LOKAKUUN HERHILÄISET 2007 Viikolla 32

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mammoliino
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä vietettiin taas vaihteeksi päivä lastenpolilla :( isompi taas kuumeessa ja sitä sitten edelleen tutukittiin...

nyt on tulos se että nyt on tutkittu niin laajasti Kaikki, ettei mistään vakavasta ole kysymys.. nyt sitten seuraavaksi lähete korvalääkärille ja keskustelemaan nielurisojen poistosta. Diagnoosi oli periodinen kuume ja joillakin kuumeilu loppuu risojen poiston jälkeen..

:headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: toi keskimmäinen tuhos mun tekstit ja nyt ei oo aikaa enempään |O :headwall: :headwall: , jo olin pitkät pätkät kirjottanut :ashamed: |O

Täälä yks äiti hermot rullalla :kieh: Pessi nukahti 19 aikaan ja eikös Peetu sit tietenkin TAAS herättäny Pessin..tekee sen ihan mulle kiusallaan kun sanon että tyst niin ei,vaikutus on päinvastainen.
Paranemisia sairastelijoille,unia väsyneille :hug:

Meillä taitaa se hammas tehdä tuloaan,niin itkuinen poika oli illan,annoin panadolia niin helpotti kyllä.Pojilla oli hienosti mennyt tarhassa taas,kovasti saivat molemmat kehuja; Pessi kun on kuulema niin helppo,ruokaa,päiväunet ja kuiva vaippa kun on niin herra vaan naureskelee ja leikkii :heart: ihana.. Ja Peetu niin reipas ollut tänään,syönyt reippaasti,pukenut tosi hienosti ja kiitokset jne raikaa. On mulla ihania poikia :heart:
Nyt vaan hittovie ei tarttis kyl Pessin kauheesti heräillä..tosin menin ite eilenkin 21.30 aikaan nukkuun et ehkä mä selviydyn kouluunkin ens viikolla.

Riisikakkua mä joo oon Pessille antanut,ihan silleen palasen lohkassu siitä kakusta..ei ihan kokonaista kumminkaan kerralla,on niin iso. Ja omasta kädestään Pessi sitä nakertaa,samalla lailla kun leipääkin.Tarhassa näkkäri on alkanut olemaan herkkua,kotona en ookkaan sitä ollenkaan antanut.
Huomena Peetu menee mummille yöks... :o voitteko kuvitella... ihan pyydettynä.. :o mä oon ihan ihmeissään. Tosin Peetun eka kommentti oli että en halua mennä :whistle: sitä se teettää kun on kerran puolessa vuodessa sielä yötä ;) saa nähdä nyt huomena tarhan jälkeen.Jos ei halua niin ei mee..lauantaina sit on tosin Peetun serkun ristiäiset että ihan hyvä jos ois sielä valmiina. Pitäs vissiin joku kortti väsätä sinne..
Mulla aamulla kampaaja,tää valmistautuu kouluun :laugh:

Tiipii; mitä olet tehnyt jotta saat tilanteen taas aisoihin? Onkohan tämä ihan yleistä että takapakkia tulee :whistle: tai oikeastaan niitä kai tulee koulu ikään asti :headwall: |O Ainakin meidän Anni edelleen hippasee joskus viereen, milloin itkee keskellä yötä jne..

Kyllä tääläkin Pessin nukkuminen heiluu a:sta ö:hön. Joskus nukkuu kokonaisia öitä,joskus valvoo yöllä tunnin (niinkun nyt pari yötä) ja joskus herää useemmin...

Hui kauheeta...mä huusin huutiksesta pojille kerrossänkyä :o hirvee aatella että nuo joskus niiin isossa sängyssä nukkuis. Tarkotus on sitten siis myydä Peetun jatkettava pois ja Peetu nukkuu alasängyssä ens alkuun..tai no nukkuuhan Peetu tarhassakin yläsängyssä et miks ei sieläkin. Sit Pessi tuohon kun pinnis jää pois.Peetu siirty muistaakseni reilu 1v pois pinniksestä,heti kun oppi tulemaan oikein päin alas sängystä.

