***LOKAMASSUJEN ELOKUU***

Heipparallaa!

Hiksaa pukkaa, mutta eipä haittaa kun ei tartte töissä enää kärvistellä :)

Raskausarvista kyseltiin...juu täältä löytyy! Navan yläpuolella molemmin puolin kiemurtelee punaisia viivoja kuin matoja konsanaan. Mies on ihan kauhuissaan, itse en niin niistä jaksa huolehtia. Kait ne siitä vaalenee sitten ajan mittaan.

Yodottajalla tosiaan draamaa riittää! Kyllä te pikkuisen kanssa pärjäätte varmasti kaksinkin vallan mainiosti, hitot tollasesta kutaleesta!

Huomenna olisi taas neuvolakäynti ja illalla perhevalmennus. Katsotaan kuulema video synnytyksestä. Saa nähdä rupeeko puntit tutisemaan..vielä ei nääs oikein sitä synnytystä osaa pelätä. Ehkä kun on eka kerta, ei vielä tiedä kaikkia kauheuksia :laugh:

Kaverilta hain tänään laatikon vaatteita pikkuiselle. Nyt on kamaa niin paljon, että loppuu jo hyllyistä tila. Samoin sängyn ostosta sovin eli kohta rupee olemaan kaikki kasassa. Pientä sälää vaille valmista siis!

Täytyypi sitten kertoa taas neuvolakuulumisia...siihen asti voikaahan hyvin ja töissä käyvät mammat varsinkin jaksakaa vielä hetki!

Kiisumirri ja kirppu 30+3 :wave:

hellettä joo.. :p

ja tosiaankin kuuma kun pätsissä,oikein silmäkuopissa vesikiertää. :/
tuntuu että sisälläkin on kamalan kuuma,vaikka kaikki ikkunat ja ovet auki,ja vielä toi tuuletin tuossa pyörii.

kävin tänään sitten hikoilemassa tulla mummolassa vaapukkapuskassa,onneks mies oli mukana ettei meillä mennyt kuin jotain puolisen tuntia kun kerättiin 5l vattuja.mutta pää aivan märkänä ja pitkin tissin väliä hiki valui. :|

likat laitoin sillä aikaa imuroimaan ja pesemään lattiat..olihan nuo tehtävän suorittanut.hyvä niin.

yodottaja voi hyvä ihme millasia miehiä maa päällänsä kantaa..
siis voiko tosiaan mies olla tollanen..eikö miehellä ole omaa tuntoa ollenkaan?eihän aviopareilla pitäs olla mitään salaisuuksia?mutta kai se vauva on niin pieni juttu että ei sitä toinna tulevalle vaimolle kertoa :headwall:
huh huh en paremmin voi sanoa..mutta niinkuin edellä on tullut mainittua ja muutkin ovat maininneet että tunnut niin vahvalta naiselta että kyllä pärjäät :)

raskausarvista edellisistä raskauksista tuli sellaset arvet että ne näkyvät vaaleina juovina vieläkin,onneksi nyt ei ole tullut tummia arpia.
mitä rasvoja yleensä käytätte vartalovoiteena? olen muutamaa sorttia ostanut,mutta tuntuu että iho jää tautisen tahmeeksi,ja on oikein ärsyttävän oloista olla..sanoinkin että taidan tuota yhtä käsirasvaa iskee jalkoihin ja käsiin,sekä massuun..siitä ei ainakaan jää tahmeaa olotilaa..kaipa se nyt sama on..kuhan on rasvaa :laugh:

kävin kangaskaupasta ostamassa flanelia..oli kilotavarana tosi ihania paloja..25e oli kilo..ostin kahta eri kuvioo,ja katoin että saan niistä yhteensä 4kpl rättejä..makso vaan 5.90e.
pitäs vaan vaikka saumurilla vetää sivut niistä,kuitenkin rispaantuuvat.

nyt taijan lähtee käymään keinokastelussa jos tämä hikikin jonkun verran hellittäs..

niinukka ja vunttunen 31+3

Heissan!

