LOKAKUUN HERHILÄISET 2007 Viikolla 32

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mammoliino
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
tinakenkätyttö me meinattiin ostaa ne emmaljungan scootterit,ne oli ihan kivat mut herqulekset vei voiton kun ratasosaa voi kääntää..
mammoliino meillä nukutetaan kans tota poitsua ja ois kiva jos se nukahtas itekseen,tuossa viikko-pari sitten harjoteltiin sitä yksin nukahtamista mut hups,ei me sit innostuttu siitä :ashamed: :saint:
milli vaan kolmen päivän kuuri?onks se sit jotain tuhdimpaa lääkettä?
keiju toivotaan että saat uudelleen käynnistettyä maidon tulon..mitä teetä ostit?mä join sitä vauvan iloa ja weledan mamma teetä..vauvan ilo oli ihan :x mut toi weleda oli ihan hyvää..

me ei menty sirkukseen kun tuli pojalle formula vaatekaappi niin piti sitä kasata..äskön saatiin valmiiks,huomenna sit pyyhin sen ja laitan vaatteet..meillä kun on toi senkki niin siihen ei enää mahdu pojan vaatteet..ja tossa on hengari tanko niin saa puvutkin siihen kätevästi hengarilla roikkumaan,ostinkin sellaset hienot puiset hengarit (6kpl) joissa on esim. leppäkerttu pompulainen tai joku muu ötsi..oli tarjouksessa jotain 99e ja oikeesti tais olla joku päälle 200e niin ostettiin..
hitto vie koko kämpän järjestys piti muuttaa yhden kaapin takia..kun makkarista piti siirtää yks toinen senkki pois olkkariin ja olkkariin ei mahtunu ellei siirtäny järjestystä ja sit etittiin paikkaa rattaille ja koiran häkille :headwall:

poitsu nukku tänään VAAN 11-12 ja oli hereillä muun ajan,ikenet tosi kipeet kun ne 2 hammasta puhkes..no nyt nukkui 30min ja heräs taas hirmuiseen itkuun,se on aina jos ei nuku kaikkia 3 päikkäreitä niin varmasti herää huutamaan..reppana..

noh,jospa huomenna ois sit parempi päivä pojalla..käytiin tänään kylällä kiertelemässä pojan kanssa ja kiikuttiin meidän pihalla..oli tarkotus käydä yhdessä leikkipuistossa mutta oli sen näköistä että alkaa kohta satamaan niin ei mentykään,ja eikä satanutkaan..jos huomenna on parempi päivä niin sit mennään sinne..
ihana on olla ulkona tuon pojan kanssa kun se on jo niin iso että voi olla hiekkalaatikolla tai kävellä nurmikolla paljain jaloin tai kiikkua :heart: poitsu meni muutes konttaus asentoon tänään ja seisoi pitkän aikaa tukea vasten,tulee niin nopeesti taas uusia juttuja,ja sekin varmasti niitä unia häiritsee..

mulla oli vielä jotain,mut en muista mitä..pitää mennä lunttimaan :D

minsu päästä ihmeessä koira reissuun..olikos teillä narttu?ja meinasitteko astuttaa jos on? kun näyttää "hyvältä" koiran näyttely/kilpailu osallistumisissa se jos on ulkomailla käynyt..ja näin ollen pentujakin menee varmasti enempi aktiivisiin koteihin..

niinukka meillä oli kans yhdessä välissä tarkka kellon aika millon poika tuli viereen,nyt tulee aika välillä 01-06..

katjanna meillä kans on mies yleensä se joka nukuttaa pojan..jotenkin on melkein aina ollu niin että yö unille isi nukuttaa,joskus kyllä yhdessäkin..

Vilma-Onni hyvä ettei korvissa ollu mitään..ja :hug: suruviestin vuoksi.

yksäiti kiva et pessi viihtyy jo tarhassa,kyl se peetukin pian..mä alotan pumpin kans syksyllä,täällä alkaa yks ryhmä,jipii :D

milla-maria voi että,teillä on ollu ihana päivä..ja se poskien punoitus voi johtua auringosta,mulla menee rinta punaiseks ja ihan pientä syherö näppyä pari päivää jos on aurinko ottanu siihen..

vip onnea pääsykokeisiin,hyvin ne menee :saint: :flower: ja kyl roi oksentelu tosiaan voi olla siitä korvikkeestakin,toivottavasti johtuis siitä eikä olis oksennustautia..