Katjannalle oikeen hyvää synttäriä!! :flower:
vaikkakin jo hieman myöhäseen :ashamed: mutta ehinpä oikeen vuorokauden aikana :D

Meillä on mun sisko miehensä kanssa kylässä. Ovat nyt saunassa joten hetkeks kehtasin piipahtaa :D

merkkailen näin aamutuimaan...heräsin jo puol 5.ja kohta pitäs lähtee ajelemaan töihin (klo 6.20)..

meillä olis sitten hoitopaikan ettiminen esissä :o minä sain vuorotteluvapaan sijaisuuden (1v) ja jatkoo siihen mahdollisesti sitten tämän immeisen opintovapaan joka kestää varmaan 3v..
innoissaan olen..mutta sitten kuitenkin jo pelottaa mitä ton tytyn hoitoon viemisestä tulee..kummisa lupautu jo avittamaan sen verran että jos meillä miehen kanssa sattuu iltavuorot samaan aikaan,niin lupautu jo ihmisten aikaan hakea tytyn kotiin ja hoitaa sitten illan =) ja olen miettinyt että omat isot tytöt saa kyllä jonkun verran ainakin viikonloppuisin kattoo venlukkaa..no sen nyt näkee miten työvuorot ym rupee sujumaan..ja mistäs sitä tietää et onko ukolla maaliskuun jälkeen enää töitäkään,kun yt-neuvottelut alko tuolla tehtaalla..

niin yksäiti kerroppa miten teillä hoitoon meno rupes sujumaan?(en nyt kerenny lukee kaikkia textejä) olivatko pojat illalla miten kiukkusia?ym.?mitä sinne hoitoon pitää ensinnäkin ottaa mukaan? kysyy tumpelo,joka n.13v sitten on viimeksi lapsia hoitoon laittanu :o

mutta nyt täytyy vielä lähtee lärppä pakkeloimaan,ja eväät kattomaan..joten illalla aijon varata koneen ja surffata viikon edestä :laugh:

ainii..tuutilulla miullakin tuli muuten se veskinpönttö episodi mieleen tuosta vesijutusta :D

Meillä onkin uusi varaaja
k010.gif
Jospa tuo vielä tänään saatais paikoilleenkin :D Tuo entinen oli 19v vanha ja matalaa mallia. Eihän enää sen kokoista löydy tai jos jostain ois löytynyt niin eiköhän metsästykseen ois mennyt aikaa tuhottomasti. Nyt joudutaan tekemään putkimuutoksia ja vaihtamaan eteisen paikkaa. Varaajan paikka on yläkertaan menevien portaiden alla joten korkeutta ei saa tuohon paikkaan lisää. Pistettiin se sitten kolosesta ulospäin. Ja nyt se tulee osittain nykyisen eteisen oviaukon eteen. No väliäkö tuolla kunhan lämmintä vettä saadaan. Voidaan ottaa tuo toinen ulko-ovi auki nyt jo kun se joka tapauksessa auki otetaan jossain vaiheessa. Nykyisen eteisen paikalle kun on suunnitelmissa sisäsauna. Ja sitä oviaukkoa voidaan leventää toiseen suuntaan siinä vaiheessa. Eli mulla on tänään taas kaappien ja kamojen siirtoa/tyhjentämistä tiedossa. =)

L-S no pakko kai mun on uhrautua ja tulla teijenkin remontti käynnistämään :D

Heidi tervetuloa Suomeen :wave: Toivottavasti pakkasitte tarpeeksi lämmintä mukaan. Täällä ainakin sataa ja on pirun viileetä. Eilenkin oli jotenkin kylmä jo sisälläkin :o Minnes päin maata tuutte? Varmaan oot joskus sanonutkin mut enhän miä muista (ei taida yllättää )

tiipii taatusti se on mielenkiintoinen :D Uteliaana jään oottamaan. Muistakaa nyt muutkin että meijet on viikon sisällä luvattu päästää sinne tirkistelemään :whistle: *menee merkkaamaan kalenteriin ylös ja laittaa kännyyn muistutuksen* :laugh:

Helpottiko YO:n migreeni? :hug: Mulla harvoin menee särkyyn asti mutta ne näköhäiriöt (sahalaidat ym. on melkein päivittäisiä ) :headwall:

Tinakenkätyttö :hug: Voi toista pientä! Loppuis jo noi kuumeilut vihdoinkin. :hug:

niinukalle paljon onnea pitkästä sijaisuudesta
090.gif
Ja toivottavasti löydätte Venlalle hyvän hoitopaikan =)

Missäs muuten meijen poppoo on? :o mamma3:a ei ole näkynyt aikoihin eikä henkkaa eikä muutes monia muitakaan.

