LOKAKUUN HERHILÄISET 2007 Viikolla 32

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mammoliino
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tartsa tervetukoa mukaan! Mekin ollaan Oulusta, niinkuin muutama muukin täälä :D

juup, kyllä oli hienot golf-välineet Viutsilla :D Nuorenahan se on vitsa väännettävä, vai miten se oli.. ;)

Mies lähti reissuun, tulee taksas joko pe tai la. Huomenna tulee mun sisko kylään..mitähän viihykettä sitä keksis?

Ja tyttö kitisee, palataan kohta! :wave:

No niin, kiukkukohtaus ohi :whistle:

Päivä on menny siivoillessa ja Siljalle takkia tehdessä. Vielä ei oo takki ihan valmis mutta sellanen retrohenkinen siitä tulee =)
Meillähän mies jää hoitovapaalle ens kuun alusta kun minä palaan töihin. Tänään olivat töissä sitä suostutelleet jäämään, tarjosivat matkustelevaa työtä työn merkeissä. No onneks ei ollu kiinnostunu tarjouksesta! Olisin voinu nimittäin repiä pelihousut jos ukko olis tullu töistä kotiin ja sanonu että vaihto hoitovapaan ulkomaanmatkoihin :kieh:

Mietin että pitäisköhän kokeilla tänään viedä ekaa kertaa tuota lasta talonyhtiön saunaan? Voipi olla että itkuks menee mutta samapa tuo, ihan kokeeks ois vaan kiva kattoo mitä tapahtuu ja miten menee. Omat suihkuttelut taitaa jäädä väliin, mutta voihan sitä sitten peseytyä ite täälä kotona.

Tersves...
Tänään Peetu meni tarhaan jo tooosi paljon reippaampana,huuteli ovelta jo "moi tätit" :laugh:
Pessi oli tehyt pissan pottaan tarhassa,kotona ei suostu ees potalle istumaan vaan vetää ihan jäykäks. Olipa sitten kaatunu potalta nenulleen kun oli kiire pois,tuloksena huuli turvoksissa ja mustelma :( ja mulle tuli huuuuono äiti fiilis,että pitääkö sen pikkusen nyt sinne tarhaan mennä kun tulee kolhuja ja mustelmia :'( no,pakkohan se on..ei ne täälä kotona voi keskenäänkään olla kun tiistaina alkaa koulu.
Niin ja mä tein päivähoitohakemuksen netissä ja kun sen tekee oikeesti hyvissä ajoin niin ainakin täälä Tampereella kyllä pääsee mihin hakee.Mä tein jo alkuvuodesta,nyt alotti Pessi tarhassa.

Pupulle onnittelut,mä tuun ihan kohta perässä :D
Yodottajako sitä kyseli jossain vaiheessa tuosta kylpy/suihku touhusta...tuli mieleen nyt tuosta Tiipiin kirjotuksesta.. Meillä ei olla ammeessa käyty kyl piitkään aikaan,pääasiassa siis suihkussa Pessin kanssa.Peetun kans joskus istuu ammeessa mut harvemmin. Pessi siis on ihan keskenään tuola suihkun lattialla touhuamassa kun mä pesen itteni,tykkää kovasti läträtä sielä lattialla.Meillä noita kylpyleluja on yks ämpärillinen niin tekemistä piisaa. Tänäänkin pojat olivat keskenään suihkussa,mamma lakkas kynsiä vessan pöntön päällä :D Näin meillä myös taloyhtiön saunassa käydään,pyyhkeen oon sinne lattialle laittanu sit pojille ämpäriin vettä+kauhat ja hyvin viihtyy.Meillä saunavuoro lauantaisin ja nyt oon parina lauantaina jo yksinkin uskaltautunu poikien kanssa sinne (yleensä mummo tai Pessin kummitäti mukana).

Taidanpa käydä kellistelemässä noita höpöttäjiä tonne...