Käytiin sitten tänään ylimääräisessä ultrassa. Lisäistukks, tai mikä lie nyt ollutkaan oli poissa. Lääkäri sanoi, etttä sillon viikolla 21 kun "kohoama" näkyi, on kyseessä voinut olla paikallinen supistuskin. Tai sitten tämä lisäistukka on surkastunut pois. Vaabilla kaikki näytti olevan hyvin. Mukavasti oli liikkeessä siellä mahassa. Painoi 1900g ja on pää alaspäin jo. Lääkäri veikkasi, ettei sieltä enää käänny, kun tilaa niin vähän. Lapsivettäkin oli runsaasti. Täällä ultrassa saa aina mukaan 3D kuvan vaavista, tuli tippa linssiin kun näki todella selkeän kasvoprofiili kuvan pienokaisesta. Nyt on jo sentään menossa viikko 31+5.
Perjantaina sitten neuvolaan!
Raskausarvet ovat puheenaiheena. Ei ole vielä itselleni ilmaantuntu, mutta olen kyllä lähes neuroottisesti rasvaillutkin mahan seutua. Olen käyttänyt ihan perusvoiteita ja ne toimineet näköjään hyvin. Olen kyllä odottanut että mulle niitä tulee, koska teini ikäisenä niitä ilmestyi alaselkään.
Yodottajalle tsemppiä! Mielestäni olet toiminut aivan oikein. Luetusta päätellen lapsen isä ei ole sen isä-tittelin arovoinen kun tolla tavalla käyttäytyy.

Huh hellettä, on tämä ilma kuitenkin aika ihanaa! :)

elza ja Jermu 31+5

papunen ite en oo huomannu itessäni mitään hajamielisyyteen viittaavaa, mutta mies on toista mieltä. se on kuulemma huomannu, että unohtelen asioita enemmän ku ennen, tiedäpä sitten :saint:

hitto, hitto, hitto... tosi tylsä päivä ollu, sellasessa sumussa oon vaeltanu koko ajan. kävin uimassa kilsan mutta sekään ei auttanu yhtään tähän oloon. johtuu varmaan tästä turkasen helteestä :kieh: päivällä tänne kirjottelin et ois se äitiyspaketti postissa, mutta että haetaan ehkä vasta huomenna. no äsken tuli niin tekemisen puute, että lähettiin miehen kanssa sitä noutamaan, niin se saamarin posti olikin menny jo kiinni :headwall: hitto, hitto mulla ei oo mitään tekemistä ja mää en kestä tätä hellettä!!!!!!!!!

miks mulla ei voi olla kunnon kesävaatteita, kiva vetää mammafarkut jalkaan ku lähtee ulos!?!?!? :headwall:

Hellettä pukkaa huh huh..

Enpä oo taas kirjoitellut, mutta lukemassa käyn. Ihania kuvia profiilessa. Täällä kaikki muuten ok, mutta supistusten takia saikulla ainakin nt vielä tämän viikon, katsotaan sitten taas.. Kohdunsuulla kaikki kuitenkin ok. Pitäis vielä kolmeks vkoa mennä töihin, jos ei saikkari jatku. Ristiriitaiset tunteet; toisaalta vois jäädä jo kotiin, ja toisaalta tekis mieli olla vielä "ihmisten ilmoilla" vaikkei töissä enää niin jaksa innostua...

yodottaja kyseli niistä AuPaireista ja muakin kiinnostais. Eikö kellään oo kokemusta?

Vaivatonta mahankasvua toivotellen

Putsku ja Paavo(tar?) 30+5

Alkuperäinen kirjoittaja Dirlittan:
Alkuperäinen kirjoittaja milli78:
Kuulostaa naurettavalle, mutta pelkään ihan oikeasti synnytystä tällä kertaa :ashamed: Esikoinen kun oli 3410g ja synnytys kamala 1h20min ponnistusvaiheella. Tytöt oli pienempiä ja tulivat helposti. Tämän tulokkaan painoarvio täysaikaisena on 4,5kg, en todellakaan tiedä miten tai mistä pinnistän hänet ulos..?! Synnytystapa-arvioon pääsen ja lantio kuvataan+ultra.