V-O:lta piti jo aiemmin muistaa kysästä että minkä suruviestin saitte:hug: ? Vaikka eihän se mulle kuulu mut kysympä silti :ashamed:

Voi voi... maanantaina alkaa koulu ja meijen tuli ja leimaus- pojun pitäis koulutie aloittaa :/ Ja minuu hermostuttaa mitä siitä ja tulee |O Yhtään innostunut tuo ei ole kouluun lähdöstä. Ja alkaa taas aamulla auton pakkaus. Kouluun ei hirveän pitkä matka ole mutta ei poikaa voi sitä laittaa yksin kävelemään aamulla ja jos koko porukka sen tallaa niin ei ikinä ehditä perille ajoissa. Plääh, voikos tuota kalenteria kääntää taaksepäin muutamalla viikolla?

Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Voi voi... maanantaina alkaa koulu ja meijen tuli ja leimaus- pojun pitäis koulutie aloittaa :/ Ja minuu hermostuttaa mitä siitä ja tulee |O Yhtään innostunut tuo ei ole kouluun lähdöstä. Ja alkaa taas aamulla auton pakkaus. Kouluun ei hirveän pitkä matka ole mutta ei poikaa voi sitä laittaa yksin kävelemään aamulla ja jos koko porukka sen tallaa niin ei ikinä ehditä perille ajoissa. Plääh, voikos tuota kalenteria kääntää taaksepäin muutamalla viikolla?

Ei kyllä varmana käännetä kalenteria....tämä mamma odottaa innoissaan koulun alkua niin rauhoittuu tämä huusholli aina edes hetkeksi.

:D

Alkuperäinen kirjoittaja Piituli1974:

Ei kyllä varmana käännetä kalenteria....tämä mamma odottaa innoissaan koulun alkua niin rauhoittuu tämä huusholli aina edes hetkeksi.

:kieh: ei sulta kysytty! Oo hiljaa siellä |O

Huomenia täältäki :wave:

Olipa eilen touhu päivä... Milla kun nukahti siinä ennen yheksää niin olis itekki ollu valmis menemään pehkuihin!
Mitäs ruokaa te ootte muksuille tehny? Mää oon tosta 8kk lähtien syöttäny enimmäkseen noita kaupan purkkeja, mut eilen sain jonkun ihme päähänpiston ja tein millalle kolmea eri ruokaa! Oisko mitään hyviä vinkkejä? :D

Miten teillä nukutaan päikkäreitä? Milla nukku kauan aikaa 3x30 min päivässä.. mut nyt se on alkanu vetämään hirveitä määriä... eilenkin nukkui 2 x sen n. puoli tuntii ja siihen päälle vielä 2 tuntia! ja yölläki meni vielä 11 tuntia... liittyyköhän tuo kasvuun vai touhuaako se päivällä niin paljon, et tarvii enemmän unta....

Jospa jois vielä kupillisen kahvia, ku ei millään meinaa herätä...

Huomenta!

Meillä on todella huonosti nukuttu yö takana. Nyt en oikein tiedä, pitäiskö varailla pojalle lekuriaikaa vai vielä katsella... Puolesta yöstä eteenpäin jätkä nukkui tosi tosi levottomasti ja kolmen aikaan alkoi itkeskellä. Ei rauhoittunut viereenkään, mihin yleensä nukahtaa sitten heti siihen päästyään. Annoin Panadolia tuolloin kolmen pintaan, eikä siitä ollut juurikaan apua. Poika ei huutanut jatkuvasti, mutta kitisi, sätki ja pari sellaista itkukohtausta tuli. Muutaman kerran kaiveli korviaan, mutta nyt aamusella ei sitä enää ole tehnyt. Kuudelta annoin toisen satsin Panadolia ja saatiin nukuttua peräti kahdeksaan... Tuossa tuo nyt hieman kiukkuisena pyörii, mutta sen voi laittaa ihan huonon yön piikkiin... Kuumetta ei ole, sen tuossa ösken mittasin, eikä ole räkäinenkään. Lienevät noi hampaat?!

