Lokakuun herhiläiset, vko 34

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Piituli1974
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Alkuperäinen kirjoittaja mileko35:
Minä taijan olla sukua Katjannalle :wave:
Paikat ei pysy siistinä, eikä ukon lepertelyt kiinnosta :ashamed:

Miä liityn joukkoon :D Täällä on aina kaikki mullin mallin :ashamed: Ja ukolle en lepertele, lapsille senkin edestä :heart: Eikä kyllä nykyään pussata tai paijatakkaan. Jos semmosta erehtyy tekemään niin tuo yks luulee sen johtavan johonkin muuhun :whistle: Joten parempi jättää väliin :D

Joskus oon ihan kysynytkin että miks ei vois olla lähekkäin vaikka tv:tä kattoessa ilman että pitää koko ajan lääppiä, hipelöidä ja häiriköidä. Pitääks sen aina muka johtaa peittojen pöllytykseen |O Ei se kyllä johda, siitä piän miä huolen ja toinen ompi turpa rullanlansa. :whistle: Ahistavaa ja siks en enää siihen viereen ees viiti mennä!

täällä on tiiäkkö välillä ihan sama homma,eikä voi halailla ja katella vaikka telkkaa lähekkäin ilman että se johtaa johonki muuhun..ärsyttävää kun alkaa kohta joku tökkiä tyyliin selkään,oonki uhannu että jos se ei lopeta tökkimistä niin lähtöö koko vehe ja hyvin nopiaan :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja shenda81:
Alkuperäinen kirjoittaja milla-maria:
Alkuperäinen kirjoittaja shenda81:
Mä odotan ihan hulluna että alkaako menkat kuunlopussa vai ei....toivottavasti ei :heart:
Mä haluaisin TAAS uudet vaunut....sanokaa mulle etten mä tartte
ahaa,minäpä toivon ettei menkkoja kuulu...saatas lisää jännitystä
:D
vauvat on niiiin ihania.... :heart:

Siis mäkin toivon ettei ne alkaisi ollenkaan..tahtoo vauvan :heart:
juu niin mää tajusinki,mullon vaa joskus hassu tapa esittää asiat=)
nyt vaan plussatuulia sinne kovasti!!

mitäs se tiiipii oikeen aamulla kirjotellu :laugh:
mua alko ihan äänee naurattaa.
mulla iteasiassa joskus samantapasta salakieltä tulee laitettua siskolle,jos oikee nopsaa yritän kirjottaa :D
muoks:no lukasin nyt vähä tarkemmin ja merkkehän sieltä puuttu,sori!!

nyt meillä on videokamera taas lainassa,saa pikku-ukkoa kuvattua :heart:
onhan tuosta aikaaki ku kuvattiin,4kk:n iässä.
pitäs kattoo niitä vauvafilmejä(3vko:n iässä)
mua on harmitanu jälkeenpäin että oispa ottanu synnärille kameran mukaa!!
ja sit ois isä saanu kuvata ku ottavat painoo yms.

hyihyi arvatkaas mitä löysin tänää pyykkikorin pohjalta :x :x
pari sokeritoukkaa(?) oksettaaaaa!!
se kori lensi nopeeta roskiin!
nyt pesin vesan lattiat klooritilla,tuskin mitää auttaa(muuta ku itteeni)
huh ku ne on kamalia :x

nyt sisko tuli,menää kahville :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja tiipii:
min' kans katoin aamulla keih'skarsinnat pakko aina kattoo nuo! Meinas huolettaa sen ekan liukastumisen j'lkeen mutta onneks p''si'v't jatkoon!

Siis mik' t'ss' koneessa on kun ei nuo ' merkit onnistu... Silja k'vi jotain n'pr''n :headwall: :headwall:

:laugh: meillä oli kerran samaa kun Eemil kävi koneella säätään :whistle: enkä minäkään muista miten sain pois... suljinkohan koneen tms. :/

hellittelynimistä me kutsutaan toisia ihan rakkaiksi tai kulta tms. =) jotenkin niin luontevasti tulee. Ja kyllä sitä ohimennen tulee ihan pusuteltuakin väliin :heart: Vaikka väliin ollaan taas ihan tulta ja tappuraa ja voi toinen ärsyttää ihan mielettömän paljon :snotty:

*muok ei siis kummiskaan koko aikaa olla kullittelemassa :laugh:

Oi joi... Miä kattelin just etusivun listaa ja kohtahan ensimmäiset täyttää jo vuoden :o Joudutaankos myö kohta siirtymään tuonne taaperoihin kirjoittelemaan :'( Missä ne meijen vauvat on |O

Mä kävin tuolle kaverille apuna ostelemassa tavaroita hääkortteja yms. varten. Nyt on kaikki mitä näin ensi hätään keksittiin. Kunhan selviää tuo jatkopaikka, niin voi sen jälkeen miettiä koristeita ja etsiä niitä jostain...
Josta tuleekin mieleen, että nämä sydämien ompelijat haluaisiko joku tienata? Harkitaan niitä sydämiä koristeeksi. Millähän hinnalla voisi niitä saada tätä kautta?