Muuten kaikki siis sujuu hyvin tällä pallomahalla, mutta synnytys ja vauvan koko pelottaa. Ja tulevat loppuviikot miten jaksaa fyysisesti? Se jää nähtäväksi.

Ei kuulosta ollenkaan naurettavalle, tiedän tuon tunteen. Meillä esikoinen oli 3630g ja ponnistelin yli 2 tuntia, ja tuo seuraava oli 3810g ja taas urakalla sitä maailmaan saatettiin..Nyt on luvattu sitten tarkat painoarviot, ja kuvaukset ja synnytystapa-arviot, ja silti auttamatta pelottaa.
Mutta ei kai se auta kuin vaan katsoa mitä tuleman pitää, ja luottaa siihen että lääkärit osaavat arvioida oikein ja päättää niinkuin parhaaksi on..

Minulla taas on kaksi nopeaa synnytystä takana (reilu 4h ja alle 2h) ja esikoinen oli 54cm 3990g sekä kuopus 52cm 3850g. Ja itse olen vain 162cm. Painoarvio oli nyt rv 31+1 1,9kg. Samaa kokoa kuin kuopuskin siis vaikka masu on pienempi ja painoakin tullut vähempi, lähtöpaino oli kylläkin paljon enempi... Onko teillä muilla painoarvioita?

tuisku + "tyttö" 31+5

Iltaa,

Huh ompa tosiaankin hellettä pidellyt! Piti ihan käydä iltapäivällä uimassa soramontuilla, että vähän viileni tämä olotila. B) piristi muuten ihanasti!!!

Topsy, kyselit Jukujukumaan reissusta tuossa aikaisemmin. Meidän tyttö on iältään 3 1/2 vuotta ja yksi liukumäki oli ollut sellainen, että siitä oli saattanut laskea isänsä kanssa yhdessä. Muuten ei oikein ollut noin pienille tarkoitettuja vesiliukumäkejä. Hauskaa oli silti ollut ja tulivatkin kotiin vasta yhdeksän aikaan. Olivat käyneet kaksi kertaa kylpylässäkin uimassa ja oli siellä huvipuiston puolella ollut pommpulinna jossa voi pienemmät hyppiä, mutta sen takia nyt ei varmasti kannata kallista lippua maksaa...Taitaa tosiaan olla liian pieni teidän tyttö sinne vesipuistoon ainakin. Ensi vuonna kuulemma meidänkin neiti voi mennä lähes kaikkiin vempeleihin mitä siellä nyt onkaan, ainakin isänsä mielestä :/

Liplatus, Mukava kuulla että täällä on saman kylän naisiakin joille syntyy vauva lokakuussa.=) Täytyy sen verran vähän oikaista omaa asumista ettei asuta ihan kylällä asti, mutta samassa kunnassa kuitenkin. Mulla työmatkaan ei kulu autolla kuin kymmenen minuuttia, joten siinä nyt ei ihan tilannetta nollata työpäivän jälkeen ;) Pyörällä olen kulkenut ennen raskautta kesäajan ja siinä jo saa vähän pääkin tuulettua, mutta ei ole silti liian pitkä matka kulkea silläkään menopelillä.

Odotukseen ei mulla kuulu mitään kummempaa. En ole saanut mitään aikaiseksi laitettua vauvallekaan sen enempää. Aika on kulunut tuolla pihalla lähes kokonaan. Jospa tässä ryhdistyisi sitten kun ilmat viilenee, ei näin kuumalla jaksa muuta kuin olla vaan.