Onnittelut pupulle! :flower:

Dogtor: se on sellainen pitkäkestoinen antibiootti kuuri,mutta tosiaan annetaan kolmena päivänä vaan.
"Kivat" riblat se sai aikaan ainakin.. tyttö päästi pikku paukun ja napaan asti tavaraa.. :x Kolmeen otteeseen sitten tänään siivoiltu samanmoisia :x

Käytiin nyt siellä allergialääkärillä ja selkeä tapaus on. Huomenna hoitaja soittelee maitoaltistus ajat ja prick testi ajat. Kela siis vaatii tutteli sekä soija altistukset.
Sainpa sitten selvyyden siihenkin miksi vasta 8kk alkoi tulla muitakin allergisia reaktioita Saralle. Noin 8kk:n iässä alkaa allergiat puhkeamaan jos on herkkyyttä allergisoitua tietyille ruoka-aineille. Ja niinpä se oli Saran isoveljelläkin, kasvot räjähti yhtäkkiä samanikäisenä, tosin prickit ei näyttäneet mitään silloin.
Ja sitten kun on se iho juttukin että Saralle tulee punaisia jälkiä kosketuksesta, niinkuin isälleen jopa mustelmia olkapäihin kantaessaan painavaa rinkkaa, niin kuulemma kannattaa ottaa antihistamiiniä, niin ei pitäisi tulla! Se on nokkosrokkomainen reaktio herkälle iholle :o Siis isälle suositteli sitä antihistamiinia.

Et sellasta tänne...

Tervetuloa uudet tasapuolisesti! :wave:

Iltoja vaan täältäkin suunnalta :wave:

Pariin päivään en ole jaksanut kirjotella :ashamed: on tuo melinan flunssa vienyt voimia ja anopin kutalekkin sai mieleni pahoitettua,jota tässä jo kolmatta iltaa itkeskelläänkin :'(
Nyt tuntus tuo mellunkin vointi paranevan,huh! Lääkärissäkin kyllä käytiin,mutta korvat yms. puhtaat ja terveet eli ihan kesä flunssasta kyse.

Tänään tapahtu jotain aivan kaameeta...mellu tippu portaista :o :/
En heti kerennyt neitosen perään lähtemään,niin johan se sieltä sitten tumahti masulleen maahan..hetken itki,mut aika nopsaan rauhottu ja jatko touhuumista. Soitin terveyskeskukseenkin varmuuden vuoks ja sanoivat että ei tarvi näytille tuoda jos tyttö näyttää hyvin voivan. Onneks selvittiin säikähdyksellä :heart:

Ainiin dirlittanille kiitokset kun melinan vointia eilen kyselit..lämmitti mieltä :)

Olikos se yksäiti kun antoi pessille riisikakkuja? miten annat? :ashamed:
siis laitatko palasiksi vai miten?

Ja onkos täällä ketään jonka napero söis vieläkin 5-6kk soseita? :ashamed:
Meillä kun edelleen mennään niillä..kököt ei uppoo :headwall:
Ja nyt kipeenä ei uponnut edes puuro :o vissiin liian kökköstä ja limasta sekin.

Pikana tulin lukemaan...väsyttää niin kauheesti et taidan kömpiä jo nyt koisaamaan. Kiitos kaikille tsemppitoivotuksista kokeisiin :heart: Koko päivä menikin sielä (9-15)..ette varmaan sen takia muistanu missä kokeessa olin ku en oo tainnu edes sanoa? ;) käin koulunkäyntiavustajan pääsykokeissa,koulu kestäisi vuoden ja olisi aika lähellä kotia. 2.9 alkaa jos pääsen,en ole Ellalle edes hoitopaikkaa hakenu vielä.Kai uskottelen itelleni etten ole mihkään opiskelemaan menossa :ashamed: Ella ei oo tänää enää oksentanu,ei olla kyllä nannia annettukkaan.Varmaan johtu sitten siitä :o

tildaa tänää ajattelin kesken ruokailun :D Toivottavasti saisit nukuttua ja saisit toimivat lääkkeet.Unettomuus on mitä kamalinta.Miula oli kanssa yhessä vaiheessa sitä.Nyt ei ole ollu vähään aikaan.Kaverin häissä kun oltiin niin väsytti kamalasti ja menin jo 01 "nukkumaan",olo oli yhtäkkiä kuin olisin vetäny 100 kossupatteria,olin virkeä ku peipponen ja sydän löi ainakin 200 koko yön.Torkahdin vasta aamu 6 pariksi tunniksi.Jälkikäteen oon miettiny että valvotus johtui varmaan kun vedin askin röökiä illan aikana :o :x Sori hyppäsin asiasta puskaan mutta jaksamista siule kovasti :hug:

Pupulle PAAAAALJOOOON ONNEEEEAAAA VAAAAAANNN.... :flower: :flower:
[/b]tartsalle terppatulemas :wave:

tinakenkätyttö voin kysästä kaverilta tertteeko tuplia kun vauva kohta syntyy :D Mie haluisin tuplat,jos ois toinen lapsi ;) :D

krisu: Ei kiittämistä. Hyvä että Mellu voi jo paremmin!
:hug:

Ihanaa että Mellulle ei käynyt kuinkaan kun putosi, noi on niin kamalia juttuja, itse aina säikähtää!!

Miten se sun anoppi niin sun mielesi pahoitti? Ei kivaa.
Älä suotta itkeskele, kyllä puhetta ja sanoja maailmaan mahtuu, älä välitä
:hug: :hug: :hug:

Meillä Eemi tänään ekaa kertaa söi rakeisempaa ruokaa, sitäkin lautasella hienonsin,,mutta vähän jo edistystä..

Anoppi sanoi jotain sellaista mitä en täällä edes viitti kertoa ja meidän välinen suhde ei tule enää ikinä olemaan yhtä hyvä..loukkas mua ja mun miestä niin pahasti :(
En ois ikinä voinu kuvitella,että se sanoo tuollaista..muuten niin ihana anoppi ollut!
Mutta ehkä tämä tästä..ajan kanssa.

Ja tosiaan tuli säikähdettyä oikein kunnolla,kun tuo tyllerö sieltä portailta putosi. Hetki itkettiin molemmat äiti ja tytär,mutta onneks tosiaan ei mitään käynyt!

Alkuperäinen kirjoittaja krisu:
Anoppi sanoi jotain sellaista mitä en täällä edes viitti kertoa ja meidän välinen suhde ei tule enää ikinä olemaan yhtä hyvä..loukkas mua ja mun miestä niin pahasti :(
En ois ikinä voinu kuvitella,että se sanoo tuollaista..muuten niin ihana anoppi ollut!
Mutta ehkä tämä tästä..ajan kanssa.

Ja tosiaan tuli säikähdettyä oikein kunnolla,kun tuo tyllerö sieltä portailta putosi. Hetki itkettiin molemmat äiti ja tytär,mutta onneks tosiaan ei mitään käynyt!

:hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:

Krisu :hug:

Meillä syödään melkeinpä vain noita 5-6kk soseita. Toisinaan suostuu syömään 8kk ruokia, mutta paljon helpommalla pääsee kun antaa vaan noita hienoja soseita. Noitten murusten ja palasten kanssa on aina sellasta kakimista ja lopuks sitten saattaa tulla oksennuksen mukana kaikki pihalle :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja tiipii:
Krisu :hug:

Meillä syödään melkeinpä vain noita 5-6kk soseita. Toisinaan suostuu syömään 8kk ruokia, mutta paljon helpommalla pääsee kun antaa vaan noita hienoja soseita. Noitten murusten ja palasten kanssa on aina sellasta kakimista ja lopuks sitten saattaa tulla oksennuksen mukana kaikki pihalle :headwall:

Tuollasta se meilläkin on,kun muutaman kerran antanut jotain kökkösempää eli 8kk sosetta niin kaamee yökkiminen ja jopa oksennus saattaa tulla :o
Nyt on sentään ruvennu taas äipän tekemä ruoka maistumaan eli se ei oo ihan yhtä hienoo ku toi 5-6kk sose,mut..
eli kai meillä viel vuoden ikäsenäkin syödään noita vauvaojen soseita :headwall: :ashamed:

Meillä alettiin heti sillon 8kk ikäsenä harjotteleen kökömpään ruokaan.. olihan se sellasta yökkimistä aluksi. nyt sujuu ihmeen hyvin, vähän pitää vielä muussata niitä isompia palasia... riisikin menee ilman isompia kakomisia alas. Meiän tytöllä ei oo vielä yhtään hammastakaan, mut hyvin se jäystää ikenillänsä, heh =)