Minä sitten sain lainan, joten olen tehnyt jo tarjouksen siitä firmasta... Nyt sitten pidetään peukkuja, että saan sen firman. Hirvittää kyllä tämä tilanne, mutta joskohan se siitä. Eiköhän kaikki mene ihan hyvin. Mutta sitten olisi työpaikka kotosalla... Helpottaisihan tuo elämää ehkä jonkin verran...

Alkuperäinen kirjoittaja tytteli74:
hellittelynimistä me kutsutaan toisia ihan rakkaiksi tai kulta tms. =) jotenkin niin luontevasti tulee. Ja kyllä sitä ohimennen tulee ihan pusuteltuakin väliin :heart: Vaikka väliin ollaan taas ihan tulta ja tappuraa ja voi toinen ärsyttää ihan mielettömän paljon :snotty:

*muok ei siis kummiskaan koko aikaa olla kullittelemassa :laugh:

tytteli; minä arvasin että te olette pariskunta joilla "rakas" tulee luonnostaan =) Oikeastaan sinun reaktiota pelkäsinkin kun kerroin etten itse ole, rakas, rakas tyyppiä :D ;) No totta puhuakseni jokainen taplaa tyylillään. :whistle: enkä minä nyt oikeasti sinua pelkää, mutta tunsinpa oikein pelkän netti tuttavuuden perusteella. :whistle:

Hipheihurraa!!!
k045.gif
Sain äsken pestyä kaikki viisi ruokailu erkkerin ikkunaa.
k040.gif

Tänään ois Oulussa kortteli haipakka ja liikkeet auki yö myöhäseen. En vaan taida jaksaa lähteä sinne kun ei kamalasti ole rahaakaan eikä tarvetta millekään. Aikaa en kehtaa lähteä varsin kuluttamaan sinne. Mieluummin katselen Metsoloita tai luen romaania. :D Mies lähti pojan kans ulos että sain pestyä rauhassa ikkunat ja nyt kun urakka on ohi taidan lähteä yksin suihkuun. Kauhea kun tulikin hiki tuossa hommassa. Täällä on muutenkin jotenkin kamalan hiostava ilma.

Ihana vauva Henkan siskolla. :heart: Onnittelut tädille :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja katjanna:
Täällä on muutenkin jotenkin kamalan hiostava ilma.
Tääl on ollut koko viikon |O

L-S onnea lainasta ja toivotaan että kaupat tulee :flower:

Kukas haluais mennä mun puolesta huomen aamulla papaan :x Tuli syöpäpolilta kutsu ja pakko kai se on mennä :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Piituli1974:
Lillis, ei ne ole vaikeita tehdä jos siis omistaa koneen jolla ommella.

Niin ja onnea uuteen urakkaan. :p :hug:

Niin, mutta kun mulla on peukalo keskellä kämmentä siinä touhussa... :| Onko jollain jotain kaavaa/ohjetta siihen?

Hihi, oonkos mää vielä niuhompi kuin rontti (ei millään pahalla, mutta kun ollaan monasti todettu et joissain asiois aika niuhoja ollaan :kieh: ;) ) , kun ohjeistan ja kyselen eskarinkin tätejä... :laugh: Varmaan johtuu siitä ettei meidän eskarilainen ole ollut koskaan missään päivähoidossa tms. joissain kerhoissa vaan kerta-pari viikkoon ja vain pienen ajan kerrallaan, että täytyy sitten kertoa kaikenlaisa asioita y.m. =) Ja sanoihan toi eskari-ope, et hyvä tietää kun he eivät voi tietää, kun aivan vieras lapsi on... Niin ja suurinosa noista eskarilaisista on ollut päikyssä tai muussa hoidossa... että aikamoista opettelua on tolle mein lapsukaiselle tää eskari...ja kuten mein muullekin perheelle.