Nyt jätkä ekoille unille ja äiti perässä :)

Meillä nuo yöt ei vaan toimi..Viime yönä Eemi heräsi klo 01 ja klo 04, ja molemmilla kerroilla homma meni siihen että annoin periksi ja sen maidon.. :ashamed:
Ukkeli nukahtaa ok klo 20 omaan sänkyyn, ei halua edes nukkua vieressä.
Mutta jostain syystä kun herää yöllä, ei uni ilman pulloa tule!
Meillä tuo esikoinen oli samanmoinen, kaikki vippaskonstit koitettiin, mutta ei, pulloa piti saada, ja nimenomaan maitoa.
Oli n. 1 v kun ne jäi itsekseen pois.

Muutenhan tuo ei olisi probleema, annan pojalle pullon ja se juo sen ja nukahtaa takasin..mutta, mulla ne työt alkaa kolmen viikon päästä, ja ihan pelkään miten selviän töissä kun en saa täysiä unia nukkua???
Eemi herää joka aamu klo 06 iloisena ja pirteänä, häntä itseään ei nuo 2 herätystä rassaa.

Eemi syö päivällä ok, ja illalla kunnon annoksen puuroa, ja hedelmää. Aamulla kun herää niin taas vetää aimo satsin puuroa nassuun..Eli nuo yösyönnit/juonnit ei ruokahaluun vaikuta, ja päivällä saa syödä niin paljon kuin napa vetää eli nälkäiseksi ei jää.

Kaipa nuo jää itsekseen pois, niinkuin noilla kahdella isommallakin on jäänyt.
Eemillä nyt muutenkin sellainen vaihe, että ei malttaisi päivälläkään nukkua, touhuu ja tohottaa, virtaa on enemmän kuin pienessä kylässä. Unissaankin sängyssä leiskuu ja hyörii..kai se sitten vaikuttaa niin että tuleekin pieni nälänpoikanen kun unissaankin kuluttaa:)

Yksi uusi ilonaihe Eemillä on..oma pippeli.. Se löytyi pari päivää sitten, ja se jaksaa ihmetyttää
:laugh:
Sitä se jaksaisi ihmetellä, oikein ääneen ihmettelee että hohhoh kun sen löytää:) Vaipan avaa ja taas löytyy, ja kun housut laittaa jalkaan niin hermo menee kun ei tätä uutta tuttavuuttaan löydä :laugh:

Dirlittan; meillä pippeli on löytynyt jo aikoja sitten ja aina siinä on kiinni kun vaipan ottaa pois :D

Me ollaan lähdössä verikokeisiin Aatun kans. Lääkäri soitti eilen ja haluaa ottaa sittenkin verikokeet noista vilja allergioista, vaikka ei ole yhtään varmaa antaako oikeaa tulosta kun poika on vielä niin pieni ja viljathan on otettu vasta kuuden kuukauden jälkeen ruokavalioon. Lääkäri haluaa kuiteskin ottaa siitä syystä että isällä on keliakia ja on kuitenkin aika läheinen ihminen joten vois olla periytyvä allergia. Nyt ollaan kaksi viikkoa vehnättömällä, kananmunattomalla ja almiron peptia saa antaa rintamaidon lisäksi.

Kiitos Tuutilulla ja Pupu onnitteluista. =) Eilen tein kuuden munan mansikkakakun eikä tuota ole enää jäljellä kuin pieni siivu. Meillä on tuossa ihan vieressä mansikkatila ja sieltä saa ihania tuoreita mansikoita. Tuoreista mansikoista tehty täytekakku on kyllä hyvää ja tekee kauppansa meidän perheelle:p

Nyt laittamaan naama siihen kuntoon että kehtaa kylille lähteä :wave:

kiitos tuutis =)

onkos kenenkään lapselta poistettu noita nielurisoja?
Lääkärikin sanoi, että suurimmalla osalla noi kuumeilut loppuu kun ne poistaa mut ei kaikilla. Pähkäilen kovasti annanko ne poistaa vai en :( Tuo kuume ei oo siis vaarallista ja loppuu itekseen vuosien päästä, mutta onhan se todella inhottavaa..
Kun toinen on kuitenkin vielä niin pieni ja siinä joutuu sitten nukuttamaan ja olemaan yön yli sairaalassa.
No päätös tehdään kun se kutsu tulee sinne korvapolille ja juttelemme sitten siellä lääkärin kanssa.