millonkahan me päästään sinne kesä reissuun,loma meni jo..meidän autoon pitää vaihtaa laakerit ennenku päästään matkaamaan ja just sopivasti paria päivää ennen auton laitto aikaa korjaaja ajo ruohonleikkurilla varpaansa :o pitää odottaa viel pari viikkoo ennenku auto saadaan laitettua..tarkotus oli käydä särkänniemessä ja jos ähtärissäki ois käyny..

kiva juttu,naapurin koira on oksentanu ja ripuloinu pari päivää,tänään sen takapää halvas..ell oli sanonu että siellä näyttelyissä missä oltiin niin on sieltä tarttunut kun on monta tapausta jo ollut,ja se koira ei edes ollu siellä,vaan on tarttunut minun tai naapurin toisen tuttavan kautta..meille ei sitä onneks oo tullu,liekkö siitä syystä että rokotin tuon koiran kuukaus sitte?kamalaa :o

nyt on tapahtunut jokin ihme,mua väsyttää!!!voitteko kuvitella?mä oon yleensä samanlainen valvoja ku pupu mut nyt väsyttää..taidanpa mennäkkin nukkumaan,ennenku oon kirjottanu monta sivua yksinään :D

heips :wave:

Imetysteestä minä tykkäsin just tosta vauvan ilo-teestä :p melkeen kaikki on moittineet sen makua mutta ite aina ihan innolla sitä join, yleensä kuumana.

Tytteli minä laitoin kodin ihan uuteen uskoon raskausaikana. Oli ihanaa kun tavaraa lähti ja lisää säilytystilaa tuli lisää. Niin ja tosiaan toimivammaks tätä huushollia oli saatava, meillä kun on niin armottoman vähän mitään säilytystilaa. Nyt onneks näyttää siltä että se muutama vuosi voitas tässä vielä asua.

Meillä ei sitten tule lämmintä vettä just nyt! Istuin rauhassa aamukahvilla (15min takaperin) Alkoi kuulua ihmeellinen suhiseva ääni. Kiersin ettimässä mistä kuuluu, niin varaajasta. Ja sitten alkoi muodostua lammikko lattialle |O Pikkunen paniikki iski kun yritin muistella miten etukannen saa auki. Soitin ukolle vain mistä hitosta saan veden tulon siihen varaajaan estettyä |O Hullun tuurilla jostain napukasta käänsin ja väänsin niin veden suihkuaminen loppui. Onneks olin hereillä!

*painuu kuivaamaan takasin paikkoja*

huomenia!!
tai päivähän tuo jo alkaa olemaan...

pupulle paljon onnea! :flower:

vip tsemppiä kokeisiin!!

tuutiksen aamu ei oo alkanut kivasti :/
mutta onneksi olit hereillä!!

Meillä muuten poju nousi eilen illalla seisomaan tukea vasten :D
oltiin kylvyssä,ja hän päätti yhtäkkii nousta seisomaan ammetta vasten,ihana :heart:
no isi oli omaksi harmikseen tupakalla,jäi näkemättä eka nousu,mutta meijän jäppinen innostu niin kovasti että nousi moneen kertaan!!
näki isikin onneksi,ja kuviakin otettiin!

himputti sentää,niitä näppyjä on nyt jaloissakin!!
punasia,näyttää hikinäpyiltä!?
päärynää on poika nyt tykänny syödä,että taitaa johtua siitä.
sitrushedelmät saa nyt olla tauolla.
jospa se iho siitä paranee.
ne näpyt menee tummanpunasiksi ku rasvaillaa,varmaan kirvelee :/
neuvola vasta kuunlopulla,jos tuo ei ala loppumaan niin pitää varailla aikaa lääkäriin.
miehellä on tosiaa vaikka mitä allergioita,saattapi olla periytynyt.

nyt täytyy mennä tyhjentämää pesukone :wave:
kyllä tuota pyykkiä muuten piisaakin...

Onnentoivotukset täältäkin vipille, mihin tosiaan pyritkään, kun en muista :ashamed: . Toivottavasti oksentelu meni tuolla ohi, on se vaan niin ikävää, kun pikkuset sairastaa.

Dogtor, Päivänsäde vauvatee on mulla nyt käytössä, ei nyt niin hyvää, viimiset kulaukset pitää kyllä irvistellä, mutta ei nyt tosiaan mitään mahottoman pahaakaan. Olikos se täällä joku, kun kekkas keitellä pannullisen aamulla ja kylmänä lipitellä jonkin kanssa päivän mittaan, mutta siis minkä kanssa? Kuka muistaa?