Katja ja vauva tasan 29 =)

Jospas minäkin uskaltautuisin jo tänne kirjoittelemaan.. Eli lokamamma olen minäkin, La 9.10 ja esikoista odottelemma. Minä olen 20 ja mies 24 eli nuori perhe olemme :) Yhteiseloa takana vajaa 4 vuotta ja ensi kesänä häitä tanssahtelemme. Minä työskentelen lähihoitajana kehitysvammaisten kanssa ja miehellä on oma yritys.. Siinäpä nyt jotain pientä tietopakettia meistä :)

Odotus on mennyt suhteellisen vaivattomasti (jos ei lasketa jatkuvaa selkäkipua, suppareita eikä liitoskipuja + unettomuutta..), mitä nyt nämä helteet lamaannuttaa meikäläisen aivan totaalisesti :( Koko ajan tuskanhikea pukkaa, ja joka paikkaa kolottaa. Töissäkin oikein itku pääsi tänään kun oli vain niin paha olla. Onneks ihanat työkaverit jotka tosi symppiksiä ja ymmärtävät "tuskani". Jouduin jo työpaikalla ilmoittamaan että jos nämä ilmat / minun vointini tästä kummene niin taitaa olla huominen vika työpäivä..(äitiysloma alkaisi muuten 20.pvä tätä kuuta) Eli huomisen kokeilemme vielä että miten jaksaa. Neuvolasta tarjosivat saikkua jo maanantaina mutta en luvannut vielä luovuttaa.

Arvista.. Reidet ja lonkat on alkanut repeilemään, vatsa toistaiseksi säästynyt. Herkästi jo murkkuna noita sain, joten olivatpahan ihan odotettavissakin. Ja osittain kyllä omaa syytäkin kun on tuo ruoka vähän turhan hyvin maistunut ja kilojakin olen saanut jo 15kg kertymään :ashamed:

Siinäpä nyt jotain minusta, ehkäpä tässä pikkuhiljaa pääsen teidän juttuihin mukaan :)

Inana ja masuvauva "Pate" rv 31+0

Pitäis tuolla profiilissa olla nyt sitten minunkin masukuva. Sain vihdoinkin aikaiseksi laitella sinne sellaisen. Lähetin just isännän sedälle sen Kanadaan. Odotellaan sieltä kommenttia.

Nyytille ei mitään uutta. Masu alkaa vissiin vähän laskeutua, kun ei tuo närästys enää ole niin paha.

Töihin meni hermot lopullisesti. Ei ole kiva olla "lomalla" ja pelätä pahinta yhdistymisen suhteen. Tuli sellainen fiilis, ettei sillä ole mitään väliä mitä minä haluan tehdä tulevaisuudessa. Sieltä tulee sellaisia pomoja tulevaisuudessa, että kyllä ne määrää toistenkin puolesta. Tekis mieli tehdä nyt ainakin 6 lasta putkeen ja olla koko ajan poissa. Siinähän pidätte mulle paikkaa, kun poiskaan ette voi potkia. No jospa tää ketutus huomiseen mennessä vähän helpottaa.

Huomenna on taas neuvola, joten niitä kuulumisia sitten enemmän.
Lauantaina meillä olis häät ja nyt paukautti kutsu hautajaisiin ensi viikon lauantaiksi. Ei siinä muuten mitään, mutta kun ne on Rautalammilla. En tiiä viittiikö sitä istua 5 tuntia autossa yhteen suuntaan. Eikä mulla ole mitään vaatteitakaan sinne. Sitä seuraavana on meidän tulevan kummitädin konfirmaatio ja sitä seuraavana appivanhempien yhteis 60 vuotis bileet. Kyll nyt juhlaa pukkaa... Hoh hoijakkaa.... Mitenkähän noista kaikista selviää jos nämä helteet jatkuu vielä kauankin....

Mutta nyt hyvää yötä kaikille!