LS, sydämet totta-tosi on tosi helppoja tehdä! Onnea häävalmisteluihin ja kaasoiluun =)
Siinäkin sitä hommaa piisaa...nimim. kokemusta on :whistle:

Vitsi miten söde oli toi henkan täditettävä, uiui :heart: :heart: :heart:

Mutta nyt täytyy mennä...mies meni jo isompien kaa saunaan, mä meen niitä tohon sit suihkuttelemaan. Saa mies ottaa viel kunnon löylyt sit. Ja sit mä meen saunaan sen jälestä. Joskus näinkin kiva, et saa saunoa sit rauhassa...erihomma on sit kun koko porukalla kylvetään :whistle: Mites muuten, joko teillä pikkuisetkin saunoo jo ihan säännöllisesti vai kuinka? Meillä aika paljon on saunassakin jo, kun kovasti tykkää, mutta paljon vielä pelkässä ammeessa/suihkussa. Nyt menoks :wave: Jos sit viel ehtis tänne paremmin =)

Ihana tuo henkan siskon vauva :heart:

meillä meni koko päivä siellä sairaalalla kun oli molempien tyttöjen ajat.. kylläpä meijän pikkusta tutkittiin ja huudatettiin ja toinen oli jo ihan väsy eikä päässyt nukkumaan.. verikokeita, sydänfilmi, neliraajapaineet... :'( tuloksia saa ens viikolla kun lääkäri soittaa..

isommalle on nyt varattu lokakuulle nielurisojen poistoon aika mut mietitään vielä et annetaanko tehdä..saa vielä peruuttaa jos tullaan toisiin aatoksiin. yleensä tehään vasta kouluikäsille et ei näin pienille..siinä oli kaikkee et en nyt oo varma haluunko vielä täs vaiheessa. osastolla joutuu oleen yön ja jos ei kotona syö eikä juo niin joutuu vielä pariksi päiväksi tippaan sairaalaan...ja on kuuleemma todella kipeet pari päivää.. :(

Pikasesti tänne kurkistin. Teillä on ollut menoa ja melskettä ;)

Tinakenkätyttö:Haalari on mitoiltaan liian iso meille joten luovutan jo ensi metreillä :D

Ihanan kuvan oli henkka pistänyt! :heart: Ihan vauvakuumetta meinas alkaa puskea :ashamed: :laugh:

Talvikengistä puhetta.. Mulla on yhet 21 pyhäkengät jotka löysin kirpparilta. Sellaiset mokkaiset varsisaappaat joissa karvasisus, irlannista kuulemma tuotu :D Mut niitä ei tosiaan voi laittaa kuin sunnuntai ajelulle, jos ne Saran koipiin edes menevät, sen verta paksut on neitin jalat :whistle:
Varmaan ostetaan jotain kokoa 20, kun kengissä 19 on nyt hyvä. En kyllä ole kerennyt miettiä ees moisia, mutta kohta kun kaivellaan talvivaatteet ja testaillaan ne niin sitten saakin miettiä :kieh: Siis kaikille lapsille pahimassa tapauksessa uudet vermeet, Millalla tais olla aika reilu viime vuonna niin saattaa mennä tänä vuonna ainakin kakkos housuina ja takkina viime vuotiset. Kenkiä saa kuitenkin ostaa taas jokaiselle.

Oltiin tänään soijamaito altistuksessa. Sara sai jo kunnon oireet suun sivelystä, joten siihen lopetettiin altistus ja plussaa sai. Piti ihan antaa ataraxia, kun leimahti niin kovin kaula :| Mutta siis oli ihan hyvä että leimahti noin pienestä, ettei tarvinnut enempää antaa. =)
Ja ens viikolla vielä yks altistus eli almiron ja sitten on kaikki KELAn vaatimat testattu.

Mikäköhän tuolla Saralla on kun kotona on kuin pikkupiru, kirkuu ja rääkyy alvariinsa. ja sitten kun ollaan kylässä, niin on hymyilevä ja nauravainen. :saint: Täällä se mulle päivät pitkät huutaa eitä, kun kiellän sitä ja tekee kaikkea kielettyä, varmaan vihaa olla himassa..?! :o :D Hima-ahdistus...?? :p

Mun oli tarkotus, etten tule koneelle ollenkaan, ennen kuin työhommien lukeminen on edes alotettu, mutta täälläpä mä istun :D . Ja taitaa tässä taas mennä niin kauan, että sitten haluunkin jo sohvalle ;) .

Jaahas, tuntuu, että olis vaikka mitä kommentoitavaa. Ihana oli tuo Henkan :laugh: vauva :heart: . En silti suostu alkaa kuumeileen :saint: . Josta tulikin mieleen, että Tyttelin aika sen kuin lähestyy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Et ole aikoihin mitään kummempaa raskausoloista kirjoitellut, onko yhtään supistellut tai muuta? Kuinka jaksat poikaa kantaa jne. Kerro kerro!