Nyt iski sit flunssa päälle, ei kyl mikään ihme, kun aika vähissä vaatteissa vietin sen yhden yön ulkosalla hyppien. Oltiin siis eräällä kesämökillä just sillon, kun vatsatauti iski.... ja vessaan oli matkaa... onneks oli runsaasti metsää ympärillä :kieh:.

Mä suuntaan lepäileen ja vähän lueskeleen kirjaa, tarttui kirjastosta tuollanen 7päivän bestseller, mikä siis tarkoittaa täällä, että pitää lukea ja palauttaa viikossa. Hyvä systeemi, koska muuten uutuuksia ei melkeen koskaan saa luettavaksi. Loma on mun mielestä kyllä melkeen silloin parhaillaan, kun saa rötvätä koko päivän ja lukea kirjaa. Ei taitais olla mahdollista useemman lapsosen kanssa tai ilman, että mies olis kotona. On muuten vanhempainvapaalla vielä kuukauden, jee, ja säästää kesälomansa jouluksi; meillä onkin sillon sitten reissua tiedossa, mutta siitä joskus myöhemmin!

Ai joo, tuutiksen vesiäksidentti pani kyllä taas naurattamaan. Ei siis mitään vahingoniloa, vaan ihan tuo sun tapasi ilmaista noita asioita :D. Temperamenttiset ihmiset saa kurjatkin asiat kuulostamaan huvittavilta ;) .

päiviä!
kävimpä justiisa nettishoppailee henkkamaukalla;oli tullu iiiiiihaaaania vaatteita taas babyille :heart: ! piti tilata vähä kaikkee :ashamed: ........

dog:lle onnea uneliaisuudesta; tännekkin kaivattas unihiekkaa, väsyttää kyllä (ihmekkös tuo :/ ) mutta uni ei vaan tuuu......pulssi hakkaa toista sataa ihan levossa,sen takkii niitä rauhottavia unilääkkeenä :| .

pupulle onnea :flower: !

meilläkin reenataan nyt ihan kunnon ähinällä tuota ylösnousua,piti vähän pehmustella paikkaa missä seisaalleen vänkää ettei mustelmia pahempia tulis kun viskaa välillä nurin! eilen oppi konttaamaankin,tosin vähän persoonallisella tyylillä mutta kuitenkin :D ! tosin jos kovaa pitää mennä niin turvautuu ryömintään :D !

jaahas ei kai muuta :wave:

Pupulle;
k040.gif

pupulle onnea!

Viime yònà taas pientà tirinàà, aamulla 6 ylòs mutta onneksi sain uudestaan neidin unten maille ja sitten heràttiin taas tuttuun tapaan 9.30 :) Pitàà vissiin sitten taas yrittàà tuota opettaa nukahtamaan yksikseen.. Luulin ettà se "koulu" oli meillà jo aikaa sitten ohi mutta nàkòjààn nàiden pienten kanssa jokaisessa kehitysvaiheessa pitàà aina aloittaa puhtaalta paperilta.. Ei millààn kyllà jaksaisi sità taistelua.. :/

Pitàà ruveta vàsààmààn matkalaukkuja, ottaa vàhàn làmpimàmpàà vaatetusta joukkoon sillà olen kuullut ettà siellà suomessa onpis aika koleaa.. Pitàà hommata sitten se kaksplussan lehtikin missà teistà oli juttua! :) Missàs kuussa se teidàn juttunne olikaan ? Kesàkuussa?? :o

Heidi, se juttu on tässä heinä-elokuun lehdessä joka siis tällä hetkellä kaupoissa on. Ja siinä vauva versiossa kun niitä on nykyään kaksi eli vauvoille ja isommille tarkoitetut lehdet.

eikö kukaan tarvii herquleksen vajaa vuoden vanhoja tuplia? pitäis saada ne pois mut en viittii ihan pilkkahintaankaan myydä... :/

doqtor kyl miekii niitä herguleksen rattaita myös kattelin..et saa nyt nähä mitkä ostan :) kun sais nuo nyt myytyä..

joko vip oot selviytyny pääsykokeista? miten meni?
mites oliko oksutautii vai mikä ellalla?
mie kävin hammaslääkärissä tänää..paikattiin elämäni ekaa kertaa hammas...olin ihan paniikis mut ei sattunu yhtään kun otin puudutuksen =)

tervetuloa Tartsa,

minkäs kokoinen ja pituinen oli tyttö syntyessään ?
Ja eikus vaan kynää käteen, siitä se lähtee :)