LillaStina ja Nyytti 32 (TASAN)

huomenta vaan kaikille :)

ja inana tervetuloa joukkoomme mukaan =)

täällä lämpöä piisaa edelleenkin,yölläkin oli suht lämmin,ettei peittoa tarttenu koko yönä,ja ikkunat selälleen.

mietin tuossa että onko kenelläkään muulla silleen että vauva potkii enempi kun olet kyljelleen?ite olen huomannut että jos sohvalla tai sängyssä olet selälleen niin hyvin vähän tulee liikkeitä,mutta jos käyt kyljelleen niin kyllä alkaa rumba.raukka tietysti litistyy kun olen selälleen..
nyt tässä viikon aikana olen seurannut tällästä,ennen vaavi kyllä melskasi ehkä enempikin kun olin selällen.

viime yönä kyllä ajattelin että ei nukkumisesta tule yhtikäs mitään,kun olet jommalla kummalla kyljellä niin alkaa kauhea muksiminen ja teutarointi masussa,ja kun käännyt selälleen ,tulee heti supistus,ja tunne että ei saa henkeä..
sitten vielä kolme kertaa juoksutti vessassa,ja varmaan ruokalusikallinen tuli vaan pissiä..
|O
hitto jos nämä yöt rupee olemaan tälläsiä niin voipi jossakin vaiheessa hermot mennä..
isäntä vaan tuumaili että näinköhän sieltä sitten joku yökukkujainen tulee :/ toivottavasti ei nyt sentään.

no pitää yrittää torkkua päivällä,vaikka ei sekään nyt kamalasti oikein innosta,kun sitten yöllä ei nukuta..no ohan tuota saanut sitten yöllä juostakkin,mutta ärsyttää jos ei saa heti unenpäästä kiinni,ja valvot sitten monta tuntia. :(

mutta nyt lähen laittamaan tuon pykkikoneen pyörimään.

niinukka ja vunttunen 31+4

Tuisku77: Minä taas vielä sinua 10cm lyhempi :wave: :D No aika näyttää miten tämä tulokas nyt kasvaa.

Oliko sinulla jokin erityinen syy kun kävit painoarviossa?

Mulla otetaan vauvasta painoarvio vasta rv36. Ja itse taas haluaisin aikaisemmin jo ja uudestaan sitten vielä 36 viikolla. Jotenkin mieltä rauhottaisi jos vaikka rv 30-31 katsastettaisiin vaan miltä koko silloin näyttää?

Niinukka:
juu , mä olen saman huomannut jo kauan - eli jommalla kummalla kyljellä ollessa vauva potkii, tai sitten liikkeet tuntuu paremmin ?
Ihan selkeä homma.
Mulla istukka edessä, kohtu kai taapäin kallistunut.
Tuntuu toki potkuja istuessa ja selälläänkin usein .
Mutta kylkikimuli (kai ...) tämäkin mun masussa on.
Yöllähän täs on haasteensa , kun eihän sitä muuten voi nukkua kuin kyljellään...
Täs työpöydän ääressä kickboxingia tulee nytkin :)
Ja myös Niinukalle , minusta se suihkutettava öljy on ihan jees , tai toisen anuo geelimäiset vartalovoiteet , esim Favora, Decubalgeeli tms apteekista , ne viilentää ja imeytyy äkkiä.

Ja keli ON liian kuuma . Puuuuh. Eilen meinasin marketissa varmaan pyörtyä, tuli tosi hutera olo.
Nyt parempi olo, viime yön nukuin paremmin ja mielikin tasoittuu noista saippuapalaooppera aineksista.

Inana - welcome , teretuloa joukkoon.
Mietin tuos just , että minnehän tän ketjun säilöis itselleen - ja miten ? Kyllä tää mulle on vähän niin raskauspäiväkirja, se keskeisin paikka, en erikseen oo mitään päiväkirjaa pitänyt ...

Mulle on kans kaks kamua sanonut että maha olisi jo hieman laskeutunut ... enpä tiedä. Onko vaiko eikö , ei mua kyllä kovin ole närästynyt koko raskauden aikana. Ja oon aika pitkä selkäinen , ehkä masulla on tilaa olla ikäänkuin alempana ?
Niin, kun jonkun muunkin masu oli laskeutunut - ja juuri unohtelevuus taitaa olla astumassa kehiin , ei ihan jaksa tsempata.