Krisu: Onneksi ei sattunut mitään! Tuli tuosta mieleen viime viikkonen, kun käytiin kaupassa... Ostoskärryn lasten penkki petti tytön alta ja tyttö tipahti sinne ostoskärryyn. Säikähdettiin miehen kans molemmat niin että kädet vapisi jälkeen päin. Ja en meinannu sanaa saada suusta ulos ku itkuki meinas tietty tulla.. onneksi ei tullut mitään vakavaa, pari kuhmua päähän...
Cittari sai vähän palautetta mieheltä :kieh:

krisu: Soittelen sulle huomenna! :hug: En mä tajunnut edes siinä "kiiressä2 kysellä teidän kuulumisia kunnolla,kun höyrysin sitä lekurireissua :ashamed: :ashamed: :ashamed:
Nyt on ihan pakko mennä nukkumaan, väsyttää ihan kauheasti, niinkuin on taas tehnyt monta päivää ja verenpaineetkin on tosi korkealla, siis ihan mittarin mukaan,liekkö stressistä vai mistä ihmeestä :/

Hitsit mitä tuo kello jo näyttää.. pitää lähtä koisimaan että jaksaa nousta aamulla taas ylös..
Ekaa kertaa kirjottelemassa täällä ja heti tuntuu jäävän koukkuun :laugh:
kiva vaan saada vähän vertaistukea ja juttukavereita =)
öitä!

Höh, kaikki lähtee koisaan :/ Minä oon täälä yksin valveilla kun se ukkokin sielä reissussa... Ostin kaapin täyteen herkkuja mutta nyt en sitten osaakaan nauttia tästä "vapaaillasta" |O Ois olutta, sipsejä, dippejä, suklaata, muffinsseja, lihapullia, juustotäytteisiä chilejä....
Ostin omaks iloks mutta myös siks kun se mun sisko tulee huomenna :ashamed: :saint:

:wave: Taustalta pikaseen. Oon ollut koko illan tässä valikoimassa teetettäviä valokuvia ja menin sit kerhoonkin kattoon vielä mökkikuvia, jos niitä olis jotenkin pystynyt teettään. Mut eihän siel enää näy mitkään kuvat :o . Mikähän siinä? Höh... :attn: :attn:

Pääsinhän mä vihdoin lukaisemaan tämän päivän kirjoittelut läpi. Ai että oli rankka ilta |O . Poika heräs päiväunilta 17 ihan väsyneenä (mut ei suostunut enään nukkumaan) ja hirmuista kitinää koko ilta. Missään ei ollut hyvä, äidin lahkeessa ois vaan roikkunut. Lähdettiin sitten pyörähtämään vaunuilla kaupassa, jotta ois jotain muuta puuhaa pojalle kuin tuo kiukuttelu. Vaunuissa sitten katseli autoja, puita ja muita ihmisiä kiltisti (kaupassa heilutteli kaikille vastaan tuleville ihmisille, ai että saatiin useita hymyjä) )ja kitinä alkoi taas heti kun kotiovi sulkeutui... Mieskin vielä ilta/yöreissuillaan... Lopulta kun sain pojan nukahtamaan, istahdin sohvan nurkkaan kirjan kanssa ja yllättäen pari tuntia siinä vierähti.

Meillä lähestyy kaksivuotis hääpäivä ja oon tässä kovasti miettinyt jotain pientä tuolle avioukkoselle. Olisko teillä vinkkiä? Päivä on keskellä viikkoa, joten hirmuisesti ei sitä lähdetä mihinkään juhlistamaan. Jotenkin olis vaan kiva vähän päivää muistaa... Ajattelin tehdä piknik -iltaeväät silloin olkkarin lattialle, kun poika ollaan saatu unten maille... Katotaan malttaako mieheni pistää silloin telkkarin kiinni ;) .

Nyt on ponkaistava peiton alle, jotta huomenna taas pääsee ajoissa ylös. Öitä!

Yhteistyössä