Kuulehan nyt mummo.....

:kieh: älä ala mulle isottelemaan. |O

Tinakenkätyttö ei lapsilta mutta multa iteltä on aikuisiällä. Ja ihan sen takia kun mulla oli jatkuvasti kurkku kipeä ja pientä lämpöä. Mutta noissa risoissa olikin jo joku krooninen tulehdus päällä.

Mutta lapsethan toipuu nopeammin siitä leikkauksesta :)

Nyt olis rauha maassa Ella meni hoitoon vielä yhdeksi päiväksi. Sehän on siis koko kesän käyny pari päivää viikossa hoidossa. Ja on ollu ihan hyvä asia. Mutta syksyllä ei voi enää jatkaa siellä kun oikeat hoidokit tulee takaisin. Siis tuo on ollut yksityinen pph, jossa tyttö on.

Josko menis juomaan aamukafet kun pikkulikatkin on eka päikyillä.

Nukkuvat jotain tunnin näin aamulla aamupalan jälkee. Ja sitten iltapäivällä toiset n. 2 tunnin unet. Siinä kaikki mitä meillä nukutaan päiväs aikaan. Yöllä nukutaan n. klo 20-20.30 tuonne aaamu seitsemään asti. Välillä herätään kerran, välillä ei ollenkaan. Ja toisinaan taas useamminkin. Ja Essi ei tartte maitoa yöllä mutta Emma tarvii, jos ei saa huuto on sen mukaista että koko huusholli herää.

Kuulehan nyt mummo.....

Ole hiljaa tenava siellä! :laugh:

Kuulehan nyt mummo.....

Ole hiljaa tenava siellä! :laugh:

s025.gif

Tinakenkätyttö:Meilä ei noita nielurisoja ole poistettu, mutta molemmilta isommilta kitarisat kyllä.
Ida oli 1v 2kk kun poistettiin, Eetu oli 6v.

Idalla oli jatkuvasti joku tulehdus päällä jossain, ja kuvissa todettiin että nielu niin ahdas, kitarisat peitti nielusta 60% !! Ida oli kova kuorsaamaan, ja oksentelemaan, yökki tosi helpolla ja usein oksensi kesken syömisen yms..johtuen juuri sitten siitä nielun ahtaudesta.

Ida nukutettiin ja koska oli niin pieni, niin oltiin osastolla koko vrk. Kaikki sujui ok, ja Ida toipui loistavasti, oli jo seuraavana päivänä kuin mitään ei olisi tehtykään:)
Ja tuo auttoi, Idan tulehduskierre katkesi.

Eetulla taas poiston syynä oli jatkuva KOVA kuorsaus, ja siitä johtuen univaikeudet-> väsymys -> kurkkukivut yms.. Nielu kuvattiin ja todettiin että hänelläkin tosiaan kitarisat ihan valtavat, hänellä peitti myös sen 60% nielusta. Mutta Eetulla ei koskaan mitään tulehduskierrettä.
Eetu nukutettiin, ja 15 min operaation jälkeen, saavuttuaan heräämöön, Eetu heräsi ja kysyi että pääseekö kotiin:) JA päästiinkin, jo jokunen tunti operaation jälkeen.Oli tosi reipas, ja toipui hurjaa vauhtia. Nielu kipuili pari päivää, ja se oli siinä.

Tuo nielurisojen poisto onkin hiukan isompi toimenpide, mutta olen kuullut että lapset toipuu siitäkin hurjan hyvin. Meillä Idaa seurailtiin aikanaan pitääko nekin risat poistaa, mutta ei sitten tarvinnut.

Nyt olen mielenkiinnolla seurannut Eemiä, Eemi myös kova ääninen nukkuessaan, ja hänellä myös tosi voimakas tuo yökkimis refleksi..saa nähdä onko hänelläkin joskus edessään tuo risojen poisto. Hänellä ollut nyt 1 korvatulehdus, eli vielä ei onneksi ole missään tulehduskierteessä. Toivotaan että ei sellainen alakaan!

Yhteistyössä