Putsku - laitanko sulle privaa aupaireista, mitä itse netistä löysin ? Vai onko muut kiinnostuneita ?

Nyt kaffelle , sillä alkaa vauvakin potkimaan :)

t papu + viola auroora RV , joko se on 31...

Minä olen kanssa huomannut tuon, että kyljellään ollessa alkaa masussa käymään myllerrys :heart: Etuistukka ja taaksepäin kohtu on myös minulla, liekö sillä sitten jotain vaikutusta asiaan.

Meillä ainakin vauva on laskeutunut jo, pää tuntui todella alhaalla viime neuvolassa. Rakenneultrasta saakka tuo on jo RT:ssä köllötellyt kun on ultrailtu ja tunnusteltu, muutenkin tuntuu että melko rauhallinen tapaus hän on =) (välillä olen ollut huolesta soikeena että onko jokin vikana, mutta neuvolassa rauhoittelivat ja sanoivat että jotkut masuvauvat vain ovat rauhallisempia kuin toiset. Taitaa olla isiin tullut jos rauhallinen ja tasainen luonne on :p )

Itse olen alusta saakka pitänyt odotuspäiväkirjaa tärkeistä asioista. Niitä alkuraskauden juttuja on ihana jo nyt lueskella, kun tuntuu että kummasti ne omat tuntemukset sun muut painuu unholaan vaikkei siitä ajastakaan ole kuin ihan hetki ;)

Ahkeria kirjoittajia täällä ja tosiaan kunnon telenovelaa Oulun suunnalla. Ei voi kuin ihmetellä miehiä ja olla hengessä mukana YOdottajan kanssa. Kaiken kunnioitukseni olet kyllä ansainnut kypsällä asenteellasi!

Itse käväisin eilen neuvolassa ja lääkärillä, ja kaikkihan siellä on kunnossa, minkä nyt omasta hyvästä olotilastanikin pystyin päättelemään. Rr 124/64, painoa +318/vko, syke tasainen 130. Sf 26 cm. Hb mitattiin, mutta tulokset kuulen vasta parin tunnin kuluttua, toivottavasti on noussut tuosta 104:stä. Kohdun suu kiinni ja kiinteä, 3 cm. Paino- ja asentoarvioita eivät jostain syystä anna...

Jotenkin onnistuvat vaan aina tuolla meidän neuvolassa saamaan mulle pahan mielen. Tällä kertaa terveydenhoitajalla ehdin olla vain 10 min, sitten lääkärillä 5 min. Lääkäri ei edes kätellyt, kysyi sentään, miten olen voinut ja kun vastaus oli "ihan hyvin", niin käski tutkimuspöydälle. Vähän laajemmin olisin voinut vastailla ja kertoa häntäluun kipeytymisestä tms., jos olisi annettu mahdollisuus. Kertaakaan en ole neuvolassa vielä päässyt juttelemaan oikein mistään. Kauhean kiireistä tuntuu aina olevan. Onneksi on sentään tämä palsta ja muutama jo lapsen saanut läheinen ystävä, muuten olisin ihan pihalla kaikesta. Neuvolasta kun ei tule mitään neuvoja.

Tietääkö muuten kukaan, neuvolassa eivät tienneet :( , voiko raskaana ollessa syödä rapuja. Olisi parit rapujuhlat tiedossa, ja kovasti tekisi mieli syödä, mutta en ole varma, ovatko riskaabelien ruokien listalla.