Hui Tinakenkätytön vauveli joutunut tänään aika "rääkkiin" :/ ja pohdittavaakin saitte matkaan mukaan. Minä en osaa noista poistoista sanoa mitään, juuta en jaata. Ja Millilläkin sitten taas altistus takana. On se jännä, että Sara nyt sitten yhtäkkiä on noin selkeästi allerginen :o ! Toivottavasti se viimeinen maito kelpaa? Onko se teillä nyt käytössä vai oliko sit vielä jotain muuta?

Katjanna, musta olis ollut kans kiva, että noita tutustumisia olis jotenkin tädit itse enemmän ehdotelleet. En ehkä ainakaan paljon tämän enempää kaipaisikaan tutustumispäiviä, mutta jotenkin tuntui, että nämäkin ehdotukset tuli niin minun aloitteesta... Ja sitäkin kun kysyin, että voiko kerran tulla syömään, niin vähän vaisusti vastasivat, vaikka sitten luvan antoivat. Itseasiassa totesivat, että ettekös te ollut silloin esikoisen aikaankin niin. Eli ilmeisesti tuossa päiväkodissa ei näitä tutustumisia suuremmin mainostella, jos ei vanhemmat itse ole aktiivisia :/ . Onpahan taas yks juttu, missä itse alan muuttamaan omaa toimintaani sitten töissä. Hyvä hoitopaikka varmasti kuitenkin ja minusta on ihanaa, kun se on vanhassa aika reilussa talossa ja tämä yksi osasto on vallannut koko talon, jotenkin kodinomaisempaakin.

Katjanna ymmräsin täysin sun puheet teidän parisuhteesta. Minä ehkä jotain ihan pientä hempeilyä kaipaisin ja varsinkin niin, ettei sen tarvitse johtaa mihinkään, ettei tarvitisi edes ajatella, että johtaako tämä nyt petipuuhiin. |O Mites täällä muuten niin moni on laiskana näissä jumppajutuissa. Jotain oli tänään just lehdessäkin, miten halut on nykyaikana vähentyneet. Mutta siis siihen vielä, että minäkin nykyään usein ajattelen, että ollaanko tässä missään erityisessä rakkaussuhteessa, mutta kaipa me taustalla rakastetaan, ainakin just niin, että ei tässä nyt missään muuallakaan haluais olla :) . Tämä riittää tällä hetkellä, ehkä sitten joskus lähennytäänkin taas, kun aikaa on enemmän. Mutta jotain ihan pientä arjen keskellä kyllä kaipaisin ja voisi tehdä meille hyvää, koko perheelle. Ei vaan ole minustakaan ikinä aloitteelliseksi!!! Voisinhan se olla minäkin, joka kutsuu pitkästä aikaa jollain vanhalla lempiniemellä jne. En tiiä.

Mamma3, me ollaan vasta kerran saunottu ihan koko porukalla, mutta meillä on saunominen nyt jotenkin muutenkin tosi vähissä. Varmaan kylmän tultua taas enemmän ja kyllä sitten ainakin lähes aina otetaan pienin mukaan myös.

Lillis, ne sydämet on tosiaan helppoja ja kun kokeilet, yllätyt varmasti iloisesti :) . Mutta jos, niin kyllähän mäkin varmaan niitä voisin tehdä, kun sit tietää minkä kokoisia jne. Tosin pulleitten sydäntekin postikulut on niin kalliita, että kyllä kannatta ite yrittää. Jänskä kyllä nähdä, meneekö mikään ompeluksista kirpulla kaupaksi. Nyt on auto lastattuna tupaten täyteen ja huomenna alkaa mun pöytä :) .

Tänään mun yks homma oli muuten, että sain jo tuon pienimmän lähes kaikki vaatteet nimikoitua. Mekot tuossa vielä äsken nimikoin ja piruuttani sitten laskin ne. Tasan 20 oli nyt tässä käyttökaapissa ja 4 puolimekkoa. Siinähän on melkein joka arkipäivälle kuussa oma mekkonsa :laugh: . Aion kyllä päikyssä paljon mekkoja käyttääkin, nyt täytyy vaan käyttää aika lyhyitä malleja, ettei haittaa konttaamista.

Sit vielä yks herkku-juttu. Eilen kaiken muun iltapalan päälle, söin vielä Snickersin :x ja tuli tietty huono-olo ja päätin, et nyt jää tällasten ostamiset! Tänään menin kauppaan ja ekana osui silmiin, et Maraboun levyjä saa 3e 3kpl. Arvatkaa vaan otinko heti ja nyt on jo melkein yks minttukrokantti syöty |O :headwall: :headwall: . Ei hitto minkäänlaista taitoa vastustaa kiusauksia :headwall:

Yhteistyössä