Täällä on olt matalapainetta, menkkoja teettää ja sun muuta ...
HenkkaMaukan paketti tuli tänään - vaatteehan sentään AINA piristää.
Minäkö materialisti ? heheeeee ...
Ihan kivoja vaatteita tuli vadelmanpunaista hellokitty neuletakkia , punaiset sadevaatteet ja se vaalianpunainen toppapuku - mittailin himppusen Viun jalkaosaa ainakin - ja jaaaa - eipä taida olla nyt enää kuin 3-5 senttiä vajaa , jotenkas epäilemättä marraskuulla pimuli jo on haalariensa mittainen :) että tässävaiheessa uskon sopiviksi talvivaatteiksi (siis 8kk mitta oli se 74,5 , nyt veikkaan jo 78, parin viikon päästä neuvola niin saa tarkat mitat). *muoks * siis koko oli ja on 86 tuolla haalarilla.
Ja Tildakin samoilla synneillä :)

Mitä leipää (tai murusia) te annatte lapsille ? Meillä on nyt nuo ruiskauratyynyt murusteltuna tehnee kauppaansa, on himpun makeahkoa ko leipä. Ruisleipä ei niin mee kaupaksi, ja toisaalta ihan vehnäleipä on niin - noh, vehnäistä ...

Tinakenkätyttö - hampilekuri on vihoin viimeistä hommaa ...
Pupulle onnea.
Vipille onnea tai saako sanoa vaan että break-a-leg pääsykokeisiin? Näyttelijöillehän ei saanut toivottaa onnea, vai miten se nyt meni ?
Tyttelikin intotunut siivoileen viime metreillä - hyvähän se ... mullakin aina ja alati kaikkea liikaa, vaikka yhden hengen huusholli. Tai siis kahden nyt ! Mutten tajua miten tännä minkään uroon vaatteet mahtuis - sais kai olla alasti kokoajan - se urooo ! Noh, tällä selibaatin pituudella varmaan saakin, jos joku tänne joskus eksyy :laugh: :heart:

Ei toimi matalapaineiset aivot , palaan kommentoimaan myöhemmin...

Eilen oli kivaa kaupungilla Tiipiin ja Siljan kans, mukulat söi kiinalaista puikoilla ja ja ... ;) ja tosiaan meillä Viun kans se yhteinen harraste - golf. Viu eilen sitten kotona löi eka lyönnin.( No joo, äet piti kainaloista pystyssä ja ja ... mutta mailalla osui palloon kumminkin ...). Tosi vaaviversiot muovoset, kevyet ja hyvät pureskella !

Toivottavasti Tuutis on selvinnyt vedenpaisumuksesta - eikä oo Nooan arkkia tavinnut pakata !!!

Oululaiset - ootteko saaneet vastauksia jos ootta muskariin tai värikylpyyn tai ... ilmoittautuneet ?
Ja mites se päiväkoti mahd tutustumiset - jos kallistunkin sille kannalle - pitääkö mennä vaan suoraan ko päiväkotiin (soittaa ensin) tutustumaan - ja panna sit sinne hakemus .? Vai pitääkö jostain korkeammalta taholta anoa lupa tai ilmoittaa tai jotain ???
Oon jotensakin ymmärtänyt että jos oikeasti haluaa lapsensa tiettyyn päiväkotiin niin pitää ihan itse olla hyyyyvin aktiivinen ja nimenomaan suoraan ko pkotiin ?

Milla oli 3740g ja 50 cm syntyessään... hyvin on kasvanu siitä :) 8kk neuvolas oli 70 cm ja 8,3 kiloa, siro tyttönen.. Päivät saan juosta perässä kun se on niin mahoton menijä..

YOdottaja66: Oon kans miettiny tota päiväkotijuttua... Meillä oli sellanen tarkoitus että isä jää kotiin hoitamaan tyttöä, kun itse lähen jatkaan opiskeluja. Mut nyt mies saattaakin saada paremman työpaikan ja harkitaan tytön päiväkotiin laittamista.
Ajattelin täyttää sen hakemuksen ja viedä tuohon läheiseen päiväkotiin, kun siihen ensisijaisesti haetaan. Vai pitäisikö sinne soittaa ensin? Jos mies saa sen työpaikan niin se alkaisi jo lokakuussa. Kuinka aikaisin aletaan tutustumaan kun lapsi on himpun alle vuoden...
Haluaisin tytön johonkin lähellä olevista päiväkodeista, sillä meillä ei ole autoa jolla kulettaa, enkä bussillakaan haluaisi.. Onkohan se mahdollista
:|

Yhteistyössä