Keiju ja tytskä 29+1

Ps. Ihan samalta näyttivät meidänkin 5 viikon takaiset 4D-kuvat kuin, mitä täällä on näkynyt. Sanoi perinatalogi silloin, että varsinaisia kasvonpiirteitä ei voi noilla viikoilla vielä havaita, vaan kaikki vauvat näyttävät vielä keskosilta. Viikon 30 jälkeen, kun piirteet alkavat paremmin muodostua ja erottua, ei 4D-ultria enää periaatteessa tehdä, koska kasvot voivat jo olla niin piilossa, että mitään ei näy. Joten ihan yllätys tulevan tapauksen ulkomuoto on 4D:stä huolimatta.

Alkuperäinen kirjoittaja milli78:
Tuisku77: Minä taas vielä sinua 10cm lyhempi :wave: :D No aika näyttää miten tämä tulokas nyt kasvaa.

Oliko sinulla jokin erityinen syy kun kävit painoarviossa?

Mulla otetaan vauvasta painoarvio vasta rv36. Ja itse taas haluaisin aikaisemmin jo ja uudestaan sitten vielä 36 viikolla. Jotenkin mieltä rauhottaisi jos vaikka rv 30-31 katsastettaisiin vaan miltä koko silloin näyttää?

Minullakin se painoarvio vasta viikolla 35-36, tuntuu että on tosi myöhään.

Mulla vauva vieläkin perätilassa, saisi jo alkaa kääntyä!

Ja pituutta mullakin huimat 157 cm, eli en mikään koripalloilija minäkään:)

Mulla poika potkii ehdottomasti eniten kun olen selälläni. Potkii kyllä muutenkin, mutta selälläni maatessani poju innostuu ihan hurjana. Eikä mulle ole tullut huonoa oloakaan selälläni maatessa, niinkuin jotkut kirjoittaa.

Yodottaja Laita vaan, jos siitä ei oo kovasti vaivaa.

Ei meinaa saada unta näillä helteillä, eikä oo hirmuisen "laadukasta" se uni sittenkään kun nukahtaa. Heräilen koko ajan. HUH huh tulee pitkät pari kuukautta, jos koko loppuaika tollaista pyörimistä.

Meidänkin vaavi melskaa kun oon kyljelläni. Peppu pönöttää usein ihanasti mahan toisella puolella (se siitä kauniista pyöreästä pallosta).

Mulla on nykyään hirmuinen ikävä, jos mies on parikin päivää työmatkalla. Kai se on jotain hormonijuttua... Ja hellyyttäkin tarvii tankata reilummin.

;)

Tosta rapujen syönnistä lukee kirjasessa jonka sai neuvolasta (vauvan odotus)
Vältä ravun sisälmyksiä, saksien valkoista lihaa voi turvallisesti syödä.

Ite en oo ikinä rapuja syöny mut muistin vaan tuon tekstin että olin lukenu siitä!

Kohta pitäs neuvolaan lähteä..tuun sitten kuulumiset kertomaan.

niinukka mulla kans samanlainen ongelma, että nukkumisesta ei taho tulla mitään. siitä lähtien kun aikoinaan positiivisen raskaustestin tein olen nukkunu yhden ainoan yön putkeen illasta aamuun! mulla on jatkuva pissahätä ollu koko raskauden ja nyt on tosi hankala löytää kunnon asentoa. vauvan melskaaminenkin tuntuu jo pikku jutulta kun mukana kuvioissa on myös selkäsäryt ja mahan vihlomiset... onneks noita ongelmia on vain makuuasennossa, heti kun nousee pystyyn niin helpottaa. niin ja nyt vielä yölliset suonenvedot ja tuo helle :headwall: no ihana palkinto odottaa tästä kaikesta, kyllähän sitä oman lapsen tähden olis valmis kestämään vaikka ja mitä! tuntuu välillä vaan niiiin kaukaselta sen vauvan syliin saaminen :'(

eilen oli vähän huono päivä, varmaan juuri tuo helle osasyynä. illallakin oli vielä sellanen tuskanen ja itkunen olo, miehelle sitä valitin ja vähän helpotti. nestettä pitäis vaan muistaa ahkeraan tankata niin sekin vois auttaa paljon! tänä aamuna oli ihana herätä, kun kaikki ikkunat oli yön auki, niin ihana viileys oli leijaillut tänne meidänkin pätsiin =)

