieläkin etoo. Mies laittoi eilen hyvää siskonmakkarkeittoa. Ei ihan "sunnuntairuokaa", mutta hyvää on.

Tyttö lähti eilen Rodokselle kahdeksi viikoksi. Täyttää siellä sitten 18 vuotta. Mitenkähän se on mhadollista, kun vastahan se syntyi :).

Vähän pilveilee onneksi. Eilen virallinen mittaus 29,8 !

Äiskä 31+2

Hei!

pikku vinkki...
käykääpäs katsomassa verkkokaupasta www.hotstone.fi, raskaustuotteita, raskausarpien hoitovoiteita, välilihan hierontaöljy, vauvatuotteita yms.
itse tilasin ensin kokeeksi yhden öljyn ja sitten tehtiin kimppatilaus
muiden äitien kanssa. Aivan ihania! ja täysin luomuja, eli varmasti turvallisia vauvalle. Meillä kun alkoi tulla atooppisen ihottuman oireita, niin näillä parani.
suosittelen muillekin äideille. Very Happy

olen poikki! tosin ihan itse aiheutettua. aamulla heräsin ja ryhdyin laittamaan lastenhuonetta maalaukset tuli suoritettua jo eilen ja tänään laitettiin boordi seinään. huoneesta tuli oikeastaan aika kiva. tosin se ei boordia lukuunottamatta vielä näytä lastenhuoneelta. mies ehdottikin että jos heiteltäis leluja pitkin lattiaa ja jätettäis ne siihen odottamaan.

poimin marjojakin muutaman tunnin tuolla pihalla auringossa. ja meillä on yksi pensas punaherukkaa ja sitä oli niin valasti siinä yhdessä pensaassa että meinas hermot mennä. 3 ämpärillistä yhdestä pensaasta!!! no tein niistä sitten hilloa ja mehuja tossa koko iltapäivän. vielä ajattelin vispipuuron väsätä kun vain jaksais..kaupassakin pitäis käydä, mutta ei jaksais.

meillä poika makoilee viistosti alaspäin. peppu on tossa oikealla alhaalla ja potkut tulee oikeaan kylkeen. se on aika hassua että aina kun menee makaamaan alkaa tulemaan potkuja ja sitten kun ollaan liikkeessä niin ollaan hissukseen. Mies on ihan hulluna mun mahaan. se silittelee ja hieroo ja juttelee sille ja aina testaa vieläkö se saa kädet mun ympärille. selvästi sekin alkaa ymmärtämään että sieltä se vauva kohta tulee.

Synnytyksestä kun ollaan juteltu niin voipi olla että pyydän siskoni mukaan synnytykseen..ukko kun ei ole kovin innokas. kovasti mä olisin halunnut sen sinne paikalle kun poika tulee maailmaan mutta ei tietenkään toista voi pakottaa olemaan siellä jos ei halua/pysty. Mä en loppujen lopuksi ymmärrä mikä siinä on niin kamalan pelottavaa.. ja mikään ei tunnu auttavan. muut samalla tavalla peloissaan ollet ovat kertoneen kokemuksistaan jne. ja ovat sanoneet että ehdottomasti kannattaa mennä ja että ei se niin kamalaa ole.. itse olen yrittänyt ehdottaa että tulis edes siihen avautumisvaiheeseen ja jäis käytävään kun ryhdytään ponnistamaan.

onko teillä muilla miehet ihan innoissaan tulossa mukaan synnytykseen?