mulla on tosi paha mieli meidän koiran puolesta! se on ontunu koko kesän ja mikään ei tunnu auttavan :'( maanantaina mennään uudestaan eläinlääkärille ja katotaan mitäs nyt ois vuorossa. varmaan joutuu kortisonia antaan, ikävää vaan kun tuo hauveli reagoi niin voimakkaasti kaikkiin lääkkeisiin. muutenkin tuntuu että sillä koko kesä pilalla, olin suunnitellu että näin äitiyslomalla voidaan tehdä päivittäin kävelyretkiä ainolanpuistoon ja koirapuistoon, mutta täällä sisällä vaan nökötetään kun ei kärsi mihinkään mennä :'(

nyt käyn hakeen lähikirjastosta uusia kaksplus- lehtiä ja vien vanhat takas. sitten viltti ja koira kainaloon ja ulos viltin päälle niitä lueskelemaan. runsaasti vettä ja mehujätski mukaan :p jospa tästä päivästä tulis eilistä parempi ;)

kirjotin illalla valtakirjan miehelle äitiytpakkauksen hakua varten, toivottavasti se nyt tuo sen kun tulee töistä kotiin, olis illaks tekemistä :)

t.tiipii ja "väiski" rv30+1 :heart:

oululaiset, onko tietoa!?! pääseekö sinne OYS:aan tutustumaan viikosta 34 (?) eteenpäin? muistaakseni neuvolan seinällä on ollut koko ajan ilmotus, että noroviruksen takia ei pääse viikolle 34 asti, mutta onko tuo virus nyt sitten hellittäny vai vieläkö jatkuu? olis mukava ens kuussa käydä katsastamassa paikat valmiiksi, näkee mieskin sitten samalla että mihin mut pitää kuskata jos kiire tulee ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Tinakenkätyttö:
Tosta rapujen syönnistä lukee kirjasessa jonka sai neuvolasta (vauvan odotus)
Vältä ravun sisälmyksiä, saksien valkoista lihaa voi turvallisesti syödä.

Ite en oo ikinä rapuja syöny mut muistin vaan tuon tekstin että olin lukenu siitä!
Kiitos Tinakenkätyttö! Jotain tällaista aavistelinkin... Asiantuntevaa palvelua taas meidän neuvolassa....

Neuvolassa käyty..
Sinne synnytystapa arviointiin pääsen viikolla 36
ja noista viime lääkärikäynnin mitoista arvioi sen verran että jos samaan tahtiin kasvaa, olis 4 kilonen tulossa! mikä painajainen.. kuulema mun tapauksessa laskettuna päivänä käynnistelevät mut mix ihmeessä ei vois käynnistää paria viikkoa etukäteen ettei ihan niin iso olis |O Pelottaa jo nyt ihan sikana!!!

Keiju07: Luin jostain, että ylipäätänsä kannattaa olla syömättä kiinalaisia rapuja. Me järjestetään itse mieheni kanssa joka vuosi rapu-juhlat ja tänä vuonna ajattelin ostaa suomalaisia rapuja ja keittää ne itse. Sitepähän tietää mitä saa!

Olittepa saaneet paljon tekstiä aikaseksi..

Kuuma on, mutta ei passaa nyt valittaa kun syksy tulee kuitenkin niin äkkiä ja sit saadaan palella :whistle:

inana tervetuloa messiin odottajiin :wave:
Päivitin sut tonne listalle!

Mulla ei mitään uutta, selkääkään ei ole tänään niin kovati särkenyt.
Yö meni kyllä vähän huonosti taas..missään asennossa ei oo hyvä ja mahaa painaa ja alapäätä särkee jne jne..valitusta valitusta :)

Mulla on sormet ja jalat vähän turvonneet muuten nyt näin kuumalla kelillä..

Tuplamamma+masutyyppiäinen 32+3

Yhteistyössä